יש לך שאלות בנושא שיווק? כוכב חדש בתחום השיווק

אליד

משתמש רשום
פרסום – שיווק – מכירות וכו'

המשך מעמוד 5

עכשיו, כשאנו יודעים מהו ההבדל בין שיווק לפרסום וכו' וגם קיבלנו קצת מושג מה זה שיווק. חשוב מאוד לדעת, סדר הדברים. רוב העסקים הקטנים נופלים לאותו בור "חושבים על שיווק מהסוף להתחלה". בעל העסק הקטן שלחוץ להשיג יותר מכירות, מחליט לפרסם, לפני שהוא יודע בכלל מה הוא רוצה להגיד ללקוחות שלו, ומה המסר שלו.

רוב העסקים מפרסמים פרטים המציינים את שם החברה, מי הם, מה הם עושים ואיפה הם נמצאים. לשם השוואה, כמו מאפיי'ה שמציינת ברשימת מכולת את סוגי העוגות שהיא מציעה ומוסיפה כתובת וטל'. בקיצור, פרסום בלי שיווק.

מה זה שיווק? זוכר? "שיווק. זה לגרום לאנשים לרצות אותי ואת מה שאני מציע להם". איך גורמים לאנשים לרצות אותי? זה בדיוק החכמה, הנקודה החמה של שיווק! וכל בעל עסק צריך להבין "שהוא תלמיד לשיווק", אין חכם כבעל הניסיון, כל שלב ושלב שהוא עובר כסדר בעסק, זה מלמד אותו ומחכים אותו. [אני לא מחדש כלום, אבל אף אחד לא יחלוק עלי, שהרבה מהבעלי עסקים לא מבינים את זה. והא ראי'ה, שהם עושים היום את אותו הטעויות והשטיות, שהם עשו מלפני שנה ומלפני עשר שנים].

ויש גם קיצור דרך, וזה, ללמוד מהניסיון של אחרים. אני לא מתכוון שתזמין עכשיו מקום לקורס, או שתרוץ לסטימצקי לקנות ספרים מבעלי ניסיון בתחום. אלא שלכל הפחות תנצל את ההזדמניות שבאים לך יום ביומו, משהו לא הצליח, לקוח לא מרוצה, לקוחות עוזבים, פרסומת בלי תוצאות. תעצור רגע, ותתבונן למה זה קורה! תקים ועדת חקירה בינך לבין עצמך, ותבדוק את המסקנות, מה צריכים לשפר, ומה אסור לעשות כדי שזה לא יחזור על עצמו.

אני אוהב להתמקד ולדבר ממה שכן צריכים לעשות. יש מספיק אנשים בהסביבה ובמשפחה, שתמיד יגידו לך מה לא לעשות. כל הזמן הם עסוקים במה לא לעשות, וביקורת על כולם שכן עושים... המטרה שלי הוא, מה כן עושים, ואיך עושים את זה על צד היותר טוב.

סדר השיווק: עליך למצוא את השוק, הקהל יעד שלך. ואז אתה בונה את המסר, המסר אמור להעביר הייחודית שלך, למה שלקוח פוטנציאלי יבחר בך מול כל המתחרים. ואחרי שהצלחת לבנות את המסר, מותר לך לפנות אל המדיה. כמובן, עם תוכנית מוגדרת מראש, וגם אתה חייב לעקוב אחרי התוצאות.

לצערי, הרבה הרבה בעלי עסקים עושים את ההיפך, במקרה הטוב. מתחילים עם פרסומת, ויורים לכל כיוון אפשרי. אני אישי מכיר בעל עסק קטן שהוציא 12.000 ₪ לפרסום ברדיו, מלבד אלפי שקלים לעוד ערוצים שונים, ולא הביא לא אף מכירה אחת! ובסוף מגיעים להבנה שמשהו לא בסדר...

בקיצור, לפני שעושים פרסומת, אתה צריך לדעת בדיוק מי הם הקהל היעד שלך, מסר ברור, ואז פרסומת בנוי על הבסיס הזה. לדוג' אם אתה פונה לגברים מעל גיל 50, אתה צריך לפרסם במגזינים הנקראים ע"י גברים מעל גיל 50 וכדו'. ולא רק לציין את שם החברה, כתובת וכו'. אלא עם המסר הייחודי שלך.

ישנם כמה טקטיקות שונות, איך פונים בצורה ממוקד מאוד לקהל היעד, מבלי צורך להוציא הרבה כסף. ומה לכתוב לקהל היעד שיביא תוצאות מדהימות. ונדבר בעז"ה מזה בהמשך.

נ.ב. אני מנסה להביא לכם את המידע, בצורה פשוטה ומסודרת. ולכן אני לא משתמש עם כל הכינויים שמשתשמים המומחים, USP וכדו'. וגם אין לי עניין להיכנס עם ויכוחים, עם אלו שלא מסכימים עם דעתי, אני לא מחייב אף אחד להסכים איתי. ואדרבה, מי שיש לו הערות שיכתוב, ויחכים את הרבים.

בהצלחה
 

אליד

משתמש רשום
נכתב ע"י Shia;544878:
האם תוכל ללמד אותנו משהו בהקשר הזה? איך מאפיינים מוצר כך שיבליט את היתרונות הנכונים ויצליח בשוק?
אתן לך דוגמה: אני מציע שירותי הדפסה על קנבס, יש בסביבתי כמה מתחרים קטנים שנלחמים על שוק מקומי לא גדול. רוב הפרסום נעשה בעיקר על גבי דפי מקומונים, מה כדאי להבליט ואיזה יתרונות כדאי להדגיש בפרסום?

על זה ארחיב בעז"ה בהמשך
 

pessi&chani

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
חברה מוכשרים, משקיענים, ידענים, ממולחים, סוחרים............
השאלה כמה כסף תעשו תכל'ס מכל הידע והתאוריות?
או שהכל לש"ש, או לשם תעסוקה?! ("לא לחכמים לחם" איך שכחתי.)
 

אליד

משתמש רשום
נכתב ע"י pessi&chani;552177:
חברה מוכשרים, משקיענים, ידענים, ממולחים, סוחרים............
השאלה כמה כסף תעשו תכל'ס מכל הידע והתאוריות?
או שהכל לש"ש, או לשם תעסוקה?! ("לא לחכמים לחם" איך שכחתי.)

באמת, מה הפי' לא לחכמים לחם. זה תלוי במזל? אם נולדת במזל של חכמה זה גם גורם לעוני ח"ו? תלוי בסברא? בגזירה דגזירה? במה?

הפי' האמיתי, לא "לחכמים" לחם, החכמה לבד לא מביא לך לחם, אלא בצירוף מעשה. לא המדרש הוא העיקר אלא המעשה.

יש שלומדים ולומדים ולא גומרים ללמוד. כמה חודשים בשטח, מחכים יותר משנה שלימה למידה. אין ...... נקנית אלא במי שנכשל בהן. מטעותים לומדים, אבל הבעי' הוא שאנשים מפחדים לעשות טעותים! ומעדיפים להמשיך ולהתפלפל...

איך אמר חכם אחד. תעשה כמה טעיות שאתה רוצה בחיים שלך, אני מרשה לך, זה החיים. אבל על טעות אחד אל תחזור פעמיים....
 

צוות

משתמש רשום
נכתב ע"י lmaof;553618:
אתה מישראל?
הוצאת לי את השאלה מהמקלדת...
כי אם אתה אכן תושב הארץ ומעונין לעבוד כאן, יש צורך דחוף בתיקון העברית שלך
 

דניאל נ

משתמש מקצוען
הוא מארה"ב או מצרפת
ואם לא אני צריך לעבוד דחוף על החוש השישי שלי
 

אליד

משתמש רשום
נכתב ע"י lmaof;553618:
אתה מישראל?

נכתב ע"י צוות;555084:
הוצאת לי את השאלה מהמקלדת...
כי אם אתה אכן תושב הארץ ומעונין לעבוד כאן, יש צורך דחוף בתיקון העברית שלך

אני מחו"ל, ואני גר בישראל כבר כמה שנים. אני יודע שהעברית שלי כמו עולה חדש. ועם כל זה, אני עובד פה, ומסתדר טוב ב"ה גם ככה, ואפי' שאני צריך לדבר הרבה עברית במסגרת העבודה שלי.

מי שמעוניין לעבור על החומר שאני כותב פה, ולתקן אותו לפי הצורך, אני יקבל אותו בשתי ידיים. אבל אני לא ישלם על זה.

אני מתכוון להמשיך ולכתוב מאמרים בנוגע לשיווק, אחרי פסח בעז"ה. העברית שלי ישתפר עם הזמן בעז"ה, ושנזכה לאכול במהרה מן הזבחים ומן הפסחים.
 

אליד

משתמש רשום
נכתב ע"י דניאל נ;555087:
הוא מארה"ב או מצרפת
ואם לא אני צריך לעבוד דחוף על החוש השישי שלי

לצערי [לצערך] אתה צריך לעבוד על החוש השישי שלך, וגם על החוש השביעי:)
 
א

איצה מאייר

אורח
נכתב ע"י דניאל נ;555126:
אני גם בחו"ל אם תספר לי אני אספר לך בסוד:D:D:D
אני מוכן לספר ואני יותר זול ממך!:D
 

אליד

משתמש רשום
סדר השיווק: שוק [עליך למצוא את השוק, הקהל יעד שלך]. מסר [בונים את המסר, המסר אמור להעביר הייחודית שלך, הסיבה שלקוח פוטנציאלי יבחר בך מול כל המתחרים]. מדי'ה – פרסומת.

שוק: איך אני יודע מי מהווה את השוק שלי?

ניקח לדוגמא עסק כמו של shia
נכתב ע"י Shia;544878:
אני מציע שירותי הדפסה על קנבס, יש בסביבתי כמה מתחרים קטנים שנלחמים על שוק מקומי לא גדול. רוב הפרסום נעשה בעיקר על גבי דפי מקומונים, מה כדאי להבליט ואיזה יתרונות כדאי להדגיש בפרסום?
הוא מהווה דוגמא מוצלח לעסק קטן, יש לו שוק מקומי לא גדול – במילים אחרות 'קטן' – ויש לו 'כמה' מתחרים קטנים. ורוב הפרסום נעשה בעיקר ע"ג דפי מקומונים, זאת אומרת שכל המתחרים מפרסמים באותו ערוץ. והשאלה שלו מסתכם, מה כדאי להבליט ואיזה יתרונות כדאי להדגיש בפרסום?

יש לי כמה שאלות אליך shia היקר. מי הגיד לך שיש לך שוק לא גדול? האם אתה מציע 'בדיוק' מה שהמתחרים שלך מציעים? והשאלה הכי חשוב, למה התחלת להסתפק מה כדאי להבליט, ואיזה יתרונות כדאי להדגיש 'רק' בשלב האחרון – בפרסום?
נגיש לענין, מי צריך שירותי הדפסה על קנבס? – אני לא יודע בדיוק, כי זה לא התחום שלי, אבל אני מנסה לשער – בעל עסק, ארגונים, מוסדות ואדמורי"ם בעת שמחתם וכדו'. ולא רק באזור שלך, אלא בכל הארץ, מי שצריך שירותי הדפסה על קנבס, מהווה את השוק שלך. כהיום, כל מי שנותן שירותי דפוס, הוא כבר לא מכולת איזורי. תשאל ל'דפוס עילית' לאן הם עושים משלוחים בכל יום!
לדעתי, טעות מס' 1 שלך, לא שיערת נכון השוק שלך. טמון בתוכו בשורה טובה ובשורה לא כ"כ טובה. הבשורה הטובה, שהגדלתי לך השוק פי אלף. והבשורה לא כ"כ טובה, שהבאתי לך יותר מתחרים שתצריך להתמודד איתן. :p אבל אל תשכח היעד שלך: בסופו של דבר אתה תהי'ה המוביל של כל המתחרים, כולם ינסו לחקות אותך! הם יפגרו הרחק הרחק מאחוריך. :p

לכן, קודם כל, אתה חייב לדעת מי מהווה השוק שלך. יש בזה הרבה שלבים, אבל עכשיו נדבר רק בכללות, קח פיסת נייר ותרשום לך כמה נקודות
1. מי לדעתך מהווים את השוק שלך. ותשאל גם לכמה שיותר חברים, מי לדעתם מהווים את השוק שלך. :) ויש לי גם טיפ בשבילך בסוף.
2. מי הם הלקוחות השמנים.
3. מה הם הרצונות של השוק שלך. רוצים איכות, שירות, מחיר הכי זול, סגנון מודרני או קלסי, אספקה מהירה ביותר, בתשלומים וכו' וכו'.
4. סדר העדיפיות. מתוך כל הרצונות שלהן, מה הם מעדיפים יותר, ומה פחות.
5. איזה מעלות יש לך, שבשביל זה באים לקוחות. ומה הם החסרונות שמרחיק אותם.

עכשיו, אחרי שרשמת את כל הדברים האלו. תסתכל לתוך העסק שלך, ותראה איזה מהמעלות יש לך, שנמצא בתוך סדר העדיפיות שהקהל היעד שלך מעדיפים ביותר. ואת זה אתה צריך להדגיש, ולספר בכל השבעים לשונות. וגם תראה להשתפר בהמעלה הזו יותר ויותר, יותר קל להשתפר במעלה שיש לך כבר, מלהתחיל בדבר חדש. - דבר אחד שלא כדאי להתעסק בו, זה להוריד המחירים עד לריצפה [חוץ אם אתה באמת מקבל את זה במחירי ריצפה] -.

לסיכום, אתה בונה את המסר שלך, את הייחודית שיש לך לפי הקהל יעד שלך, לפי הרצונות שלהם. ואת זה תדגיש ותפטפם טוב טוב בפרסום.

ובסוף 2 טיפים. טיפ מס' 1: הרבה אנשים מצליחים, לא מצליחים דוקא בזכות עצמם. דהיינו, הם מבררים אצל מי שעבד באותו תחום הרבה שנים, ומכיר את העסק על כף ידו, ומבקש כל האינפורמצי'ה שיש לו באמתחתם, מא' עד ת'. כל המעלות והחסרונות, כל הדברים שחייבים לעשות, ומה שאסור לעשות, איך להתגבר על המכשולים וכדו'. וזה חוסך ממנו, שנים ודמים ועגמ"נ וכו'. בדרך כלל, האנשים שפעם עבדו באותו תחום וכבר יצאו לפנסי'ה. תמורת כמה שקלים או טובת הנאה, הם יגלו לך הכל בכיף. הם יגלו לך "בדיוק" מי הקהל היעד שלך, מה הרצונות שלהם וכו'. אל תחשוב שזה לא אקטואלי, כי הכל משתנה. טעות, טעות, הטכנלוגי'ה אכן משתנה אבל התקוות והרצונות של האדם נשארו כפי שהי'!!!
בעל עסק מצליח מארה"ב, אמר לי פעם שזה ה"סוד" להצלחה שלו. כי תמיד הוא מחפש האנשים האלו, וגם הם "מגלים" לו הסודות שלהם, לדוג' הם יפנו אותך לאנשים או חברות ואפי' תוכניות שמסוגלים בעזרתם להפוך את העסק שלך לטובה ב180 מעלות.

טיפ מס' 2: כשאתה קונה מקדחה, מה הרצונות שלך, לקבל המקדחה עם כל המעלות, או לקבל חור בקיר בדיוק כפי שרצית? ולכן, מה המוכר צריך לשבח, את המקדחה עצמו שמסוגל לעבוד בכל מזג אויר וכדו', או שתקבל חור בתוך שניות בדיוק כפי שרצית, גם אם אתה לא בעל מקצוע. אתה חייב לספר להלקוחות שלך את "התועלת" שהם יקבלו, ולא רק "התכונות" שיש להמוצר המיוחד שלך.

(אני לא מחדש כלום, אני רק מנסה לסדר ולפרט את הדברים שכל בעל עסק צריך לעשות, ורובם לא עושים).

בהצלחה גדולה לכולכם
 

מי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
תודה על האשכול המפורט והמחכים.
חן חן על האומץ לכתוב אף שהעברית אינה 100%.
 

אליד

משתמש רשום
נכתב ע"י מי;568604:
תודה על האשכול המפורט והמחכים.
חן חן על האומץ לכתוב אף שהעברית אינה 100%.

תודה, העיקר שתהא לתועלת במאה אחוז.
 

לללי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
אף אחד עוד לא מצא לנכון להחמיא ליוצא חו"ל על המשלב הגבוה של שפתו? רק בעיות הזכר נקבה דופקים לכם מול העיניים?
 

אליד

משתמש רשום
למה אי אפשר בלי שיווק, איך מתחילים, שאלת המיליון, לסיכום

למה אי אפשר בלי שיווק

רוב העסקים ממקדים את עצמם, וגם בונים את היסודות של העסק, על הבסיס ש"חייבים למכור". כל המאמצים פונים לתחום המכירות, להגדיל את המכירות, ולסגור עיסקאות נוספת.

ובעצם זה האמת, כל העסק קיים בזכות שיש מכירות ועסקאות. לא משנה אם אתה מוכר מוצרים, או שאתה מציע שירותים. אתה צריך מישהו שיסכים לשלם לך תמורת המוצר שיש לך או תמורת השירות. מי שמשלם לך תמורת המוצר או השירות נקרא לקוח. וכמובן, שהעסק צריך כמה שיותר לקוחות.

אבל בעל עסק נכבד, אסור לך לשכוח מכל התהליך מסביב המכירות. אופן תהליך המכירה, הזמנה, משלוח וכד', כל מגע או משא ומתן בין העסק עם הלקוח. החל מהמזכירה על הטלפון עד דברי דואר כמו בלנקים או מעטפות, הכל הכל נכלל בשיווק. או שזה עושה רושם טוב בעיני הלקוח, או להיפך.

אם יש משהו ולו דבר פעוט שלא מצא חן בעיני הלקוח, הלקוח כבר מסתכל כך על כל העסק. אם זה המשלוחן שלא מתנהג כמו בן אדם, אם זה המרכזי'ה שלא מנתב השיחות כדבעי. בעיני הלקוח מצטייר תמונה שמשהו לא בסדר בעסק, והאמת איתו.

בעצם בכל חלקי העסק יש חוקים וכללים מה מותר ומה אסור. חוץ בחלק השיווק, אין שום חוק שמגביל אותך או מחייב אותך. אדרבה, חק השיווק אומר: תהיו יצירתיים ככל האפשר, כסדר תהיו פעיל. ובעצם זהו עיקר העבודה ששייך לך כבעל עסק. כל הדברים האחרים, גם אנשים אחרים יכולים לעשות בשבילך. אבל חלק השיווק שייך לך, כי מי כמוך מכיר העסק שלך על כף ידך, ומי כמוך יודע כל המעלות והחסרונות של העסק המוצלח שלך...
ומי שלא מתמחה ומסתדר בעצמו בחלק השיווק, חייב לפנות למומחה בתחום, כי זה הוא הדלק של המנוע, כדי שהמנוע יעבוד והמכונית יסע, אתה חייב דלק. גם אם אתה נהג מעולה.

ונקודה חשובה מאוד שכל בעל עסק צריך להפנות, שהוא תמיד סטודנט לשיווק, כל הזמן הוא לומד ולומד ומתחיל להבין ולהכיר כסדר דברים חדשים ורעיונות חדשות, שצריך לשלב ולהכניס לעסק.

הרבה בעלי עסקים טרודים ועסוקים רוב הזמן עם הדברים שלא סובלים דיחוי, ומפני זה כמעט ולא נשאר להם זמן לעסוק עם הדברים החשובים ביותר, ובודאי לא לשיווק. וחושבים לעצמם, מה יקרה אם בשנה הזו אני לא יקבל לקוחות חדשות, הרי אני לא יפסיד מזה, מקסימום אני לא ירוויח כמו בשנה הקודמת. אבל זו טעות גמור, כי כל עסק בעולם מאבד לקוחות כל שנה, אבל גם מקבלים לקוחות חדשות כל שנה, וגם עובדים על שימור לקוחות. אבל מי שלא עובד לקבל לקוחות חדשות, וגם לא טורח בשימור הלקוחות, לאן הוא אמור להגיע בסופו של דבר?

נסכם בקיצור ההבדל בין שיווק למכירות.
מכירה נקרא שעת החליפין, כשהמוכר והקונה מחליפין ביני'הם את המוצר או השירות ואת הכסף. בין זה אם פנים אל פנים או דרך הטלפון או אונליין.

שיווק נקרא כל מה שגרם להלקוח לקבל את ההחלטה לקנות את המוצר או השירות הזה. המסר ששלחת לחוץ, מי אתה ומה אתה מציע ומה הייחודית שלך.

בסדר, החלטנו שחייבים לעשות שיווק.

איך מתחילים

בעולם שלנו חיים מיליארדי אנשים, ולא לכל אחד מהם ולא לרובם וגם לא לשליש מהם, מעניין להם את העסק שלך. לא איכפת להם שיש לך עסק ואתה מנסה בכל דרך להרוויח כמה גרושים [גם להלקוחות שלך לא איכפת להם ממך, איכפת להם מעצמם]. לכן קודם כל, אתה צריך לדעת מי כן נמצא בתווך הקונים הפונטציאלים. אתה צריך לדעת מי הם הקונים שלך, שכבר קנו כבר פעם א'. ומי הם הקונים הפונטציאלים, שעוד לא קנו. מי מהם כבר מכיר אותך, ומי עוד לא מכיר אותך.

כחלק מהשיווק בונים אסטרטגי'ה. האסטרטגי'ה כולל, באיזה רמה נמצא העסק שלי, רמה גבוהה, בינוני או נמוכה. וכן המחירים בהתאם [בדרך כלל]. וכן המסר, המסר משלב 2 דברים, מי אתה ולמי אתה מדבר. [כתבתי על זה באריכות ב 92#]. ואיך הולכים לפרסם אותו, איך יראה הפרסומת, והרעיון – המח מאחרי הפרסומת, שזה יניע להלקוחות הפונטציאלים לפעולה.

וגם יש פרטים נוספים שצריכים ליקח בחשבון כשבונים האסטרטגי'ה, לדוג' באיזה ערוצים לפרסם, וגם כשכבר בחרנו ערוץ באיזה תדירות לפרסם, ובאיזה גודל לעיתונים או לפיילירים וכד'. הכל צריך להיות על השולחן בעת בניית האסטרטגי'ה. בפרסומת אין שיעור ואין גבול לתקציבים, מתחיל בשקל ויכול להגיע גם למיליון ₪.

שאלת המיליון: בכמה ואיפה משתלם להשקיע?

וכאן הבן שואל, כמה מותר וכמה כדאי לי להוציא בשביל פרסומת. ובאיזה ערוצים כדאי לפרסם ובאיזה תדירות?

זה באמת שאלת המיליון, אין לזה תשובה הלכה למעשה. אבל התשובה הכי קרוב לאמת, והשיטה הכי מובן לכל בר דעת, זה כך. אתה צריך לדעת כמה שווה לך לקוח ממוצע, לדוג' לקוח ממוצע קונה פעם בשבוע, נמצא הרווח הממוצע לחודש מלקוח ממוצע 1000 ש"ח לחודש. ובכל שקל שאתה משקיע, אתה מחכה להחזר מינימום שתי שקל. לכן מותר לך להשקיע כדי לקבל לקוח חדש 500 ₪ לחודש שזהו חצי הרווח שאתה עתיד להרוויח ממנו.

וגם אתה חייב לעקוב אחרי הערוצים השונים, כמה לקוחות קיבלת מכל אחד מהן. אפשר לעקוב אחרי זה ע"י שאתה מכניס לכל ערוץ מס' טל' שונה, או מציע הטבות שונות, או מפרסם בתאריכים שונים וכד'. ובתוך כמה חדשים התמונה מתחיל להתבהר, כמה לקוחות בחודש מביא לך כל ערוץ, ולפי"ז אתה מרשה לעצמך להשקיע עד חצי הרווח העתיד להגיע. זהו על רגל אחת... כי יש עוד כמה כמה נקודות שצריכות ליבון. אבל זהו נקודה חשובה למחשבה, נקודה חשובה מאוד.

בסדר, יש כבר אסרטגי'ה ויש מסר, יש פרסומת ויש ערוצים. וכל זה כדי... למצוא הקונים הפונטציאלים, רק כדי להגיע לקונים הפונטציאלים. וכדי שבסופו של דבר הם י'היו הלקוחות שלנו.

סבלנות זה לא מילה גסה

סבלנות זה לא מילה גסה, סבלנות הכרחי להצלחה שלך. בכל פרסומת ובכל ערוץ אתה סולל כביש שמגיע לעסק שלך, דרך הכביש הזה הלקוחות אמורים להגיע. עליך לדעת שבן אדם חייבים לראות פרסומת ממך כמה פעמים עד שהוא זוכר אותך, מחקרים מראים שבן אדם ממוצע צריך לראות פרסומת בין 7 ל15 פעמים, עד שהוא יתחיל בכלל להפנים את זה. לכן אף פעם אסור להתייאש.

וגם כשכבר הם מגיעים לא כולם קונים, יש מספיק סיבות למה לא לקנות. לא מצא מה שחיפש, או מה שרצה. אין לך המידה או הצבע הספיציפי הזה שהוא בדיוק צריך, שכח את הארנק או בכלל את הרצון... ומדברים עכשיו מלקוחות הפונטציאלים שכבר הגיעו, מתוך הלקוחות הפונטציאלים שראו את הפרסומת ולא הגיעו גם הם מסיבות שונות ומשונות, לא הי' במצב רוח, לא הי' לו זמן וכו' אין קץ לדברי הבל...

לסיכום 3 שלבים העיקריים

לסיכום אתה צריך לעבור 3 שלבים עיקריים, עד שתזכה בשעה טובה ובס"ד להכניס לרשימה לקוח חדש.
1. אתה צריך דרך להגיע אליו, ואתה צריך לקבל את התשומת לב שלו.
2. להפוך אותו מלקוח פונטציאלי ללקוח [עפ"י רוב, לקוח פונטציאלי קונה כבר המוצרים האלו שהוא צריך, אבל אצל המתחרים. לכן בשלב הזה תראה להכניס אותו להקטגורי'ה לקוח, שכבר קנה פעם א'].
3. לעשות ממנו לקוח קבוע.

המשך בשבוע הבא בעז"ה, הסבר מדוייק ומפורט איך לעבור את השלבים האלו בהצלחה.
 

דניאל נ

משתמש מקצוען
נכתב ע"י לללי;568857:
אף אחד עוד לא מצא לנכון להחמיא ליוצא חו"ל על המשלב הגבוה של שפתו? רק בעיות הזכר נקבה דופקים לכם מול העיניים?

יש לך ראייה סלקטיבית וחבל...
 

דניאל נ

משתמש מקצוען
יפה מאוד אהבתי
רק הערה קטנה : במכירות עדיין יש גם שיווק
ועוד דבר : אני לא חושב שאין חוקים בשיווק ההגדרה לא מדויקת כי יצירתיות היא מבורכת בכל תחום גם במכירות וגם בשיווק ובכלל בכל נושא אני מסכים שבשיווק יש הרבה יותר כיוונים אולם ברור ששיווק אגרסיבי מידי עלול להביא לתוצאות הפוכות ממה שציפית ..
בכל אופן תודה למדתי הרבה מדבריך המחכימים לדעתי תתרגם את זה לכסף ותפתח קורסים לחרדים
ואם זו הסטרטגיה שכנעת אותי
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה