השיטה שלי קצת משונה, אל מי שמעיין בה מוצא הרבה היגיון.
אני מאמין רק ברפואה קונבנציונלית.
וסובר שאין מושג כזה רפואה אלטרנטיבית.
נשמע מוזר או קיצוני?
ממש לא.
רפואה קונבנציונלית היא רפואה שעובדת.
רפואה אלטרנטיבית היא רפואה שלא עובדת, (או עובדת על מספר זעום של אנשים, שלא ניתן להבחין אם הרפואה עזרה להם, או שהם התרפאו באופן טבעי, כמו שהגוף יודע לרפא את עצמו ברוב המקרים מהרבה מחלות ללא שום תרופה או טיפול (כולל אבולה)).
זה שבן אדם לא טיפל - והחלים, אין בכך חידוש, להפך - כך פועל הגוף תמיד, בכל יום, לכל השיטות.
האם בן אדם יתבע על זה שהוא לא טיפל בעצמו ומת? או חלה באופן שלא מאפשר לו לתפקד? איני יודע.
האם האדם הפשוט יכול להחליט על סמך אתר מלא אותיות גדולות ואדומות, ומכתבים נלהבים ממטופלים מעריצים? מסופקני.
אבל יש מבחן פשוט - וכל אחד שעשה איזו החלטה כמעט גורלית בחיים שלו, יכול לבחון אותה בעצמו.
נניח שבמקום מחלה, יש לי סכום גדול של כסף שחסכתי כל החיים.
ובמקום בית החולים הדסה, וד"ר גיל שחר, עומדים בפני שני גופים, אחד - בנק מזרחי, והשני - המשקיע השכונתי שנוסע במרצדס נוצצת.
אצל מי הייתי מפקיד את הכסף?
ברגע הראשון היו עולים לי בראש מחשבות: כל הבנקים גנבים, זה ידוע, הם לא נותנים לי כמעט רווח, ובכסף שאני מפקיד אצלם, הם משתמשים לבניית הוילה המטורפת של המנכ"ל באיי הבהמאס.
ומי שלא משלם בזמן, מעקלים לו את הדירה - בלי סנטימנטים - הופ למשאית, כולל הוילונות.
מאידך - הגוף הזה מפוקח על ידי משרד האוצר, רוב המשק מסתמך עליו ועל דומיו בעסקאות ממש גדולות, אז מי אני שאפקפק?
ומצד שני המשקיע השכונתי - נכון שהמרצדס שלו כל כך נוצצת, וקרני השמש שמשתקפות עליה, מאלצים את כל אברכי השכונה לחבוש משקפי שמש באופן תדיר, אבל הוא בסך הכל משקיע קטן יחסית, ורמת הסיכון של השקעה אצלו - נחשבת לגבוהה מאוד. והרבה מהמשקיעים הנחמדים האלה התגלו כנוכלים מקצועיים, שמשאירים אנשים בלי כסותם לעורם, ושולחים נושים נוכריים עתירי שרירים וקעקועים לגבות את המקרר שהאברך שפינטז להתעשר, קיבל מהשווער לחתונה.
ומאידך - הוא משלנו, מדבר בגובה העינים - אין אצלו פקידים חמורי סבר, הכל הוא מנהל מטלפון כשר, והוא בעצמו למד באותה מכללה שבה למד מנהל בנק המזרחי, אבל בשלב מסויים הוא הבין שכולם גנבים, ורק הוא יודע באמת איך גם מרוויחים, וגם נוהגים ביושר קיצוני.
אם אתה אדם שאוהב לקחת סיכונים - אני ממליץ לך לנסות את האברך המשקיע (אבל קודם תפקיד צוואה אצל עורך דין טוב, וגט על תנאי, למקרה שתצטרך לברוח מהארץ)
ואם אתה סולידי, תיכנס לבנק, תראה את מה שהם מציעים לך, ותעשה מה שרוב האנשים עושים.
או שאולי דרך שלישית - תמצא בית השקעות שמשלב גם מקצוענות בנקאית, וגם מגע קסם של יועץ השקעות גאון, כך שגם הרווחת מקצוענות, וגם לא נתקעת בסד המפלצתי של ההשקעות הבנקאיות.
ועכשיו נחזור לנושא שלנו.
אין לאף אחד טענה על הרמב"ם
הרמב"ם וחכמי תקופתו, מהווים את הבסיס לרפואה המודרנית, אין חולק על כך.
ומכאן ואילך, כנדבך על גבי נדבך, התפתחה הרפואה שאותה אנחנו מכירים היום, ולא מפסיקה להתפתח כל העת (כפי שחברת אפל התפתחה מחשבוניה של חרוזים, למחשבים זעירים ורבי עוצמה, וחברת קנון גמלה את אומות העולם מהפילם המסורתי, ומאפשרת כיום לצלם באיכות בלתי נתפסת, אלפי קבצים על כרטיס זעיר)
לעומתה קיימת שיטה ארכאית, שמחד מתיימרת לייצג את תורת הרפואה של הרמב"ם, שהיה חדשני ופורץ דרך.
אך לא מייצגת את החדשנות שלו, ואת חוסר הקיבעון שלו, בכך שהיא מנסה לכפות כללים שנכתבו באופן מסויים בתקופה מסויימת, על פי ידע מסויים, למשך אלפי שנים, בלי התאמה טכנית לידע הקיים.
העובדה שהרמב"ם טרח וחקר וכתב ופרסם את שיטתו, מוכיחה שהשיטה שלו לא היתה ידועה לעולם, אחרת לא היה צורך להרחיב אותה כל כך (היו מספיקים כמה הערות - בדור שקימץ במילים, ועלות כל ספר היתה אסטרונומית.)
נאמני הרמב"ם כביכול, משמרים את שיטתו, להיפך מגישתו.
אין שום סיבה כיום לאמץ שיטות מימי הביניים, בלי לחקור אותם מחדש.
רפואת הרמב"ם היא לא תורה מסיני, ואם מעיינים בהלכות שכתב הרמב"ם לדוגמא בטריפות, ניתן בקלות לראות שהרמב"ם יודע שגישות רפואיות עתידות להתחדש.
ולכן, (אני לא הולך להאריך בזה, כי המעיין יכול למצוא בקלות את המקורות ברמב"ם, בלי העזרה שלי)
נראה שהסתמכות על שיטות הרמב"ם בימנו, הן הפך גישת הרמב"ם, ולפיכך כל רופא שמספר לנו איך הוא מרפא לפי הרמב"ם - הייתי תוהה על קנקנו עוד לפני שהייתי בודק מה יש לו לומר בכלל.
את המסקנות שלי אני לא אכתוב, אבל השארתי מספיק חומר למחשבה, למי שמעוניין קצת להרהר בזה.
היסוד שלי הוא פשוט:
עובד=רפואה קונבנציונלית.
לא עובד = רפואה אלטרנטיבית.