מידע שימושי לוויה זה חתונה?

horseman

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
א. אתה צודק לגמרי.
ב. למה בחתונה זה כן נורמלי? גם שם לכאורה היה אמור להיות 'שטח פרטי'. או שפשוט התרגלנו?
חשוב לדעת!!
אתם מצטלמים או מוסרטים בחתונה, והצלם גם אם הוא לא מעלה לרשת,
הוא שולח לכל המעוניין לראות דוגמאות.
נתקלתי בעבר בדוגמאות שנשלחו אלי ולמזלו של המצולם הכרתי אותו!
זה לא נעים בכלל.....
שמעתי שבחוזה של הצילום יש סעיף כזה שמאפשר לו לעשות כך!!
ורק אם מבקשים הוא לא מעביר!!
 

יעל אייזיקוביץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
צלמים מסוימים עוברים כל גבול גם בחתונות, בניגוד גמור לרצון המזמינים אותם. והם לא מרוויחים מזה, הצלמים, רק מפסידים.
כדאי לברר היטב לפני שמזמינים צלם/מסריט לחתונה. אחד הבירורים המשמעותיים שלנו על צלם היא בדיוק הנקודה הזו.
צלם שמצלם מתחת להינומה, בעיניי ובעיני רבים, הוא צלם פסול, שלא יזמינו אותו. כמו כן צלם ש'מכריח' את הזוג להצטלם בפוזות שלא מקובלות עליהם.
לפני חתונה אני מדריכה את הצעירים להתנגד לכל פוזה שלא נראית להם. הצלם שם בשבילם, ולא הם בשבילו.
הגישה התוקפנית היא הבעיה
אפשר להסביר לצלם בדיוק מה מצפים ממנו
הוא מוזמן לחתונות במגוון סגנונות

או שאולי מה שהמדריכה הדריכה ומה שהזוג ב א מ ת רצה לא היה זהה?
 

ויטמין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
בזמן האחרון אני נתקל שוב ושוב בתופעה חדשנית שנכנסת, בעיני היא משונה מאד, מעניין מה אתם חושבים: אנשים לע"ע קוברים את היקר להם מכל-בן משפחה אהוב ונערץ, כאב הלב הוא איום ונורא משפחות הופכות בבת אחת להיות שבר כלי, את הצער אי אפשר להכיל, אבל "חשוב מאד" שבלוויה עומדים אנשים ומסריטים את הקולות ואת האבא או היתומים הרכים המבכים את שברם... ומעלים את זה לרשת. ואני שואל אתכם זה נשמע נורמאלי? זה משהו שאכן ראוי להנציח את רגעי הזוועה האלו כאשר עומדים על יד הקבר הפתוח בסערת רגשות מטורפת ולשתף את כל עם ישראל? בואו ניתן לאבלים את הרגעים האלו להיות עם עצמם, ולא כשחקן העומד להיות משודר שוב ושוב ברשתות האינטרנט. האם לא אבדנו משהו מהעדינות הטבעית שטבועה בבני האדם?
אכן . כל מילה!!!
מאד עצוב.....
 

אייזיק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
בזמן האחרון אני נתקל שוב ושוב בתופעה חדשנית שנכנסת, בעיני היא משונה מאד, מעניין מה אתם חושבים: אנשים לע"ע קוברים את היקר להם מכל-בן משפחה אהוב ונערץ, כאב הלב הוא איום ונורא משפחות הופכות בבת אחת להיות שבר כלי, את הצער אי אפשר להכיל, אבל "חשוב מאד" שבלוויה עומדים אנשים ומסריטים את הקולות ואת האבא או היתומים הרכים המבכים את שברם... ומעלים את זה לרשת. ואני שואל אתכם זה נשמע נורמאלי? זה משהו שאכן ראוי להנציח את רגעי הזוועה האלו כאשר עומדים על יד הקבר הפתוח בסערת רגשות מטורפת ולשתף את כל עם ישראל? בואו ניתן לאבלים את הרגעים האלו להיות עם עצמם, ולא כשחקן העומד להיות משודר שוב ושוב ברשתות האינטרנט. האם לא אבדנו משהו מהעדינות הטבעית שטבועה בבני האדם?
מעשה שהיה כך היה:
הייתי פעם בניחום אבלים והגיע לנחם אחד מגדולי האדמורים שליט''א. היה שם יהודי שצילם וצילם. ואז הרבי פנה אליו ושאל- מה, זה חתונה כאן ?
 

מרחבית

משתמש מקצוען
הגישה התוקפנית היא הבעיה
אפשר להסביר לצלם בדיוק מה מצפים ממנו
הוא מוזמן לחתונות במגוון סגנונות

או שאולי מה שהמדריכה הדריכה ומה שהזוג ב א מ ת רצה לא היה זהה?

יעל, הגישה התוקפנית היא אך ורק נגד צלמים שלא ממש מעניין אותם מה המשפחה רוצה ומה לא, ושהעדינות מהם והלאה. לא על כלל הצלמים.
יש צלמים נהדרים מכל הבחינות, שהם גם עדינים, מתחשבים, ומתאימים את עצמם לסגנון המשפחה ולרצונותיה.

קראנו כאן כולנו על מקרה שצלם ומסריט צילמו מתחת לטול, והכלה לא רצתה את זה! נראה לך הגיוני שמפתיעים כלה עם דבר כזה בלי לשאול אותה מראש?? בעניי זה סוג של גסות.

המדריכה, אם את מתכוונת אלי, אומרת למי שאומרת, שלא יסכימו לפוזות שלא נראות להם.
זוגות שלא מוכנים לזה מראש, לא מסרבים בדרך כלל גם למה שהם ממש לא רוצים. פשוט כי הם מופתעים ולא נעים והכל כל-כך מהר.
 

efrat1

משתמש סופר מקצוען
בזמן האחרון אני נתקל שוב ושוב בתופעה חדשנית שנכנסת, בעיני היא משונה מאד, מעניין מה אתם חושבים: אנשים לע"ע קוברים את היקר להם מכל-בן משפחה אהוב ונערץ, כאב הלב הוא איום ונורא משפחות הופכות בבת אחת להיות שבר כלי, את הצער אי אפשר להכיל, אבל "חשוב מאד" שבלוויה עומדים אנשים ומסריטים את הקולות ואת האבא או היתומים הרכים המבכים את שברם... ומעלים את זה לרשת. ואני שואל אתכם זה נשמע נורמאלי? זה משהו שאכן ראוי להנציח את רגעי הזוועה האלו כאשר עומדים על יד הקבר הפתוח בסערת רגשות מטורפת ולשתף את כל עם ישראל? בואו ניתן לאבלים את הרגעים האלו להיות עם עצמם, ולא כשחקן העומד להיות משודר שוב ושוב ברשתות האינטרנט. האם לא אבדנו משהו מהעדינות הטבעית שטבועה בבני האדם?

למה אני לא נתקלת?
אולי אתם נכנסים לאתרים שאין רוח חכמים נוחה מהם?

לא רואה צורך לצאת נגד תופעה שאין לנו שליטה עליה,
כן אפשר לשים לב לאילו אתרים כדאי להיכנס, ולאילו לא.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
התופעות של חוסר כבוד מינימלי לפרטיות של בני אדם, של כניסה ברוטאלית לגבולות השני, ואיבוד החוש של צניעות במובן הרחב יותר שלו -
הגיעו בעולם חסר הגבולות שסביבינו למימדים מבהילים.

גם אלינו זה נכנס יותר ויותר. בגלל הטכנולוגיה המתפתחת ובגלל ההשפעה החזקה של העולם מסביב. דברים שעד לא מזמן היו מובנים מעליהם בציבור שלנו נשחקים, והיום צריך להסביר מה רע בזה.

טוב שמתרים על כך, ולו על מנת שתופעות מכוערות מהסוג הזה לא ייקבעו בלבנו כתופעות מובנות מאליהן, כאילו אין בהן כל בעיה.
 

saralulu

משתמש מקצוען
כשאנשים מסתובבים עם פלאפון שהוא גם מעין מחשב + מצלמה ומסרטה, מה יעשה הבן ולא יחטא?
מעטים הם האנשים עם פלאפונים כשרים שמסתובבים גם עם מצלמה כל היום
סיפר לנו ראש משפחה שהם יצאו לטיול והצטלמו, ומישהו אמר להם שהיום לצלם טיול במצלמה זה קידוש ה'!
 

האלמוני

משתמש מקצוען
אפילו ערבי הבין את זה:


האבלים בבית משפחת האברך הצעיר ר' איציק וייס ז"ל, כבר התרגלו לראות ביומיים שהם יושבים שבעה, אלפי מנחמים הפוקדים את בית האבלים, מכרי המשפחה והמנוח וגם כאלו שרק שמעו על האסון הכפול ומגיעים כל העת לבית המשפחה ברחוב יהודית 10 בבני ברק.

מנחם לא צפוי ולא שגרתי, הופיע היום (שלישי) בצהריים בבית האבלים, היה זה יו"ר 'הרשימה המשותפת' - הרשימה הערבית בכנסת ישראל חבר הכנסת איימן עודה, שהפתיע את משפחת וייס והגיע לנחם.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי עודה שנחשף לסיפור הכואב דרך התקשורת והדבר נגע ללבו, ביקש מאנשי לשכתו לברר את פרטי ניחום האבלים וכך בשעה 15:00 בצהריים הגיע לעיר בני ברק למשפחת וייס כדי לנחמם.

עודה שהה במשך דקות ארוכות עם המשפחה, כאשר קודם כניסתו לבית, הוא ביקש מאנשי לשכתו שלא לצלם בתוך הבית. הוא אמר להם כי יש לכבד את המשפחה בשעתם הקשה הזו.

ל'בחדרי חרדים' אמר עודה, "קראתי את הכתבה על הטרגדיה בעיתון וזה נגע ללבי. אני מקווה שיום אחד ביקורים כאלה יהיו מובנים מאליהם ולא יצדיקו כותרות".
 

אלי7 א

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
נושא האשכול נכון וראוי לתת עליו את הדעת.
אבל בענין הצלמים?
האשכול הזה פשוט עוול לצלמי חתונות
אני חושבת על הצלמים שאני מכירה, על הצלם של החתונה שלי ושל עוד חתונה במשפחה.
הצלם היה כל כך נחמד ועירני למה שמתאים לנו. אפילו בתמונות לדוג שהוא שלח- הוא שלח רק מה שהתאים לסגנון שלנו.
גם צלמים אחרים מהנהגים אותו דבר.
ובענין הפוזות הלא מקובלות.
זה פשוט מגוחך להאשים את הצלם.
מכריח?? מה אכפת לו באיזו פוזה תצטלמו? האו צלם, הוא רוצה להנציח לכם את הרגעים האלה בצורה שהכי תשמח אתכם.
בדר''כ צלמים יודעים יפה מאד להתאים את עצמם, ואם לא? אפשר לסרב בעדינות.
ראיתי המון תמונות של זוגות בחדר ייחוד. הכל היה כשר, מתאים ועדין.
והכי מענין הוא, שהמציאות מוכיחה שמשפחות לוקחות שוב ושוב את אותו הצלם.
 

חנון

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נושא האשכול נכון וראוי לתת עליו את הדעת.
אבל בענין הצלמים?
האשכול הזה פשוט עוול לצלמי חתונות
אני חושבת על הצלמים שאני מכירה, על הצלם של החתונה שלי ושל עוד חתונה במשפחה.
הצלם היה כל כך נחמד ועירני למה שמתאים לנו. אפילו בתמונות לדוג שהוא שלח- הוא שלח רק מה שהתאים לסגנון שלנו.
גם צלמים אחרים מהנהגים אותו דבר.
ובענין הפוזות הלא מקובלות.
זה פשוט מגוחך להאשים את הצלם.
מכריח?? מה אכפת לו באיזו פוזה תצטלמו? האו צלם, הוא רוצה להנציח לכם את הרגעים האלה בצורה שהכי תשמח אתכם.
בדר''כ צלמים יודעים יפה מאד להתאים את עצמם, ואם לא? אפשר לסרב בעדינות.
ראיתי המון תמונות של זוגות בחדר ייחוד. הכל היה כשר, מתאים ועדין.
והכי מענין הוא, שהמציאות מוכיחה שמשפחות לוקחות שוב ושוב את אותו הצלם.
כן ולא
יש צלמים שמשגעים את השכל ומוציאים פוזות מוזרות קצת-הרבה מחדר ייחוד ועוד
 

horseman

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

חנון

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אפילו ערבי הבין את זה:


האבלים בבית משפחת האברך הצעיר ר' איציק וייס ז"ל, כבר התרגלו לראות ביומיים שהם יושבים שבעה, אלפי מנחמים הפוקדים את בית האבלים, מכרי המשפחה והמנוח וגם כאלו שרק שמעו על האסון הכפול ומגיעים כל העת לבית המשפחה ברחוב יהודית 10 בבני ברק.

מנחם לא צפוי ולא שגרתי, הופיע היום (שלישי) בצהריים בבית האבלים, היה זה יו"ר 'הרשימה המשותפת' - הרשימה הערבית בכנסת ישראל חבר הכנסת איימן עודה, שהפתיע את משפחת וייס והגיע לנחם.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי עודה שנחשף לסיפור הכואב דרך התקשורת והדבר נגע ללבו, ביקש מאנשי לשכתו לברר את פרטי ניחום האבלים וכך בשעה 15:00 בצהריים הגיע לעיר בני ברק למשפחת וייס כדי לנחמם.

עודה שהה במשך דקות ארוכות עם המשפחה, כאשר קודם כניסתו לבית, הוא ביקש מאנשי לשכתו שלא לצלם בתוך הבית. הוא אמר להם כי יש לכבד את המשפחה בשעתם הקשה הזו.

ל'בחדרי חרדים' אמר עודה, "קראתי את הכתבה על הטרגדיה בעיתון וזה נגע ללבי. אני מקווה שיום אחד ביקורים כאלה יהיו מובנים מאליהם ולא יצדיקו כותרות".
לא הייתי חושדת ערבי באהבת ישראל וברגישות לזולת
הוא לא רוצה להרגיז את חבריו הערבים
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
עודה שהה במשך דקות ארוכות עם המשפחה, כאשר קודם כניסתו לבית, הוא ביקש מאנשי לשכתו שלא לצלם בתוך הבית. הוא אמר להם כי יש לכבד את המשפחה בשעתם הקשה הזו.
לא הייתי חושדת ערבי באהבת ישראל וברגישות לזולת
הוא לא רוצה להרגיז את חבריו הערבים
או שזה פשוט עניין של מנטליות.
 

ר גן עדן

* מעצבת פנים והום סטילינג *
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
סליחה,
אבל הראשונים שהעיזו לעשות את זה אלו קופות הצדקה (כבר לפני 15 שנה, עם תמונות צבעוניות של ילדים בוכים עם בגד קרוע על רקע בית הקברות), ועם כתבה מציצנית בחושה בדם על המשפחה ודמעותיה [וכיום בעידן המאצ'ינג עם סירטונים ופרופיל מלא, וכולל סירטונים משעת הגסיסה ויצאת הנשמה ממש - כן כן מקרה די טרי].
להם גם יש חלק בהנאה שנוצרה לאנשים למרוח ללעוס ולבחוש בצער של השני במסווה של רחמים, ושל קידום חיזוקים, כי כשהציבור התרגל לצרוך "ריגושים" כאלה בכמויות - מי שרוצה רייטינג חייב לספק חומרים כאלה.
אני מאמין שהרבנים אז לקחו את זה בחשבון, אבל זה תוצאה בלתי נמנעת.
כיום כל מדיה חדשותית מתאווה לספק ללקוחותיה את רצונם, ולגרום להם לא לרעות בשדות מתחרים.
מהסיבה הזו עלוני הצדקה למיניהם לא נכנסים אלי הביתה.
 
נערך לאחרונה ב:

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
מהסיבה הזו עלוני הצדקה למיניהם לא נכנסים אלי הביתה. יש לצערנו מספיק מקומות אחרים לתת צדקה.
אתה יכול לתת בלי להכניס את העלון הבייתה, זה לא תירוץ וסיבה לא לתת.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  3  פעמים

לוח מודעות

למעלה