לימדת ב"זום" בזמן הקורונה?

גדולה מהחיים

משתמש מקצוען
יש לי כמה שאלות קטנות.
אשמח אם יש כאן מישהי כזו שתוכל לעזור לי.
אם כן- אשלח באישי כתובת מייל.


תודה!
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
לימדתי ועדיין מלמד בזום
אבל לא במסגרת מערכת החינוך אלא קורס פרטי
 

גדולה מהחיים

משתמש מקצוען
@אורית שמואלי
@שקדי
@אינפורמציה

אין לי הרגע אפשרות להודעות פרטיות (בד"כ נעזרת במישהי ששולחת לי)
ולא רוצה לשים פה כתובת מייל
אז ברשותכן, אם אפשר אני אשאל פה
ואם תוכלו לענות לי פה- יעזור מאד מאד.

מראש אקדים ואומר, שאני שואלת לצורך עבודה שאני כותבת ללקוחה
ואני צריכה קצת רקע לגבי הלמידה בזום-
איך התנהלה, ואיך התנהלו בלמידה בזום עם תלמידים מורכבים יותר כמו ילדי קש"ר.

אני כותבת כאן כמה שאלות מכוונות
תענו על מה שמסתדר לכם, אני צריכה מה יותר מידע וממנו אני בונה את העבודה.


איך התנהל שיעור בזום?
מה החסרונות שלו לעומת שיעור בכיתה?
איך מתמודדים עם תלמידים מתקשים (כמו ילדים עם הפרעות קשב?) במצב כזה?
האם יש יתרונות ללמידה מרחוק?
מה הייתה המעורבות הורים בלמידה?
מה עזר הצוות הבית ספרי בקשיים האלה?



תודה רבה רבה!!!!!
 

שקדי

משתמש מקצוען
1. השיעורים התנהלו בקצב משלהם. התקדמות איטית יותר מאשר בכיתה, אך כשמתרגלים לשיעורים בזום, מתרגלים גם לקצב...
2. חסרון עיקרי- קשר עין
3. מתקשים- כדאי ליצור קשר אישי בזמן אחר ולסכם על התנהלות בזמן השיעור וכד'.

קשה לי להמשיך כעת. לגבי הצוות- שיתוף בקשיים וחשיבה ביחד על פתרונות עוזר מאד.
אם עדין חשוב לך, אשדל לענות בהמשך.
תודיעי לי בבקשה.
בהצלחה @גדולה מהחיים
 

AtArA R

תוכן. אש.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
איך התנהל שיעור בזום?
מה החסרונות שלו לעומת שיעור בכיתה?
איך מתמודדים עם תלמידים מתקשים (כמו ילדים עם הפרעות קשב?) במצב כזה?
האם יש יתרונות ללמידה מרחוק?
מה הייתה המעורבות הורים בלמידה?
מה עזר הצוות הבית ספרי בקשיים האלה?

1. בד"כ כמה דקות ראשונות של השיעור- התארגנות, תלוי בבי"ס. אצלנו איחור אפילו קטן כבר גרר עונש של - לא להכנס לשיעור, או לרשום איחור, והיה מעקב רציני ביותר אחרי הנוכחות בשיעורים בזום, שהתבטא גם בתעודה בסעיף מיוחד.
השיעור עצמו בד"כ יותר פרונטלי והרבה פחות מעורב, כי בזום הרבה יותר קשה (עד בלתי אפשרי) לנהל דיון.
לשמוע תשובות, תגובות ושאלות כמובן שאפשרי אך לוקח הרבה יותר זמן מבשיעור רגיל, אם הכיתה מושתקת ע"י המורה יש צורך לפתוח, לשמוע את השאלה, הרבה פעמים לא שומעים טוב בגלל בעיות טכניות בקליטה או שלא רואים מספיק טוב, רעשי רקע וכו'. בעקבות כל זה היה צריך למלא את השיעור בלמידה יותר פרונטלית ורצופה- מה שהביא בחומרים מסוימים ליותר הספקים בשיעור, ובחומרים מסוימים הרבה פחות, כשנדרש שיתוף של התלמידים בשיעור, וידוא הבנה וקליטה וכו'.
2. החסרון הבולט ביותר הוא חוסר האפשרות של המורה לשלוט על הנעשה בכיתה, כשכל תלמיד בביתו יכול לפתוח וידאו ולשמוע בחצי אוזן את השיעור ותוך כדי לשחק במחשב, להתעסק בכל מיני דברים, לדבר עם בני הבית, להסתובב, לצ'וטט (לא בצ'אט של הזום כי אותו חוסמים!!) ולהתכתב עם חברים מהכיתה (מכה של ממש!!! רואים פתאום חצי מהבנות מחייכות ואת מבינה שמישהי כתבה איזה משפט שנון על השיעור או המורה או כל דבר אחר...), לנתק ולהתחבר שוב (המורה, לא היה לי קליטה, והמורה אבא שלי היה צריך את המחשב, והמורה נגמר לי הבטריה בטאבלט, והמורה אמא שלי קראה לי לעזור לה דחוף...)
כמובן שחיסרון נוסף שמדברים עליו הרבה הוא התקשורת בין המורה לתלמידים- לא זורמת וספונטנית כמו בלמידה רגילה אלא תקועה ומסורבלת (תכתבו לי בצ'אט את התשובה. מי שיודעת להצביע... אה, לא הצבעת? מה רצית? נו, פתחתי לך את ההשתקה, את יכולה לענות... למה לא שומעים?? אין לך שמע במחשב? יש לך שיעורי בית או אין לך? לא הבנתי. תראי לי את הספר. תקרבי אותו למסך, אני לא רואה ברור...)
3. זה למשל אחד החסרונות המשמעותיים... ילדים שלא מספיק חזקים ובעלי יכולות להחזיק ראש בלמידה, נפלו בין הכסאות ולפעמים איבדו את זה לגמרי- על כל מה שזה כולל. במצב כזה בד"כ היה צריך במעקב אישי של הצוות אחרי התלמיד/ה, או שלקחו לצורך זה מורה פרטית שתלמד איתה בזום או במפגש פנים מול פנים (כשהתאפשר) כדי לבדוק ולהושיב את הילדה ללמוד בצורה רצינית ומותאמת.
4.. ברור שיש יתרונות, הרבה. היתרון הראשון בעיניי הוא ההשתקה, כשהמורה מחליטה היא לוחצת על מיוט ומשתיקה את כולן, לאף אחת אין אפשרות לפתוח ולמי שיש שאלה או בקשה היא יכולה תוך כדי לכתוב למורה בצ'אט הפרטי וכך זה לא מפריע לרצף של השיעור. יתרון נוסף הוא שיתוף, אפשר לשתף קבצים, סרטונים, תמונות, אמנם לא מוחשי כמו להדפיס ולתלות על הלוח אבל יש בזה אפשרויות נוספות לגוון את השיעור.
5. אני חושבת שהורים שחשוב להם- מעורבים בכל מקרה, ולהיפך. לא משנה מהי צורת הלמידה.
אצלנו ההורים היו מעורבים מאד, הייתה תקשורת רצופה, עם המחנכות ודאי וגם עם המורות המקצועיות. התקשרו לברר מה החומר ומה בדיוק קרה בשיעור, והמורות מצידן גם יצרו קשר, במיילים או בטלפון, לתועלת כולם.


מקווה שעזרתי, הרבה הצלחה!!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלא

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד יְהוָה לֹא גָבַהּ לִבִּי וְלֹא רָמוּ עֵינַי וְלֹא הִלַּכְתִּי בִּגְדֹלוֹת וּבְנִפְלָאוֹת מִמֶּנִּי:ב אִם לֹא שִׁוִּיתִי וְדוֹמַמְתִּי נַפְשִׁי כְּגָמֻל עֲלֵי אִמּוֹ כַּגָּמֻל עָלַי נַפְשִׁי:ג יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  46  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה