כללים לעבודה עם גברים

  • פותח הנושא rifki
  • פורסם בתאריך

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י s976;1691017:
אפילו איני יודע אם לענות. חוששני שמדובר כאן בטרוליזם.

תודה על לימוד המילה החדשה. (בעצם... לא מגיע לך תודה, אני לא חושב שהרווחתי משהו בחיים מהבנת המילה הזו).

אבל אני חושב שההגדרה שם נכונה. יש לי ודאי ענין לעורר את הנושא הכאוב הזה שלפעמים אדם מחפש להיות צדיק ובסוף הוא עובר עבירה גדולה יותר (יש אומרים שהיא לא גדולה יותר, לדעתי זה כן גדול יותר).

וראי במסילת ישרים בעניני הנקיות:

כללו של דבר: השכור אצל חברו לאיזה מלאכה שתהיה, הנה כל שעותיו מכורות הן לו ליומו, כעניין שאמרו ז"ל: "שכירות מכירה ליומיה",... שכבר אמרו רבותינו ז"ל (יומא פ"ו):
"עבירות שבין אדם לחברו אין יום הכיפורים מכפר עד שירצה את חברו".

ולא עוד אלא שאפילו אם עשה מצווה בזמן מלאכתו לא לצדקה תחשב לו, אלא עבירה היא בידו, שאין עבירה מצווה, וקרא כתיב (ישעיהו ס"א): "שונא גזל בעולה".
 

bracha

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י מלימירי;1691055:
אני לא מבינה את הויכוח, יש חיוך ויש חיוך...
אני באופן אישי עובדת כבר כמה שנים במשרד גדול שנותן שירות גם לחרדים וגם לחילונים
כחלק מנותני השירות במשרד אני משתדלת מאד להיות נעימה ללקוחות (לדעתי זה חשוב כדי שהלקוח יהיה מרוצה)
אך עם זאת שומרת מאד!!! על ריחוק
ואני יכולה להעיד על עצמי שהיחסים מעולם לא גלשו מעבר לענייני עבודה
(הלקוחות מרגישים עם מי יש להם עסק, עובדה שעם עובדות אחרות במשרד הם בהחלט טיפה גולשים מעבר לענייני עבודה ואיתי אף פעם לא!)
זה אפשרי בהחלט! לא חייבים לתת שירות בפרצוף חמוץ כדי להישמר

סוף סוף!!
אני קוראת את האשכול הודעה אחר הודעה ואני לא מבינה למה אף אחד לא העלה את הנושא הזה.
לא חייבים לשאול 'מה שלומך' בשביל להיות נחמדה.

ואפשר לשים את הדברים על השולחן, לא חייבים לגנוב מאחורי הגב. אין לי ספק שאם אותה אחת תיגש לבוס, ותגיד לו: "את השאלה "מה שלומך" אני לא יכולה לשאול, אבל אני מבטיחה להיות נחמדה ללקוחות ולתת להם את השירות הכי טוב". ברור שהוא יכבד את זה.
בכל אופן, הוא לקח אישה חרדית לעבודה והוא יודע שיש לה את הגדרים שלה, אחרת מלכתחילה לא היה מקבל אותה. (על אחת כמה וכמה אם מדובר במעסיק חרדי).
 

חנה4

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
נכתב ע"י מיכל123;1691147:
חשבתי שתביא את הרב שפרן או מישהו כזה...

למען ה'. למה המעסיק כתב שצריך לחייך ? כי היה לו דיו מיותר במדפסת ?

כנראה המעסיק חושב שזה נצרך לעבודה. אם העובד חושב שזה לא נצרך הוא יכול לדבר על זה עם המעסיק ולבקש לשנות את החוזה.

שוב אני מגלה שחשבתי נכון שמשום מה יש כאלו שבאיסור גזל הם מקילים ובאיסורי עריות הם מחמירים. ודעתי בענין היא שצריך להחמיר גם בזה וגם בזה.

להחמיר גם בזה וגם בזה?
אם לדרישתך צריך לומר ללקוח מה נשמע? ואתה חושב שאין בזה בעיה, אז מבחינתך אתה צודק, אבל רוב החרדיות (ראיתי גם כאלו שלא, ממגזר מסויים שמקל בזה יותר) יודעות שזה בייתי, אז הן לא יוכלו לבוא אליך לעבוד,
כי צריך להחמיר גם בזה וגם בזה.
אז אולי תמצא כאלו שכן מקלות בזה, בהצלחה! כל אחד ודעתו האישית, ואין כאן ויכוח!
 

מוריסקא

משתמש רשום
נכתב ע"י מיכל123;1691140:
המדד לא קשור ל"אם הבוס לא יכול להוריד מהמשכורת". המדד הוא שהבוס שילם לך כסף עבור שירות מסוים, ואת לא עושה את השירות ולוקחת על זה תשלום.

גזל זה אם לוקחים כסף שלא כדין
אם לפי הדין מגיע לה הכסף, היא לא גנבה שום דבר.
יש דברים כמו תערומות ואבק גזל,
אבל זה לא במקרה של איסורים.
וכמובן חייבת לעזוב העבודה,
ולו בשל גזל, אלא כדי לא לעבוד עם מעביד כזה.
 

מוריסקא

משתמש רשום
נכתב ע"י מיכל123;1691140:
היה נשמע כאן שאיסור גזל לא קיים בכלל, ורק צריך להקפיד על איסורי צניעות.
באתי לומר שאין קשר בין שתי האיסורים האלו, ובמקום שיש חשש לאיסור כלשהוא של או של "צניעות" או של "גזל" או של כל איסור אחר אז פשוט עוזבים את מקום העבודה. וכמו שהאירו והעירו כאן, ובצדק, לשים לב לאיסורי עריות כך יש לשים לב לאיסור גזל. ולפעמים זה בא אחד על חשבון השני. ואם אי אפשר להתגבר על אחד מהאיסורים הנ"ל אסור לעבוד שם.
.

נכתב ע"י מיכל123;1691147:
שוב אני מגלה שחשבתי נכון שמשום מה יש כאלו שבאיסור גזל הם מקילים ובאיסורי עריות הם מחמירים. ודעתי בענין היא שצריך להחמיר גם בזה וגם בזה.


טוב שאתה מבהיר, כי לפני זה כתבת לאלה שלא עוזבים את העבודה,
שחייבים לעבור על איסורי עריות כדי לא להכנס לחששות של אבק גזל.
וזה היה די ברור.
הייתי מציע לערוך בבולט.
 

מוריסקא

משתמש רשום
נכתב ע"י מיכל123;1691147:
חשבתי שתביא את הרב שפרן או מישהו כזה...

אתה חושב שכתבתי את זה בציניות, וטעות בידך.
הגעת ברעיון אחרת מהמוקבל, הייתי בטוח שתביא חיזוק לדבריך.
ואם אתה רוצה לחזור על דברי אתה לא צריך להתאמץ.
אני פשוט יכול לעשות כפילות, גם בשבילך.
 

מוריסקא

משתמש רשום
נכתב ע"י מיכל123;1691147:
למען ה'. למה המעסיק כתב שצריך לחייך ? כי היה לו דיו מיותר במדפסת ?

כנראה המעסיק חושב שזה נצרך לעבודה. אם העובד חושב שזה לא נצרך הוא יכול לדבר על זה עם המעסיק ולבקש לשנות את החוזה.

דרך העולם לכתוב את זה, כי רוצים עבודה יעילה,
ושופרי דשטרא היא, כדי שהעובדת תעבוד עבודה מקסי+.
אבל לא שזה תנאי בקבלת משכורת.
וגם אם לא היה דיו מיותר, זה נשאר לפטומי מילי.
ואני לא חולק עליך במקום, שבעל הבית שעושה חוזה
שרק בשביל זה הוא משלם לה.
היא לא תקבל משכורת במקרה ולא עשתה כפי החוזה.
אבל במקרה כזה, היא לא צריכה לעבוד רק לחייך.
כי על זה היא מקבלת משכורת.
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י מוריסקא;1691236:
דרך העולם לכתוב את זה, כי רוצים עבודה יעילה,
ושופרי דשטרא היא, כדי שהעובדת תעבוד עבודה מקסי+.
אבל לא שזה תנאי בקבלת משכורת.
וגם אם לא היה דיו מיותר, זה נשאר לפטומי מילי.
ואני לא חולק עליך במקום, שבעל הבית שעושה חוזה
שרק בשביל זה הוא משלם לה.
היא לא תקבל משכורת במקרה ולא עשתה כפי החוזה.
אבל במקרה כזה, היא לא צריכה לעבוד רק לחייך.
כי על זה היא מקבלת משכורת.

המושג החדש שאתה מכניס "שופרי דשטרי" זה בדיוק הנושא. זה נקרא בסלנג הרגיל "גנב בקטנה".
לא חושב שזה מותר להיות גנב בקטנה.

כמובן, אם לעובדת יש יסוד להניח שהמעסיק מוותר על הסעיף הזה, היא יכולה להקל ולומר לעצמה שזה לא גנבה, באותה מידה שהיא יכולה לחשוב שדיבורים מיותרים הם לא עבירה וכשחז"ל אסרו להרבות דברים עם האישה זה רק שופרי דשטרי.

אתה עוקר את כל הנושא של אמון בין העובדת החרדית לבין המעסיק. כל מה שהעובדת החרדית לא תרצה לעשות היא תקרא לזה שופרי דשטרי. ואחר כך אם יפטרו אותה היא תתפלא למה.
וכשהיא תקבל מכות בגהינם על זה שהיא גנבה מהמעסיק היא כבר לא תתפלא. אבל אז כבר אין דרך חזרה
 

מוריסקא

משתמש רשום
נכתב ע"י מיכל123;1691249:
המושג החדש שאתה מכניס "שופרי דשטרי" זה בדיוק הנושא. זה נקרא בסלנג הרגיל "גנב בקטנה".
לא חושב שזה מותר להיות גנב בקטנה.

גנב, כן או לא?

נכתב ע"י מיכל123;1691249:
באותה מידה שהיא יכולה לחשוב שדיבורים מיותרים הם לא עבירה וכשחז"ל אסרו להרבות דברים עם האישה זה רק שופרי דשטרי.

???

נכתב ע"י מיכל123;1691249:
ואחר כך אם יפטרו אותה היא תתפלא למה.

וכאן בדיוק הבעייה.
אתה לא מוכן להבין, שאחת שמתנהגת צנוע,
יכולה להיות עובדת מקסימה ביותר.
ולא יפטרו אותה בחיים.
ומצד שני יהיה כאלה, שילקקו כל עשב השדה,
ויעופו עוד הרבה לפני שהם הגיעו.
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י מיכל123;1691140:
נ.ב. לגבי הזכרת שמו של רבנים, לא הזכרתי. בכוונה.
פשוט המשכתי במהלך שלך שהבאת את דעתך דעת תורה, ופסקת הלכות על דעת עצמך. הרגשתי שגם דעתי יכולה להיות דעת תורה ואני יכול לפסוק על דעת עצמי.

זה היה כל כך פשוט שהתגובה ההיא הייתה צינית, שזה ממש מוזר שרוב הניקים כאן לא קלטו.
 

מוריסקא

משתמש רשום
נכתב ע"י GRN;1691336:
זה היה כל כך פשוט שהתגובה ההיא הייתה צינית, שזה ממש מוזר שרוב הניקים כאן לא קלטו.

בלי להבין איזה בליץ רצית להוסיף לדיון.
ובלי להבין איזה צורך היה לך לסטות דיון, שבאמת רוצים לדעת כאן, האם יש בזה גזל או לא.
ובלי צורך להתנצל באם באמת דברי היו לצנינים.
אני חייב לומר לך, ולוכלם,
אני כתבתי את זה כי הדיון התפתח בצורה כזו שחזרו עוד פעם ועד פעם על אותו דברים.
ובאמת הייתי בטוח שהניק מיכל, יביא חיזוק לדבריו.
ואני כמעט בטוח שהוא עוד יעשה את זה.
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י מוריסקא;1691360:
בלי להבין איזה בליץ רצית להוסיף לדיון.
ובלי להבין איזה צורך היה לך לסטות דיון, שבאמת רוצים לדעת כאן, האם יש בזה גזל או לא.
ובלי צורך להתנצל באם באמת דברי היו לצנינים.
אני חייב לומר לך, ולוכלם,
אני כתבתי את זה כי הדיון התפתח בצורה כזו שחזרו עוד פעם ועד פעם על אותו דברים.
ובאמת הייתי בטוח שהניק מיכל, יביא חיזוק לדבריו.
ואני כמעט בטוח שהוא עוד יעשה את זה.

לדעתי פשוט יש כאן אי הבנה בין הניק מוריסקא לניק מיכל123
כי שתיהם מתכוונים לאותו דבר, רק שאחד אומר את הדברים מכיוון אחד, והשני - מהכיוון השני.
ויהי מורא שמים עלינו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  7  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה