כ"כ קשה להתנצל על טעות?

שמחו

משתמש מקצוען
ובטח שהוצאה עדיפה על פני שליחה לכיתה אחרת.
לא מבינה את החוזר מנכ"ל הזה. בעיני זה הזוי.
חוזר המנכ"ל בא מסיבה פשוטה, שלא יתכן להפקיר את התלמיד/ה שישהו ללא שום פיקוח. לא הענישה ההשפלתית אכפת להם.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
לא סותר בכלל.

העובדה שאנו אמורים להיות יציבים מספיק ולקבל דברים בהתאם לפרופורציה שלהם, לא מסירה מאיתנו אחריות לא לפגוע באחרים ולו פגיעה קלה ביותר.
את הפרופורציה נשמור ביחס לעצמנו, ואת הזהירות מפגיעה- ביחס לאחרים.

צודקת. אם כי אני לא בטוחה שהעניין שם היה, אם היה, פרופורציה ויציבות. נראה לי יותר שעניין של גאווה. במוסר דברו הרבה נגד גאווה.
 

up

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
אגב, היות שהזכרת את ר' ישראל סלנטר... שמעתי בהרצאה, איני זוכרת בשם איזה גדול זה נאמר, שאנו חושבים שתנועת המוסר קמה בשל מעשהו של אותו אדם שפגע בסנדלר לשעבר כשהביא לו נעל באמצע חופת ביתו ובזה גרם למותו, אך למעשה, מה שזעזע את ר'ישראל סלנטר זו העובדה שהפגיעה התקבלה אצל אבי הכלה בעוצמה כזאת גבוהה עד כדי מוות .

מה שאומר שתנועת המוסר קמה לא בשל הפוגע אלא בשל תגובתו הרגשית החזקה של הנפגע...

וכל כך חרה הדבר לר' ישראל סלנטר עד שהקים את תנועת המוסר.

שווה עיון.
זה נכון.
מיד כשקראתי זכרתי שזה בעצם הרעיון, רציתי לסתור גם אבל לא ראיתי עניין כי דובר על הגישה הכללית של עם המורות שזקוק לשיפור.. (כמובן לא כולן..)
 

שירי :)

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
לדעתי את אמא מגוננת מדי
מי שישמע
לפי הדרמה חשבתי שלמרות שהיא הבינה שהיא טעתה היא אמרה לבתך לצאת החוצה וכעונש על חוצפתה להביא חתימה מהמנהלת...
 

הגיג

משתמש סופר מקצוען
הפקות ואירועים
חיים ולדר ציטט לפני שנים רבות במאמר על הרב'ס ויחסם של ההורים אמרה צרפתית 'אינך יכול לכבול את ידיו של המלצר, ולהתלונן שאינו מגיש לך אוכל'.
נורא נורא קשה להיות איש חינוך בימינו, כשכל תנועה נתונה לביקורת צולבת ומזועזעת.
נראה לי שהורה שיודע מה עובר על מורה, יכול להעניק את ההסתכלות הזאת לילד ולהקטין את עוצמת הפגיעה שלו וזה התפקיד שלו.
יש לנו גם חובה לדון לכף זכות, ובכל מקרה, מעידה אנושית לא מעידה על 'ריקבון כללי של המערכת' וכל מיני שלפעמים משתקפים פה בזעקות גדולות ומרות.
אגב, לפעמים לילדים חשובה יותר ההכרה של ההורים בחפות מעשיהם מאשר זו של המורה.
 

הגיג

משתמש סופר מקצוען
הפקות ואירועים
מעניין מאיפה כל ה'משנות החינוכיות' הללו, ששומרות (כאילו) על מעמד העל של המורה, שלא טועה ותמיד צודק. הרי חוץ מהעניין שזה לא חינוכי, זה גם משפיל את המורה בעיניי תלמידיו - כי הם יודעים את האמת - אז מה מרוויחים מזה?
זה כבר נושא אחר לגמרי, מי שחושב ביודעין שאסור לפייס תלמיד, זו שגיאה חינוכית איומה שצריך לשרש וחבל שיש דברים כאלה.

אבל מורה שק ש ה לה להתנצל כי היא ממלאת מקום מפוחדת על נפשה נניח, לא דוגלת בשיטה כזאת. היא פשוט לא מסוגלת...
 

אפשוטער איד

משתמש מקצוען
אגב, היות שהזכרת את ר' ישראל סלנטר... שמעתי בהרצאה, איני זוכרת בשם איזה גדול זה נאמר, שאנו חושבים שתנועת המוסר קמה בשל מעשהו של אותו אדם שפגע בסנדלר לשעבר כשהביא לו נעל באמצע חופת ביתו ובזה גרם למותו, אך למעשה, מה שזעזע את ר'ישראל סלנטר זו העובדה שהפגיעה התקבלה אצל אבי הכלה בעוצמה כזאת גבוהה עד כדי מוות .

מה שאומר שתנועת המוסר קמה לא בשל הפוגע אלא בשל תגובתו הרגשית החזקה של הנפגע...

וכל כך חרה הדבר לר' ישראל סלנטר עד שהקים את תנועת המוסר.

שווה עיון.

דרך אגב. אני שמעתי את זה ממרצה מסוים שאמר את אותו רעיון שרצה להסביר מהו ההבדל הדק (או שלא) בין תנועת המוסר לתנועת החסידות. ואמר שר' ישראל סלנטר הקים את תנועת המוסר משום שאם יהודי כך מסוגל לפגוע בשני, חייבים להקים את תנועת המוסר.
לעומת זו החסידים אמרו אם יהודי כך מסוגל להיפגע רק בגלל שפעם היה סנדלר וכעת הוא ברום המעלה חייבים להקים את תנועת החסידות...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קל

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה:ב אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי:ג אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד:ד כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא:ה קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי:ו נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר:ז יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת:ח וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו:
נקרא  18  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה