להעלות לכיתה א'?

  • פותח הנושא TIP X
  • פורסם בתאריך

TIP X

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
יש לי ילדה שנולדה בחשוון ואני מאד מתלבטת אם להעלות לא' או להשאיר עוד שנה.
אין לי ענין לשמוע דעות לכאן ולכאן ולדעת מה כל אחד עשה כי זה פשוט ענין מאד מאד אינדבדואלי. מה שכן רציתי לשאלכם זה האם מישהו מכיר בירושלים אשת מקצוע המתאימה לאבחן דבר כזה.
יש לציין שהענין דחוף כי הרישום הוא עד סוף שבוע זה.
אשמח מאד בעזרתכם.
 

שלמה

משתמש מקצוען
עדיף שתהיה בין הגדולות בכתה עם דימוי עצמי גבוה ובע"ה עם התפתחות כשרונות וכו'.
מאשר קטנה בין הבנות שנסחבת לאורך כל השנים עד סיום בית הספר.
 

eden7115

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
שלמה, חבל על הקביעה החד משמעית והכל כך לא מקצועית שלך...

נהיה כל כך "מודרני" לאחרונה להשאיר בגן חובה ילדים ילידי תשרי והלאה (ויש המחמירים...) ללא התחשבות כלל באופי הילד ובכישוריו.
לדעתי צדקה tip X בכך שלא ביקשה לדעת מה דעתו של כל אחד והשכילה להבין כי דבר זה הוא באמת אינדיבידואלי לכל ילד וילדה ואי אפשר להשליך ממקרה אחד למשנהו.
רק בכדי לסבר את האוזן אספר שביתי מורווחת אף היא (ילידת סוף כסלו - הפרש של יומיים בין מורווחת למופסדת). כפי שהומלץ לי לקחתי אותה לאבחון שם ישבו 5 נשות מקצוע מתחומים שונים ואמרו לי פה אחד שאין שום צורך להשאיר את ביתי בגן, משום בחינה שהיא (קוגנטיבית, מטורית, חברתית, שפתית וכו').
לדעתי ילד בוגר, מבין, חברותי וחכם - זה ממש עוול להשאיר גן, כי הוא יזכור כל החיים איך כולם עלו כיתה ורק הוא נשאר בגן, יצטרך לרכוש חברים חדשים וזה לא קל כשמגיעה כיתה מגובשת לגן שלו ויתבייש מהחברים הישנים כשיעלה לכיתה א' והם כבר בכיתה ב'.
הורים נוטים לשכוח שלכל החלטה שלהם יש השלכות.
אם הילד עדיין קטנוני ומפונק פחות יפריעו לו הדברים הנ"ל והוא ישמח להישאר עוד שנה תחת סינרה של הגננת האהובה, אבל לקחת לילד בוגר - ששנה שלמה (או שנתיים) מחכה בכיליון עיניים לעלות לכיתה א' - את החלום מבין האצבעות בגלל חשיבה לא נכונה בעליל כדעיל - יכול להרוס הרבה יותר מלבנות.
 

imb

משתמש מקצוען
נכתב ע"י שלמה;505259:
עדיף שתהיה בין הגדולות בכתה עם דימוי עצמי גבוה ובע"ה עם התפתחות כשרונות וכו'.
מאשר קטנה בין הבנות שנסחבת לאורך כל השנים עד סיום בית הספר.

למה נסחבת? קטנה יכולה להוביל, להיות דומיננטית, להנהיג, לקבל ציונים מעולים, מה לא? למה 'להיסחב'? (ע"ע.. ;) )
 

צורה וצבע

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
הנטיה שרווחת היום להשאיר ילדים עוד שנה, גורמת לכך שכל שנתון יזוז אחורה, לחשון, לתשרי או לאלול. אז מה הרווחנו?
 

שלמה

משתמש מקצוען
כשאתם מדברים על ילדה אחת בגן שתרגיש בודדה, הצדק יכול להיות אתכם.
אצלי זה היה בתקופת מעבר בין מעון לגן. כך שנשארו לה בשנתון, עוד הרבה חברות.
 

sara100

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הגיל ממש לא אומר!!!
יש לי בת שעולה בעז"ה שנה הבאה לכיתה א' היא פגה (נולדה פגית) בחודש אלול... והגננת אמרה לי (שלא תאמרו שכל אמא אומרת את זה על הילדים שלה..) שאין לי מה להשאיר אותה חוץ אולי מהגודל שלה... היא קצת קטננה, אבל היא מהמובילות בגן גם בראש וגם בחברה. ב"ה....!!!! ב"ה!!
 

TIP X

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י eden7115;505310:
רק בכדי לסבר את האוזן אספר שביתי מורווחת אף היא (ילידת סוף כסלו - הפרש של יומיים בין מורווחת למופסדת). כפי שהומלץ לי לקחתי אותה לאבחון שם ישבו 5 נשות מקצוע מתחומים שונים ואמרו לי פה אחד שאין שום צורך להשאיר את ביתי בגן, משום בחינה שהיא (קוגנטיבית, מטורית, חברתית, שפתית וכו').

איפה יש כזה אבחון של 5 נשות מקצוע?
 

dk

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
אני לא מכירה אשת מקצוע, אבל את יכולה לרשום בינתיים גם לכיתה א' וגם לגן חובה ובהמשך להחליט. (ובד"כ יש מאבחנת לעולות לכיתה א' בביה"ס אולי היא תוכל לעזור לך) קחי בחשבון שרק משהו מקצועי יוכל לעזור לך כי זה לא תמיד משנה הגיל/גובה/חברותיות/כשרנות, זה הרבה מעבר (בשלות רגשית וכד')
 

eden7115

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י TIP X;505520:
איפה יש כזה אבחון של 5 נשות מקצוע?

אני לקחתי אותה למרכז להתפתחות הילד (בבית חולים "זיו" בצפת) ואכן היו שם 5 נשות מקצוע. כל אחת מהן "בחנה" את הילדה באופן ספציפי על התחום בו היא אחראית כששאר המאבחנות צופות בכל האבחון לקבלת תמונה כללית.

דרך אגב, במקרה הזה ספציפית הילדה שלי אכן בשלה ובוגרת לגילה.
יש לי ילדה נוספת, קטנה בשנה מ"הגדולה" והיא מופסדת (ילידת אדר) - אבל אני יודעת שגם אם היא היתה מורווחת יכול להיות מאוד שהייתי משאירה אותה, לא בגלל שהיא פחות חכמה, אלא בגלל שהיא יותר מפונקת וצריכה לדעתי את השנה הנוספת הזו בגן.

מה שכן, אני חושבת שעדיף להורה שרואה שהילד שלו פחות בשל, להשאיר בטרום חובה ולא בחובה ואז לחסוך מהילד את העניין הזה ש"כולם עלו לכיתה א' ואני לא". (בפתרון הזה הילד עולה בסופו של דבר עם ילדים שהוא מכיר כבר שנתיים והם החברים שלו, את החברים שהיו איתו לפני שלוש שנים הוא בקושי זוכר...)
 

שירי כהן

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
בתור תמיד-הכי-קטנה-בכיתה,
אני יכולה לומר שמצבי תמיד היה במקום גבוה הרבה יותר
מזו שהיא הכי גדולה בכיתה,
לא שאני ממליצה על קפיצת כיתה...
אבל אם הילדה בוגרת, בשלה, צריך כמובן להכיר את האופי והמצב והכל,
עדן ממש צודקת! זה קשה לילדה להשאר מאחור בסה"כ,
במיוחד אם היא כבר בשלה לעלות לכיתה א',

ועוד משהו -
בתור הקטנה - כל הבנה פשוטה היא חכמה,
בתור הגדולה - כל הבנה מאומצת - יותר מובנת מאליה.

כך שלא לדאוג לענין הבטחון העצמי....
(:
 

nechama

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
כל ילד והקצב שלו, לפעמים להשאיר זה גורם תסכול לילד. כדאי להתייעץ ולראות לפי הבשלות של הילדה.
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
המצב הרווח שמשאירים בצורה גורפת ילדות מחדשים אלול והלאה כבר בגן קדם חובה גורם לתופעה המתסכלת של שנתון של שנה ורבע המשמעות האישית בשבילי: ביתי בת הארבע ילידת כסלו, לומדת עם ילדות שמלאו להן חמש בתחילת השנה. רחמנות על הגננת שצריכה ללהטט בין פערי הרמה ביצירה ובכושר ריכוז. (התחומים הבולטים בדרך כלל)
לגבי השארות עוד שנה:הרבה אימהות טוענות:"אם לא יועיל, לא יזיק". בשם גננת וותיקה מהשטח :ישנן ילדות שהושארו עוד שנה, החל מאחרי פסח ואולי עוד קודם הן פשוט מוצאות עצמן משועממות. לא חבל על הזמן הזה שתאי המוח מתפתחים ואלו מתנוונות? נקודה למחשבה.
שורה תחתונה רציתי לחזק את ידי פותחת האשכול שהולכת לבחון את הנושא באופן מקצועי ופרטני ולא על פי תחושת בטן בלבד.
הרבה הצלחה לילדה.
שתהיה בחירה נכונה, ושה' יעזור שתיוכחו בכך.
 

קרייזי גרף

משתמש מקצוען
מבלי להכנס למקרה הספציפי,

זה נכון שהרבה מכם מנסות לדחוף להעלות,
אבל המציאות בשטח היום היא שבפרוש השנתונים זזו!!!(כמו שכתבה צורה וצבע)
וזה נתון שאי אפשר להתעלם ממנו!!!
הרבה ילדות מוכשרות נשארות עוד שנה ויש להן חברה של עוד בנות גילן,
ולכן הן לא מבוזבזות.

איך אמרה לי גננת חכמה?
ילדות חלשות, גם אם תשארנה שנה לצערינו הן תשארנה חלשות.
דוקא על החכמות והחזקות יש לשמור, שלא תעלנה חלילה אם הן לא בשלות מפסיק, כי אז נפסיד אותן.

הרבה הצלחה!!!
 

אושר

משתמש מקצוען
לא הייתי אומרת שהשנתונים זזו אלא התרחבו, כי בגן שלוש-ארבע נכנסות ילדות בדיוק עד הראשון בינואר. הבעיה מתחילה בשנה אחרי, גילאי ארבע חמש שההורים משאירים (ולפעמים בלי שיקול דעת מספיק) בגן של ביתי נוצר מצב לא נורמלי בו השנתון מתפרס על פני יותר משנה וחצי!!!- בגלל הורים שדחקו להשאיר את ילדותיהן.
בתחילת שנה, ביתי שהיא טיפוס די עדין (ילידת תשרי- לא נורא) איבדה את הבטחון העצמי שלה מול "קבוצת הגדולות" שכללה למעלה משש ילדות שנשארו עוד שנה בגן. ב"ה היום זה כבר יותר התאזן, אבל האמת היא שדי כעסתי על הפיקוח שנתן יד לכזה דבר על חשבון ילדתי (וילדות נוספות כפי שהעידו ההורים)
נתון נוסף שצריך לשים לב אליו-בין הילדות הנשארות ישנה ילדה גבוהה ושמנה גם לגילה (היא כבר בת חמש מתחילת השנה) שנראית כילדה בכיתה א', והתחושה שלה להסתובב בין ילדות הגן היא כמו פיל בחנות חרסינה. איך אני יודעת? לפי ה"העלבות" שהיא מעליבה את הילדות:"את קטנה" "את לא יודעת, אני יותר גדולה" וכד'. זאת ילדה מאוד מתוקה שממש סובלת. לא חבל?
 

eden7115

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
אושר, גם אני נתקלתי בתופעה הזו שהילדות הגדולות (שיחגגו השנה 7 בעוד ביתי חגגה עכשיו 5) מציקות לילדות הקטנות באמירות כמו "אני הכי גדולה" ו"את רק בת 5 ואני בת 6 וחצי" - למרות שהן החריגות בגן ולא הילדות הקטנות!!!
ועוד נקודה למחשבה: כשביתי מגיעה אלי עם סיפור שכזה מה אני אמורה לומר לה? היא פשוט ילדה שרוצה תשובה פשוטה "למה היא יותר גדולה ממני?".
(ייתכן ואעלה פה את חמתן של כמה אמהות, אבל אני דוגלת באמירת האמת - וביתי מקבלת תשובה שהיא אמת לאמיתה, למרות שייתכן והילדות הגדולות לא יוצאות כ"כ טוב בסיפור הזה...)
 

פרסום דובדבן

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
באותה דילמה בדיוק. ביתי (בטרום חובה) ילידת סוף כסלו-כמעט טבת, ויש בנות בגן שחגגו 5 לפני שהיא נהייתה בת 4...

בכל מקרה, אם אשאיר אותה וכנראה שאעשה זאת, זה יהיה כמובן רק השנה ולא שנה הבאה.
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י eden7115;505993:
ועוד נקודה למחשבה: כשביתי מגיעה אלי עם סיפור שכזה מה אני אמורה לומר לה? היא פשוט ילדה שרוצה תשובה פשוטה "למה היא יותר גדולה ממני?".
(ייתכן ואעלה פה את חמתן של כמה אמהות, אבל אני דוגלת באמירת האמת - וביתי מקבלת תשובה שהיא אמת לאמיתה, למרות שייתכן והילדות הגדולות לא יוצאות כ"כ טוב בסיפור הזה...)
הזערורה שלי בת הארבע גם נפגעה קשות מ"רותי הגדולה והשמנה"(ציטוט) שאמרה לה :"את קטנה!"" לא טרחתי להסביר לה את עניין השנתונים, ו"כן נשארה, לא נשארה" - נושא כבד להבנת מוחה הצעיר. רק אישרתי:"נכון, את באמת יותר קטנה ממנה, אבל לא משנה מי יותר גדול- משנה מי יותר צדיק ולא מעליב אחרים".
-זו גם אמירת אמת, לא?
 

קשקוש10

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
נכתב ע"י eden7115;505556:
מה שכן, אני חושבת שעדיף להורה שרואה שהילד שלו פחות בשל, להשאיר בטרום חובה ולא בחובה ואז לחסוך מהילד את העניין הזה ש"כולם עלו לכיתה א' ואני לא". (בפתרון הזה הילד עולה בסופו של דבר עם ילדים שהוא מכיר כבר שנתיים והם החברים שלו, את החברים שהיו איתו לפני שלוש שנים הוא בקושי זוכר...)

בשום אופן לא ודאי. צריך לתת את הצ'אנס.
אני נחרדת למחשבה שהיתי עושה את זה לביתי, שבגיל 5 לא היה לי ספק שתצטרך להשאר עוד שנה, אבל בגן חובה פשוט הפתיעה ובגדול, והיום בביה"ס פורחת, בלי שנשארה בסופו של דבר באף גן.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  1  פעמים

לוח מודעות

למעלה