כשלקוחות נעלמים...

מלכי וולף

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
לפעמים אני רוצה לשלוח כמה מצקצקי לשון ("אז מה את עושה כל היום? התכוונתי חוץ מלצייר, זה הרי קורה בדקה ונשלף לך מהשרוול")- לראות אשכולות עגומים כאלו.
אז כן. אני גם יושבת שעות על שעות לנסות סקיצה ועוד אחת ובסוף לזרוק ולהתחיל מהתחלה, (בין לבין שולפת מהשרוול טישו למחות דם, יזע ודמעות) ועומדת בדדליינים ומייצרת תוכן גם ממוח שחון ועיניים טרוטות,
וגם עובדת עם אנשים. ואנשים זה שם כולל לגמרי שתחתיו חוסים גם כאלו שפחות ראויים לתואר.

אז מה שלמדתי בינות לטישויים והיזע וכו' זה ככה:
1. כמו שאמרו מעלי- סינון מהשיחה הראשונה. כשאתם מקבלים הצעת עבודה (ועדיף תמיד בטלפון ולא במייל)- לפני שאתם בכלל מדברים קודם כל שבו תקשיבו. הרחתם בנאדם קצת נודניק? לקוח אומר לכם כבר ניסיתי חמש מאיירים לפניך ולא הסתדרתי איתם, או סתם יכול להיות שהוא בן אדם נפלא רק שמשום מה לכם זה לא זורם איכשהו? זה הזמן להיות מאד עסוקים ומלאים בהתחיבויות קודמות ולאחל הרבה הצלחה כל טוב.
2. קצת בערבון מוגבל אבל אני אישית מעדיפה עבודות עם דדליין. ככה מתחילים, מאשרים, גומרים מדפיסים ובדרך כלל מסיימים ובטוב.
אלה שבאים עם "רעיון", ו"נראה בדיוק מתי איך כמה למה נסיים עם הפרויקט הזה" הם מתכון לעתים קרובות לכאלה שלא סגורים על עצמם מלכתחילה, סוחבים ודוחים את כל העסק עד ש... (וכבר יושב לי במחשב פרוויקט מיותם אחד כזה)
סייג לדברים- ממש ממש לא תמיד זה ככה. רק תחושת בטן שלי
3. ואם חלילה אחרי הכל קורים מקרים כמו הסיפור כאן-
מה שעזר לי בהחלט היה לשלוח שליחים. טלפון אחד ענייני של בעלי ברוב המקרים סידר תעניינים.

ובחוזה- תוסיפי עוד סעיף חשוב: התשלום יתבצע גם אם לא נעשה שימוש בחומר.

וואו, יצא ארוך סליחה שהלאיתי.
***שולפת טישו אחרון לנגב את הזעה**
 

פיציקטו

מהמשתמשים המובילים!
איור וציור מקצועי
סאונד והפקות אולפן
הקובץ לא שוחרר באיכות טובה. לא נראה לי שאפשר לעשות בו שימוש.
@מרימוש , כמה כואב כמה מתסכל!
עדיף שתשימי סימן מים. איכות נמוכה לא מבטיחה חוסר שימוש!
לקוח שראוי לכל גינוי, סיים את כל הגרפיקה של המשחק עם הטיוטות ששלחתי,
(אחרי שביטלתי את החוזה והחזרתי לו את המקדמה העיקר שיעזוב אותי לנפשי)
ואז גילה שחסרות לו 4 תמונות ששכחתי לשלוח (או שהיו מידי מזעזעות)
הוא כבר תירגם את המוצר ל-4 שפות!
והתחיל לשווק!!
ולפרסם!!!
למרות שחתם על מסמך בו הוא מתחייב שלא לעשות בחומר כל שימוש שהוא!!!!
(אני עדיין בטראומה אם לא שמתם לב)
בקיצור, (ובאריכות- כאן)
תבטחו את עצמכם מכל כיוון, כי יש אנשים כאלו!
 
נערך לאחרונה ב:

golstein

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
הפקות ואירועים
משתתף בצערך,זה ממש מרתיח ,ודווקא אלה עם הדרישות הרבה פעמים הם אלה שבזמן התשלום
מאוד נעים להם להמרח .
קרה לי מקרה כזה ועד היום הוא לא שילם (יותר משנה) ובגלל שזה היה סכום קטן יחסית לא
לא עשיתי עם זה כלום,אבל מה שיותר גרוע זה שהוא הכניס אותי למצב שאני לא רוצה להיות בו,
אני לא מסוגל למחול לו ,והוא יושב לי באיזה פינה נסתרת במח ומידי פעם אני מעלה אותו משם
ומעביר אותו ארבעה מיתות בית דין ועוד כמה כאלה שבית דין לא השתמשו בהם , ואז אני מחזיר
אותו עד לפעם הבאה.
כמובן ששלחתי לו מיילים זועפים עם ברכות לשנה החדשה (זה קרה זמן קצר לפני ראש השנה)
אבל באיזה שהוא שלב אחרי התחמקויות והבטחות הוא פשוט נדם.
ויכול להיות שכמו שאני מקפיד עליו ככה יקפידו עליי.....בקיצור סבכה.
אם אתה רואה את זה אדון %*^x#%?# אני מבקש ממך שתגאל את שנינו מהמצב הלא פשוט
הזה.
ולך אני מאכל שהם פשוט ישלחו לך מייל עם בקשת פרטי חשבון .
 

miri

מירי הס- אמנית ציור
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
אין לי כוח להגיב כשאני באותה סיטואציה כרגע הבנאדם ישלם לי בסוף מכירה אותו
כשהוא יצטרך את זה
שכח שהלחיץ שכח שהחודש שעבדתי על זה עבר ולא היה שם שלמונים
שכח עוד כמה דברים על הדרך
אין לי כוח להגיב בואי ניילל ביחד
 

מרים יעל

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
הבנאדם ישלם לי בסוף מכירה אותו
אם את מכירה אותו אז למה את ממשיכה לעבוד איתו?
אני שואלת כי אני רוצה להבין, ולא שאני מאשימה או משהו. לא עמדתי במקומך.
אבל באמת, אם הוא לקוח רע, למה לסבול?
 

miri

מירי הס- אמנית ציור
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
מרים יעל, אני לא יודעת אם את יודעת מה זה לסרב לבנאדם כשאתה לא ממש יודע לסרב
מסכימה מגיע לי מלקות את מוזמנת
 

שאול יצחק

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
לפעמים אני רוצה לשלוח כמה מצקצקי לשון ("אז מה את עושה כל היום? התכוונתי חוץ מלצייר, זה הרי קורה בדקה ונשלף לך מהשרוול")- לראות אשכולות עגומים כאלו.
אז כן. אני גם יושבת שעות על שעות לנסות סקיצה ועוד אחת ובסוף לזרוק ולהתחיל מהתחלה, (בין לבין שולפת מהשרוול טישו למחות דם, יזע ודמעות) ועומדת בדדליינים ומייצרת תוכן גם ממוח שחון ועיניים טרוטות,
וגם עובדת עם אנשים. ואנשים זה שם כולל לגמרי שתחתיו חוסים גם כאלו שפחות ראויים לתואר.

אז מה שלמדתי בינות לטישויים והיזע וכו' זה ככה:
1. כמו שאמרו מעלי- סינון מהשיחה הראשונה. כשאתם מקבלים הצעת עבודה (ועדיף תמיד בטלפון ולא במייל)- לפני שאתם בכלל מדברים קודם כל שבו תקשיבו. הרחתם בנאדם קצת נודניק? לקוח אומר לכם כבר ניסיתי חמש מאיירים לפניך ולא הסתדרתי איתם, או סתם יכול להיות שהוא בן אדם נפלא רק שמשום מה לכם זה לא זורם איכשהו? זה הזמן להיות מאד עסוקים ומלאים בהתחיבויות קודמות ולאחל הרבה הצלחה כל טוב.
2. קצת בערבון מוגבל אבל אני אישית מעדיפה עבודות עם דדליין. ככה מתחילים, מאשרים, גומרים מדפיסים ובדרך כלל מסיימים ובטוב.
אלה שבאים עם "רעיון", ו"נראה בדיוק מתי איך כמה למה נסיים עם הפרויקט הזה" הם מתכון לעתים קרובות לכאלה שלא סגורים על עצמם מלכתחילה, סוחבים ודוחים את כל העסק עד ש... (וכבר יושב לי במחשב פרוויקט מיותם אחד כזה)
סייג לדברים- ממש ממש לא תמיד זה ככה. רק תחושת בטן שלי
3. ואם חלילה אחרי הכל קורים מקרים כמו הסיפור כאן-
מה שעזר לי בהחלט היה לשלוח שליחים. טלפון אחד ענייני של בעלי ברוב המקרים סידר תעניינים.

ובחוזה- תוסיפי עוד סעיף חשוב: התשלום יתבצע גם אם לא נעשה שימוש בחומר.

וואו, יצא ארוך סליחה שהלאיתי.
***שולפת טישו אחרון לנגב את הזעה**
דברים נכונים מאוד.
ולצערי, מהנסיון שלי שחוזר על עצמו כל פעם מחדש- יש מגזר אחד בעולם (כולו), ש90% מהמקרים של לקוח בעייתי מגיעים ממנו. לאו דווקא בגלל רוע לב, אלא בגלל מין חוסר מקצועיות, וחוסר הבנה באיור, בשיווק, באומנות, באתיקה של תשלום, ולצערי גם לפעמים בחוסר הבנה בבני אדם. ממליץ בחום לנסות לקוחות ממגזרים חיצוניים, תתפלאו מגודל ההבדל.

נ.ב-
יתכן, שחלק מהסיבה, היא פשוט זה שבעולם בחוץ הרבה פעמים אלה שעובדים עם מאיירים, זה כי יש להם אהבה לתחום, ולכן יש להם מוצר מאוייר, וזה משתקף בעוד הרבה חלקים באישיות שלהם. ואצלינו, יתכן שהרבה פעמים זה אנשים שאין להם שום זיקה לאיור או שום דבר אחר נפשיי, אלא זה סוג מאכערים כאלה עסקנים שמנסים לעשות כסף מקומיקס. וגם זה משתקף באישיות שלהם. או לחילופין, זה איזה אנשים עם אג'נדה דתית כלשהיא, ולכן הם צריכים מאייר כדי להוציא מעיינותיהם חוצה. וגם זה.. אולי מתכון מוצלח למשפיע רוחני מעולה, אבל הרבה מאוד פעמים מתכון בעייתי ללקוח מוצלח. (וגם כי בד"כ המשפיעים עם האג'נדה הם בסך הכל אותם המאכערים מהדוגמא הקודמת, רק באיצטלא רוחנית.)
 
נערך לאחרונה ב:

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
@שאול יצחק - חולק עליך מכל וכל.
אני עובד עם משרדי פרסום שהם לא מהמגזר הנל, ובהצלחה עם להוציא מהם כסף בזמן. נורא. ויש כמויות של תלונות בקבוצות כלליות על הנושא.

להזכיר כמה דברים חשובים - @מענדי בריל - פרסום ושיימינג של הלקוח יכול לגרור תביעת דיבה שתעלה לכם פי אלף מכסף העבודה. זהירות.

@מרים יעל - פניה לבית משפט היא איסור חמור, וחובה לעבור דרך בית דין רבני לפני כן.

מנסיון, המילה "בית דין" מנערת הרבה אנשים. ואם יש צורך, לא להתבייש ולפנות לבית דין. יש בכל ריכוז חרדי.
ישנו ספר של חבר הפורום היקר - @חיים בניסטי - שנקרא "איך לעצב לוגו מנצח",
שבו יש פרק ארוך ומפורט מלא במידע ששוה זהב לכל בעל מקצוע חופשי, ובפרט מעצבים גרפיקאים ומאיירים, על איך לזהות לקוחות עוינים. שווה שווה.

לגבי הסיטואציה המעציבה - עצתי היא לא לנהוג בזרוע, לא לאיים ולא לטלטל, זה רע לשם.
לשלוח מיילים עם תאריך אחרון לתשלום לפני פניה לבית דין, לציין שהתביעה תכלול את כל זמן הטיפול בתביעה. ולשלוח תזכורת כל יום.
בתפילה לישועה.
 
נערך לאחרונה ב:

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
ולצערי, מהנסיון שלי שחוזר על עצמו כל פעם מחדש- יש מגזר אחד בעולם (כולו), ש90% מהמקרים של לקוח בעייתי מגיעים ממנו. לאו דווקא בגלל רוע לב, אלא בגלל מין חוסר מקצועיות, וחוסר הבנה באיור, בשיווק, באומנות, באתיקה של תשלום, ולצערי גם לפעמים בחוסר הבנה בבני אדם. ממליץ בחום לנסות לקוחות ממגזרים חיצוניים, תתפלאו מגודל ההבדל.
מהניסיון שלי עם לקוחות מכל המגזרים (אמנם לא באיור), אני חייב לומר שזה לא כך.
עבדתי ואני עובד גם עם חרדים, גם עם דתיים לאומיים וגם עם חילונים.
בשלושת המגזרים נתקלתי בלקוחות מעולים וישרי דרך, וגם בנוכלים או בסתם אנשים שחושבים "מה בסך הכל עשית, רק לחצת על כמה כפתורים"
 

שאול יצחק

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
מהניסיון שלי עם לקוחות מכל המגזרים (אמנם לא באיור), אני חייב לומר שזה לא כך.
עבדתי ואני עובד גם עם חרדים, גם עם דתיים לאומיים וגם עם חילונים.
בשלושת המגזרים נתקלתי בלקוחות מעולים וישרי דרך, וגם בנוכלים או בסתם אנשים שחושבים "מה בסך הכל עשית, רק לחצת על כמה כפתורים"
המממ.
אולי סתם היה לי רצף של חוסר מזל במגזר אחד, ובשני רצף של עודף מזל.
 

שירי כהן

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
אוי, הכאב לב.
לא קראתי תגובות קודמות,
אבל בטוחה שכתבו לך על חוזה ותשלום לפני ששולחים,
למרות שבעצם נתקעת פה עם הלשון בחוץ -
כי לא נתת את החומר, והם פשוט נעלמו ולא משלמים..
לצערי זה קרה לי פעם עם מישהו שבסוף התברר שהוא החליט להקפיא את כל הפרויקט כולו.
גם הנושא הזה היה מכוסה בחוזה, (מה קורה אם הפרויקט מתבטל)
אבל הבן אדם פשוט נעלם
וממש ממש לא רציתי להכנס לענייני תביעות וכד',
כי זו ממש עוגמת נפש סוחטת נפשות.
מה שכן,
עשיתי לי פשוט תזכורת כל שבוע לנג'ז לו (אמיתי, ביומן גוגל)
השתדלתי להתנתק מזה רגשית ולעבור הלאה (קשה)
להתרכז בלעשות כסף חדש מעבודה חדשה אבל להמשיך לנג'ז בעקביות סדרתית
אחרי שנה הכסף הגיע...
מאד מקווה שאצלך זה יקרה קודם.
בדרך כלל - בדרך כלל - חוזה מונע צרות כאלו.
כן, יש לו תוקף משפטי, ורוב האנשים מעצם העובדה שהם חותמים וקוראים על מה וכו',
הם מחוייבים.
ורוב האנשים לא נעלמים.
(אם מישהו עושה עליך מניפולציות רגשיות כשאת מבקשת לחתום על חוזה, זה יכול להיות סימן לטיפוס בעייתי.)
אבל תמיד יכול לקרות מקרה כזה..מקווה שיסתיים אצלך בשלום ובקרוב מאד!
 

שאול יצחק

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
:):):)
SmartSelect_20190412-125357_Instagram.gif
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  1  פעמים

לוח מודעות

למעלה