לא מצאה חן בעיני פרסומת של אפיקים

מוטי נאה

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
מוזיקה ונגינה
בס"ד

לא אסתיר את האמת, אני לא כל כך רוצה להגיב לפרסום הזה, כיוון שאני מבין שיש כאלה שכן נהנו מזה, יש כאלה שדוגלים בשיטה הזאת, יש כאלה שיטענו שאין כאן שום דבר לא מובן... אבל זה כואב לי, ולכן אני כותב.
---
אם תפתחו את העיתון השבועי תשימו לב כי אפיקים הלכו עם אסטרטגיה חדשה "אסטרטגיה נוגחת", כאשר הם אכן עשו שימוש נכון בויזואל, והם אכן הלכו אל המטרה, אבל בדרך הם קצת דרכו על כמה אנשים.
ישנה אמרה ידועה מפי אחד המשפיעים הגדולים האומרת "ישנם אנשים שכדי לעלות הם עולים במדרגות, וישנם שעושים אנשים למדרגות". האמרה חודרת ואמיתית לקמפיין ההזוי שעלה "בקרדיט: אפיקים".
---
אם אני הייתי מוציא מודעה כזאת היו מקבלים את זה כ"גועל נפש מרוכז בריכוז גבוה" ולכן בחרתי את הכותרת הזאת, יש דרישה לאמת בפרסום, אבל צריך לקחת בחשבון...
אם אתה רוצה לדרוך, תרשום "מאפיית הצבי נלחצת". מאפיית אנג'ל נלחצת... למה ללכת הפוך על הפוך כשכל אחד מבין מה המטרה...
איי... יבוא הלמדן ויגיד תשמע באפיקים לקחו בחשבון את הענין... וחשבו והחליטו... בובקע'ס !!!
זה מגעיל לראות את זה. מספיק לשמוע ממירי זורגר את אמרי השפר שבפיה, בכדי להשתכנע מהמוצר, מאפיית הצבי לא נלחצת.
ומילא אם הם היו הולכים על ברמן, ואנג'ל, מאפיות ענקיות, ידועות, ולא פרטיות. למה ללכת על עסקים פרטיים???
מה הייתם אומרים אם מחר מגיע אתר לגרפיקאים חרדיים המתחרה לפרוג (אמנם זה לא בדיוק כך הכוונה כאן לא לפגוע במתחרה, אל במוטיב מעין זה. אבל השימוש בנושא פוגע) ומפרסם "האתר פרוד נלחץ"...
מה היו אפיקים עצמם עושים אם משהו היה מפרסם "משרד הפרסום אפידים מודה כי חברת המזון אסח היא לא החברה הטובה ביותר אלא עלית" ???
---
אם משרד קטן היה מפרסם כזה פרסום עוד הייתי מקבל את זה. אוקיי רצו ללכת קצת קריאייטיבי למדי, אבל כאשר משרד שמכבד את עצמו מפרסם כאלו פרסומים... סליחה...

ובאמת חבל שבפרסום השלישי הם לא כתבו יש שמן "זיטא" של חברת "...." ויש... שמן זית... נו...
מוטי נאה.
פרסומאי קטן, שלא הבין גדולים.
.
 

קבצים מצורפים

  • ptbhev.jpg
    KB 470.9 · צפיות: 18

קברניט

משתמש צעיר
יירגע הפרסומאי, וירגיע נא את הגדלת הגופנים.
מודעה כזו לא פוגעת בכהוא זה במוניטין ובמותג ששמו מאפית הצבי, וודאי שלא באנג'ל.
לא מדובר במאפיה מתחרה. המטרה של המודעה היתה להבליט את הקלות של אפית חלות ביתיות באמצעות הקמח המיוחד הזה (מה שיכול גם לגרום לכמה משפחות לעזוב את החלות הקנויות ולעבור לתנור הביתי, שזה המסר של המודעה).
המודעות האלו מצוינות, וגורמות לכל אחד לעצור ולהבין את החידוש שבקמח השמרים החדש של אוסם.
בניגוד אליך, אני סמוך ובטוח שכאשר בעלי מאפית הצבי ראו את המודעה, לא היו מאושרים מהם. לראשונה הם מככבים במודעה גדולה בכל העיתונים, כאחת מהמאפיות הגדולות והמוכרות בציבור החרדי, לצד אנג'ל הענקית.
ועל הדגדוג שהמודעה לא עשתה לאנג'ל חבל להכביר מילים.

המודעה של השמן, גם היא מצוינת, ממחישה היטב את המסר: אתה רואה שני בקבוקים, נראים כמעט אותו דבר. אבל אחד נפטלין, השני סוכריות. האחד שמן, השני שמן בריאות. פשוט, ברור, וטוב.

תשמור את הזעזוע ואת הגופן הגדול להזדמנות אחרת (נחסוך ולא נפרט דוגמא להזדעזעות).
 

תלמידים

מהמשתמשים המובילים!
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
בהחלט!

נכון מאד!
מה שבכל אופן כן הפריע קצת הוא הנסיון לדבר אל הקורא "הפוך על הפוך", כלומר, בצורה שכולם יבינו - ובכל אופן דבר לא נכתב. למה לא יכלו לכתוב מפורש; אולי מחשש תביעת דיבה, כביכול על צורה זו לא תיתכן תביעה?

בכל אופן ניתוח הגיוני ומציאותי מאד - קברניט.
 

מוסיקה

משתמש פעיל
צילום מקצועי
מסכימה עם כל מילה של נאה,
אפשר היה להגיע לתוצאות שרצה בהם המפרסם, בלי ללכלך בדרך ולדרוך.
משהו קרה שם באפיקים, וכנראה שעזבו שם קופירייטרים רציניים, ופינו דרכם לאלה שאוהבים
"להרויח הרבה במינימום השקעה" (כמו רבים בדורנו שלנו)
אפשר היה להגיע לסלוגנים טובים - בכיוון של: הגיע הזמן להוריד את מחירי החלות וכדו', (אינני טובה בסלוגנים) חלות מאפיה בבית שלך וכד' וכדו'
כל שינוי האותיות המינימלי שהם עשו, נועד להציל את עורם משיני המשפטנים,
ויתכן ויהיה מי שיתבע אותם...
חכמים היזהרו בדבריכם
 

שמע

משתמש רשום
אני רוצה להתייחס דווקא אל מודעת השמן
וההשוואה המטופשת שלהם שעבורה סחבו עמוד ועוד שלישי.
יש סוכריות, ויש נפתלין.
יש שמן, ויש שמן בריאות.
האם שמן הבריאות, שמן עץ השית, הוא המושווה לנפתלין? רעל?! משהו מימי הסבתות שלנו?
האם ההבדל בין סוכריות לנפתלין הוא ההבדל בין השמנים?
אז נכון שמבחינת המראה החיצוני של הדברים- ההשוואה עובדת,
אבל זה כל כך הפריע לי, כל כך לא נכון בעיניי.
מה אתם אומרים?
 

C H A N Y

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
שטויות ,זה רק פרסום למאפיות הללו אומנם על דרך השלילה ...אבל זה פרסום!


[מה שהיה מגוחך בעיני היה הד' של האנג'ל..]
 

מוטי נאה

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
מוזיקה ונגינה
מי שלמד פרסום יודע שלערב שם של מותג מסויים בתוך מותג קיים, מביא למסקנות שליליים !!!

אני לא יודע מה אתם חושבים אבל בכל זאת. אני לא הייתי שמח להופיע בפרסום שלהם... כמוטיב וכמקדם מכירות, ואגב הסיבה שמאפיית הצבי מופיעה בפרסומים (בשם הבדוי כמובן "צביקה") טמונה בזה שיגאל רווח מכיר אולי רק אותם ואת וויזניץ מבני ברק.

וממה הם חששו בדיוק??? איזה תביעת דיבה??? הרי הם צדיקים לכאורה??? ממה יש לחשוש אם הפרסום הוא טלית שכולה תכלת.

ואגב משפחתי המורחבת נהנתה דווקא מהרעיון, והיו שאף שאלו, אותה שאלה... מדוע צריך למכור מוצר כזה מוצלח בצורה כל כך זוועתית...

בינינו מי שמכיר את ענין אפיית החלות זהו תהליך באמת מסובך, והשמרים באמת הם חלק מעצבן בתפאורה.. והרעיון הוא באמת קטלני... אז למה צריך לקטול איתו????
 

Smeshi

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
נכתב ע"י הלל נאה;885379:
מי שלמד פרסום יודע שלערב שם של מותג מסויים בתוך מותג קיים, מביא למסקנות שליליים !!!

אני לא יודע מה אתם חושבים אבל בכל זאת. אני לא הייתי שמח להופיע בפרסום שלהם... כמוטיב וכמקדם מכירות, ואגב הסיבה שמאפיית הצבי מופיעה בפרסומים (בשם הבדוי כמובן "צביקה") טמונה בזה שיגאל רווח מכיר אולי רק אותם ואת וויזניץ מבני ברק.

וממה הם חששו בדיוק??? איזה תביעת דיבה??? הרי הם צדיקים לכאורה??? ממה יש לחשוש אם הפרסום הוא טלית שכולה תכלת.

ואגב משפחתי המורחבת נהנתה דווקא מהרעיון, והיו שאף שאלו, אותה שאלה... מדוע צריך למכור מוצר כזה מוצלח בצורה כל כך זוועתית...

בינינו מי שמכיר את ענין אפיית החלות זהו תהליך באמת מסובך, והשמרים באמת הם חלק מעצבן בתפאורה.. והרעיון הוא באמת קטלני... אז למה צריך לקטול איתו????


איזה נזק לדעתך נגרם להם?? המאפיות יכולות רק להצטער על שלא אייתו את שמן נכון, וזהו זה. אני מתארת לעצמי שהצבי הרימו כוסית על ההצבה שלהם לצד אנג'ל.
הרי במילים אחרות, הפרסומת אומרת - אם אתם רוצים לאפות חלות מצויינות כמו במאפיות הכי טובות, יש מוצר חדש ומצויין.
אם הצליחו לשכנע אפילו אותך, כפרסומאי, שיש במוצר כלשהו של אסם איום אמיתי על מאפיות גדולות ומצליחות - כנראה שזו פרסומת מוצלחת מאד, באמת..
 

מי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י הלל נאה;885379:
מי שלמד פרסום יודע שלערב שם של מותג מסויים בתוך מותג קיים, מביא למסקנות שליליים !!!

אני לא יודע מה אתם חושבים אבל בכל זאת. אני לא הייתי שמח להופיע בפרסום שלהם... כמוטיב וכמקדם מכירות, ואגב הסיבה שמאפיית הצבי מופיעה בפרסומים (בשם הבדוי כמובן "צביקה") טמונה בזה שיגאל רווח מכיר אולי רק אותם ואת וויזניץ מבני ברק.

וממה הם חששו בדיוק??? איזה תביעת דיבה??? הרי הם צדיקים לכאורה??? ממה יש לחשוש אם הפרסום הוא טלית שכולה תכלת.

ואגב משפחתי המורחבת נהנתה דווקא מהרעיון, והיו שאף שאלו, אותה שאלה... מדוע צריך למכור מוצר כזה מוצלח בצורה כל כך זוועתית...

בינינו מי שמכיר את ענין אפיית החלות זהו תהליך באמת מסובך, והשמרים באמת הם חלק מעצבן בתפאורה.. והרעיון הוא באמת קטלני... אז למה צריך לקטול איתו????

נתחיל מהסוף:
שמרים אינסטנט (או שמרים יבשים) זו המצאה ותיקה, שלא לומר עתיקה.
לערבב אותם בקמח - לוקח פחות מדקה.
ואם נראה לכם שזה כבר מבטיח חלות כמו במאפית "צביקה" אז יש לכם טעות.

בקיצור, אוסם לא מאיימים בכלום על המאפיות. מי שאופה חלות - תאפה, ומי שתקנה - תקנה.
אולי הם פונים לפלח שוק של נשים שאופות רק כשיש להם זמן פנוי. תמהני כמה השוק הזה גדול.
ועוד יותר תמהני כמה זמן הם יחסכו לנו מהיום...
מה שכן, ויז'ניץ והצבי יכולים להיות מרוצים - הם קיבלו אישור מהודר שהחלות שלהם הכי טובות :)
 

אברוּמי

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
יפה יפה.
לפחות במקרה הזה הוכיחו אפיקים שהם לא שוקטים על השמרים...
 

מוטי נאה

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
מוזיקה ונגינה
לשם ההגינות לא נראה לי כל כך שהצבי וויזניץ שהחלות שלהם הם ביתיות מדהימות במיוחד. (תשאלו כל מי שטעם... :) שמחים להיות מוצבים על יד אנג'ל שהם טעימים אך רחוקים מלהיות ביתיים...
 

מוטי נאה

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
מוזיקה ונגינה
ואני הייתי בטוח שאני לא היחיד שהזדעזעתי... ואדרבה יש כאלה שמשתפים פעולה...
אולי רק המשפחה שלי מוזרה... נו מהיכייייתיתי....
 

eden7115

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
לדעתי המודעות מביישות משרד פרסום רציני.
עזבו את זה שהם עשו שירות טוב למאפיות, בתכל'ס, הקרייאטיב ירוד, הקופי עוד יותר והארט - גם לא מציאה גדולה...

למי שקצת קשה לקרוא את המשפט העליון, כתוב בו כך:
"מאז שיצא לשוק קמח שמרים של אסם, יותר ויותר נשים
עברו לאפות חלות בבית, זה פשוט מצליח".
ואז באה קריאה ענקית בפונט שגיאה "מאפיית אנד'ל במתח" - מה הקשר?
מילא, אם הטקסט העליון (שגם הוא לוקה בתחביר צולע וטרחני) היה בא אחרי הקריאה החד משמעית בדבר הפאניקה והמתח - אבל לפני?
נראה שעבודת קופי רצינית לא היתה כאן, גם לא עבודת ארט מושקעת - רק רעיון שגם הוא לא משהו ושיותר מאת קמח השמרים של אסם הוא עושה פרסום למאפיות המוכרות.
לא חבל על העמודים?

ואם כבר מדברים, אני חושבת שהדגש היה צריך להיות על הקמח המנופה לא פחות מתוספת השמרים - כי לנפות קמח באמת לא לכולן יש עצבים - והשמרים הן רק הבונוס...
ואולי, רק אולי, לא היו צריכים לחפש באסם לפנות לקהל שלא אופה אלא לקהל שכן אופה (וזה אומר שהוא אוהב את התוצאות) - ולומר לו - "הי, אתה כבר אופה, בא תחסוך זמן על ניפוי והתעסקות"...

אבל, כמו שחתם הלל, זו רק אני, הקטנה, שכנראה לא מבינה גדולה בפרסום כמו אפיקים הגדולים...
 

אלי אלימלך

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
לא יודע מה אתה רוצה. אחרי הרבה שנות יובש וחרפה, רעננו באפיקים את מחלקת הקריאיטיב.

הקונספט של אוסם רלוונט ואן-אקספקטד. לייק ענק!!!.
הקונספט של השמן זית יותר אן-אקספקטד, פחות רלוונט. אבל עדיין ענק.
שבוע טוב
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
כשראיתי, חשבתי שהקופיקייטר בא עם קמפיין ואילץ את אסם ליצור מוצר מיותר בשבילו..
 

מרגלית ויסברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
לא מבינה בפרסום , בתור לקוחה אופציונלית, איך שראיתי את הכותרות הענקיות והזוועתיות,
דילגתי עמוד. לא גירה אותי אפילו להמשיך לקרוא, ולראות במה מדובר.
 

לללי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
בירידה לרמה האסטרטגית של הפרסומת, נראה כי יש שם עיוות קטן.
המודעה באה לפרסם קמח שכבר מעורב בו שמרים, והוא מנופה.
כלומר ההבטחה היא: חיסכון בזמן לעקרת.
ומה המודעה אומרת בפועל?
יצא לכם מאפה מיוחד, עד כדי שהמאפיה תשב בחוסר מעש.
מה הקשר בין המוצר לבין הכותרת?
מי דיבר על ערך הטעם?

וסתם אגב, מעניין כמה עולה המוצר,
להערכתי קהל היעד שלו אופה פעם בחודש, בשביל ההובי...
 

שירי כהן

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
נכתב ע"י לללי;885550:
כלומר ההבטחה היא: חיסכון בזמן לעקרת.
ומה המודעה אומרת בפועל?
יצא לכם מאפה מיוחד, עד כדי שהמאפיה תשב בחוסר מעש.
מה הקשר בין המוצר לבין הכותרת?
מי דיבר על ערך הטעם?
...

א' כל, למכור מוצר מזון בלי לציין את ערך הטעם שלו - אי אפשר.
ב' כל, יש חשדנות טבעית כלפי כל דבר שהוא 1+1, הרבה פעמים בצדק.
קחי למשל את ההכלאה הלא מוצלחת של המוצר - שמפו ומרכך יחד,
לא נקיון ולא רכות (לפחות שום דבר לא באופן מושלם),
כך שיש מקום לציין את מוצלחות המוצר מלבד הפרקטיות שבו, בפרט שמדובר במזון, כמו שציינתי לעיל, ועוד לחלות של שבת!
חייבים להשאר עם טעם מוצלח בראש.
 

שיין

משתמש מקצוען
צודק

הלל אני מתחבר בהחלט למה שכתבת,
אגב, הם יכלו ללכת על קריאה/המלצה מבעלי מאפיית ביסניץ או הצביקה...
על כך שהתערובת הקמח שמרים וכו' היא מאוד מצויינת
וזה יצא כמו במאפייה, הרי ביננו זה אף פעם לא יצא כך אז אין להן מה להיות בפאניקה
כפי שהם לקחו את מירי זורגר להמליץ על האבקות מרק
למרות שבאופן עקרוני זה אמור לפגוע במוניטין שלה כשפית דגולה

לדעתי ולטעמי למכור מוצר בצורה שלילית לא עובד...

אולי באמת זה הזמן לשאול את חברת כיבוי האש לא זוכר את השם כרגע
שהראו את הילד נשרף בעריסתו ואביו עומד שאנן ממרחק וצופה במתרחש
כמה יחידות הם מכרו

בלי קשר, הייתי מציע אולי לעשות מחקר
מהו המדד לפרסום מוצלח
האם הרעיון והבאלאגן סביב זה או כמה באמת הוא הצליח למכור בתכלס'
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  25  פעמים

לוח מודעות

למעלה