מידע שימושי כתבה מעניינת בנוגע לחשמל שבת!

M6255

משתמש פעיל
א. בפן ההלכתי לפחות לדעת החזו"א זה לא נכון, מה שאוסר עלינו בהנאה אלו שני דברים גם פעולות חילול השבת מעשה שבת וגם עצם העובדה שישנם יהודים שמחללים שבת בחברה גם אם לא משפיעות בישירות על הייצור כפי שכידוע כתב ואמר להדיא מרן החזו"א זצ"ל שזה חילול ה' (ודרך אגב זה היה בזמנו המצב שהתחנות היו קטנות והיו מכניסים דלק לפני שבת וכל פעולת המכונה הייתה אוטומטית ורק היו עושים פעולות של שימון וויסות וכו' שלא היו משפיעות על הצריכה וע"ז כתב החזו"א שאסור משום חילול ה')

ב. בפן המציאותי הדבר רחוק מאד גם לגבי הפסקת הפעולות ואם זה היה כ"כ פשוט המכון הטכנולוגי שעובד ע"ז 20 שנה כבר היה מברך על המוגמר מזמן, מאחר והדבר סבוך ביותר ורוב מוחלט של הסיכויים שלא יצליחו וכבר הודיעו כמה פעמים שעוד מעט הכל מסתדר (כפי שראיתי ושמעתי לא מעט פעמים בשנים האחרונות) ולא קרה בסוף - כדאי היה לגלות צניעות ולא לכתוב שזה יעשה סוף לגנרטורים אלא בסגנון שיש יוזמה שמנסה לפתור את הבעיה ובתקווה שתהיה ס"ד.

ג. יש דברים שהם בכלל לא באחריות חברת חשמל אלא של המדינה ולכל פעולה הכי קטנה צריך לעשות שימוע ציבורי, לדוגמא חברת חשמל לא יכולה על דעת עצמה להחליט שהיא מפסיקה פעולות חיסכון ולכן עם כל הכבוד להודעה של חברת חשמל הרבה מהדברים אינם באחריותם הבלעדית.

ד. מערכת כמו תחנת כוח ענקית לא ניתן להפוך לאוטומטית ב 100 אחוז גם לא במאה ה21 יתכן שאם בונים מראש תחנה ניתן להפחית דרסטית אבל עדיין אוטומציה מלאה ב 100 אחוז בכזה גודל - קשה ויקר מאד.

ה. כל עוד לא יטפלו בייצור הפרטי ובכלל המשק בצורה רוחבית כולל אסדות הגז בים אין משמעות מעשית לעניין להתיר את השימוש בחשמל בשבת, כל החשמל בארץ הוא מקשה אחת.

ו. למי שלא יודע חדר הפיקוד הראשי איפה שמרימים ומורידים טורבינות אמור לצאת מהידיים של חברת חשמל עוד כמה חודשים לחברת ממשלתית חדשה שכפופה ישירות למדינה ושלא נראה שתהיה מחויבת להחלטות הנהלת חברת החשמל.

ז. ואחר הכל יצטרכו פיקוח עם שיניים בכל אתר ואתר כי לא ניתן יהיה לסגור גנרטורים לפני שאתה בטוח שיש לך פתרון ארוך טווח - לא רואה פיקוח רבני קורה בימים הללו עם ההסתה הנוראית כנגד כל דבר שבקדושה.
 

ממוקד

משתמש מקצוען
בכתבה ובייחוד במהלך כל הקמפיין שעשו אמרו שניתן להתיר את השימוש למהדרין מן המהדרין אם יתבצעו כמה פעולות שלדעתם הם יפתרו את הבעיה וע"ז הגבתי שזה רחוק מאד מאד מאחר ונדרשים פעולות רבות שאין כלל כוונה לבצעם או אפילו יכולת וכפי שאפשר לשמוע מת"ח שמכירים את הנושא במשך שנים רבות שהם מסתייגים מכל העניין.

למרות הכל, שלא נטעה חלילה, כל צמצום שיהיה בחילול שבת הוא מבורך מאד !
הבאת ממני ציטוט ארוך מאד שמשום מה לא זכור לי שנכתב על ידי ואני גם לא מוצא אותו....
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
רוב הציבור החרדי לא מחובר לגנרטור ודומיו (חסידים, ספרדים וחלק מהליטאים).
תלוי היכן, מודיעין עילית ובני ברק לפחות חצי עם גנרטור.
בהחתמות של העצומה הנ"ל שהיו לפי מספר זהות הגיעו למאות אלפי חתימות של המעוניינים בחשמל כשר.
אפילו הלטאים מלבד בני ברק ומודיעין עלית, אפילו בירושלים מסופקני אם רוב החרדים בגנרטור (יתכן שכן).
והחתימות לא אומרות שהחותמים משתמשים בגנרטור, גם החסידים מעדיפים שיהיה ע''י גויים או אוטומטי - מהיות טוב אל תקרי רע
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלא

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד יְהוָה לֹא גָבַהּ לִבִּי וְלֹא רָמוּ עֵינַי וְלֹא הִלַּכְתִּי בִּגְדֹלוֹת וּבְנִפְלָאוֹת מִמֶּנִּי:ב אִם לֹא שִׁוִּיתִי וְדוֹמַמְתִּי נַפְשִׁי כְּגָמֻל עֲלֵי אִמּוֹ כַּגָּמֻל עָלַי נַפְשִׁי:ג יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  27  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה