דרוש מידע כללי קריאה

אני1000

משתמש מקצוען
שלום לכולם
מתעסק אני בתחום הקריאה
ויש לי שאלה המעסיקה אותי רבות
ישנם מילים המסתיימות ב:
דְתְּ כמו למדְתְּ נדנדְתְּ וכו'
האם בכללי הדיוק זה נקרא כמו שמדברים דהיינו למדֶתְּ דהיינו: האות ד בסגול
או שקוראים את זה כאילו הם שתי צלילים
נפקא מינה לעניין תפילה קריאת התורה וכדומה
ראיתי דעות שונות בעניין אשמח לשמוע את דעתכם
תודה
 
נערך לאחרונה ב:

נמש =)

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
.
 
נערך לאחרונה ב:

אני1000

משתמש מקצוען
מעניין שאתה מתעסק בכללי קריאה
וכותב הודעה מעצבנת לקריאה.
לא יותר נוח לקרוא הודעות כמו שלי למשל?
גודל פונט רגיל ולא מודגש?!!
היות ואני צירפתי נקודות אשר בגודל הפונט שלך קשה לשים לב עליהם לכן הדגשתי זאת, עם זאת אני יתקן במעט את ההודעה
 

נמש =)

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
היות ואני צירפתי נקודות אשר בגודל הפונט שלך קשה לשים לב עליהם לכן הדגשתי זאת, עם זאת אני יתקן במעט את ההודעה
ערכתי.
הרבה יותר קריא :)
 

יוק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הכלל אומר שאם יש שני שוואים בסוף מילה ההברה האחרונה הופכת להיות הברה בת שלש אותיות (דבר נדיר בלשון הקודש שרוב ההברות הם או אות אחת או שתי אותיות)
לדוגמא הפכת, לקחת, בלשון נקבה המילה מתחלקת לשתים ה-פכת ל-קחת
או בקרבנות אנו אומרים קשט (בחולם)וזה הברה אחת או נרד שגם זו מילה בת הברה אחת.
 

אני1000

משתמש מקצוען
הכלל אומר שאם יש שני שוואים בסוף מילה ההברה האחרונה הופכת להיות הברה בת שלש אותיות (דבר נדיר בלשון הקודש שרוב ההברות הם או אות אחת או שתי אותיות)
לדוגמא הפכת, לקחת, בלשון נקבה המילה מתחלקת לשתים ה-פכת ל-קחת
או בקרבנות אנו אומרים קשט (בחולם)וזה הברה אחת או נרד שגם זו מילה בת הברה אחת.
דבריך ברורים וזה אני יודע.
שאלתי היא לגבי המילים שנגמרים בדתּ שקשים להגיה יחד בתור צלילים ולכן יש נידון האם לקרוא את האות ד כאילו שוא נע או לקרוא את האות ד בשוא נח לעצור קימעא ולהגות את האות תּ גם בשוא נח, אופן זה קשה יותר.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
שאלה מעניינת (מצאתי 'אבדְתְּ' ביחזקאל כו) אבל לא מצאתי שעיוותו את הגיית השווא הנח לנע בגלל קושי בהגיה.
 

יוק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
שאלה מעניינת (מצאתי 'אבדְתְּ' ביחזקאל כו) אבל לא מצאתי שעיוותו את הגיית השווא הנח לנע בגלל קושי בהגיה.
אם כך אז למה יש את הכלל שווא בדומות כגון רבבות יהללו שהופך להיות שווא נע י-ה-ל-לו כי קשה להגות י-הל-לו
 

אש קודש!

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
ודאי שיש 2 שוואים רצופים, רק לא בראש מלה! את מערבבת את הכלל החמישי של שווא נע עם הכלל שאי אפשר שני שוואים נעים רצופים...
לא הבנתי מילה!
התכוונתי שבמילה יהללו השווא נע בגין האות ל' הכפולה וללא קשר לדאבל שווא (שלמיטב ידיעתי לא קיים במילה זו).
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לא הבנתי מילה!
התכוונתי שבמילה יהללו השווא נע בגין האות ל' הכפולה וללא קשר לדאבל שווא (שלמיטב ידיעתי לא קיים במילה זו).
אה, כעת הבנתי את כוונתך... חשבתי שטענתך היא שלא ייתכן 'דאבל שווא'. נא להתעלם אפוא מהודעתי הקודמת שבה התייחסתי לדבריך.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  17  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה