עזרה לכישרונים שבנינו: אני צריך שלושה נאומים חזקים לתחרות נואמים...!

רבקהנ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
למה שלא יעשו במקביל תחרות כתיבה? כל אחד מהמתחרים בנאומים יקח חומר מהתחרות כתיבה וככה יזכו בצמד.
כמו שיש כאלה שעיקר הכישרון שלהם הוא ברטוריקה, יש כאלה שעיקר הכישרון שלהם הוא בכתיבה.
 

תמרוז

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
זה יכול ליהיות על פוליטיקה, הציבור החרדי, עולם הישיבות.
אגב אני מעדיף משהו עם מסר,
אם כבר - אז כבר...
אוקי, (אתה מחזיר אותי לרעיון? ;) )
השאלה אם זה ישתלם לי... יש לי עוד מה לעשות בחיים...
 

תמרוז

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
למה שלא יעשו במקביל תחרות כתיבה? כל אחד מהמתחרים בנאומים יקח חומר מהתחרות כתיבה וככה יזכו בצמד.
כמו שיש כאלה שעיקר הכישרון שלהם הוא ברטוריקה, יש כאלה שעיקר הכישרון שלהם הוא בכתיבה.
אולי מפני שקשה לדבר על משהו שלא אצלך בלב. מצד שני פה רואים מי נואם טוב ומי לא...
לא יודעת.
 

אחד משלנו

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מה המהות של חסד?
ומה המהות של טובה?
ומה ההבדל ביניהם?
רעיון לנאום.
תחפש במקורות באיזה הקשר כתוב חסד ובאיזה הקשר כתוב טובה
לכאורה חסד זה דבר שאין לך הנאה מזה חוץ מלעשות את החסד שזה דבר גדול בפני עצמו
וטובה זה שיש לך הנאה מהדבר וכו'
על זה הדרך
תביא רעיונות מהגמרא
מהתנ"ך
מסיפורי צדיקים
תוסיף נופך משלך
ויש לך אחלה נאום
 

רבקהנ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
קטע קיים, נכתב לפני שנים רבות, חזק מאוד
דוקא כך ולא אחרת...
ר' משה שי מאדיעווסקי... אומר שחסידות בנויה על ”דוקא“, דוקא כך ולא אחרת.
– מצוטט מענינים חסידיים –
א( הלא יכול היה השי"ת לברוא עולם רוחני, ולא עולם גשמי כזה, אבל השי"ת ברא דוקא עולם גשמי.
ב( יכול היה השי"ת לתת את התורה והמצוות למלאכים, אבל השי“ת נתן דוקא את התורה והמצוות לאנשים.
ג( יכול היה השי"ת להעלות את כל היהודים לרקיע ולתת להם שם את התורה והמצוות, אבל השי"ת נתן דוקא
את התורה ומצות בעולם גשמי .
ד( יכול היה השי“ת לעשות, שלאדם לא יהיה יצר הרע, וביחוד ליהודי, אבל השי“ת עשה דוקא שלאדם יהיה
יצר הרע )ואני רוצה לגלות לכם סוד, שהגמרא אומרת: כל הגדול מחבירו יצרו גדול, מי שהוא גדול יש לו יצר
הרע גדול(
ה( יכול היה השי“ת לעשות שכולם יאהבו את היהודים, אבל השי“ת עשה דוקא שכל העמים ישנאו את היהודים.
)ההר עליו ניתן השי“ת את התורה נקרא "סיני" ואומרת הגמרא: סיני – שנאה, מפני של יהודים יש כזו תורה
יפה, נקיה וחכמה לכן שונאים אותם(.
ו( יכול היה השי“ת לעשות שכל היהודים יהיו חסידים, אבל השי“ת עשה דוקא שבתחילה היו מתנגדים, ולאחר
מכן נהיו הטובים מביניהם - חסידים .
ז( יכול היה השי“ת לעשות שלכל החסידים יהיו ראשים טובים ולבבות טובים, אבל השי“ת עשה דוקא
שלחסידים יהיו ראשים רגילים ומדות רגילות ביותר.
ח( יכול היה השי“ת לעשות שלחסידים יהיו ילדים חרדים חסידיים, אבל השי“ת עשה דוקא שבראשי הילדים
החסידיים יש בלבולים ואי שקט בחפץ רצונם.
וכך ישנם הרבה "דוקא", דוקא כך ולא אחרת.
כל הדברים מבוססים רק על דוקא:
דוקא נברא עולם גשמי,
דוקא נתנו תורה ומצות לבני אדם ולא למלאכים,
דוקא נתנו תורה ומצות על הארץ,
דוקא לאדם יש יצר הרע,
דוקא שונאים את היהודים,
דוקא נולד מתנגד תחילה,
דוקא היו בתחילה בעלי ראשים פשוטים וכו',
דוקא הילדים היו מבולבלים בתחילה עד הגיעם לבסיס איתן.
כל ה“דוקא“ האלה, ונוסף עליהם עוד אלפי ”דוקא“, תלויים ב"דוקא" אחד, שירצו דוקא את האמת, אז יוכל
ילד חסידי, גם בעל ראש פשוט, שנולד מתנגד, ויהודי שכולם שונאים אותו, ויש לו יצר הרע, והוא על הארץ,
ולא מלאך ובעולם גשמי, לעבד את ראשו הפשוט ולהטיב מדותיו הגסות . ואז יהפך ממתנגד לחסיד, וכל העמים
יודו שמוכרחים לאהוב את היהודים, וגם היצר הרע יהפך ליצר טוב והעולם הגשמי יתחיל להאיר בבהירות כמו
הרקיע, אז יבינו המלאכים שהנשמות נעלות יותר...
 

איש פשוט אחד

משתמש פעיל
1690815880386.png
גבירותיי ורבותיי, היום ברצוני לשפוך אור על נושא שהרבה פעמים מתעלמים ממנו - יחסם של בחורי הישיבות לצפייה במשחקי כדורגל. בחורי ישיבה, הידועים במסירותם ללימוד התורה, מוצאים את עצמם מסוכסכים בכל הנוגע לעולם הספורט, ובעיקר הכדורגל. אבל חשוב לזכור כי בחורי הישיבות מחויבים לצמיחתם הרוחנית ולעיסוקיהם האקדמיים, אך חשוב לא לזכור את הפעילויות פנאי ובצורך באורח חיים מאוזן. צפייה במשחקי כדורגל יכולה לספק הזדמנות רגעית ולהנאה, ולאפשר לבנים להתחבר עם חברים ובני משפחה קבוצתית. עם זאת, הגישה הרצויה לצפייה במשחקי כדורגל צריכה להיות של מתינות ותשומת לב. על בני הישיבה לתעדף את מחויבותיהם ולימודיהם הרוחניים מעל הכל. חשוב להם לשמור על גבול ברור בין פעילות הפנאי שלהם בלימוד התורה. יתרה משמעותית, חיוני שבחורי הישיבות יתייחסו למשחקי כדורגל בתחושת ספורטיביות ויושרה. הם צריכים להעריך את האתלטיות והמיומנות של השחקנים, אבל לעולם לא לתת לזה להאפיל על הערכים והאתיקה שלהם. הם צריכים לאמץ את ערכי ההגינות, הכבוד ועבודת הצוות, שהם חלק בלתי נפרד ממשחק הכדורגל. לסיכום, בני הישיבה יכולים ליהנות מצפייה במשחקי תוך שמירה על מחויבות ללימוד תורה. חשוב להם למצוא איזון בין תחומי הפנאי שלהם. על ידי טיפוח בצורה רצויה של מתינות, מיינדפולנס וספורטיביות, בני הישיבות יכולים לנווט בעולם הספורט המשלימה את המסע שלהם לקראת הפיכתם ליחידים מעולים. תודה. בני הישיבות יכולים לנווט בעולם הספורט בצורה המשלימה את המסע לקראת הפיכתם ליחידים מעולים. תודה. בני הישיבות יכולים לנווט בעולם הספורט בצורה המשלימה את המסע לקראת הפיכתם ליחידים מעולים. תודה.


ואני חייב לומר שאני לא מסכים איתו לחלוטין!!!!!
קיווויתי שהוא יסביר מה רע בזה שבחורים משועממים הולכים לצפות במקום לללמוד או אפילו במקום להתבטל
 

מבט אובייקטיבי

משתמש צעיר
קודם כל אתה בהחלט צודק, התחרות זה על הצורה שמורידים את הדרשה ולא הכתיבה של הדרשה, גם נשיאים וראשי ממשלות לוקחים כותבי נאומים.
רק זה נכון שאחרי שיכתבו לך אתה צריך להתחבר באופן אישי לתוכן כי אם לא זה לא יירד מוצלח.
תקפיד להכניס חוש הומור בדרשה, כי בסוף זה מה שבחורי ישיבה אוהבים, תיצור קשר אם ידידים שלך שיש להם בדיחות, תעשה רשימה של בדיחות לא מוכרות ותמצא דרך להשחיל את החזקים שבהם בנאום.
תדע שאנשים אוהבים לשמוע נאום אם התיאורים בו הם חיים ועסיסיים ולא יבשים אז תקפיד כל דבר לתאר ולהחיות,
בנוסף טיפ אחרון תכניס נויענסים מהישיבה, זה תמיד תופס, פשוט תשב עם דף ועט ותרשום את כל הקטעים הקטנים שבישיבה, בין אם זה בפנימיה\ בביהמ"ד\ חדר קפה\ במודעות\ בחדר כביסה וכו', פשוט תכתוב את כל הנויענסים, ותמצא דרך לשלב את החזקים שבהם, זה פשוט עובד.
שיהיה לך בהצלחה
 

קופיUX

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
בלת''ק
1. לדבר על נושא בוער וכואב שלא דיברו עליו אי פעם בציבור (חפש אשכולות ארוכים ואמוציונאלים בפורום לתורה)
2. להתחיל בסיפור אישי " הלכתי פעם..."
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  20  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה