בעיקרון את צודקת, וזה הרעיון של CBT.אני לא רואה סיבה לא לכבד את ההורים.
זה לא עניין של מה ההורים עשו.
אלא עניין של איך הילד קיבל את זה!!!!
יכול להיות הורים הכי טובים שיש והילד רואה את זה אחרת.
זה הכל עניין של תפיסות על החיים.
ילד מגיע להחלטה שאבא שלו שונא אותו. הוא מחליט רק לראות את הפעם בשבוע שהאבא בא אליו עם ביקורת.
ולא רואה את כל שאר השבוע שהאבא קונה לו, מקשיב לו, חושב עליו וכו'.
לי אישית היה ילד שהחליט שאבא שונא אותו.
ואז התחלתי כל הזמן להראות לו את הדברים שאבא עשה לו, ואפילו רק דברים קטנים כמו:
שם לו ליד המיטה מים לנטילת ידיים, ודואג לשפוך גם קצת מים חמים כדי שלא יהיו מים קרים על הבוקר.
קנה לו חטיפים לשבת.
הקשיב לווארט של הפרשה,
ועוד המון דברים.
כשאדם נעול על תפיסה הוא רואה מה שבא לו לראות.
מכירים את המשפט: אתה לא כמו כל החרדים?
לא משנה כמה חרדים הוא יראה שהם לא מה שחשב, הוא יגיד שזה לא נחשב....
חשוב להחדיר לילד שההורים עשו את המקסימום שהם יכלו לעשות.
גם מישהי עם הפרעת אישיות עושה את המקסימום שהיא יכולה לעשות!
וכשמדברים על ההורים, פשוט לדבר על איך קבילת את זה,
ולא על מה עשו לך!
כשילד בא לספר שמוישי הרביץ לו.
אני אומרת לו: "הרביצו לך?"
זה לא משנה מי הרביץ. מתמקדים ברגשות של הבן אדם.
איך הוא קיבל את זה. ולא מי עשה לו את זה.
ומטפלת שלא מבינה את הדבר הזה..... שתלך לעבוד בסנדלרות...
אבל זה נכון רק בד"כ.
מה תגידי לילד שספג ביקורת באופן קבוע מגיל צעיר?
שהכל תלוי איך הוא קיבל את זה?
וודאי שהוא יקבל את זה קשה. הוא עדיין לא בשל לומר לעצמו שהביקורת לא מורידה מהערך העצמי שלו, והמסר שהוא סופג - שהוא לא שווה.
האם את יכולה לומר שהוא אשם בכך כי לא הסתכל על הדברים בצורה נכונה?