כמה כדור מסוג ציפקלרס מרתיע?

אסתריקה הלר

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
אני חושבת שכן צריך לומר, אבל להסביר בדיוק מה היתה הבעיה.
יש טווח גדול מאוד של בעיות שנותנים בשבילן ציפרלקס. אם מישהו שומע על בעיה קלה הוא ייתייחס לזה כאל בעיה קלה. אם מישהו שומע על בעיה קשה יותר - הגיוני שלא ירצה לגשת לזה.
הכותרת לא תספיק, ספרו על הבחורה ועל הבעיה בכנות ובאמת- הרבה אנשים מעולים ישמחו לשמוע על בחורה מעולה שיש לה בעיה קטנה שמטופלת, וממש ממש לא כולם יפסלו על זה.
ויש אנשים שיפסלו על כל דבר, לדעתי חבל להתחיל את זה ורק אחר כך הם יורידו בכעס ותיגרם לכל הצדדים הרבה עוגמת נפש...
ותזכרו שמה שתאמרו או לא תאמרו (ואני לא ממליצה להסתיר, לא יצא מזה טוב) - הקב"ה כבר קבע מראש ובעז"ה הבחור הנכון ימצא בקלות ובשמחה. והרבה השורות טובות!
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
רק רוצה לשתף, אולי יעזור למישהו.
בעקבות מצב רפואי חטפתי התקף חרדה מאוד חזק. היות והיה ליל שבת, לא הצלחתי להשיג שום כדור הרגעה.
כל השבת הגיעו התקפי חרדה נוספים, כל כמה שעות. זה היה סיוטטטט!
אחרי השבת הנוראית הזאת, התחלתי לסבול מהפרעת חרדה. כל הזמן הייתי בלחץ מתי יגיע התקף החרדה הבא...
אם היו לי כדורי הרגעה בזמן, אולי לא הייתי מגיעה למקום שאני נמצאת בו היום.
אז נכון שלא צריך להמליץ על כדורים פסיכיאטריים לכל אחד, אבל כן חשוב להוריד את הפחד מכדורים
כדי שמי שצריך - יקבל את זה בזמן הנכון.
הלחץ שאדם נמצא בו - יכול להזיק הרבה יותר!

[להבדיל. בהרבה לוויות נותנים כדורי הרגעה לאנשים הקרובים. ולא צריך פסיכיאטר לזה]
מצטערת לשמוע שזה מה שעברת רק רוצה לאמר כמה מילים ביחס למה שהגבת כאן וחושבת שהם חשובים להישמע. וכמובן מודעת שזה כבר שנתיים...
יש תרופת הרגעה ויש איזון. ציפרלקס היא אף פעם לא מרגיעה וכדור אחד שלוקחים לא יעשה שום עבודה. אדם שהגיע למצב חרדתי או דיכאוני ירוד מעל סיבה שהיא חייב איזון וזה הציפרלקס יכול לעזור לו. אבל אם יש איזה אירוע הוא צריך איזה משהו להרגעה שעוזר מידית כמו קלונקס ועוד.
ואגב גם במשפחה של נוגדי דיכאון וחרדה יש מגוון וכדאי רופא שיתן וימליץ וחושבת שבכלל הוא לא יוכל לקבל ללא מרשם של פסיכיאטר אולי רק ציפרלקס.
הרבה בריאות לכולם ובהצלחה.
 

טרינום

משתמש פעיל
אני רוצה לפתוח עם הרבה מילות כבוד והערכה למתמודדים בתחום הנפש.
והאמת, שאלו כולנו. לכולם יש קשיים. לחצים נפשיים. הילדים. המשכנתא. ההורים המתבגרים. אין לזה סוף.
יש אנשים שיש להם לחץ נפשי גבוה יותר, מצד נסיבות החיים. יש כאלו שקשה להם יותר להתמודד עם הלחצים האלו. הנפש שלהם בנויה בצורה אחרת. היתה כאן מישהי שהסבירה את זה כ"מה יעשה מי שיש לו חוסר בסרוטונין במוח" . אבל ההגדרה לא משנה.
חשוב לי לומר שהנפש זה תחום שאסור לזלזל בו.
אבל, וכאן יש אבל גדול- לקחת אקמול בצורה קבועה לכאב אורטופדי, זו הזנחה.
אתה צריך ללכת לפיזיוטרפיסט, אתה צריך לשנות הרגלים, אתה צריך לעשות פעילות גופנית.
ונטילת ציפרלקס באופן קבוע- לא שונה בהרבה.
בן אדם חייב לטפל בשורש הבעיה. לדאוג לאנשים שיחזקו אותו. ללכת לטיפול פסיכולוגי איכותי.
חשוב לי להסביר שהמוח שלנו הוא איבר כ"כ מורכב שעובד על איזונים דקים ועדינים. לתרופות פסיכיאטריות יש השפעה על המוח, ועל יכולת ההתמודדות שלו בהמשך.
מי שאין לו ברירה- שישתמש. אבל זה שהרופאים מחלקים את התרופה הזו בנדיבות לא מלמדת על היעילות שלה, אלא על המגמה בדור שלנו לטפל בסימפטום במקום בשורש הבעיה.
 

אורה דיין

משתמש חדש
האם משהו מכיר שדכנים שמתעסקים בשידוכים יותר מורכבים אבל הם לא סטיגמטים ..
 

נדלן ברמה

משתמש חדש
חשוב לדעת: ישנן רק 2 מחלות נפש מאובחנות. והן מאניה דיפרסיה וסכיזרופניה. כל השאר הן רק בעיות הורמונליות, והכדור בסך הכל מווסת אותן, על ידי הפרשת סרטונין מצורה יותר מדוייקת. לכן תרופות אלו נתנות גם על ידי רופא משפחה והן אינן ממכרות. בחברה החרדית זה פגם. אבל בכל חברה אחרת מתוקנת מציגים זאת בלי שום בושה אלא ככלי עזר מדהים ופשוט. עושה חיים יותר שלווים. זה לא פותר חרדה חברתית, אלא נותן כח לא להפגע מדחיה חברתית. לחרדה חברתית מומלץ טיפול סיביטי ועדיף אצל מטפלי צישינסקי.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  16  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה