כמה זה מקובל / הגיוני לבקש ממורה להגיע לאסיפת מורות בחופשת לידה?

  • פותח הנושא GRN
  • פורסם בתאריך

שריתינקה

משתמש רשום
לבקש אפשר, לדרוש אי אפשר.
מניסיון שלי אם את קרובה לסוף חופשת הלידה - ענין של שבוע שבועיים לסיום, כדאי לך ללכת בשביל עצמך.
לא יודעת איך זה אצלך בעבודה אבל לי היה חשוב להגיע ולשמוע כללים חדשים, דרישות שההנהלה מאוד עומדת עליהם וכו'. לא להשתתף באופן מלא בכל האסיפה אלא בחלקים החשובים יותר.
(מסייגת, אצלי בעבודה יש אספות מורות מועטות ביותר ולכל אחת יש משקל משמעותי וחשוב ולכן אני לא אוהבת להפסיד אבל אם אצלכם יש אסיפות רבות או נותנים סיכום בכתב של האסיפה למורות ואת יודעת מה היה שם, תמנעי מלהגיע ותסיימי את החופשה בכיף....)
 

המימד הנוסף

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
לא יודעת אם אסיפת מורות זה כמו ישיבה שבה מחלקים תפקידים ומתדיינים על אופן העבודה או יום גיבוש,
אם זה יום גיבוש, אז זה יהיה ממש מעליב אם לא יקראו לה בגלל שהיא בחל"ד
אם זה אסיפה מקצועית - פחות חייבת לבוא
אני יכולה לשתף שאני ילדתי בפתאומיות יחסית ולא הספקתי להעביר את החומר שעלי למי שהחליפה אותי, אז פשוט כחודש אחרי הלידה עשיתי עם המשלימה שיחה והסברתי לה פחות או יותר (מה שזכרתי)... אבל זה לא הגיעה כבקשה מההנהלה.. העובדת השניה התכתבה איתי והבנתי שמסתבכת אז סגרנו ביחד את הפינה הזו..
זה בדכ אסיפה מקצועית שמנסה לתת תחושה של יום גיבוש ;)
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
אני חושבת שלא הבנתי את כוונתי כשהשוויתי את זה לבקשה ממורה לבוא אחרי פיטורין.
ההבדל בינינו הוא לא בתפיסה של האם אפשר לצפות מעובדת להגדיל ראש בעבודה מעבר לדרישה הרשמית או לא, אני חושבת ששתינו מסכימות בנושא, בלי קשר לסוג העבודה- הוראה או עבודה אחרת.

ההבדל בינינו הוא בתפיסה של חופשת לידה. אני לא חושבת שחופשת לידה דומה לפיטורין במובן של היחסים הבין אישיים בין העובדת למעסיק שבהרבה מקרים נפגעים בפיטורין, ולא אמורים להפגע בחל"ד.
אבל אני בהחלט חושבת שעובדת בחופשת לידה אמורה להתנתק מהעבודה כמו עובדת שעזבה את העבודה. היא אמורה לדאוג לחפיפה מסודרת לפני העזיבה, ואם היחסים טובים אפשר בהחלט לבקש ממנה סיוע ועצות, אבל ההיענות לזה תלויה ברצונה הטוב.
לקראת סוף חופשת הלידה היחס אליה אמור להיות כמו לעובדת שאמורה להתחיל עבודה בקרוב- היא צריכה להתכונן ולעבור חפיפה, אבל לא לעבוד.

אפשר כמובן לתפוס את התקופה הזאת אחרת ממני, אבל זה לא אומר שום דבר שאפשר להסיק על התפיסה לגבי המסירות הנדרשת מעובדת, וודאי לא להסיק על היחס של כלל המורות לעבודתן.

לגבי זה שאת חושבת שהגיוני לבקש אבל לא להכריח- אם ברור גם למעסיק וגם לעובדת שהיא לא מחויבת כלל לבוא, גם כשאין לה סיבה ספציפית, וזה השדר שמועבר תוך כדי הבקשה- זה לגיטימי גם בעיני.
רק שבהרבה מקרים השדר מבקשה כזאת הוא שהעובדת לא בסדר אם היא לא נענית לה (גם אם זה לא נאמר במפורש כדי לא להסתבך עם החוק).
מסכימה עם החלוקה,אבך תסכימי איתי, שזה ממש לא דומה,
לעובד חדש , או מפוטר,כי עדיין במידה מוסימת חלים יחסים של עובד ומעביד,ועובד שעבד בעבודה קודם,ויעבוד בעבודה הזו גם אח"כ, יש לו יותר מחויבות למקום העבודה, מאשר עובד חדש, שלא מכיר את המערכת, וקו יותר מעובד שפוטר,
את בוודאי גם יודעת שמורה מחליפה לחלד זה פתירון של פלסטר בהרבה מקרים, ובעיקר במקומות מורכבים יותר,
אין תחליף למורה המרכזית (או לכל עובדת קבועה במקום אחר!) ודווקא במקצוע ההוראה כשמודבר בנפשות! בילדים , ברגשות זה הרבה יותר מורכב ועדין,

כמוכ יכול להיות שאף פעם לא הערכתן את זה, אבל מנהלות (לפחות המסורות שבהן) משקיעות הרבה פעמים זמן להתאים את הממלאת מקום לכיתה, ותומכות תוך כדי שלושה וחצי החודשים הקרובים,
(ונכון שגם המורה הבועה משקיעה , אבל במפורש גם המנהלת..) והרבה פעמים התוצר שהיא מקבלת הוא פחות טוב בהרבה מהמקור(שוב, לא באשמת המורה הרגילה, ולא באשמת הממלאת מקום המסורה , אלא כי הרבה פעמים זו המציאות הזמנית....) ועכשיו המנהלת המהוללה , מבקשת מהמורה שתקפוץ לשלוש ארבע שעות (ובינינו תמיד אישה בחלד יכולה לפרוש באמצע כי התיינוק צורח וכו וכו..)
עכשיו נניח עוד הנחה, שמבחינת המורה זה מיותר, והיא לא הולכת להחכים אפילו בקצת , מהאסיפה הזו, בתור בן אדם , היא לא אמורה לבוא????

ולגבי זה:
אין לך מושג בכלל מה היחסים של המגיבות עם ההנהלה/איך הן מרגישות אחרי לידה-כן גם אחרי חודשיים+/האם בקשה יוצרת אצלן מחויבות וכו
תאמיני לי שקיים בכל עבודה אחרת ביקום, יחסים בין בני אדם זה דבר רגיש, יחסי עובד מעביד, זה מורכב פי כמה!בכל עבודה שהיא (ובקטע הזה המורות כפופות למנהלת, שהכסף לא יוצא מהכיס שלה, תארו לעצמכן מציאות מאד רווחת בשוק השכירים, שהמנהל בפועל, הוא זה שמשלם מהכיס שלו לעובד! שעם כל המורכבות זה לא קיים בהוראה...)
ועדיין זה כן מקובל, וה לא ניצול שקיים רק בשוק ההוראה החרדי......
וחבל להשליך את זה שוב על הניצול, כי בעיני זה לא מגיע ממקום כזה.....

אבל זה בסדר שנשאר חלוקות :) , סה"כ עם רוב התגובות שלך ברחבי הפורום אני ממש מזדהה :)
 

Chaya33

משתמש צעיר
ממני ביקשו, או נכון יותר לומר דרשו להגיע ליום הערכות לפתיחת שנה"ל חודשיים לאחר לידה.
משיקולים אישיים לא פתחתי חזית על כך, אבל חזרתי מותשת!
הייתי צריכה להתנייד עם עגלת תינוק באוטובוס בין עירוני, להתמודד עם תינוק צרחן ויונק (ולא, הוא מאתגר מאד ולא אשאיר אותו עם מישהי אחרת כי הוא קודם לביה"ס).
אז בואו, מי שיכולה ורוצה - בשמחה.
אבל רובנו צריכות את הכח הזה, וכל יום של חל"ד שלא רצים בו לטיפת חלב / יועצת הנקה / רופא ילדים הוא מתנה וברכה לאם ולתינוק.
 

ווילי וונקה

משתמש מקצוען
אני עבדתי בחלד כי היה סגירת שנה בדיוק והיה צריך את עזרתי
זה היה ברור שבלי שכר אני לא יעשה את זה (ודרשתי שכר יותר גבוה מממה שקיבלתי לפני)
ממורות יש ציפייה שיעבדו בחינם וזה מקומם!
זה לא מדויק
נוהגים להסתכל על זה כאילו מקבלים שכר עבור שעות ההוראה ושאר העבודה היא בחינם. זה לא המצב
פשוט השכר הוא גלובלי וכולל בתוכו את שעות ההוראה וגם את שעות ההכנה, האסיפות, הדיבורים עם ההורים וכו'.
זו הגדרת המשרה.
 

רק אושר!

משתמש מקצוען
זה לא מדויק
נוהגים להסתכל על זה כאילו מקבלים שכר עבור שעות ההוראה ושאר העבודה היא בחינם. זה לא המצב
פשוט השכר הוא גלובלי וכולל בתוכו את שעות ההוראה וגם את שעות ההכנה, האסיפות, הדיבורים עם ההורים וכו'.
זו הגדרת המשרה.
זה גם לא ככ מדויק,
באופק חדש ועוז לתמורה זה כן שכר ע"פ שעות, וכל שעה מעבר אמורה להיות 125%,
כל הרעיון היה לנסות לתחום את שעות העבודה ולתגמל על זה.
כמובן שזה עובד חלקית לחלוטין ולכן ברור שמורה תענה לטלפונים אחר הצהריים וכו,
אבל אספות/ שעות הכנה וכו אמורות להיות כלולות תחת שעות העבודה בלבד.
 

להגשים חיים

משתמש צעיר
מנוי פרימיום
ברור שאת יכולה לבחור שלא להגיע,
והגיוני שכדאי לך לשמור על יחסים טובים ולבחור להגיע.

צריך לזכור דבר אחד:
כל העצבים, הרגשת הניצול וההאשמות למערכת פוגעים רק בנו.

אם אומרים שלכעוס זה כמו להכין כוס של רעל לאויב ואז לשתות אותו בעצמי-
בכל הקיטורים (הצודקים גם!) אפשר ממש להרגיש את זה.

בהצלחה בכל מקרה,
ומזל טוב:)
 

סוכריה חלבית

משתמש פעיל
סליחה אבל כל מי שכתב שזה הגיוני, לא עובד בהוראה, וזה לא סתם.
מי שלא עובד בעבודה הזו לעולם לא יבין, שלבקש ממורה בחלד להגיע לאסיפה זה לומר לה: "תכניסי את הראש חזרה לעבודה, תשכחי מהבייבי, אין זמן, את צריכה להתחיל לעבוד"
זה לא להגיע לאסיפה במשרד ולשכוח ממנה שניה אחרי שהיא נגמרת, זו עבודה שהולכת איתך ימים ולילות בראש ובלב!! ומאד מאד קשה להתנתק ולנוח באמת בחל"ד.
אני עכשיו חודשיים אחרי לידה, מתחילה להרגיש את המנוחה והניתוק הזה... וביה"ס שלי מדהים ולא פנה אלי בכלום!! אפילו שהסתבכו נורא עם מחליפה...
אם עכשיו מבקשים ממני לבוא לאסיפה נגמרה לי החופשת לידה.
 

ווילי וונקה

משתמש מקצוען
סליחה אבל כל מי שכתב שזה הגיוני, לא עובד בהוראה, וזה לא סתם.
מי שלא עובד בעבודה הזו לעולם לא יבין, שלבקש ממורה בחלד להגיע לאסיפה זה לומר לה: "תכניסי את הראש חזרה לעבודה, תשכחי מהבייבי, אין זמן, את צריכה להתחיל לעבוד"
זה לא להגיע לאסיפה במשרד ולשכוח ממנה שניה אחרי שהיא נגמרת, זו עבודה שהולכת איתך ימים ולילות בראש ובלב!! ומאד מאד קשה להתנתק ולנוח באמת בחל"ד.
אני עכשיו חודשיים אחרי לידה, מתחילה להרגיש את המנוחה והניתוק הזה... וביה"ס שלי מדהים ולא פנה אלי בכלום!! אפילו שהסתבכו נורא עם מחליפה...
אם עכשיו מבקשים ממני לבוא לאסיפה נגמרה לי החופשת לידה.
אני כתבתי שזה הגיוני ואני כן מורה
לא מסכימה איתך
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
סליחה אבל כל מי שכתב שזה הגיוני, לא עובד בהוראה, וזה לא סתם.
מי שלא עובד בעבודה הזו לעולם לא יבין, שלבקש ממורה בחלד להגיע לאסיפה זה לומר לה: "תכניסי את הראש חזרה לעבודה, תשכחי מהבייבי, אין זמן, את צריכה להתחיל לעבוד"
זה לא להגיע לאסיפה במשרד ולשכוח ממנה שניה אחרי שהיא נגמרת, זו עבודה שהולכת איתך ימים ולילות בראש ובלב!! ומאד מאד קשה להתנתק ולנוח באמת בחל"ד.
אני עכשיו חודשיים אחרי לידה, מתחילה להרגיש את המנוחה והניתוק הזה... וביה"ס שלי מדהים ולא פנה אלי בכלום!! אפילו שהסתבכו נורא עם מחליפה...
אם עכשיו מבקשים ממני לבוא לאסיפה נגמרה לי החופשת לידה.
דיברתי עם שלוש חברות (עובדות הרואה ) והן חולקת עליך,
למרות שמכירה את תחום ההוראה מקרוב, אבל מעולם לא עבדתי בו,
אשמח שתפרטי לי במה בא לידי ביטוי בפועל,
זאת אומרת איפה את רואה את זה מוסיף לך עבודה שמגיעים לאסיפת מורות נגיד חודשיים אחרי לידה מה זה גורם לך לבצע אחרת, וכו' (ניתוק נפשי בראש ובלב יש בכל עבודה שיש בה אחריות, ממש לא רק בהוראה - ואם תרצי דוגמאות אפרט לך בכיף על כמה תחומים שונים...) וכמובן שכל חזרה- פגישה עם מקום העבודה מחזיר במידה זו או אחרת את העובד לעסוק ולחשוב על העבודה... כך שלגבי הניתוק הנפשי והמנטאלי ממקום העבודה אני מסכימה איתך - רק שזה ממש לא ייחודי להוראה, ובכל זאת רוב מי שאינה מורה לפחות באשכול זה חשבה שהגיוני ולבקש להגיע לאסיפה כזו....
 

סוכריה חלבית

משתמש פעיל
מבינה לגמרי גם את החולקים עלי
ועדיין מאמינה שיש עוד כמוני
ויש הרבה אפור באמצע...

אני לא חושבת שזה צריך לבוא לידי ביטוי בפועל, מספיק שהראש נכנס לזה, כדי שאני אתחיל לתכנן ולבצע ולהיות בקשר ולחוות את החזרה לעבודה, אף אחד לא ייתן לי עבודה בפועל בחל"ד, לא על זה דיברתי.
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
אני לא חושבת שזה צריך לבוא לידי ביטוי בפועל, מספיק שהראש נכנס לזה, כדי שאני אתחיל לתכנן ולבצע ולהיות בקשר ולחוות את החזרה לעבודה, אף אחד לא ייתן לי עבודה בפועל בחל"ד, לא על זה דיברתי.
(ניתוק נפשי בראש ובלב, קשה בכל עבודה שיש בה אחריות, ממש לא רק בהוראה - ואם תרצי דוגמאות אפרט לך בכיף על כמה תחומים שונים...) וכמובן שכל חזרה- פגישה עם מקום העבודה מחזיר במידה זו או אחרת את העובד לעסוק ולחשוב על העבודה... כך שלגבי הניתוק הנפשי והמנטאלי ממקום העבודה אני מסכימה איתך - רק שזה ממש לא ייחודי להוראה, ובכל זאת רוב מי שאינה מורה לפחות באשכול זה חשבה שהגיוני ולבקש להגיע לאסיפה כזו....
ולכן אין קשר ל:
סליחה אבל כל מי שכתב שזה הגיוני, לא עובד בהוראה, וזה לא סתם.
מי שלא עובד בעבודה הזו לעולם לא יבין, שלבקש ממורה בחלד להגיע לאסיפה זה לומר לה: "תכניסי את הראש חזרה לעבודה, תשכחי מהבייבי, אין זמן, את צריכה להתחיל לעבוד"

ואגב, זה הרבה קשור ביכולות נפשיות..(בכל מיני סגנונות עבודה!)

ולכן עדין תמוה בעיני , מדוע דווקא המורות , מקימות על כך קול זעקה.... (מלבד שיש לי הרבה לימוד זכות על המורות, שחלקן באמת מנוצלות, וכשעובד לא מרוצה מעבודתו הוא מקטר על הרבה דברים עם או בלי קשר למציאות..., כמוכ יש לי עוד סיבות (פחות חיוביות) שעולות מדוע הורות חשות פחות מחויבות, מעובד שכיר אחר אבל לא אפרט אותן כאן... )

אבל בחזרה לכותרת האשכול, זה הגיוני, והתחושות להגיע לאסיפה כזו גם דומות בהרבה סגנונות עבודה....
 

רבקהנ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
דיברתי עם שלוש חברות (עובדות הרואה ) והן חולקת עליך,
למרות שמכירה את תחום ההוראה מקרוב, אבל מעולם לא עבדתי בו,
אשמח שתפרטי לי במה בא לידי ביטוי בפועל,
זאת אומרת איפה את רואה את זה מוסיף לך עבודה שמגיעים לאסיפת מורות נגיד חודשיים אחרי לידה מה זה גורם לך לבצע אחרת, וכו' (ניתוק נפשי בראש ובלב יש בכל עבודה שיש בה אחריות, ממש לא רק בהוראה - ואם תרצי דוגמאות אפרט לך בכיף על כמה תחומים שונים...) וכמובן שכל חזרה- פגישה עם מקום העבודה מחזיר במידה זו או אחרת את העובד לעסוק ולחשוב על העבודה... כך שלגבי הניתוק הנפשי והמנטאלי ממקום העבודה אני מסכימה איתך - רק שזה ממש לא ייחודי להוראה, ובכל זאת רוב מי שאינה מורה לפחות באשכול זה חשבה שהגיוני ולבקש להגיע לאסיפה כזו....
אני אמנם לא מרגישה ככה, אבל יכולה מאודדד להבין את @סוכריה חלבית . מה ששונה בהוראה זה שאת לא מנהלת פרויקט או תוכנה או מוצר מסוים, את מחנכת! (כמובן מדברת על חינוך ולא הוראה מקצועית) את מנהלת נשמות! את בעצמך כתבת את זה קודם.
ביקשת דוגמא:
נניח שהגעת לאסיפה ודיברו על זה שהכיתה שלך לא ממושמעת אצל המורה X ושיש כמה בנות שצריך לעורר דחוף כי תיכף הם לא עוברות בגרות ושהבת הזאת מאוד נסגרה לאחרונה וצריך לברר מה עובר עליה, ושנהייתה אוירה חברתית לא משהו בכיתה ויש הרבה חבורות שלא מסתדרות, ושיש לך תלמידה שהתגלו אצלה בעיות נפשיות רח"ל (וכל זה מאסיפה סטנדרטית לגמרי אני מצטטת, זה לא מקרי קיצון שונים), אחרי כל זה את לא יכולה לחזור הביתה ולשכוח את זה או להתעלם מזה. גם אם את לא עושה כלום, הראש שלך מתמלא במחשבות מה לעשות עם הבנות האלו, את מי לערב, איך למסור להורים, איזה פעילויות לעשות, מה לא עבד בדיוק אצל הממלאת מקום וכו'. אלו לא דברים שתמיד יש להם דרך פתרון ברורה, שאם תשבי כמה ימים על המחשב כשתחזרי, את תפתרי את כל הבעיות האלו. אלו תהליכים מורכבים שדורשים המון יגיעה וכוחות נפש, וגוזלים מהפניות שלך.
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
נניח שהגעת לאסיפה ודיברו על זה שהכיתה שלך לא ממושמעת אצל המורה X ושיש כמה בנות שצריך לעורר דחוף כי תיכף הם לא עוברות בגרות ושהבת הזאת מאוד נסה לאחרונה וצריך לברר מה עובר עליה, ושנהייתה אוירה חברתית לא משהו בכיתה ויש הרבה חבורות שלא מסתדרות,
אם אין בכוחך לשנות את המצב הנתון, ואת לא מתכוונת להגיע לכיתה או לדבר עם בנות מסוימות, אז מה את יכולה לעשות עם המידע הנל , חוץ מלנסות להמשיך בשגרה??(ולא אומרת שלא קשה נפשית, אבל כמה זה באמת תופס לך מקום שבוע אח"כ?)
למעט זה:
שיש לך תלמידה שהתגלו אצלה בעיות נפשיות רח"ל
שאם מדובר במורה שהיה לה קשר אישי קודם עם התלמידה המדוברת יכולה לנסות לטפל במקרה גם אם היא בחלד... (אבל זה החלט מצוות חסד! שבאמת מגיע לידי ביטוי יותר בהוראה...! וגם אז המורה לא מחויבת ,אבל בטוחה שלרבות זה יושב על הלב למשך תקופה...) ועדיין מה הבדל בין מקרה כזה, שהתגלה חודש לפני הלידה, והמורה לקחה אותו לטיפולה באופן פרטני, - שגם אז המורה תשאר בקשר עם התלמידה גם בחלד... (ואני מעריכה את זה מאד!! זה לאמזלזול , זה באמת רצון להבין!) לבין אם הבעיה צפה רק לאחר הלידה.... - להםך אם זה צף רק לאחר הלידה לכאורה יהיה יותר קל....

שוב, אני לא מזלזלת, ואכן אמרתי בעצמי שבעבודה עם נשמות , יש יותר מעורבות, אבל לכאורה כל הדברים האחרים שציינת , "וגוזלים" את שלוות היולדת, יכולים לקרות גם במשרה אחרת, ואפילו יותר מכך!(כמובן שצורה שונה בתכלית..)

רוצה דוגמאות? הנה כמה:
מנה"ח ילדה לקראת סוף שנת המס, (זה יכול לקרות גם בסוף רבעון אבלבצורה קלה יותר..) והיא יודעת שעכשיו מגיע רוח ועובד על כל העבודה שהיא עשתה במשך שנה, או במקרה גרוע יותר זה עובר לעיני מבקר כלשהוא, נניח שאכן במהלך הזמן נעשו תקלות, וטרחו עדכן את היולדת בכך, אין לה באמת הרבה מה לעשות, אבל כן זה בהחלט גוזל את שלוותה, ובהחלט יכול לעלות לדיון באסיפה מקצועית שהיא לוקחת בה חלק, מעבר לבושות , זה תקלה שיכולה לעלות למעביד הון - וקנסות....

מפתחת בהייטק שעבדה מעל שנה על פתיוח מסוים ודחוףףףף, והוא עלה לייצור, בדיוק כשהיא היתה בחל"ד, והיתה בעיה מהותית של חוסר הבנה במשהו, התוכנה מסופקת ללקוח והלקוח לא מוכן לשלם על המוצר, או שהמשקיעים ראו בתקלה אות וסימן שהחברה לא משהו.. והפסיקו את ההשקעות בה, (בהחלט קיצוני!)
או סתם פיתוח שעה לאויר, וגילו בו תקלה , ואז מפתח אחר שלא עבד על הפיתוח ולא השקיע בו הרבה לוקח את הפיתוח, ובאסיפת העובדים מהללים ומשבחים, את המפתח האחרון , והוא זה שקוצר את הפרחים.. אני יודעת שזה נשמע פעוט עבוד מורה, אבל עבור אשה שהשקיע שנה שלמה , בפיתוח הנל כשמתוכם 9 חודשים עבדה עליו בהריון - עם כל המשתמע, והיתה בתחרות מול קולגות אחרות בצוות, זה בהחלט קשה... וקשה מאד להיות מודעת לזה בפגישת צוות...
כל התקלות הנל נעשות כשהעובדת בחל"ד אםין לה ככ איך לעזור לעצמה והיא יודעת שבשונה ממורה (עם תקן- אנחנו מדברים על מחנכות..) היא יודעת שחודשיים לאחר שהיא חוזרת מהחלד היא לא מוגנת, ויתכן שאחרי התנהלות שכזו היא תוזמן לשיחת שימוע לפני פיטורין....

ומה אם היא מבינה שהיא חייבת להדריך עכשיו כמהעובדים אחרת המעסיק שלה, יפסיד הון רב,?? (קורה בהחלט!) אז היא תגיד לו: "שניה אני בחלד... תפסיד בנתיים",
או שאחרי האסיפה היא מיוזמתה תרים טלפון לכמה קולגות ותדריך אותם??

האם "עם המורות" חושב שהיא לא מוטרדת, וזה לא גוזל את שלוותה? שהיא ישנה טוב בלילה?
עכשיו שוב, אני לא משווה כי זה באמת שמים וארץ, וזה בהחלט שונה, ולא מדובר פה בנשמות - מסיכמה לגמרי,

אבל לפעמים מדובר בסכומי כסף מדומיינים, ולפעמים מדובר על פרנסתה של העובדת - שבכל חלד מחדש נמדד בעצם כמה היא חיונית לארגון בו היא עובדת, כמה הפשלות שלה מהותיות - בלי שהיא יכולה לחפות על כך מהשטח, וכמה בעצם מסתדרים בלעדיה... אין שום חיוב של המעסיק להעסיק אותה גם אחכ (כמובן חוץ מהחודשיי אחרי החלד)
ואז הנשמות שהיא מחויבת להם הם בני ביתה...


ואולי זה מה שגורם לה , ומייצר אצלה מחויבות להגיע לאסיפה, ולהוכיח שהיא עדיין מחויבת למקום עבודתה??

נ.ב. אין בכוונתי להתפלסף על מה יותר קשה, או מה יותר מהותי, אבל הדברים שהועלו כאן קורים בהחלט גם לעובדת במקום אחר לחלוטין, ולכן שאלתי בעינה עומדת, מדוע המורות הרגישו פחות מחויבות (וכמובן זה לא היה כולם אלא מדגם בלתי מייצג...)
 

רבקהנ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עכשיו שוב, אני לא משווה כי זה באמת שמים וארץ, וזה בהחלט שונה, ולא מדובר פה בנשמות - מסיכמה לגמרי,
ענית לעצמך את התשובה.
פשוט אין טעם להשוות, ולא בגלל ששאר העבודות הם לא חשובות, אני בעצמי יכולה לתת לך דוגמאות אפילו יותר קריטיות שאני מכירה: מתכנתת שעשתה טעות, ובעקבות זאת חולה קיבל תרופה לא נכונה. טעיות שגרמו להפסד של מיליונים.
ובכל זאת,
אני לא משווה כי זה באמת שמים וארץ, וזה בהחלט שונה, ולא מדובר פה בנשמות - מסיכמה לגמרי,
זה פשוט סוג אחר של דאגות...
 

חוחית

משתמש סופר מקצוען
נקודת המוצא היא כזו:
האם אכן האספה הזאת כ"כ חשובה?
האם א"א להעביר את המידע באופן ישיר ומדויק לאוזניה? רק כצוות.
יקירותי הלא מורות, עוד לא ישבתן באספת מורות בה מדברים בפעם ה88 על חשיבות הגשת ציונים בזמן, נכון?
הדברים החשובים הללו בהחלט יכולים להגיע לאזניה/לעיניה ע"י דף ברור ומסודר.

יש סיטואציות שיצורכו אותה במעבר.
היא יכולה להסכים, אבל א"א לחייב אותה!
 

סוכריה חלבית

משתמש פעיל
אז ברבור 1, יש עוד עבודות בהן קשה לשחרר, והראש תפוס...
אבל בגלל זה מה?

משתפת בכנות, יש לי כמה תחומי אחריות משמעותיים ומשרה עמוסה מאד, והרבה עול. וקשה לי לשחרר. תקופות עומס בעבודה שלי, הוי אומר כל השנה חוץ מיולי-וחצי ראשון של אוגוסט (אחכ כבר מתארגנים לשנהל הבאה), הן תקופות מאד מורכבות שאני הרבה פעמים מרגישה שאני מפסידה בהן את החיים שלי, את הקשר עם המשפחה המורחבת, את השיחות עם בעלי, את ההרגשה של הבית עם הילדים... הראש כללל הזמן בעבודה. אפילו עכשיו בחלד לקחו לי חודשיים להרגיש את עצמי חזרה...

אני לא יודעת אם בעוד עבודות זה עד כדי כך, יש לי 4 גיסות עובדות משרד והן לא חיות כמוני משום בחינה. חושבת שהשוני הוא כי בהוראה כל הגדרת התפקיד היא 24/7 והכל בעצם "שלך". את הרבה יותר יוזמת ומתכננת ומבצעת ומובילה ואחראית וזה שלך לגמרי איך ייראו הדברים... אין לעבוד "נכון" או "לטעות"...
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
אז ברבור 1, יש עוד עבודות בהן קשה לשחרר, והראש תפוס...
אבל בגלל זה מה?
בגלל זה כלום,
אבל הרבה חשבו שאפשר לבקש מהמורה להגיע לאסיפה, בדיוק כפי שאפשר לבקש מעובד בעבודה אחרת,
זה הכל ... וזה לא ניצול ציני, והיו עושים את זה גם לעובדת חילוניה, וגם למורה חילוניה - מכאן השתבלל הדיון....
ועוד כל מיני תשובות שהעלו כאן...


בלנ"ד אני לא הולכת להמשיך להגיב באשכול הנ"ל - אני חושבת שהדיון מיצה את עצמו....

הרבה מורות הגיבו שזה כן ניצול ולא הוגן וכד (לאחר מכן היו מעט מורות שאמרו שזה כן הגיוני...), חברותיהן שאינן מורות טענו שזה בהחלט הגיוני, ניסו כאן להבין למה הפער, והבינו שזה מעמסה נפשית הן למורה והן לשכירה אחרת,
לא באמת מהווה עוד עבודה בפועל, הדאגה של השכירה והדאגה של המורה הן שונות,
כמו שהדאגה של מנה"ח ודאגה של מתכנתת הן שנות, אבל בפועל זה בהחלט מהווה מעמסה נפשית כלשהיא....

ןלמרות זאת השכירות שאינן מורות ברובן הגיבו אחרת , לבקשה של להגיע לאסיפה....
למרות המעמסה הנוספת....

-בעיני נישארה השאלה מדוע ??, בעינכן לא...
(ולגבי מה שכתבת שיש לך גיסות שעובדות בעבודה אחרת, והן פנויות יותר -זה מקרה ספציפי, אצלי במשפחה המורות הן הכי פנויות , - ולא רק בחופש הגדול, וגם זה שוב לא מקרה מייצג כי הוא מקרה בודד.. ויתכן גם שזה ענין של הסתכלות , אופי , ועוד כישורים נוספים... ולא רק שעות העובדה והדרישות שלה....)

נשאר חלוקות , וזה בסדר,
בכל מקרה הכי חשוב שנחזור לאחר לידה בידיים מלאות , ועם ילד בריא...
מזל טוב לכולן....
 
ואואו סליחה שאני אומרת אבל במקום עבודה חילוני בחיים לא היו מעלים על קצה דעתם לבקש את זה אפילו.
פשוט לא הגיוני ולא מתקבל על הדעת.
מקסימום תשאלי אותה אם במקרה הצורך אימהות יכולות להתקשר אליה. לא מעבר לזה
אני עובדת במקום מעורב,
ראיתי כבר כמה פעמים שעובדות(חילוניות!) בחל"ד הצטרפו לפגישה חשובה בזום/ הגיעו פיזית למשרד
בלי שמץ של מרמור או טענות
זו בהחלט בקשה לגיטימית (כבקשה ולא כדרישה)
אני חושבת שהשוני הוא בתפיסה,
הרי זה מקום העבודה שלך והוא ממשיך להתנהל גם כשאת בחל"ד,
ואת רוצה להיות שותפה ומעורבת...

בהצלחה ומזל טוב!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קל

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה:ב אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי:ג אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד:ד כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא:ה קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי:ו נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר:ז יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת:ח וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו:
נקרא  45  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה