חדשות בארץ לג בעומר - מירון תשפד

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
בעקבות עשרות הרקטות שנשלחו בשעה האחרונה לעבר מירון, בכירים במשטרה אומרים: ״סימן שאלה גדול לגבי הילולת הרשב״י, אחרי מטחים כבדים של רקטות ודו״ח קטלני על אסון מירון, אף אחד לא ייקח על עצמו את הסכנת חיים הזו". (ישראל כהן)
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
ז' באדר
צה״ל הודיע על ביטול הילולת משה רבינו שאמורה הייתה להתקיים בשבוע הבא בהר מירון. באירוע אמורים היו להשתתף עשרות אלפי בני אדם
1710145734874.png
 
נערך לאחרונה ב:

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
בתקווה לרגיעה ביטחונית: היערכות מקיפה לקראת הילולת רשב"י במירון תשפ"ד

משרד ירושלים ומסורת ישראל ממשיך בהיערכות להילולת רשב"י במירון תשפ"ד • את כלל ההכנות להילולא מוביל פרויקטור ההילולא יוסי דייטש לצד השר האחראי מאיר פרוש • בעקבות מסקנות ועדת החקירה – הוקם אגף מירון וחיים רוזנשטיין מונה לסמנכ"ל • מתווה ההילולא נמצא בשלבי תיאום סופיים

משרד ירושלים ומסורת ישראל ממשיך להוביל את ההיערכות להילולת רשב"י במירון תשפ"ד, מתוך תפילה להרגעת המצב הביטחוני בגבול הצפון וצפייה לקיום ההילולא כפי שהתאפשר אשתקד, בהשתתפות רבבות עמך בית ישראל, בשמחה ובבטחה.

במשרד מסיימים בימים אלו את גיבוש מתווה ההילולא לשנה זו, יחד עם יוסי דייטש שמוביל את התיאום בין הרשויות השונות, בהם משטרת ישראל. צוות המתווה שילב גם את ההמלצות הסופיות של ועדת החקירה הממלכתית הרלוונטיות להשנה.

את כלל ההכנות להילולא מוביל הפרויקטור יוסי דייטש, שלצד השר האחראי מאיר פרוש, חתום על הצלחת ההילולא אשתקד. בנוסף, כחלק מההיערכות ליישום ההמלצות הסופיות של ועדת החקירה, הוקם במשרד ירושלים ומסורת ישראל אגף מירון ומונה לסמנכ"ל המשרד חיים רוזנשטיין.

צוות המתווה קיים בתקופה האחרונה שורה של פגישות עם גורמי המקצוע המעורבים בקיום ההילולא, ובמרכזם משטרת ישראל ומשרד התחבורה, לצד שורה של גופים נוספים איתם נדרש תיאום בכדי לאפשר את הגעת ההמונים.

כהפקת לקחים מההילולא הקודמת, מינה המשרד את המפיק יגאל בן דוד וצוות חברת 'בנדה הפקות' להוביל כמתכלל על כלל עבודות ההפקה שיבוצעו השנה בשטח. בנוסף, במספר ההליך המכרזי לביצוע העבודות, צפויים להתמודד עשרות חברות המעוניינות לקחת חלק בקיום המעמד הקדוש.

השבוע קיימו במשרד סיור קבלנים בשטח אליהם הוזמנו כלל גורמי ההפקה המעוניינים להתמודד במכרז על קיום עבודות ההפקה בשטחי הר מירון והחניונים, ואליו הגיעו כ-20 חברות שהביעו נכונות ורצון לעבוד תחת משרד ירושלים ומסורת ישראל.

על פי ההערכות של גורמי המקצוע המלווים את תהליך המכרזים, ניתן יהיה השנה לקיים את האירוע תוך חיסכון כספי משמעותי, ללא התפשרות על האיכות, הבטיחות, או השמחה המלווה את ההילולא, אלא אך ורק על בסיס ייעול מקצועי של תהליכי הרכש ועבודות הקבלנים בשטח.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "מיד עם סיום ההילולא אשתקד התחלנו לעבוד על ההילולא השנה, החל משלב הפקת הלקחים, דרך הליכי מינויים והתקשרויות, ועד לגיבוש המתווה שנמצא בסיומו – הכל במטרה להבטיח את קיום ההילולא השנה בשמחה ובבטחה, ובעזרת ה' אפילו עם שיפורים מהשנה הקודמת".

"קיבלנו בשבוע שעבר את ההמלצות הסופיות של ועדת החקירה, ולצד היערכותנו ליישומן המלא על כלל ההיבטים, שילבנו כבר כעת את החלקים הרלוונטיים במתווה הנוכחי. במקביל, אנו ממשיכים לעקוב בדריכות אחר המצב הביטחוני בגבול הצפון, בתפילה לה' לרגיעה וקיום ההילולא כבכל שנה ושנה כמסורת רבת השנים במקום", דברי פרוש.

הפרויקטור יוסי דייטש הוסיף: "ההילולא בשנה שעברה התקיימה בהצלחה ובסייעתא דשמיא בזכות שיתוף הפעולה המבורך של הציבור עם המתווה ולצד זאת עבודה משותפת עם המשטרה שנתנה את אימון באחראים ובציבור. חשוב שגם השנה נדע לעמוד ביעדים אלו, בכדי לזכות לשמוח בשמחת רשב"י כימים ימימה".
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
סיור היערכות במירון לקראת הילולת ל"ג בעומר תשפ"ד. בסיור משתתפים השר פרוש, ממ"ז הצפון שוקי חתואכה, הפרויקטור יוסי דייטש, בכירי משטרת מחוז צפון והדרג המקצועי של משרד ירושלים ומסורת ישראל. המשתתפים בסיור הדגישו את החשיבות של היערכות יסודית לקראת ההילולה, שתאפשר את קיומה בצורה בטוחה ומוצלחת כפי שהיה בשנה שעברה.IMG-20240320-WA0008.jpg
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
*הפרויקטור יוסי דייטש בסיור במירון:

"אנחנו נערכים השנה לכך שההילולא חלה במוצאי שבת עם כל המשתמע מכך. נשדרג את המתחמים משנה שעברה".
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
בצל המתיחות בצפון, במשטרה נערכים להילולת ל"ג בעומר כמתוכנן, היום התקיימה ישיבת היערכות של אגף התנועה במשטרה.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
למרות המצב הבטחוני - משרד ירושלים ומסורת ישראל הפיץ כעת להערות הציבור את תזכיר החוק להסדרת הילולת הרשב"י במירון, לדברי ההסדר נכתב:
"משרד ירושלים ומסורת ישראל ער למצב הביטחוני השורר במדינה ומבהיר - כי אירוע ההילולא יתקיים בכפוף להחלטות פיקוד העורף ובהתאם יופועלו ההסדרים הקבועים בתזכיר החוק המוצא."
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
ההיערכות להילולת הרשב"י במירון, סגן השר במשרד התחבורה אורי מקלב קיים פגישת עבודה עם השר מאיר פרוש והפרויקטור יוסי דייטש, סוכם לשים דגש על הוספת מוקדי יציאה תחבורה ציבורית למירון לרווחת המוני המתפללים.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
לאחר שאושר אמש במשאל טלפוני - חוק מירון עבר במליאת הכנסת בקריאה ראשונה - 23 תומכים, וללא מתנגדים.
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
יואלי ברים: ‏פיקוד העורף שוקל לבטל את הילולת הרשב"י במירון השנה או לצמצם אותה באופן דרמטי בעקבות המלחמה בצפון. במשטרת ישראל ממתינים להחלטת הפיקוד שתתקבל במאי.
השר פרוש נפגש היום עם ממ"ז צפון שוקי תחאוכה שם דובר על החלופות לקהל החרדי במידה ופיקוד העורף יחליט לצמצם את ההילולה.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
מפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי בסיור היום במירון: "ההחלטה הסופית על אופן קיום האירוע תתקבל בימים הקרובים בידי פיקוד העורף, יחד עם גורמי הביטחון והדרג המדיני".

ברקע המצב הביטחוני: סיור היערכות במירון לקראת אירועי ל"ג בעומר

בצל המצב הביטחוני המתוח, נערך היום, סיור היערכות בהר מירון לקראת אירועי ל"ג בעומר הצפויים בי״ז באייר (25/05/2024).

הסיור התקיים בראשות מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי ובהשתתפות ממ"ז צפון, ניצב שוקי תחאוכה, פרויקטור מירון, יוסי דייטש, סמנכ"ל משרד ירושלים ומסורת ישראל חיים רוזנשטיין ובכירים נוספים מסגל הפיקוד.

עבודת המטה והדיונים נערכים תוך הבנה שייתכן ונוכח המצב הביטחוני לא יתאפשר לקיים את האירוע בהשתתפות המונים כבכל שנה.

המפכ"ל קיבל סקירה מהמשתתפים אודות היערכויות כלל הגורמים שנוטלים חלק בעבודת המטה, והאופציות השונות העומדות בפני מקבלי ההחלטות בהתאם לתנאים הביטחוניים והבטיחותיים הנדרשים.

בשלב זה, העבודות במתחם ההר מתמקדות בתשתיות קבע בלבד, כאלו שישמשו את ציבור המבקרים בהר בשנים הבאות.

"אנחנו נערכים לכל תרחיש", אמר מפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי. "ההחלטה הסופית על אופן קיום האירוע תתקבל בימים הקרובים בידי פיקוד העורף, יחד עם גורמי הביטחון והדרג המדיני".
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכח

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אַשְׁרֵי כָּל יְרֵא יְהוָה הַהֹלֵךְ בִּדְרָכָיו:ב יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תֹאכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ:ג אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ:ד הִנֵּה כִי כֵן יְבֹרַךְ גָּבֶר יְרֵא יְהוָה:ה יְבָרֶכְךָ יְהוָה מִצִּיּוֹן וּרְאֵה בְּטוּב יְרוּשָׁלִָם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ:ו וּרְאֵה בָנִים לְבָנֶיךָ שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
נקרא  35  פעמים

לוח מודעות

למעלה