ביקורת ספרות להי נאאר | אביגיל גדולד

3333ציפי

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
אז נכון שהספרות צולעת, ומתוך אלפי מדפי ספרים יש מדף וחצי שהגונים לקריאה, וגם אני אחת מהאלו שהולכים על בטוח ושומרים אמונים לסופרים הבודדים שיודעים לכתוב כמו שצריך. אבל הפעם החלטתי לחרוג, ולתת צ'אנס.

לא התאכזבתי.



להי נאאר

דבר ראשון השם, כבר הבנו שזה לא אחד מסיפורי הסמינר/משפחה/מוסד/שואה, זה סיפור בלי זמן, בלי מקום ובלי תאריך.

דבר שני הכריכה, חוץ מלבושת השחורים שמקלקלת את הנוף, הציור שבכריכה מנסה להמחיש את האגדיות שהסיפור טובל בו.
לפחות 20% מהספר הולך על תיאורי אוירה שמדליקים את הדמיון, במיוחד לאוהבי טבע שכמוני.

מי לא היה רוצה לקום אל יער בראשיתי, יקינתונים סגולים או אדומים מפוזרים, סלסלת קש ואוכמניות נקטפות, וכל זה בדרך ללימודים. אחרי צהרים יש בתפריט ירידה אל הנחל הירוק שגדתו מלאת לוונדרים וסיגליות. ובלילה הסמטאות מלאות אוירה, ריח של תפוזים מהשדות הרחוקים וספסל הצופה אל העמק. זה עוד לפני שדברנו על השקיעות... אני חושבת שהסופרת הנחמדה בלעה אנציקלופדיית פרחים לפני כתיבת הספר. כך או כך, זה מגרה בהחלט. מי שישכיר לי את הבית של לינאר לכמה ימי חופש אני אשלם עליו אפילו דיואון זהב שלם.

סגנון:

זהו ספר ראשון בטרילוגיה. אומץ, אין מה לומר. ועוד לא פחות מ900 עמודים.

העלילה כולה מתרחשת בכפר שבו עניים בבית חימר גרים לצד עשירים באחוזות פאר ולמרבה המוזרות- הם חיים יחד, לומדים יחד, נענשים יחד, מתאספים יחד ושונאים זה את זה.

כולם מחויבים לשלטון האימה, שתולה אנשים בכיכר מרכזית כמו כלום.(לא ברור איך עוד נשארו בכפר אנשים לאחר שנלקחים כל יום כמה) מפחדים מהצללים ברחובות אולי זה איש משטר,(חיבת לומר, כמות אנשי המשטר הינה בלתי הגיונית בעליל, כאילו, מחצית מבני הארץ מגויסים למשטר ושומרים על המחצית השניה?) מחפשים אוכל ביער,(ושהדודה שולחת להם שושני קנמון או עוגת אוכמניות הם עדיין חולמים על לחם, מה שנקרא אם אין לחם תאכלו עוגות) מלאי ביטחון עצמי שמתגלה כגאווה עיוורת משהו.(זה אמור להצטייר כגבורה, אבל זה לא יותר מגאוה שפלה)

דמויות:

הכפר מתחלק ל2- נאמנים ולא נאמנים.

הנאמנים מתחלקים ל2- נאמנים נאמנים ונאמנים מלשינים.

לינאר שנבחרה להתחתן הראשונה מזה עשור בהוראת הזקן אברהם ראש הנאמנים.(איש לא שאל לדעתה, אגב) ופיאגרו חתנה, בחור בעל כוחות על, עשיר, נאה, מוצלח, נפגש איתה לראשונה חודשיים לאחר הארוסין שלא נחגגו, ולאחר מכן נוסע איתה למסע מסעיר ומלא אימה לקנית נדוניה. אל תגידו, זה אחלה בחור, כל אחת היתה מתחתנת איתו על עיוור.

הנאמנים מורדים בשלטון, אבל לא עושים דבר.

אנשי המשטר נמצאים בכל מקום, אבל הנאמנים מדברים בגלוי על תוכניות, והחתונה למשל, ידועה ומפורסמת, אז למה לינאר נבהלת כשהיא ומעת שהמשטר שמע על זה, מה חשבת? טיפשונת.

זמן:

אי אפשר לתארך את הסיפור.

הם גרים בבתי חימר, אבל יש להם תנור ומאוורר.

המשטרה מצירת דיוקנאות של מבוקשים, בעוד ישנם אנשים עם מצלמה ותמונות מפותחות.

נוסעים בעגלה וזוג פרדות בעוד ישנן מכוניות בעיר הסמוכה.

כותבים עם קלף וקסת אבל בתיק של לינאר ישנו גם עט. מענין למה.

אנשי המשטר יורים חיצים, אללי, מי יביא להם נשק אמיתי



מה שמגניב בספר:

-הטרילוגיה, דבר נדיר בספרות אצלינו. ויש לזה יופי.

-הספר הוא חצי אליגוריה, אם כי הבנתי רק לחצאין לאן זה הולך.

-הוא כתוב יפה, וטוב, אומנם היה ראוי לו עוד 5 דקות בתנור, שיהיה יותר אפוי, אבל זה טעים.

-אוי כמה קפה שותים שם, לא תדמינו, לא חלמתי שיש מישהו שעוקף אותי בזה

-המשחק עם המילים שנותן נופך יותר קסום, וכמובן תיאורי הטבע שציינתי לעיל.

-כמות האגדות והפתגמים השזורים הספר, אם כי לא כולם חכמים כל כך, נותנים לזה לוק.

-כמו מיה, גם אביגיל המציאה שמות שיראו מתאימות לממלכה, לא כמו ממלכה במבחן, אבל בהצלחה רבה (וגם היא, בשעות יאוש קשות כשמוחה לא הנפיק עוד שם מומצא שמצטלצל טוב, היא נפלה לשמות תנכיים כמו לאה, או שמות-תנכיים-בהזזת-אותיות כמו: דינאל, טוביאה)

יש לי גם איזו ביקורת על הגיון שאיננו , על סצנות שלא תרמו לסיפור והן מיותרות, על תיאורים שיכלו להתקצר, ועל אי אלו נתונים שהייתי משנה.
ובכל זאת אומרת, אהבתי.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
ביקורת מעניינת ומקיפה. טרילוגיה איננה נדירה במחוזותינו ואפילו ניתן לומר שנעשה בה שימוש יתר בסוגות אחרות.
לדעתי הסוגה היא דיסטופיה ודווקא משום כך היעדר נקודת הציון של התקופה והשנה הוא חיסרון משמעותי.
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מזכיר לי תיאורים על צפון איראן כיום...
יש שם נופים מדהימים, מהיפים בכדור הארץ, אבל הכפרים שם באמת מחולקים כך. מחצית שייכים לשלטון, ורודפים את המחצית השנייה עד מוות.
אבל לא קראתי את הספר, כך שאין לדעתי משקל כרגע.
ובעניין הסקירה עצמה - אכן מגרה מאוד! נשמע ממש שווה קריאה...
 

מ. י. פרצמן

סופרת ועורכת, מנהלת קהילת כתיבה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
טרילוגיה איננה נדירה במחוזותינו ואפילו ניתן לומר שנעשה בה שימוש יתר בסוגות אחרות.
טרילוגיה ממש? כזאת שנולדה טרילוגיה ונותרה טרילוגיה?
תני דוגמאות. אני לא מצאתי, אלא רק את ה'שימוש יתר'. טרילוגיות שהצמיחו ילדים ונכדים עד שנראות כמו בניינים משופצים, מהאלו שנבראו בניין אבל נולדו להם עוד כמה בלוקים של יחידות דיור.
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
שאלת תם: מה החשיבות בטרילוגיה דווקא?
כאילו, אני מבינה שזה מצלצל טוב יותר מ"סדרה בת חמישה ספרים" שאי אפשר לומר במילה אחת, אבל מה הייחודיות בסוג כזה של יצירה, מעבר לשם?
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
טרילוגיה ממש? כזאת שנולדה טרילוגיה ונותרה טרילוגיה?
תני דוגמאות. אני לא מצאתי, אלא רק את ה'שימוש יתר'. טרילוגיות שהצמיחו ילדים ונכדים עד שנראות כמו בניינים משופצים, מהאלו שנולדו בניין אבל הצמיחו עוד כמה בלוקים של יחידות דיור.
ממלכה במבחן היא טרילוגיה אמיתית.
השאר באמת פחות מתאימות ואולצו לתבנית הזו. כבר פתחתי על כך אשכול בעבר.
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
אפשר בבקשה קישור?

 

3333ציפי

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
ביקורת נהדרת, משעשעת ומלאת אווירה, אבל לא הבנתי - מה הסיפור? מה האמירה? מה התהליך?
תודה, לא ידעתי אם להרחיב.
בדרך כלל כן הרחבתי אבל זה טונות ספוילרים
אם תרצו אז ממש בכייף
ביקורת מעניינת ומקיפה. טרילוגיה איננה נדירה במחוזותינו ואפילו ניתן לומר שנעשה בה שימוש יתר בסוגות אחרות.
לדעתי הסוגה היא דיסטופיה ודווקא משום כך היעדר נקודת הציון של התקופה והשנה הוא חיסרון משמעותי.
לדעתי כאן זה עלילה נטולת זמן, והפשלה היתה - הכנסת מיכשור חשמלי שמכריח את זה להיות שייך למאות האחרונות, וזה מידי קרוב אלינו כך שכל אי דיוק או אי הגיון זועק לנו (:
טרילוגיה ממש? כזאת שנולדה טרילוגיה ונותרה טרילוגיה?
תני דוגמאות. אני לא מצאתי, אלא רק את ה'שימוש יתר'. טרילוגיות שהצמיחו ילדים ונכדים עד שנראות כמו בניינים משופצים, מהאלו שנבראו בניין אבל נולדו להם עוד כמה בלוקים של יחידות דיור.
כן, היא נולדה להיות טרילוגיה. זה חלק מהאומץ ששיבחתי
מענין אם הכל כבר מתוכנן, כי אם לא אני מאמינה שלא יהיה קשה לדעת את זה
 

3333ציפי

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
העלילה בקווים כללים:

לינאר, בת למשפחה נאמנים, מתבשרת בלילה אחד שהיא עתידה להתחתן. זו הוראה מטעם הזקן אברהם ראש הנאמנים והוא אומר לה את זה פנים מול פנים שזה דבר בלתי מצוי בעליל.

מאז, ועד החתונה, מתרחשים כמה דברים בכפר.

השגרה נשמרת בכח, כדי לא לעורר את חשדם של אנשי המשטר, הולכים ללימודים (בית ספר-בית הבינה, תלבושת-מדי בית הבינה, מורה-מלמדת וכן הלאה) ממשיכים לרעוב, רצים הביתה כי יש עוצר בלילה, ובעצם לא עושים כלום.

העירה מתחלקת ל2- צפונים ודרומיים. הדרומיים עניים ונאמנים הצפוניים עשירים וחלקם בוגדים.

פיאגרו המושלם, כאמור, הוא גם צפוני גם נאמן, לעומת לינאר הדרומית, בלויית הנעליים והשמלות, רעבת נצח, גאוותנית ומלאת צרות. אהוביה נלקחים על ימין ועל שמאל, אם בגלל מחלת הזקנה ואם בגלל בגידה במשטר (קרי: החבאת כתבי הזקן, אמירת דברים שהממשל מכחיש, איחור למסדר, מסחר בשווקים שחורים) אבל לא נורא, הם חתן כלה חמודים.

מחצית מהמאורעות מספרים איך ומדוע נלקחו האנשים (זה ארוך, יס? כל לקיחה יש מאחוריה מתח ובלאגן) ועוד רבע על מעשי בגידה במשטר שהצליחו ולא גרמו נזק (רק כמעט, מכירים את ה'כמעט'?) ויש גם הכנות לחתונה וצער אין סופי ודאגה למי שנלקח (איש לא יודע לאן) ולחץ בהכנת הנדוניה (תודה רבה, נזכרתם באמת מאוחר מידי רבותי!) ורעב. (אם שואלים אותי, היתה התעסקות מידי גדולה סביב ענין הרעב, קלטנו שאתם רעבים נורא, קלטנו, נקסט.)

לגבי ההתנהגות, הסתבכתי.

הם מברכים לפני האוכל אבל לא תמיד (כלומר, לא מוזכר בדרך כלל)

הם מאמינים שיש אבאלה בשמים שמכוון הכל, אבל אין דברים שהוא צווה עליהם, הכל הכל הזקן אברהם וקודמיו.

יש להם מעט מצוות שמוזכרות שם, ומעט מנהגים (שמכונים: מנהגי שרשרת, למשל, שהחתן לא יראה את כלתו שבוע לפני החתונה) אבל לא מעבר.

לאורך כל הספר השדר הוא שהם הצודקים, ודרכם היא האמת, והיא הקדומה, לעומת אנשי המשטר שעובדים לאלילי השמים וכו' אם כי לא הצלחתי להבין מה הדרך שלהם, מה בכלל הם עושים? למה הם מגייסים את הנוער? (הזקן אברהם לא מרשה לפעול נגד השלטון כדי שלא יסתבכו הפעילים)
והכי מהכל, איזה גאולה מביאה החתונה הזאת, אם בפועל לא קורה כלום כלום כלום?
ויותר מזה, החתן והכלה החמודים אמורים לברוח מיד לאחר החתונה למקום נסתר כדי שלא יתפסו על ידי השלטון (שאוסר להתחתן)
כל בנות הכפר מקנאות בלינאר, אבל לא מרשים להן להתחתן גם כן, המצב עגום ומיאש.

הספר עוצר בדיוק יום לפני החתונה כך שלא אוכל להוסיף את ההמשך, ואם מישהו קרא אותו, אשמח שיעזור לי בענין האמירה.

חוץ מזה שבכל רגע יפה שיש (זה לא קורה הרבה, נעבך) הם 'נוצרים את הרגע' שזה דבר שאהבתי

וחוץ מזה שהם ממש 'ממשיכים הלאה' למרות התלאות הרבות

לא ממש מצאתי אמירה.
 
נערך לאחרונה ב:

7שבע7

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
מה החשיבות בטרילוגיה דווקא?
לדעתי המבנה הייחודי של טרילוגיה הוא כזה:
בספר הראשון מוצג העולם של הסיפור והגיבורים שלו, וגם הבעיה העיקרית שאיתה הם מתמודדים. הוא בדרך כלל יהווה טעימה ראשונית וסופו יישאר פתוח למחצה.
הספר השני בדרך כלל ייכנס ישירות לעניינים, יסבך עוד יותר את החיים של הדמויות, ויותיר אותן בינתיים בלי פתרון. אני חושבת שבדרך כלל הוא יהיה הספר הכי קצבי מכל הטרילוגיה.
ואז - הספר השלישי ינסה לסגור קצוות בעלילה, להוביל אותה לקראת סיום ואת הדמויות לקראת פתרון. הוא ינסה גם להיפרד יפה מהעולם שנבנה בטרילוגיה, עד לסוף הסופי בהחלט.
אפשר כמובן לעשות את כל זה בספר אחד (אולי בעל שלושה חלקים), אבל בצורה כזו המתח נבנה הרבה יותר טוב, ומלבד זאת בכל ספר יש איזשהו סיום, גם אם לא סופי, ויש גם אופי שונה לכל אחד מהספרים.
כשיש שני ספרים - אין מספיק "זמן" לפתח את המתח, את העלילה ואת העולם. כשיש יותר ספרים משלושה - מקבלים הרגשה של "מריחה", ואולי הקורא עלול ללכת לאיבוד...
ממלכה במבחן היא טרילוגיה אמיתית.
ולכן מהבחינה הזו ממלכה במבחן הוא לגמרי לא טרילוגיה... באופן אישי אני חושבת שהיה לה כדאי להגביל מראש את כמות הספרים שיהיו בסדרה (כמו שרולינג עשתה, למשל), אבל לא נורא... ככה אנחנו נשארים במתח כפול עד לספר הבא... שלא לדבר על הרווחיות שיש לסופרת מכך...
@3333ציפי - ביקורת מצוינת, כהרגלך! עושה בהחלט חשק לקרוא (גם אם לא לקנות).
ובאופן אישי אני חושבת שחסרות פנטזיות אמיתיות בספרות החרדית (שיהיו גם מוצלחות כספר פנטזיה בפני עצמו וגם טובות כאלגוריה יהודית), ולכן כל המרבה הרי זה משובח...
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
לדעתי המבנה הייחודי של טרילוגיה הוא כזה:
בספר הראשון מוצג העולם של הסיפור והגיבורים שלו, וגם הבעיה העיקרית שאיתה הם מתמודדים. הוא בדרך כלל יהווה טעימה ראשונית וסופו יישאר פתוח למחצה.
הספר השני בדרך כלל ייכנס ישירות לעניינים, יסבך עוד יותר את החיים של הדמויות, ויותיר אותן בינתיים בלי פתרון. אני חושבת שבדרך כלל הוא יהיה הספר הכי קצבי מכל הטרילוגיה.
ואז - הספר השלישי ינסה לסגור קצוות בעלילה, להוביל אותה לקראת סיום ואת הדמויות לקראת פתרון. הוא ינסה גם להיפרד יפה מהעולם שנבנה בטרילוגיה, עד לסוף הסופי בהחלט.
אפשר כמובן לעשות את כל זה בספר אחד (אולי בעל שלושה חלקים), אבל בצורה כזו המתח נבנה הרבה יותר טוב, ומלבד זאת בכל ספר יש איזשהו סיום, גם אם לא סופי, ויש גם אופי שונה לכל אחד מהספרים.
כשיש שני ספרים - אין מספיק "זמן" לפתח את המתח, את העלילה ואת העולם. כשיש יותר ספרים משלושה - מקבלים הרגשה של "מריחה", ואולי הקורא עלול ללכת לאיבוד...
ולכן מהבחינה הזו ממלכה במבחן הוא לגמרי לא טרילוגיה... באופן אישי אני חושבת שהיה לה כדאי להגביל מראש את כמות הספרים שיהיו בסדרה (כמו שרולינג עשתה, למשל), אבל לא נורא... ככה אנחנו נשארים במתח כפול עד לספר הבא... שלא לדבר על הרווחיות שיש לסופרת מכך...
@3333ציפי - ביקורת מצוינת, כהרגלך! עושה בהחלט חשק לקרוא (גם אם לא לקנות).
ובאופן אישי אני חושבת שחסרות פנטזיות אמיתיות בספרות החרדית (שיהיו גם מוצלחות כספר פנטזיה בפני עצמו וגם טובות כאלגוריה יהודית), ולכן כל המרבה הרי זה משובח...
לא חושבת שיש עניין בשלשה בדיוק ובכל מקרה ממלכה במבחן הוא לא מסוגת פנטזיה.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
העלילה בקווים כללים:

לינאר, בת למשפחה נאמנים, מתבשרת בלילה אחד שהיא עתידה להתחתן. זו הוראה מטעם הזקן אברהם ראש הנאמנים והוא אומר לה את זה פנים מול פנים שזה דבר בלתי מצוי בעליל.

מאז, ועד החתונה, מתרחשים כמה דברים בכפר.

השגרה נשמרת בכח, כדי לא לעורר את חשדם של אנשי המשטר, הולכים ללימודים (בית ספר-בית הבינה, תלבושת-מדי בית הבינה, מורה-מלמדת וכן הלאה) ממשיכים לרעוב, רצים הביתה כי יש עוצר בלילה, ובעצם לא עושים כלום.

העירה מתחלקת ל2- צפונים ודרומיים. הדרומיים עניים ונאמנים הצפוניים עשירים וחלקם בוגדים.

פיאגרו המושלם, כאמור, הוא גם צפוני גם נאמן, לעומת לינאר הדרומית, בלויית הנעליים והשמלות, רעבת נצח, גאוותנית ומלאת צרות. אהוביה נלקחים על ימין ועל שמאל, אם בגלל מחלת הזקנה ואם בגלל בגידה במשטר (קרי: החבאת כתבי הזקן, אמירת דברים שהממשל מכחיש, איחור למסדר, מסחר בשווקים שחורים) אבל לא נורא, הם חתן כלה חמודים.

מחצית מהמאורעות מספרים איך ומדוע נלקחו האנשים (זה ארוך, יס? כל לקיחה יש מאחוריה מתח ובלאגן) ועוד רבע על מעשי בגידה במשטר שהצליחו ולא גרמו נזק (רק כמעט, מכירים את ה'כמעט'?) ויש גם הכנות לחתונה וצער אין סופי ודאגה למי שנלקח (איש לא יודע לאן) ולחץ בהכנת הנדוניה (תודה רבה, נזכרתם באמת מאוחר מידי רבותי!) ורעב. (אם שואלים אותי, היתה התעסקות מידי גדולה סביב ענין הרעב, קלטנו שאתם רעבים נורא, קלטנו, נקסט.)

לגבי ההתנהגות, הסתבכתי.

הם מברכים לפני האוכל אבל לא תמיד (כלומר, לא מוזכר בדרך כלל)

הם מאמינים שיש אבאלה בשמים שמכוון הכל, אבל אין דברים שהוא צווה עליהם, הכל הכל הזקן אברהם וקודמיו.

יש להם מעט מצוות שמוזכרות שם, ומעט מנהגים (שמכונים: מנהגי שרשרת, למשל, שהחתן לא יראה את כלתו שבוע לפני החתונה) אבל לא מעבר.

לאורך כל הספר השדר הוא שהם הצודקים, ודרכם היא האמת, והיא הקדומה, לעומת אנשי המשטר שעובדים לאלילי השמים וכו' אם כי לא הצלחתי להבין מה הדרך שלהם, מה בכלל הם עושים? למה הם מגייסים את הנוער? (הזקן אברהם לא מרשה לפעול נגד השלטון כדי שלא יסתבכו הפעילים)
והכי מהכל, איזה גאולה מביאה החתונה הזאת, אם בפועל לא קורה כלום כלום כלום?
ויותר מזה, החתן והכלה החמודים אמורים לברוח מיד לאחר החתונה למקום נסתר כדי שלא יתפסו על ידי השלטון (שאוסר להתחתן)
כל בנות הכפר מקנאות בלינאר, אבל לא מרשים להן להתחתן גם כן, המצב עגום ומיאש.

הספר עוצר בדיוק יום לפני החתונה כך שלא אוכל להוסיף את ההמשך, ואם מישהו קרא אותו, אשמח שיעזור לי בענין האמירה.

חוץ מזה שבכל רגע יפה שיש (זה לא קורה הרבה, נעבך) הם 'נוצרים את הרגע' שזה דבר שאהבתי

וחוץ מזה שהם ממש 'ממשיכים הלאה' למרות התלאות הרבות

לא ממש מצאתי אמירה.

תודה! נשמע מעניין, אם כי עדיין עמום.
מה זה שזקנים מצווים על נערה להתחתן עם מישהו. (איפה אבא ואמא שלה?)
ואם לאף אחת אסור להתחתן, מאיפה יש המשכיות לשבט? נופלים אליו תינוקות מהשמים?
והאם אי אפשר לקום ולברוח מהכפר הנוראי? פרחי לוונדר ויקינטון קסומים לא מועילים הרבה, אם חיים תחת משטר אפל.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
תודה על הביקורת המקיפה!
העלילה כולה מתרחשת בכפר שבו עניים בבית חימר גרים לצד עשירים באחוזות פאר ולמרבה המוזרות- הם חיים יחד, לומדים יחד, נענשים יחד, מתאספים יחד ושונאים זה את זה.
זה מקובל מאד במדינות רבות, שבפרברי הערים הגדולות יש סלאמס - שכונות מצוקה.
הם גרים בבתי חימר, אבל יש להם תנור ומאוורר.
גם הבדואים גרים באוהלים, אבל יש להם ג'יפ עם שמונה ספרות...
המשטרה מצירת דיוקנאות של מבוקשים
גם היום מציירים דיוקנאות של מבוקשים אם אין תמונה שלהם, וצריך ללמוד על תיאורם מפי עדים.
נוסעים בעגלה וזוג פרדות בעוד ישנן מכוניות בעיר הסמוכה.
מקובל במשק חקלאי עני, כמו במדינות מזרח אירופה או אפריקה.
כותבים עם קלף וקסת אבל בתיק של לינאר ישנו גם עט. מענין למה.
דא עקא.
אנשי המשטר יורים חיצים, אללי, מי יביא להם נשק אמיתי
יש הרבה גיבורי על בסיפורת שיורים דווקא בחיצים. החיצים הם שקטים ולא מעוררים רעש מחריד של ירייה, והם גם מדויקים יותר.
(חיבת לומר, כמות אנשי המשטר הינה בלתי הגיונית בעליל, כאילו, מחצית מבני הארץ מגויסים למשטר ושומרים על המחצית השניה?
ככה בדיוק היה ברוסיה הקומוניסטית ובגרמניה המזרחית עד לפני שלושים ושלוש שנים, וכך קורה היום בצפון קוריאה.
מלאי ביטחון עצמי שמתגלה כגאווה עיוורת משהו.(זה אמור להצטייר כגבורה, אבל זה לא יותר מגאוה שפלה)
כך גם החילונים יכולים להתייחס לגאווה העצמית החרדית, וכך הגויים יכלו להתייחס ל'אתה בחרתנו' היהודי, במשך אלפי השנים שהיינו מעונים ונרדפים.
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
@7שבע7 , תודה על ההסבר!

עם כל פרט נוסף זה נשמע מסקרן יותר...
מצד שני, אולי יש יתרון בהמתנה לכרכים הבאים, אם הכרך הזה נגמר ברגע שיא שכזה.
יש לי גם איזו ביקורת על הגיון שאיננו
וואו, זה נשמע מעניין!
עוד לא פגשתי ספר מומלץ, שההיגיון אינו משחק שם תפקיד משמעותי.
קווי העלילה נשמעים מרתקים גם הם.

חיפוש מהיר נתן לי את הפרק הראשון, באתר של ספרי אור החיים. כבר בעמוד השני הבנתי שיש פה חשש פיקוח נפש, אם אני לא קונה את הספר הזה...
 

Talya kadosh

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אלוקים.
@נ. גל, קראתי את הפרק הראשון. הלב שלי עדיין דופק. מדהים. פשוט מדהים. סיפור חדשני, יפהפה. וכמות התיאורים, כמה וריאציות שונות. הרגשתי פשוט שם. אני צריכה את הספר הזה.
@3333ציפי, אחרי שקראתי את הפרק הראשון, הביקורת נשמעת לי בול. מה שכן, באמת נראה לי שיש שם משהו מאוד עמום, השאלה אם הוא הולך להיפתר בהמשך.
ועוד משהו, העומס. הרגשה שאני קוראת, וקוראת ואין אוויר לנשימה. משפטים ארוכים. יש גם עומס מבחינת מידע, אבל אולי בגלל שזה הפרק הראשון.
בקיצור, נראה לי ספר שכדי לקרוא. במיוחד לאחת כמוני שאוהבת פנטזיות, מאוד.
נ.ב. מצוין נקודת זמן בספר?
 

3333ציפי

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
מה זה שזקנים מצווים על נערה להתחתן עם מישהו. (איפה אבא ואמא שלה?)
מה שהזקן אומר- קדוש. ההורים מגבים אותו לגמרי.
ואם לאף אחת אסור להתחתן, מאיפה יש המשכיות לשבט? נופלים אליו תינוקות מהשמים?
זה חוק שקיים רק 10 שנים
והאם אי אפשר לקום ולברוח מהכפר הנוראי? פרחי לוונדר ויקינטון קסומים לא מועילים הרבה, אם חיים תחת משטר אפל.
אי אפשר. כמובן.

תודה על הביקורת המקיפה!

זה מקובל מאד במדינות רבות, שבפרברי הערים הגדולות יש סלאמס - שכונות מצוקה.
לומדים באותו בית ספר? קונים באותה מכולת?
גם הבדואים גרים באוהלים, אבל יש להם ג'יפ עם שמונה ספרות...
אבל ההם שם כן חיפשו קידמה שתקל עליהם
גם היום מציירים דיוקנאות של מבוקשים אם אין תמונה שלהם, וצריך ללמוד על תיאורם מפי עדים.
בתעודת זהות, למשל, גם מצויר ולא מצולם.
מקובל במשק חקלאי עני, כמו במדינות מזרח אירופה או אפריקה.
מבצע הבריחה של ליל החתונה- על זוג פרדות זקנות. קבלו.
יש הרבה גיבורי על בסיפורת שיורים דווקא בחיצים. החיצים הם שקטים ולא מעוררים רעש מחריד של ירייה, והם גם מדויקים יותר.
אילו זה היה משטר שקט, ניחא, אבל זה משטר מלא רעש שאין לו ממי לפחד
ככה בדיוק היה ברוסיה הקומוניסטית ובגרמניה המזרחית עד לפני שלושים ושלוש שנים, וכך קורה היום בצפון קוריאה.
נורא
כך גם החילונים יכולים להתייחס לגאווה העצמית החרדית, וכך הגויים יכלו להתייחס ל'אתה בחרתנו' היהודי, במשך אלפי השנים שהיינו מעונים ונרדפים.
יס
עוד לא פגשתי ספר מומלץ, שההיגיון אינו משחק שם תפקיד משמעותי.
לוקה בחסר, לא אמרתי שאינו קיים בכלל
ועוד משהו, העומס. הרגשה שאני קוראת, וקוראת ואין אוויר לנשימה. משפטים ארוכים. יש גם עומס מבחינת מידע, אבל אולי בגלל שזה הפרק הראשון.
זה פרט ששכחתי אבל זה קיים באמת לאורך כל הספר, חבל קצת:(
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  14  פעמים

לוח מודעות

למעלה