דרוש מידע כוננות קורונה - איך תתכוננו לעוצר?

מצב
הנושא נעול.

יוסף שטיין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
זהירות, שמועות!
התפרצות מחלת נגיף הקורונה 19 הביאה אתה גל של סרטונים מזויפים, תמונות לא קשורות, והנחיות שמעולם לא היו ולא נבראו. יכול להיות שעבור אותם מפיצים מדובר באיזה שהוא "כיף בלתי מזיק" אבל ישנן השלכות חמורות ומסוכנות להפצת פחד בציבור.

אז רגע לפני שאתם נלחצים או מפיצים, כדאי לבדוק אם המידע אמין. אנחנו ממליצים להתחיל באתרי בדיקת עובדות, שכבר עובדים ומסננים את השמועות השיקריות ולקרוא את מאמר "הגיון בריא" באתר שלנו, כדי לדעת מה לבדוק ואיך להזהר.

אפשר גם לצפות באדוה לוטן, מנכ"לית העמותה, משוחחת על הנושא בתכנית "העולם היום" בערוץ כאן 11.
 

השמנמן

משתמש מקצוען
כמיקרוביולוגית בהכשרתי, אני מרותקת. חשבתי לאסוף כמה מהעובדות והסברות, כי זה מעניין ואולי גם יועיל למישהו. הכי חשוב להגיד שכמעט ולא ידוע כלום על הוירוס (=נגיף) הזה. הוא חדש לחלוטין, עבור המין האנושי לכל הפחות. לא ידועים דרך או מנגנון הדבקה, לא איפה ואיך הוא שורד, אפילו גודלו אינו ידוע.
מעריכים שגודלו כ-0.1 מיקרון. נכון, אין מסיכות פנים עם סננים שמסננים חלקיקים בגודל כזה.

הוירוס ככל הנראה הגיע ממאכלי ים ונחשים שנמכרו למאכל בשוק בווהאן, סין. על כן, הוא ככל הנראה לא זקוק לחום גוף של בן אדם על מנת לשרוד. קרובי משפחתו של הקורונה (סארס SARS) וזנים אחרים של קורונה) בודדו ומגיעים בעיקר מעטלפים, אך לא ידוע אם זה המצב.
גם הפעם. הסברה היא שהוא עובר בנוזלי גוף, אבל הוא כנראה גם לא זקוק לכך שהנוזל ישאר נוזלי.
נניח, אם נשא או חולה התעטשו, או העבירו יד לאחר מכן על משטח כמו שולחן או כיסא, הווירוס יחכה שם בסבלנות. ככל שידוע, הוא מסוגל לשרוד כך, על השולחן, במשך תשעה ימים לפחות.
כמו כן, נבדקת האפשרות שהוא עובר בצנרת. למשל, צנרת של בניין משותף, כמו שירותים וצנרת ביוב משותפת. גם אם אין מגע כלשהו בין החולה לנדבק. הנדבק הראשון, ככל שידוע, חי בבניין משותף בווהאן, ולא בא במגע עם שכניו, שנדבקו ברובם בכל זאת. בייחוד אלו עם צנרת משותפת עם הנדבק הראשון, כולל קשישה ערירית שלא יצאה מביתה. הבניין פונה כליל.

תקופת הנשאות אינה ידועה, אבל היא כנראה עד כמה שידוע לכל היותר 27 ימים (לפי המדידות האחרונות). נשאים הם מדבקים, למרות שטרם פיתחו מחלה. ככל הנראה יש נשאים וחולים המדבקים יותר מאחרים, ונקראים "מפיצי על", כי הסיכוי להדבק מהם גבוה במיוחד. כך היה הנדבק הראשון שבודד בווהאן, וגם סטיב וולש הבריטי.
בדיקות הנשאות אינן לגמרי אפקטיביות עדיין, שכן אפשר להיווכח שכל מיני אנשים שחזרו מאזורים בסיכון ושוהים בבידוד, נבדקו במשך כמה ימים אחרי חזרתם ויצאו שליליים, ורק לאחר מכן התגלו כנשאים או חולים.
לדוגמא, הישראלים שחזרו משיט התענוגות שהסתיים ביפן, נבדקו כמה וכמה פעמים בדרכם וגם בהגיעם לארץ, ורק ביומיים האחרונים התגלתה קורונה אצל חלקם. כמובן שקיימת האפשרות שהם הודבקו על ידי הצוותים הרפואיים מאחר שטרם יודעים איך להתמגן ולהגן על אחרים, ולא יודעים מה מנגנון ההדבקה. כל זה מעלה שאלות לגבי תקופת הבידוד של 14 יום בלבד. לא בטוח שזה מספיק, לאור תקופת הנשאות הארוכה והקושי בזיהוי הנגיף.

המחלה היא קשה, ומתרכזת בעיקר בדרכי הנשימה. עדויות מווהאן גורסות שהריאות מרגישות כאילו הן הולכות להתפוצץ, כאבים איומים, גם אצל מי שמחלים בסופו של דבר.
אחוז ההדבקה הולך ועולה עם הגיל, וכך גם אחוזי התמותה. שימו לב לכך שכרגע מדובר על אחוזי תמותה משוערים גדולים פי 4 מאלו של השפעת העונתית (נגיף נוסף שנחשב מוצלח וקטלני במיוחד, יחסית). אחוזים אלו יכולים להשתנות מאזור לאזור, עם המוטציות שיעבור הנגיף וכו'.
קשה מאד לפתח תרופות אנטי-נגיפיות, ולרוב הוירוסים אין מרפא, מלבד העבודה היפה שעושה הגוף שלנו. עם זאת, מספר חברות עובדות במרץ על פיתוח חיסון נגד קורונה, כולל חברה ישראלית. יש לשער שאם יתגלה חיסון יעיל, הוא לא יכנס לשימוש בשנה הקרובה, לכל הפחות, עד שיוכח כבטוח לשימוש.
אך יש למה לצפות. מבחינה אבולוציונית, הווירוס נמצא בנחיתות (לעומת וירוסים אחרים). ככל שהוא קטלני יותר, כך יש לו פחות מאכסנים-מפיצים (שפשוט מתים). בדרך כלל, נגיפים קטלניים גורמים להתפרצות תחומה בזמן, לפני שהמערכת החיסונית לומדת להתמודד ביעילות מול הנזק הנרחב. לו היה נגיף צנוע יותר וקטלני פחות, התגובה הגלובלית, וגם הגופנית, הייתה מצומצמת יותר והוא היה יכול להתפשט באופן נרחב ולאורך זמן.
מצד שני, עושה רושם שמדובר כאן בנגיף חכם במיוחד בדרכי הפצתו, כולל תקופת נשאות ארוכה והישרדות בתנאי קיצון (עבור נגיף). זו לא בשורה טובה, ויתכן שאף מבטלת את ההנחות האבולוציוניות האופטימיות. המדען שבודד את נגיף סבור שעד אפריל נתחיל לראות הטבה. סברה זו מבוססת על הידע שקיים לגבי וגם על האביב המתקרב.
לאור כל אלה דעתי האישית היא שמשרד הבריאות אינו מגזים כלל בדרך טיפולו במחלה, ובאופן עקרוני אין בעיני פעולה שיכולה להיראות מוגזמת. כאשר מדובר באוכלוסיות שזזות כל הזמן ברחבי העולם, ואמצעי תחבורה כה יעילים, אנו למעשה עוזרים במו ידינו לקורונה להתפשט.
אני מניחה שאם המצב לא יירגע בשבועות הקרובים, יהיה צורך בגוף בינלאומי שיצמצם ככל שאפשר את היקפי המעברים בין מדינות, וגם בתוך כל מדינה עצמה.
ורבאק, מתי כבר ימליצו על שימוש בכפפות? מים וסבון זה יפה אבל ממש לא מספיק.
נכתב על ידי שרון מיכאלוב-מיקרוביולוגית. ( M.Sc. Molecular and Microbiology).
ניתוח מדהים!!!!!!!!
אם כי בקושי הצלחתי להבין הכל......
 

שלס

משתמש מקצוען
פעם בשבוע אנחנו עושים יום פעילות לילדים. בוחרים פעילות לכל המשפחה, מכינים פופ קורן שהצלחנו לקנות ומשתיקים טלפונים. לפני המצור, לא היה לנו זמן האיכות הזה.
איזה כיף לנו! יש לנו את זה כל שבת
 

שירה 123

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
"לחסום ערים ושכונות כדי למנוע הפצת קורונה"

פרופ' עמירם גולדבלום, פעיל שמאל, טען שהחרדים מפיצים את המחלה • "הווירוס עבר באמצעות מנשקי מזוזות" • האוניברסיטה העברית: "מתנערים מהדברים"
בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו, כתב: "מסתירים מכם את האמת בגלל הבחירות – הנגיף מתפשט במהירות בישראל מאז שקבוצת קוריאנים ביקרה במערת המכפלה, באיטליה חוסמים עיירות וערים כדי למנוע התרחבות ההדבקה, בישראל צריך לחסום את אלעד ובני ברק ומודיעין עילית וביתר עילית ונתיבות ובית שמש וכן שכונות גדולות באשדוד ובירושלים".בפוסט אחר, שמאוחר יותר כבר נמחק כתב הפרופסור: "רשימת המקומות שהם ביקרו (התיירים הקוריאניים) נמצאת בעיתונות. בין היתר- וירוס הקורונה הגיע איתם למערת המכפלה ומשם, באמצעות מבקרים יהודים מנשקי מזוזות -עבר לבתי כנסת רבים בישראל ולשכונות הדתיות והחרדיות. ירושלים, בית שמש, אשדוד, בני ברק, ביתר עילית ומודיעין עילית ועוד".
.


גולדבלום, איש שמאל, נמנה עם מייסדי תנועת "שלום עכשיו", שימש פעיל מרכזי בתנועה. לדבריו: "מי שרוצה לשמור על נפשו – לא מתקרב למזוזות, לא מניח תפילין בדוכנים ברחוב, לא נכנס בזמן הקרוב למקומות ציבוריים בשכונות דתיות וחרדיות - עד שיתברר שהנגיף בישראל חוסל – מומלץ להישמר מכניסה לבתי כנסת, מתנ"סים, אולמי חתונות, וגם…לקלפיות בבתי ספר ומקומות ציבוריים אחרים !דירשו במשרד הפנים קלפי בסביבה בטוחה".


באוניברסיטה העברית הוקיעו את דבריו בחריפות וציינו כי "דבריו המבישים והגזעניים של עמירם גולדבלום אינם משקפים את עמדת הנהלת האוניברסיטה העברית ולא את עמדת קהילת האוניברסיטה העברית אשר פועלים יומם ולילה למען חברה רב גונית". נזכיר כי באוניברסיטה העברית לומדים מספר גדול של סטודנטים חרדים.
באוניברסיטה העברית הוסיפו "בזכות אותה המחויבות של האוניברסיטה עברית לסטודנטים חרדים הפכנו למוסד האוניברסיטאי המוביל בארץ. בתחום קליטת תלמידים חרדים בבוגר, במוסמך ובלימודי דוקטורט"


גולדבלום, איש שמאל, נמנה עם מייסדי תנועת "שלום עכשיו", שימש פעיל מרכזי בתנועה. לדבריו: "מי שרוצה לשמור על נפשו – לא מתקרב למזוזות, לא מניח תפילין בדוכנים ברחוב, לא נכנס בזמן הקרוב למקומות ציבוריים בשכונות דתיות וחרדיות - עד שיתברר שהנגיף בישראל חוסל – מומלץ להישמר מכניסה לבתי כנסת, מתנ"סים, אולמי חתונות, וגם…לקלפיות בבתי ספר ומקומות ציבוריים אחרים !דירשו במשרד הפנים קלפי בסביבה בטוחה





פרופ' ליאוניד אידלמן הוצג כמועמד ישראל ביתנו לשר הבריאות



יו"ר ישראל ביתנו הציג את נשיא ההסתדרות הרפואית העולמית בתור מועמד מקצועי לתפקיד שר הבריאות
יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הציג הערב (שלישי) במהלך אירוע הצגת רשימת מפלגתו לכנסת ה-22 את נשיא ההסתדרות הרפואית העולמית, פרופ' ליאוניד אידלמן, מי שמיועד, לדבריו, לתפקיד שר הבריאות הבא.
אי אפשר לתבוע אותם על דיבה או משהו?
 

חילזון

משתמש מקצוען
קצת סדר בכל מה שקשור לקורונה

לפי כל הנתונים שאספתי מהתקשורת:

וירוס הקורונה הוא קשה אבל זה כלום אפילו שפעת יותר קשה ממנו .

תקופת הדגירה שלו היא 14 יום או 24 או 48 או יותר

ילדים לא יכולים להידבק אלא אם כן הם ילדים ואז הם יכולים להידבק ואז הם יכולים רק להיות נשאים של הנגיף ולא להידבק .

מישהו חשב, שהשם קורונה לא מספיק טוב אז שינו לו את השם ל covid-19 ברור זה הרבה יותר קליט.

מלא מתים מהנגיף הקטלני אבל
לא הרבה מתים ממנו רק 2% מהחולים מתים ממנו .

תיכף הוירוס יעלם כי יתחילו ימים חמים אבל בימים החמים כנראה הוירוס יתפוס תאוצה ויתפשט עוד .

מומלץ ללכת עם מסיכה למרות שמסיכה לא עוזרת.

יש מלא מומחים לקורונה בתקשורת שמה שמייחד את כולם שאף אחד מהם אין לו מושג באמת על מה הוא מדבר .

לוירוס יש סיפטומים כמו שיעול חום גבוה אבל לא תמיד יש סיפטומים ולא חייב להיות שיעול או חום גבוה.

הוירוס הגיע ממחקר ביולוגי שדלף ו/או מעטלפים/ עכברים / חולדות ועוד כל מיני חטיפים שהסינים אוהבים לכן מומלץ לאכול רק זיתים .

רוב המתים הם מבוגרים בני 80
70 או 60 או 50 או 40 או 30

יש סיבה לדאגה אבל אין צורך לדאוג ולהיכנס לפאניקה

כרגע יש האטה במספר החולים ומצד שני מספר החולים כל יום עולה .

ברור לגמרי שישראלי שיגידו לו להישאר בבית בבידוד יביא אישור למקום עבודה שהיה בבידוד כשבעצם הוא שבועיים הסתובב בכל קניון אפשרי.

וירוס הקורונה הוציא שם רע לעטלפים לי אישית זה הוריד את כל החשק לאכול עטלף .

אלפי עובדים ישארו בלי עבודה בעקבות הוירוס אבל תמיד ימצאו מקום עבודה במפעל למסיכות לפנים שלא עומדים בקצב .

הסינים בנו שני בתי חולים בשבוע
לי לוקח שבועיים להרכיב שידה של איקאה .

הכל כמעט הכל נאמר בתקשורת
התבלבלתם? גם אני .

אבל מה שהכי לא מובן זה

איך הקוריאנים בשבוע היו בכל כך הרבה מקומות בארץ שאני לא הספקתי להיות ב40 שנה .
 

מרחבית

משתמש מקצוען
בזמן האחרון יצא לי לקרוא חומרים מרתקים ומרוממים שנכתבו על ידי אנשים עם רמה אישית ומחשבתית גבוהה. עשה לי טוב לקרוא דברים כאלה. הרחיב את הנפש ופיתח את השכל. כתבו אותם אנשים שעסקו ועוסקים רבות בחכמת התורה ובמוסריה.

כעת קראתי את דברי ההוא מהאוניברסיטה. ולא, זה לגמרי לא הרגיז אותי. רק גרם לי לתחושת אי נוחות גדולה, מסוג אי הנעימות שמרגישים כשבן אדם מבזה את עצמו ברבים, והוא אפילו לא מרגיש; כשהוא מגלה ברבים רמה אישית ומחשבתית מעוררת גיחוך ומבוכה, והוא בטוח שנהנים ממנו.
הפעם זה קרה למישהו שנקרא פרופסור והוא גדוש בשנאה בשם השלום. קורה, מה לעשות. רחמנות עליו. הלוואי שיתרומם מהבוץ מה שיותר מהר.

עוברת הלאה. חוזרת לדברים הטובים והיפים והחכמים, המרוממים את הבן אדם.
 

yosf

משתמש מקצוען
מישהו חשב, שהשם קורונה לא מספיק טוב אז שינו לו את השם ל covid-19 ברור זה הרבה יותר קליט.
סתם דרך אגב...
השם החדש הוא סה"כ קיצור של קורונה וירוס 2019 (corona viros 2019) מכאן שהשם החדש הוא covi ולא covid
מקווה שלא דיברתי שטויות... לא בדקתי רק מסברא..
 

השמנמן

משתמש מקצוען
קצת סדר בכל מה שקשור לקורונה

לפי כל הנתונים שאספתי מהתקשורת:

וירוס הקורונה הוא קשה אבל זה כלום אפילו שפעת יותר קשה ממנו .

תקופת הדגירה שלו היא 14 יום או 24 או 48 או יותר

ילדים לא יכולים להידבק אלא אם כן הם ילדים ואז הם יכולים להידבק ואז הם יכולים רק להיות נשאים של הנגיף ולא להידבק .

מישהו חשב, שהשם קורונה לא מספיק טוב אז שינו לו את השם ל covid-19 ברור זה הרבה יותר קליט.

מלא מתים מהנגיף הקטלני אבל
לא הרבה מתים ממנו רק 2% מהחולים מתים ממנו .

תיכף הוירוס יעלם כי יתחילו ימים חמים אבל בימים החמים כנראה הוירוס יתפוס תאוצה ויתפשט עוד .

מומלץ ללכת עם מסיכה למרות שמסיכה לא עוזרת.

יש מלא מומחים לקורונה בתקשורת שמה שמייחד את כולם שאף אחד מהם אין לו מושג באמת על מה הוא מדבר .

לוירוס יש סיפטומים כמו שיעול חום גבוה אבל לא תמיד יש סיפטומים ולא חייב להיות שיעול או חום גבוה.

הוירוס הגיע ממחקר ביולוגי שדלף ו/או מעטלפים/ עכברים / חולדות ועוד כל מיני חטיפים שהסינים אוהבים לכן מומלץ לאכול רק זיתים .

רוב המתים הם מבוגרים בני 80
70 או 60 או 50 או 40 או 30

יש סיבה לדאגה אבל אין צורך לדאוג ולהיכנס לפאניקה

כרגע יש האטה במספר החולים ומצד שני מספר החולים כל יום עולה .

ברור לגמרי שישראלי שיגידו לו להישאר בבית בבידוד יביא אישור למקום עבודה שהיה בבידוד כשבעצם הוא שבועיים הסתובב בכל קניון אפשרי.

וירוס הקורונה הוציא שם רע לעטלפים לי אישית זה הוריד את כל החשק לאכול עטלף .

אלפי עובדים ישארו בלי עבודה בעקבות הוירוס אבל תמיד ימצאו מקום עבודה במפעל למסיכות לפנים שלא עומדים בקצב .

הסינים בנו שני בתי חולים בשבוע
לי לוקח שבועיים להרכיב שידה של איקאה .

הכל כמעט הכל נאמר בתקשורת
התבלבלתם? גם אני .

אבל מה שהכי לא מובן זה

איך הקוריאנים בשבוע היו בכל כך הרבה מקומות בארץ שאני לא הספקתי להיות ב40 שנה .
:):):):):):):):):):):):):):):):)
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
אם ללכת על הכיוון של פאניקה
יש קונפרציה שמסתובבת שהנגיף הוא דליפה ממתקן מחקר ביולוגי בווהאן
ולכן הסינים בלחץ מהרגע הראשון.
ןלכן הרופא ההוא, שהתריע על המחלה כשהיא היתה ממש קטנה, הושתק?
לקח להם הרבה מאד זמן להיות בלחץ...
 

יענק'ל

משתמש פעיל
D I G I T A L
הזוי: סינית שרבה עם בעלה - העלילה עליו לרשויות שהוא חולה בקורונה

על רקע בהלת הקורונה: סינית בת 39 שרבה עם בעלה וכעסה עליו, החליטה לנקום בו באופן מפתיע על כך שסירב להתנצל בפניה על טעותו.
התקרית ההזויה התרחשה השבוע בבייג'ינג, בירת סין.
בלי לחשוב פעמיים, האישה פנתה לרשויות המקומיות, ובדתה מליבה כי בן זוגה חולה בקורונה וכי עליו להיות בבידוד. אם לא די בכך, האישה גם התקשרה למעלה מ-2 פעם למשטרה, רק כדי לדווח בהיסטריה: "תבואו לקחת את בעלי. הוא חולה בקורונה, והוא מסתובב חופשי".
השוטרים האומללים לא בזבזו זמן: הרי מדובר בסכנה של ממש - חולה קורונה שמסתובב בין אנשים בריאים, ויכול להדביק גם אותם. הם חיפשו אותו בכל מקום אפשרי, וכשמצאו אותו הודיעו לו כי עליו להתלוות אליהם לתחנת המשטרה.
הבעל האומלל שלא מצא את נפשו באותם רגעים, לא הבין מהו חטאו ומדוע הוא מתבקש להגיע לתחנת המשטרה. רק כשהתלווה אליהם הואילו בטובם 'לגלות' לו כי הם יודעים שהוא חולה בנגיף, וכי כעת הוא נדרש להסגיר עצמו לבידוד בבית החולים.
מאמצים רבים הושקעו מצדו כדי לשכנע את השוטרים כי מדובר בעלילה, וכי ככל הנראה אשתו החליטה ללכת קצת מדי רחוק במריבה שלהם. האישה נעצרה ותואשם בגרימת פגיעה בסדר הציבורי ומתן דיווח שקרי - זאת למרות שהתנצלה על טעותה בפני השוטרים ובפני בעלה.
 

זבנג

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
"לחסום ערים ושכונות כדי למנוע הפצת קורונה"

פרופ' עמירם גולדבלום, פעיל שמאל, טען שהחרדים מפיצים את המחלה • "הווירוס עבר באמצעות מנשקי מזוזות" • האוניברסיטה העברית: "מתנערים מהדברים"
בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו, כתב: "מסתירים מכם את האמת בגלל הבחירות – הנגיף מתפשט במהירות בישראל מאז שקבוצת קוריאנים ביקרה במערת המכפלה, באיטליה חוסמים עיירות וערים כדי למנוע התרחבות ההדבקה, בישראל צריך לחסום את אלעד ובני ברק ומודיעין עילית וביתר עילית ונתיבות ובית שמש וכן שכונות גדולות באשדוד ובירושלים".בפוסט אחר, שמאוחר יותר כבר נמחק כתב הפרופסור: "רשימת המקומות שהם ביקרו (התיירים הקוריאניים) נמצאת בעיתונות. בין היתר- וירוס הקורונה הגיע איתם למערת המכפלה ומשם, באמצעות מבקרים יהודים מנשקי מזוזות -עבר לבתי כנסת רבים בישראל ולשכונות הדתיות והחרדיות. ירושלים, בית שמש, אשדוד, בני ברק, ביתר עילית ומודיעין עילית ועוד".
לא הבנתי, הקוריאנים מנשקים מזוזות?
מה הקשר לנישוק המזוזה?
 

SC

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
אם ללכת על הכיוון של פאניקה
יש קונפרציה שמסתובבת שהנגיף הוא דליפה ממתקן מחקר ביולוגי בווהאן
ולכן הסינים בלחץ מהרגע הראשון.
רמת הבטיחות הביולוגית (biosafety level) המומלצת לחקר הוירוס הנוכחי היא 2. לעומת זאת, רמת הבטיחות של המעבדה הווירולוגית בווהאן היא 4, שהיא הרמה הגבוהה ביותר.
מעבדות ברמה 4 דורשות אמצעי הגנה רבים, מקיפים ומסובכים, שמקשים מאוד על עבודת המחקר. אין שום סיבה שמעבדה כזו תחקור וירוס שמסווג כמסוכן הרבה פחות.
 

א. נוסבוים

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
הזוי: סינית שרבה עם בעלה - העלילה עליו לרשויות שהוא חולה בקורונה

על רקע בהלת הקורונה: סינית בת 39 שרבה עם בעלה וכעסה עליו, החליטה לנקום בו באופן מפתיע על כך שסירב להתנצל בפניה על טעותו.
התקרית ההזויה התרחשה השבוע בבייג'ינג, בירת סין.
בלי לחשוב פעמיים, האישה פנתה לרשויות המקומיות, ובדתה מליבה כי בן זוגה חולה בקורונה וכי עליו להיות בבידוד. אם לא די בכך, האישה גם התקשרה למעלה מ-2 פעם למשטרה, רק כדי לדווח בהיסטריה: "תבואו לקחת את בעלי. הוא חולה בקורונה, והוא מסתובב חופשי".
השוטרים האומללים לא בזבזו זמן: הרי מדובר בסכנה של ממש - חולה קורונה שמסתובב בין אנשים בריאים, ויכול להדביק גם אותם. הם חיפשו אותו בכל מקום אפשרי, וכשמצאו אותו הודיעו לו כי עליו להתלוות אליהם לתחנת המשטרה.
הבעל האומלל שלא מצא את נפשו באותם רגעים, לא הבין מהו חטאו ומדוע הוא מתבקש להגיע לתחנת המשטרה. רק כשהתלווה אליהם הואילו בטובם 'לגלות' לו כי הם יודעים שהוא חולה בנגיף, וכי כעת הוא נדרש להסגיר עצמו לבידוד בבית החולים.
מאמצים רבים הושקעו מצדו כדי לשכנע את השוטרים כי מדובר בעלילה, וכי ככל הנראה אשתו החליטה ללכת קצת מדי רחוק במריבה שלהם. האישה נעצרה ותואשם בגרימת פגיעה בסדר הציבורי ומתן דיווח שקרי - זאת למרות שהתנצלה על טעותה בפני השוטרים ובפני בעלה.
איך זה עבר את הצנזורה הסינית?
ובכלל למה לחשוב שזה קרה, אם כל כך קל להמציא סיפור כזה....
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
לא הבנתי, הקוריאנים מנשקים מזוזות?
מה הקשר לנישוק המזוזה?
הקוריאנים העזו לבקר במערת המכפלה.
שם, ככל הנראה, עמדו במשך זמן בלתי ידוע סמוך ונראה למזוזה.
וכיון שבין כל המזוזות יש קשר סמוי, הודבקו חיש במהרה כל המזוזות באשר הן.
והיות שבתוך המזוזות ישנן מגילות קטנות בדומה לתפילין, לא ברור מספיק אם מגילות הקלף שבמזוזה בעלות אוריינטציה טלפתית למגילות הקלף שבתפילין. כך שליתר בטחון מומלץ לא להניחן כשהן פתוחות.
והיות שהקבוצה ביקרה בלא מעט כנסיות, אין שום סיכוי שנוצרים ומבקרי כנסיות למיניהן נדבקו. זה פשוט מופך ובלתי ניתן להעלות על הדעת, כי הרי הם בקושי רפרפו שם, נגעו-לא-נגעו באויר המרחף במקומות אלו.
זו רק המזוזה בפתח מערת המכפלה שעושה את כל הבעיות. ואולי כמה מבקרים שעמדו לידם באותן דקות.
 

זבנג

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
הקוריאנים העזו לבקר במערת המכפלה.
שם, ככל הנראה, עמדו במשך זמן בלתי ידוע סמוך ונראה למזוזה.
וכיון שבין כל המזוזות יש קשר סמוי, הודבקו חיש במהרה כל המזוזות באשר הן.
והיות שבתוך המזוזות ישנן מגילות קטנות בדומה לתפילין, לא ברור מספיק אם מגילות הקלף שבמזוזה בעלות אוריינטציה טלפתית למגילות הקלף שבתפילין. כך שליתר בטחון מומלץ לא להניחן כשהן פתוחות.
והיות שהקבוצה ביקרה בלא מעט כנסיות, אין שום סיכוי שנוצרים ומבקרי כנסיות למיניהן נדבקו. זה פשוט מופך ובלתי ניתן להעלות על הדעת, כי הרי הם בקושי רפרפו שם, נגעו-לא-נגעו באויר המרחף במקומות אלו.
זו רק המזוזה בפתח מערת המכפלה שעושה את כל הבעיות. ואולי כמה מבקרים שעמדו לידם באותן דקות.
תודה על ההסבר, עכשיו הכל מובן לי:)
 

דובונים

משתמש פעיל
D I G I T A L
הדרומיים הכי מיומנים בזה -
בתוך דקות משביתים לימודים ומקומות עבודה
הרחובות מתרוקנים,
החנויות ריקות/נסגרות,
ואנשים, נשים וטף נשארים בהסגר בבתים
כל מילה נכונה נורא ואיום המצב במדינה רק מה השלימו עם זה
וזה הכי חמור פו
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכח

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אַשְׁרֵי כָּל יְרֵא יְהוָה הַהֹלֵךְ בִּדְרָכָיו:ב יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תֹאכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ:ג אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ:ד הִנֵּה כִי כֵן יְבֹרַךְ גָּבֶר יְרֵא יְהוָה:ה יְבָרֶכְךָ יְהוָה מִצִּיּוֹן וּרְאֵה בְּטוּב יְרוּשָׁלִָם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ:ו וּרְאֵה בָנִים לְבָנֶיךָ שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה