לא נותן ביקורת

msphoto

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
טוב שאני טרוד בעבודה ולא מספיק להצטרף לריקודים הסוערים...

דעתי בקצרה:
יש מקרים של ביקורת גסה מידי
יש הרבה יתר מקרים של היפגעות טיפשית ומיותרת



יש כאן הרבה שמתמקדים בצילום סטרילי, סטודיו לסוגיו וכו' וזה מצוין, אלא שלטעמי יש בצילום 'שלבי אבולוציה' שצריך לעבור, קודם כל התקשקשות סתמית עם המצלמה, לאחר מכן ניסוי ותהייה אין סופיים תוך העלאת רמת התוצרת עוד ועוד ורק לאחר מכן (למי שעושה זאת כפרנסה) - כניסה לצילום סטרילי שחוזר על עצמו שוב ושוב (צילום סטודיו, מוצרים וכל הצילומים שמבוצעים על סט קבוע, נשלט ומתוכנן)

כמובן שטכנית - אפשר לדלג על השלבים השונים אבל בעיני זה לא מכבד את המקצוע ואת איש המקצוע.

לא אתייחס למשהו או מישהו ספציפי, אבל סהדי במרומים כמה פעמים ששמתי אזיקים על ידי שלא לכתוב מה שאני חושב על עבודות מסוימות שהוצגו כאן ועל דרכי התייחסות לתחום באופן שאינו מוסיף כבוד לאף אחד
בדרך כלל אני מעדיף לשתוק במקרים כאלו (ובמקרים רבים אני שותק מחוסר זמן להגיב, שלא אובן שלא כהלכה)


קקטוס הוא ניק משקיען מהסוג שהיה פה פעם, צלם שמחפש כל הזמן את הפריים, וכל פעם בדרך שונה
אני יכול להבין לנפשו כשהוא מתוסכל מדברים מסוימים שמדכדכים את נפש האמן המיוסר (ואני לא ציני)
ניתן גם להבין את הנאיביות והעליזות של אלו שגילו זה עתה את התחום וכל כולם אושר על פריים בינוני שהצליחו להפיק ובעיניהם הוא מושלםםםם, זה נהדר וכולנו היינו שם (אם כי לא העזנו להציג זאת בראש חוצות ולצפות להנהונים קבוצתיים בקצב אחיד)

את שני הצדדים אפשר להבין, אבל אם לבחור צד אז בפורום צילום מקצועי אני נוטה לצד הביקורתי, עם הזמן וההתמקצעות (האמיתית, לא זו שבתגית 'תחום מקצוע' תחת הניק שלהם) גם מושאי הביקורת יצטרפו לצד הזה ויסכימו איתי.


סביר להניח שמטבעו של מקום ציבורי שמזמן יחד אנשים שונים וצורות חשיבה שונות ורף פגיעות משתנה - יהיו כאלו שייפגעו מביקורת עניינית, ויהיו כאלו שיעבירו ביקורת חריפה מידי.
על כל אחד להשתדל להיות בתוך תחום הביקורת העניינית, גם כשהוא נותן ביקורת וגם כאשר הוא מקבל אותה (!)

בהצלחה.
 

חנון

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י ביקי;1413343:
בלי קשר לאשכול ספציפי זה
אחת ולתמיד רציתי להודות לחברי פורום צילום
על שמספקים לי את מנת הבידור היומי הדרושה לי במהלך העבודה!
שאו תודותי ושבת שלום

נכתב ע"י שירי12;1413454:
סתם בתור קוראת מהצד:
מאחר שקקטוס מגיב אוביקטיבית ולא מהסס לתת ביקורת, כשאני רואה מחמאה מצידו הרי זו מחמאה ענקית ומקצועית..
הרבה יותר מכל הוואו יאו מיאו.

נכון מאוד!
קקטוס מאוד תורם לפורום ומוסיף עליזות ורעננות
כיף כשיש אנשים עם מרץ תמידי שמשפיע על כולם
 

bekki

משתמש מקצוען
banana (אתמול), bbr (אתמול), bekki (היום), BRO (אתמול), KR (אתמול), ks (אתמול), MIC.MIS (אתמול), NBR (אתמול), ngraphic (אתמול), ort (אתמול), shevibi (אתמול), wald (אתמול), zahav1 (אתמול), אסתר10 (אתמול), אפרת 10 (אתמול), בראש מילה (אתמול), ברכוש (אתמול), גרפיקהil (אתמול), דסי (היום), המקצוען (היום), חיוך (אתמול), לאה ורחל (אתמול), מלפפון (אתמול), מקופלת (אתמול), סיפי (אתמול), פיסטוק (אתמול), פלאפון (אתמול), צברית (אתמול), צילומית (אתמול), צצפ (אתמול), רותי בן שימול (אתמול)

איך עשית את זה?:)
 

צבי 554

משתמש צעיר
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י קקטוס;1412348:
לאור התגובות שאני מקבל לאחרונה, מאנשים שלא מעוניינים לשמוע את הביקורת שלי על החומרים שהם מעלים, החלטתי לפנות לכל מי שאינו מעוניין לקבל ביקורת, שפשוט יצלצל להודעה הזאת, ומהיום - אשתדל שלא לתת לו שום מילה של ביקורת.
מוזמנים לצלצל, ואני אתייחס לכך בכובד ראש.

ואני חשבתי שצלצול מקבלים כשנהנים מדברי הכותב:confused:
מצאנו אופציה להוציא צלצול גם ממי שנגד? יפה!
 

לאה ולדמן

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י bekki;1413561:
banana (אתמול), bbr (אתמול), bekki (היום), BRO (אתמול), KR (אתמול), ks (אתמול), MIC.MIS (אתמול), NBR (אתמול), ngraphic (אתמול), ort (אתמול), shevibi (אתמול), wald (אתמול), zahav1 (אתמול), אסתר10 (אתמול), אפרת 10 (אתמול), בראש מילה (אתמול), ברכוש (אתמול), גרפיקהil (אתמול), דסי (היום), המקצוען (היום), חיוך (אתמול), לאה ורחל (אתמול), מלפפון (אתמול), מקופלת (אתמול), סיפי (אתמול), פיסטוק (אתמול), פלאפון (אתמול), צברית (אתמול), צילומית (אתמול), צצפ (אתמול), רותי בן שימול (אתמול)

איך עשית את זה?:)

???
 

רותי12

מהמשתמשים המובילים!
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
כל הבעיה לדעתי שכל הצלמים כאן (חדשים וותיקים) מעלים לכאן תמונות בעיקר לצורך יחצנות ופרסום!
זה מה שנראה כשמעיינים בפורום הזה.
ואם זו המטרה וגם יש אלפי צופים שיכולים להיות לקוחות פוטנציאלים אז תגובה לא מחמיאה תקלקל להם את הפרסום שהם מנסים להשיג.
 

msphoto

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
נכתב ע"י רותי12;1413872:
כל הבעיה לדעתי שכל הצלמים כאן (חדשים וותיקים) מעלים לכאן תמונות בעיקר לצורך יחצנות ופרסום!
זה מה שנראה כשמעיינים בפורום הזה.
ואם זו המטרה וגם יש אלפי צופים שיכולים להיות לקוחות פוטנציאלים אז תגובה לא מחמיאה תקלקל להם את הפרסום שהם מנסים להשיג.

וצורת החשיבה הזו - היא בדיוק הבעיה

אם העבודה שמוצגת שווה כפי שבעליה חושב - יעלה אותה ויקבל מחמאות
אם היא שווה פחות ממה שבעליה חושב - יעלה אותה ויקבל ביקורת
אם היא גרועה במיוחד ובעליה חסר טקט ומעלה אותה בקול ששון וקול שמחה - יקבל על הראש בקול זעם ועברה (בעדינות, כן?)
כך או כך הוא צריך להודות על הפידבק שמגלה לו היכן עבודתו ממוקמת בקרב בעלי הדיעה

להשתמש בפלטפורמה ציבורית בכדי לקבל חשיפה ובה בעת להשתיק ביקורת - זה גובל ב׳אלימות מחשבתית׳ (מושג שהמצאתי הרגע, מה רע?)

רוצה פירסום נטו? פרסם בעיתון.
 

יעל אייזיקוביץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
מתאים לאשכול שגיאות הבנה..
לא דובר על המנעות מביקורת(ראה מספר צלצולים שקקטוס קיבל בראש האשכול)
אלא על צורת ההגשה.
חוץ מצלמת אחת (וזו זכותה)כולן מעונינות בביקורת, וגם מעונינות בשיח מקצועי נעים.
שבוע טוב!!!!!!!!!!!
(ממש יבוא טוב בעין מנעול קטן וחמוד עכשיו..)
 

פאוור

משתמש פעיל
להשתמש בפלטפורמה ציבורית בכדי לקבל חשיפה ובה בעת להשתיק ביקורת - זה גובל ב׳אלימות מחשבתית׳ (מושג שהמצאתי הרגע, מה רע?)

רוצה פירסום נטו? פרסם בעיתון.
[/QUOTE]

אהבתי את המונח!
אגב, זה קורה פה בעוד כמה אשכולות...
והאלימות הזו.. שאתה מדבר עליה... היתה גם מכיוון ההנהלה...
לא נעים ולא דמוקרטי. ולא מכבד את הפורום.
(מקווה שההודעה הזו לא תגרור תגובה אילמת.. או אלימה...)
 

msphoto

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
בואי נניח שמישהו הגיב לדברים שכתבתי באופן שמשתמע ממנו שדברי מתאימים לאשכול שגיאות הבנה
הוא יכל לכתוב זאת באופן נחמד יותר, אבל אני לא אפגע ואקים מהומה על התנסחות שיכולה להישמע מתנשאת ומעליבה אלא אעצור ואחשוב: יש בזה אמת? אולי באמת אני לא מבין על מה מדובר? ואולי אני מפרשן לא נכון את רוח הדברים ומדמיין שיניים חדות בפה של כבשה תמימה וחייכנית.

אז חשבתי, ואני חושב שאני מבין על מה מדובר, ואני חושב שכל מילה שכתבתי שם עודנה רלוונטית.
 

השקעה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י יעל א;1414010:
חוץ מצלמת אחת (וזו זכותה)כולן מעונינות בביקורת, וגם מעונינות בשיח מקצועי נעים.
שבוע טוב!!!!!!!!!!!

למה יש לי את התחושה שלא הבינו את הציניות או הבדיחה שלי? (שגיאות הבנה? :D)
בכל אופן...הנה התגובה:
נכתב ע"י השקעה;1412795:
צלצלתי לא כי יש לי משהו נגד הביקורת שלך באופן אישי אלא כי ברוב המקרים אני לא רוצה ביקורת בכלל...:D
מחמאות יתקבלו בברכה(חלק א' של הבדיחה)
ואני שומרת לעצמי את האופציה להעביר ביקורת היכן שיראה לי לנכון(חלק ב' של הבדיחה), או ממש מחייב ושאי אפשר להתאפק, אמנם בד"כ אני לא אהיה מעצבנת ואתן אותה כשברור לי שמעלה העבודה לא מעוניין בה כרגע.(זה המסר כביכול)


והנה פרושה:
סתם הצחיק אותי לראות את הסתירה שבין האופן שבו שוחרי הביקורת הקבועים מדברים בשבחה לבין האופן שבו הם מקבלים אותה בפועל (זה נע בין צלצול חורק שיניים להסבר עצבני קלות, או קשות ואני לא מביאה דוגמאות רק כדי לא לפגוע, אם כי לפעמים הם באמת מקבלים אותה בענייניות, אבל בהחלט לא תמיד). אז הגישה שלי היא: או להעביר ביקורת חופשי ובאותו אופן לקבל אותה (שזה עושה כמעט אף אחד כשזה נוגע ללקבל, זאת מלבד ניקים מאוד מסויימים), או לדעת לסנן מתי זה מתאים ומתי עדיף להתאפק, גם אם לפעמים קשה (ולפעמים קשה).

ופרוש שיובן עוד יותר, לגבי אישית: אני צחקתי שאני לא רוצה ביקורת בכלל, אני בהחלט רוצה ביקורת עניינית (ובמאמר מוסגר מעדיפה שזה יהיה מאנשים שמבינים יותר ממני בתחום, או שאני מעריכה את העבודה והסגנון שלהם, רק לא לאכול אותי על ההעדפה הזו, אבל לעיתים אכן הביקורת מגיעה מכאלה), ומעדיפה לא לקבל ביקורת סתמית, ויש גם כזו, בעיקר לא אצלי אלא באשכולות של אחרים שאני רואה, ואשמח אם יתייחסו בכבוד לביקורת שאני מעבירה, כי אני רואה שהרבה פעמים פשוט אסורררר להעיר אא"כ זה וואו מיאו שיאו כאמור. קרה כאן לא פעם שכאלה שמעירים חופשי לאחרים התרגזו קלות, או קשות ברגע שהעירו להם.

בקיצור אני מבינה שאם התגובה שלי צריכה כ"כ הרבה הסברים היא אכן נוסחה בצורה לא משהו, אבל המסר הגדול שלי הוא: שכל אחד יסתכל על עצמו בעניין הזה...:)

בהצלחה לכווווולם
 

גרפיקהil

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
נכתב ע"י רותי12;1413872:
כל הבעיה לדעתי שכל הצלמים כאן (חדשים וותיקים) מעלים לכאן תמונות בעיקר לצורך יחצנות ופרסום!
זה מה שנראה כשמעיינים בפורום הזה.
ואם זו המטרה וגם יש אלפי צופים שיכולים להיות לקוחות פוטנציאלים אז תגובה לא מחמיאה תקלקל להם את הפרסום שהם מנסים להשיג.

הבעיה שחלק מהצלמים/ות כאן לא קולטים שלקוחות פוטנציאליים בודקים גם את הכישורים שלהם בתחום האנושיות ולא רק בתחום הצילום.
אני אישית יכולה להעיד שיש כאן כמה בפורום שגם לו היו צלמים/ות על לא הייתי הולכת אליהם בגלל השפה / פוגענות / היפגעות יתר / התנשאות וכו' שלהם.
התנהלות מקצועית היא ג"כ לדעת איך לתקשר עם אנשים. בעיני זה לא פחות חשוב מכישורי הצילום.

תענוג לראות צלמים שמגיבים בעניניות ואורך רוח. מראה על בטחון במקצוע שהם עוסקים בו.
 

מלכי אייזנבך

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
לא קראתי את כל התגובות הקודמות לתגובתי. מרוב עומס עבודה פשוט.
ולכן מתנצלת מראש אם משהוא כבר ציין ת' עניין הזה כאן באשכול .
ת' אמת שלא יקרה כלום אם תקרא זאת שוב.;)
אז ככה:
כשלמשהוא יש הערה כלשהיא. הוא צריך גם לדעת מעבר למקצועיות והרצון לעזור: איך להעיר. אפשר להעיר בצורה עדינה ונחמדה שהמקבל לא יפגע. אלא להיפך. יעריך את המעיר ויודה לא ע"כ מאוד.וכמובן הכי חשוב: ילמד להבא.
אך לפעמים כשההערה לא מתחשבת מספיק ברגש של השני. הוא לא יקבל את זה גם אם זו הערה חשובה בהחלט.
למשל: כשצלמת שמה תמונה של ילדים מתוקים האוכלים פופקורן.והם מתחת לגיל 3. לא כדאי להתחיל לכ' לה: "זה בדיוק כמו לצלם באמצע הכביש כי זה מתוק. וכו'"
הצלמת תבין יפה מאוד ותפסיק לעשות זאת. גם אם יכתבו לה:"נראה לי שעד גיל 3 לא מתאים לצלם עם פופקורן"
אני לא מנסחת לאף אחד מה ואיך לרשום. כל אחד כפי הבנתו. אך עם הגישה הנ"ל

וזהווווווו: תנשום לרווחה: הדרשה הסתיימה!!!!!!!:)
 

יעל אייזיקוביץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
נכתב ע"י מלכי אייזנבך;1414261:
לא קראתי את כל התגובות הקודמות לתגובתי. מרוב עומס עבודה פשוט.
ולכן מתנצלת מראש אם משהוא כבר ציין ת' עניין הזה כאן באשכול .
ת' אמת שלא יקרה כלום אם תקרא זאת שוב.;)
אז ככה:
כשלמשהוא יש הערה כלשהיא. הוא צריך גם לדעת מעבר למקצועיות והרצון לעזור: איך להעיר. אפשר להעיר בצורה עדינה ונחמדה שהמקבל לא יפגע. אלא להיפך. יעריך את המעיר ויודה לא ע"כ מאוד.וכמובן הכי חשוב: ילמד להבא.
אך לפעמים כשההערה לא מתחשבת מספיק ברגש של השני. הוא לא יקבל את זה גם אם זו הערה חשובה בהחלט.
למשל: כשצלמת שמה תמונה של ילדים מתוקים האוכלים פופקורן.והם מתחת לגיל 3. לא כדאי להתחיל לכ' לה: "זה בדיוק כמו לצלם באמצע הכביש כי זה מתוק. וכו'"
הצלמת תבין יפה מאוד ותפסיק לעשות זאת. גם אם יכתבו לה:"נראה לי שעד גיל 3 לא מתאים לצלם עם פופקורן"
אני לא מנסחת לאף אחד מה ואיך לרשום. כל אחד כפי הבנתו. אך עם הגישה הנ"ל

וזהווווווו: תנשום לרווחה: הדרשה הסתיימה!!!!!!!:)
מלכי, את חמודה:)
 

לאה ולדמן

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י השקעה;1414088:
או לדעת לסנן מתי זה מתאים ומתי עדיף להתאפק, גם אם לפעמים קשה (ולפעמים קשה).

טיפ:
פשוט לסגור! את האשכול לכמה דקות. ככה יותר קל לא להגיב.
ולזכור שכל החוסם פיו זוכה לאור הגנוז. וככל שהקושי גדול השכר גדול.

וכן להשתדל לקרוא שוב את התגובה לפני שמשלחים אותה לעולם הגדול.

(משל הכר עם הנוצות שפוזרו לכל עבר נראה לי של הח"ח, אם לא מכירים אני אכתוב, וזה מתאים לכל האשכול הזה)
 

GTV

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
אני הכי מתפעלת מהגבורה של פותח האשכול שלא משמיע קולו לאורך כל האשכול.
 

efrat1

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י GTV;1414432:
אני הכי מתפעלת מהגבורה של פותח האשכול שלא משמיע קולו לאורך כל האשכול.

אולי נמאס לו לגמרי מכל הפורום הז...:eek:
 

GolanArt

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
עיצוב ואדריכלות פנים
רבותיי, נא לכבד!
 

קבצים מצורפים

  • Capture.PNG
    KB 30.8 · צפיות: 12

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  26  פעמים

לוח מודעות

למעלה