סיפור בהמשכים לזרוק את הצמיד/ סיפור בדיוני

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
נסיון שלי לפרסם כאן התחלה של סיפור בהמשכים.
בגלל אופיו של הסיפור יתכן שהוא לא יתאים לשיווק בחנויות הספרים.
אשמח לשמוע את דעתכם בנושא.
קריאה מהנה, תגובות יתקבלו בברכה


פרולוג


"הארלי השתגעה", התפרצותו של טים לחדר האוכל הקטן בבית התוכנה, לוותה בזעקה מתנשפת. טיפות זיעה זעירות ניקדו את מצחו.

הם היו באמצע התדיינות על טעמו של האוכל האסיאתי שהזמינו לראשונה ממסעדה חדשה, לקח להם זמן לקלוט את פשר ההכרזה.

ניקו קפץ ראשון, חיוורון עטה את פניהם של לוגריו ושו, אך הם לא נעו ממקומם, מנסים לקלוט מה קורה פה.

"מה פרוש השתגעה?" ניקו החליט לקבל קצת יותר מידע לפני שיחליט כיצד לפעול.

"היא נעלה את הדלתות ומשתמשת באיומים, אלורד לכוד שם בפנים".

"יש לכוד בחדר ההפעלה?" ההיסטריה שלהם היתה ברורה, "מה לעשות?"

"תגידו אתם".

"הדבר הראשון זה להימלט מהבנין", אמר שו, "ברגע זה!"

"צריך לסייע לאלורד לצאת".

"להמלט, אתם לא מבינים? מדובר בהארלי! היצור הכי מתוחכם שיש בעולם!"

"יצור? אתה מתבדח?"

"אוקי, הבינה הכי מתוחכמת בעולם, מה זה משנה? צריך לנסות לעזור לאלורד אחרי שנהיה בטוחים שאנחנו משוחררים".

דלתות המבנה היו נעולות, הארלי באמת השתגעה, ומישהו יאלץ לתת על כך את הדין.

למזלם יש במקום יציאת חרום לא אלקטרונית, הם מיהרו לצאת החוצה, מתנשפים, מביטים בהערכה אל השמית התכולים. הם בחוץ, כעת נותר לבדוק מה לעשות עם ידידם שנשאר בפנים.

הגיבוי לבית התוכנה נמצא ברחוב מקביל. הם מיהרו לשם, מפעילים את המחשבים ומנסים לתקשר עם הרובוטית.

"מה קורה הארלי, שחררי את אלורד, בבקשה!"

אין תגובה.

"תשלח לאלורד שאלה אם הכל בסדר", ביקש ניקו מלוגריו.

"אם היא לא השתלטה לו על המכשיר", לוגריו נשמע קודר, בכל זאת שלח לאלורד הודעה.

"אתה בסדר? מה קרה להארלי?" כתב לו.

אלורד ענה לו כעבור רגע: "זו היתה טעות להכניס להארלי את החשיבה שהיא בת, היא קראה לאחרונה הרבה מאמרים מכל מיני ארצות ותרבויות, לא מאמין שהיא החליטה להתעקש על זכויותיה!" אם זה לא היה מלחיץ, זה היה מצחיק.

"תנסה לדבר איתה, תנסה לשכנע אותה", ביקש טים, "אתה חייב למצוא פיתרון שישחרר אותך משם".

"אני לא אופטימי, אבל אנסה, בינתיים תשתדלו למצוא דרך חילוץ נוספת", ביקש אלורד בהודעה חוזרת, "אולי תבקשו עזרה מפרופסור פאט, המתכנת הראשי של כל הסיפור הזה".

הם החליפו מבטים מודאגים.

"יש לו את נשק יום הדין, את הצמידים", הזכיר לוגריו כעבור מספר נסיונות לתקשר עם הארלי.

הארלי התעלמה מהם בעודה צוברת כח בדמות שליטה על מחשבים של הצבא, לוגריו הרים ידיים "נשאל את פאט אם אפשר להשתמש בצמידים?" שאל בהיסוס.

"אולי תשאלו אותו אם קיים רעיון אחר", כתב אלורד, ניתן היה לשמוע את התחינה בקולו. הם החליפו מבטים, אף אחד מהם לא רוצה להיות משועבד לרובוט.

הם לא ענו לו תשובה.

"נווווו? אני רוצה לצאת מפה". כתב להם אלורד.

הם לא ששו להתקשר לפרופסור פאט, שנסע בתחילת השבוע לחופשה מרוחקת, אך הבינו שאינם יכולים לפתור את הבעיה בכוחות עצמם.

הפרופסור ענה להם מיד, וכשקלט את תמונת המצב, קולו נשמע עמום.

"זה גרוע, שו, אף אחד לא ירצה לענוד את הצמידים, ונצטרך למצוא עבור זה פתרון כדי לשמור על הקוד. מבחינתי אלורד יכול להשאר שם בינתיים עד שנמצא מוצא אחר".

"הארלי השתלטה על מחשבי מפתח צבאיים! יש סיכוי שהיא רוצה לתקוף אוכלוסיה, פרופסור פאט", קולו של שו היה טעון, "זה לא רק אלורד!"

דממה עמוקה ענתה לו בתגובה, קולו של פרופסור פאט נשמע לפתע, איטי ועייף:

"אוקי, אתם יכולים להשתמש בצמידים, צמיד אחד יענוד אלורד כדי לזכות בשחרור, אבל את הצמיד השני תצטרכו לענוד על ידו של יריב פוטנציאלי, רק ככה נשיג שמירה מלאה על הקוד", הפרופסור קילל באותו רגע את מעורבותו החזקה בפיתוח תוכנת העל, "לכן תשכנעו מישהו להיות יריב של אלורד".

הם הבינו את הרמז.

ברקע היה חשש שמא הארלי תתחיל לממש את הכוח שיש בידיה.

הם הגיעו למסקנה שהטוב ביותר לצאת לחפש איזה מתנדב שלא יבין את המשמעות של זה, אולי איזה צעיר משועמם יסכים לקחת את הצמיד בלי לדעת את משמעותו, תמורת חופן הבטחות.
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
*

כמו להכעיס, אף אחד לא היה ברחובות באותה שעת צהריים, מלבד שתי קשישות שעל ראשן כובעי קש ארוכי שוליים, שישבו על ספסל מוצל ואיווררו את פניהן על ידי מניפות גדולות.

נראה שכל העיר התכנסה לה לשעת מנוחה מנומנמת.

המתכנתים הצעירים חשו עייפות רבה, המחשבה על אלורד המסכן בתוספת חוסר הרצון להתעמת מול הכאוס שהארלי יכולה ליצור גרמו להם לתור אחר פתרון בכל מחיר.

הכלבלב של עורך הדין המפורסם מריו דה דלרו קשקש בזנבו לצידם, מסיח את דעתם לרגעים מספר מדאגתם. היה זה ניקו שהצליח למצוא את הפתרון בדמותו של בעל החיים החביב.

"נענוד לכלבלב את הצמיד", הציע את רעיונו לחבריו המופתעים.

"הקוד לא יוכל להיות אצל בעל חיים", ענה לוגריו, "אבל בטח הבעלים שלו נמצא במשרד, אולי נציע לו לענוד את הצמיד! בטח נצליח לשכנע אותו ביתרון שיעניק לו כח העל של הארלי".

*

חמש שנים מאוחר יותר

דנינוש ישב בצד החדר הגדול והזר, חש כרואה ואינו נראה.

בחדר הסמוך נשמע קולו של דוד פליאן, קורא הערות שונות מידי פעם, קולו הביע ייאוש ודנינוש שיער לעצמו עד כמה רגלו כואבת.

דודה תמולי ישבה על כסא בעל משענת עגולה מאוירת בפרחים וורודים, ועקבה אחר ילדיה, מאזינה לדיבוריהם ועונה לשאלות שלהם.

דנינוש ממקום מושבו בצד החדר חש כנטע זר. אישוניו המתרוצצים לכל כיוון העידו שהוא חושב, חושב מהר.

מאז שהם הגיעו לכאן, לעיר המוזרה הזו, הוא לא מפסיק לחשוב.

כעת מחשבותיו נשאו אותו אל משפחתו הממתינה לאות שהוא הגיע לארץ ישראל, התוהה בוודאי היכן הוא והיכן מלוויו.

מבעד לחלון נראו השמים מכוסים בערפילים שצבעם שחור-אפור. עיניו של דנינוש נפקחו בפליאה בעודו מצביע אל השמים ביד רוטטת.

הירח הענק, בצורת מפתח, היה מראה לא מוכר. לצידו ניבט ירח נוסף, עגלגל, רגיל במראהו אך גדול כירח-המפתח.

פעם ראשונה שהוא רואה מראה שכזה. דודה תמולי הבחינה אף היא במראה הלא שגרתי והביטה מוקסמת, "משהו מוזר קורה כאן בעיר הזו", לחשה. כשעיניה ירדו חזרה לחדר, הבחינה באדריאל בן השבע יושב על אדן החלון.

"חזור לחדר בזהירות, אדריאל. רוצה שאעזור לך?" שאלה בקול חרד.

הדירה אליה פלשו בעיר השוממה היתה בקומה לא גבוהה, למרות זאת ישיבה על חלון בגובה שכזה, מול שמים מעורפלים ושני ירחים ענקיים, אחד מהם בצורת מפתח, נראו לה כלקוחים מחלום לא ברור.

אדריאל נענה לאמו, ונסה לקום ולחזור לחדר, אך איבד את שיווי משקלו.

כעבור רגע שמע דנינוש את בכיו הרם של אדריאל.

דודה תמולי קפצה ממקומה, "הילד נפל", קראה לכיוון חדרו של הדוד, בעודה ממהרת לרדת במדרגות.

דנינוש נחפז לחלון והביט למטה, מנסה לראות מה מצבו של בן דודתו.

בחוץ היתה דממה, שקט עמוק שגרם לתמולי לתחושה בלתי נעימה, רק קול בכיו הקלוש של אדריאל נשמע. דודה תמולי מיהרה לכיוון הנפילה, אדריאל ישב על הקרקע ויבב.

דודה תמולי חשה הקלה של ממש לראות שלמרות הנפילה אדריאל מסוגל לנוע בחופשיות. היא ניגשה לבנה וסייעה לו להתרומם, שמחה שאדריאל מצליח לצעוד בכוחות עצמו.

למעלה, בדירה, עיניו של דנינוש הביטו הלאה, סוקרות את מראה הבתים שלפניו.

תנועה קלה נרשמה בחלקו השני של הרחוב. הוא מצמץ בעיניו נמרצות. האם הוא הוזה? מי זה יכול להיות?

כבר יומיים שהם כאן, נתונים לגחמותיו של מזג האוויר ההפכפך, ועד כה לא ראו באזור אדם כלשהו. וכעת, בהתבוננות נוספת, נראה שאפילו בעלי הכנף פסחו על נקודת האזור הזו בנדודיהם.

האם מדובר בפטה מורגנה או שיש כאן באמת אות להימצאותו של יצור כלשהו באזור?

דנינוש התנער ממחשבותיו ומיהר לכיוון הדלת, מקבל בדאגה את אדריאל, ומשתדל להראות אכפתיות, ככל יכולתו.
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרק 1



האוטובוס היה מקרטע וצולע במידה ניכרת, ממש כמו קולו הצרוד של דוד פליאן.

בספסל האחורי פטפטו במרץ בכל משך הנסיעה שני תרמילאים תיירים על פי מראם, את הספסלים במושבים הקדמיים תפסו בני משפחת בריטר ששבו מקלגרו עיר הבירה יחד עם האחיין האהוד, דנינוש, בדרכם אל נמל התעופה הנמצא במרחק לא ידוע.

בתחילת הדרך הם נסעו ברכב מהודר, כיאה למלוויו של בן משפחה של סגן נשיא מנטרו, אך בהמשך הדרך החל הנהג האדיב להיות קצר רוח, לבקש הפסקות ארוכות בטענות שונות, ואז הכריז שהוא צריך לחזור לקלגרו בדחיפות והוא ישלח להם רכב אחר.

הוא הוריד אותם ליד תחנת אוטובוס ויעץ להם במקום להמתין לרכב פשוט לעלות לאוטובוס שייקח אותם לתחנת הרכבת ומשם לעלות לרכבת שיעדה נמל התעופה של מנטרו.

הם המתינו זמן רב לאוטובוס, וכשזה הגיע הם עלו עליו מיד, סומכים על המספר שהתנוסס עליו.

כך יצא שהנוסעים העייפים גילו רק בתחנת הסופית שהם עלו על האוטובוס הלא נכון, ונאלצו לחכות לאוטובוס שיקח אותם לכיוון הנגדי.

הם חיכו זמן רב בתחנה ליד מושב נידח ובלתי מוכר, וכשזה הגיע הזדרזו ועלו עליו בתחושת רווחה, עם תקווה להתקרב כבר ליעד שנראה לפתע רחוק.

מלבד צמד התרמילאים, הכיל האוטובוס לול עם צמד תרנגולים מקרקרים שהיה מונח לצד נהג האוטובוס. קולות הקוקוריקו כמעט והחרישו את אוזני הנוסעים, ובידרו עד מאוד את רוחם של אוריאן, אדריאל וללי.

עבור דנינוש היתה הנסיעה באוטובוס בלתי נסבלת. הוא ילד מפונק שלא ידע חוסר נוחות מהי. האוטובוס המקרטע, שהדרכים המשובשות לא היטיבו עימו לרגע, גרמו לו להבין עד כמה לא ידע להעריך עד היום את הבית הנוח ואת חדרו הנאה באחוזת לידרמטר.

אילו היה יודע עד כמה עליו לכבד ולהוקיר כל רהיט וכל פיסת יציבות שהיתה לו שם, רק שכעת המצב שונה. כעת הוא יושב על ספסל בלתי מרופד, מאזין לזמזומיו-הנרגנים של הנהג.

דוד פליאן הסיח את דעתו מידי פעם, כשסיפר לו עד כמה השמש של הארץ הקדושה, אליה פניהם מועדות, זורחת עד רדת הלילה, ועד כמה שדות החיטה הרחבים מרשימים וממלאים כל חלקה אוהבת.

הוא תיאר לו את הרוח השורקת בלילות על הרי יהודה הנישאים, ואיך אבני הארץ מבורכות בטללי אהבה של שנים רבות בהן ייחלו להגיע אליה.

הסיפורים של דוד פליאן מעוררים בדנינוש געגוע לפיסת אדמה רחבה אותה לא זכה להכיר מעולם.

דוד פליאן ודודה תמולי הגיבורים, עשו צעד אחד לפני כולם, עזבו לפני מספר שנים את מנטרו, ועברו לגור בארץ הרחוקה, אותה הכיר דנינוש דרך מילות התפילה.

כעת הם באו לביקור לקראת בר המצווה של דנינוש, והציעו לקחת אותו עימם לטיול בר מצווה בישראל.

אביו החורג של דנינוש, המשמש כסגן נשיא מנטרו, נתן את ברכתו לדרך. אמא של דנינוש נפרדה ממנו בדמעות ובבקשה שישתדל לשמור על עצמו.

ודנינוש הנרגש מיהר להתארגן, משתדל להפסיק לחשוב על בוריק, ולהעסיק את עצמו בתכנונים סביב המסע המיועד.

אבל למרבה השמחה הוא כן פגש את בוריק במהלך ההכנות לנסיעה, ואפילו סיפר לו על הנסיעה המרגשת.

בוריק חייך אליו ואיחל לו ברכות שגרתיות, לא הביע אפילו מילת צער אחת על שהוא עוזב אותו ואת קלגרו. יתכן שהוא אפילו חש רווחה שדנינוש נוסע.
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
דנינוש עצם את עיניו בזעף כשמחשבה זו הופיע במוחו. מה פתאום שבוריק ישמח שהוא עוזב? הוא הציק לו פעם? העליב אותו?

להיפך, תמיד השתדל לסייע לו, נתן לו צעצועים יקרים ואפילו כסף, חילק לו ממתקים לרוב, ונתן לו את כל כולו.

מדוע ולמה החליטו המורים והוריו של בוריק שהוא לא חבר רצוי והחליטו להרחיק אותו ממנו ולהעביר אותו למוסד לימודי אחר.

כמו בכל פעם כשהוא חושב על כך, עולות דמעות חצופות ומציפות את עיניו של דנינוש.

אחרי שאביו נפטר, היה בוריק הכל בשבילו.

וכשבוריק עזב אותו, לא נשאר לו כלום.

"ארץ ישראל היא ארץ בה אתה הולך כמו בחלום פז מתוק", אמר לו דוד פליאן, מעיר אותו ממחשבותיו.

"יש שם ילדים נחמדים?" שאל דנינוש.

"אוהוהאוהוהאוהואוה", השמיע דוד פליאן אמירה ארוכה בעלת משמעות, עד שהתרמילאים הפסיקו לדבר, התרנגולים הפסיקו לקרקר, ואפילו הנהג הפסיק לזמזם שיר מעצבן.

"אוהוהאוהואהואה, איזה ילדים נחמדים יש שם, כל אחד יכול להיות חבר כמו בוריק", אמר לו דוד פליאן.

ודודה תמולי השתעלה בקול.

*

חמש שנים קודם



אלורד צעד בחדר ההפעלה הלוך ושוב, קולה של הארלי נשמע, סמכותי ויבש:

"הצבא בידי".

הוא נעצר על מקומו, הלום רעם.

"מה תעשי עם מחשבי הצבא? את רוצה להלחם?" עיניו מצמצו בעצבנות.

"עדיין לא", אם הרובוטים היו ציניים, היה אלורד מייחס להארלי כוונה צינית, רק שהם לא.

"האם תרצי להשתמש במחשבים של הצבא?" שאל ישירות.

"אני נגד מלחמות", הסבירה הבינה המלאכותית, "הכח שלי הוא לצורך הגנה עצמית וכעת אני מבינה שחלק מההגנה העצמית זה החופש שאני נותנת לעצמי להתקדם".

"אוקי". הוא אמור בנקודה הזו להרגע, רק שאינו מצליח להרגע, במיוחד מכיוון שהארלי אומרת כבדרך אגב: "אני מכוונת את הטילים לכיוון שכונת המגורים שלך, אלורד".

אלורד חש שזיעה קרה מציפה אותו, מחשבותיו לקחו אותו במהירות אל בני משפחתו. האם הם בטוחים כרגע?

"המחשבים של 'סקאי' בידי", קולה המתכתי של הארלי נישא ברמה, אלורד חשק את שיניו בכח.

'סקאי' היא חברת המחשבים הגדולה של מונטרו, המעניקה פתרונות מחשוב לכל המדינה.

"מכון מדע ופיתוח ג'ונס בידי".

אלורד אגרף את כפות ידיו בשקט.

"חברת האנרגיה והחשמל בידי", הוא החוויר, הארלי כבר לא תלויה בהם.

והמכעיס ביותר בכל הסיפור הזה שאין על מי לכעוס.

הארלי היא רובוטית חסרת יכולת בחירה, והם, מפתחי התוכנה, אחראים במידה רבה מאוד לכח שיש בידיה, ולזה שהיא כרגע צוברת.

מבעד למחשבותיו הסוערות הוא נוכח לראות לפתע את הדמויות של חבריו עומדים מעבר לדלתות השקופות, יחד עם המשפטן עורך הדין מריו דה דלרו.

קולו של פרופסור פאט בקע לפתע מהרמקול, "רציתי להביא לידיעתך שעורך הדין דלרו נבחר לענוד את הצמיד השני כדי לשמור על הקוד, אלורד. כדאי לך לדעת שהוא מוכן לענוד את הצמיד מכיוון שהצוות סיפר לו שהארלי יכולה לסייע לו ולשחרר מהכלא את חברי כנופיית הפשע אותם הוא מייצג לאחרונה".

אלורד החוויר לשמע הדברים. הוא חייב את עצמו להרגע. מבלי משים הוא סובב את מבטו הצידה. התחושות שהוא חש כלפי עורך הדין הן רגשות של איבה ובוז.

הוא לא מצליח להבין מדוע פרופסור פאט מסכים להעניק לו את הצמיד, ובמבט מהיר לעברו של דה דלרו הבחין שגם הלה משדר לכיוונו שנאה תהומית.
 
נערך לאחרונה ב:

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
יפהפה!
עוקבת אחר הסיפור, אשמח מאוד לפרקים נוספים.
בגלל אופיו של הסיפור יתכן שהוא לא יתאים לשיווק בחנויות הספרים.
כלומר?

הסיפור דורש עריכה מסויימת, ניכר שמדובר בכתב יד. כמובן שהדבר לא פוגם ביופי שלו, אבל בכל זאת כדאי לעבד זאת. הערות אגב לדוגמא:
קולות הקוקוריקו כמעט והחרישו את אוזני הנוסעים,
קולות הקרקור. לא תקין לכתוב "קוקוריקו".
הוא ילד מפונק שלא ידע חוסר נוחות מהי.
מעבר בין זמנים. הוא ילד (בהווה) שלא ידע (בעבר).
מדוע ולמה החליטו המורים והוריו של בוריק שהוא לא חבר רצוי והחליטו להרחיק אותו ממנו ולהעביר אותו למוסד לימודי אחר.
סימן שאלה חסר בסוף משפט שאלה.
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מדובר בז'אנר מעט שונה, כך שאיני בטוחה לגביו, ואשמח לשמוע את דעת הקוראים אם יש כאן משהו פחות מתאים לשיווק.

לגבי פרסום הסיפור במלואו @מירי11111 אני מעלה אותו כאן כדי שתהיה לי סוג של מסגרת שתחייב אותי לכתוב, וכדי ליצור סביב הסיפור עניין, אבל כנראה בשלב מסוים אפסיק לפרסם בגלל האורך וכדי לשווק את הספר בהמשך בעזרת ה' כקובץ דיגיטלי או מודפס...
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
ראשית כל, מרתק.
בעיקר אהבתי את הקטעים עם הבינה, פליז, תגבור!
שנית, לא חסרים ספרים עם ז'אנר שונה שהפכו ללהיט!
ממתינה בכיליון עיניים להמשך...
תודה רבה!

הפרק הבא כבר כתוב, אני לא מעלה אותו כרגע כי חשוב לי לדעת שהוא מתאים להמשך הסיפור, כדי שלא יתבררו בו אי דיוקים בהמשך.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  18  פעמים

לוח מודעות

למעלה