סקירה יש לכם עוסק פטור? שימו לב הולכים להקל עליכם מאד!!

מקצועי בלבד

Moderator
מנהל
מנוי פרימיום

עוסק פטור? בקרוב מאוד לא תצטרך להגיש קבלות לרואה החשבון
הצעה חשובה בטיוטת מתווה חוק ההסדרים: עוסק פטור שמנהל מחזור של עד 107 אלף שקל בשנה, לא יצטרך לדווח על הוצאות כדי לקבל החזר מס, אלא יקבל הכרה אוטומטית של 20% כהוצאה מוכרת. הדבר עשוי להקל על עסקים קטנים וגם על הפקידים

טיוטת מתווה חוק ההסדרים מציעה מספר רפורמות, אבל אחת מהן נוגעת למאות אלפי ישראלים. ליתר דיוק: 400 אלף שנחשבים היום כ"עוסק זעיר", או במילים אחרות - עוסק פטור. לעסק כזה יש בהגדרה הקלות מבחינת דיווחים למס הכנסה. אבל התמונה משתנה כשעסק כזה צריך להוכיח שיש לו הוצאות. אז הוא מחויב להציג את החשבוניות באופן מלא. זה כבר תהליך בירוקרטי שמלווה ברואה חשבון ובעלויות. האם זה נדרש? במיוחד אם מדובר בעסק שמכניס בממוצע 8-9 אלף שקל בחודש. לא. ורשות המסים והאוצר מתקדמים לכיוון הציבור.

על פי הטיוטה של החוק, עוסק פטור שמנהל מחזור של עד 107 אלף שקל בשנה, לא יצטרך לדווח על הוצאות כדי לקבל החזר מס. המתווה הוא פשוט: במקום להישקע בביורוקרטיה, לשמור קבלות בתוך קלסרים ולהתנהל בשיטה הישנה, שלעתים לא מעטות גורמת לעוסקים לצלצל לבית העסק שלא שלח חשבונית ולדרוש אותה כדי להגיש החזר, או לשמור את הקבלות עבור תשלומי דלק שהוציאו במסגרת העסק, עוסק פטור יקבל הכרה אוטומטית של 20% בהוצאות. בנוסף, הוא יהיה פטור מהגשת דוח שנתי. זו הקלה חשובה ומרשימה למאות אלפי אנשים.

החשש עד היום היה מבלופים-שקרים ושקרנים, אבל אלו תמיד יהיו ורשות המסים והאוצר מבינים שהעלות תועלת הכלללית למשק היא בעד הפתרון שהוצע. מדובר בהקלה חשובה לעוסקים הפטורים בישראל. הסיבה לכך היא קיצור הביורוקרטיה. עוסק פטור נאלץ להתעסק לעתים, גם אם יש לו רואה חשבון שמנהל לו את הצד הכלכלי בעסק, בביורקרטיה מיותרת. לא מדובר רק באיסוף קבלות, אלא גם בהגשת מסמכים נוספים לקראת הדוח השנתי ובהגשת הצהרת הון אחת לחמש שנים, כזו שכרוכה במסמכים רבים.

שמו של עוסק פטור, למי שלא יודע, נגזר מכך שהוא פטור ממע"מ. בכל שנה נפתחים עשרות אלפי תיקים כאלה והנטל על הפקידים גם הוא כבד מאוד. על פי ההצעה הנוכחית, עוסק פטור ייכנס למערכת תאומי המס של רשות המסים פעם בשנה, ידווח על העסקאות שלו ויוכל לקבל זיכוי באופן אוטומטי, בדיוק כפי שהוא היה מקבל איתו במסגרת טופס 101 המוכר לשכירים. במערכת ידווח העוסק על מחזור העסקאות שלו ויקבל הכרה של 20% באופן אוטומטי. יחד עם זאת, המדינה תאפשר למי שההוצאות שלו גבוהות יותר ולא מעוניין במסלול החדש, להישאר במסלול הישן.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  13  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה