יש לך שאלות בנושא שיווק? כוכב חדש בתחום השיווק

אליד

משתמש רשום
כוכב חדש בתחום השיווק!!!
יש לך שאלה בשיווק? בחן אותי!

מקווים שתהנו
 

פופקו

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
שיהיה בהצלחה בהמשך...

יש לך מעריצים...
 

דואר

משתמש צעיר
אני בעד שיעלו פה שאלות אמיתיות בשיווק, כגון:

האם עדיף שיהיה לאדם סל מוצרים או שיתמקד בדבר אחד?

ה'לא תעשה' וה'עשה' בפרדזנטציה עסקית מול לקוח?

מה הגישה הנכונה, להיות יקר ולמכור קצת או להיות זול ולמכור הרבה?

וכן הלאה,
שאלות מהותיות ונוגעות כמעט לכל עסק ועסק גם בתחום הגרפיקה, עיצוב אתרים וכו'..
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י דואר;540888:
אני בעד שיעלו פה שאלות אמיתיות בשיווק, כגון:

האם עדיף שיהיה לאדם סל מוצרים או שיתמקד בדבר אחד?

ה'לא תעשה' וה'עשה' בפרדזנטציה עסקית מול לקוח?

מה הגישה הנכונה, להיות יקר ולמכור קצת או להיות זול ולמכור הרבה?

וכן הלאה,
שאלות מהותיות ונוגעות כמעט לכל עסק ועסק גם בתחום הגרפיקה, עיצוב אתרים וכו'..

כבעל עסק עצמאי, השאלות האלו ממש מעסיקות אותי.
האם עדיף סל מוצרים או להתמקד בדבר אחד ?
מה עדיף, למכור קצת אבל יקר או הרבה וזול ?

יש על זה תשובה ברורה ?

עד היום מכרתי הרבה, בזול, והתמקדתי בדבר אחד.
בתקופה האחרונה אני מנסה לשנות כיוון, להתמתג כחברה מובילה, למכור קצת, יקר, ויותר אפשרויות. האם זה גישה נכונה ?
 

אסתי ב

משתמש רשום
לדעתי למי שיש מוצר אחד, עדיף למכור קצת וביקר.
פחות לוגיסטיקה ואותו רווח.
למי שיש מגוון מוצרים שווה למכור הרבה ובזול.
ככה הוא מגיע ליותר לקוחות, שיכולים להתעניין במוצרים האחרים שלו.
 

שוקולד לבן

משתמש צעיר
הפקות ואירועים
נכתב ע"י מיכל123;540991:
כבעל עסק עצמאי, השאלות האלו ממש מעסיקות אותי.
האם עדיף סל מוצרים או להתמקד בדבר אחד ?
מה עדיף, למכור קצת אבל יקר או הרבה וזול ?

יש על זה תשובה ברורה ?

עד היום מכרתי הרבה, בזול, והתמקדתי בדבר אחד.
בתקופה האחרונה אני מנסה לשנות כיוון, להתמתג כחברה מובילה, למכור קצת, יקר, ויותר אפשרויות. האם זה גישה נכונה ?

אם יורשה לי לענות עד שפותח האשכול יעשה זאת.
יש לשאלתך תשובות רבות.
כלומר: את צריכה לתת יותר פרטים על העסק, הקטגוריה והשוק.
כי אין תשובה גורפת.
כל תשובה קאסטם מייד לנתוני העסק.
 

דואר

משתמש צעיר
השאלות ששאלתי הן רק דוגמית לשאלות מהותיות שכל בעל עסק מתחבט בהן,

תעלו עוד שאלות כאלה, ואז יהיה אפשר לנהל דיון.

שוקולד לבן,
נכון, לכל עסק יש את התשובות שלו במדויק, אך יש תשובה כללית מקצועית לנושא המהותי בכלל וזוהי השאלה..
 

אלי אלימלך

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
השאלות הללו הינן בדיוק כמו שאלה אם עדיף להיות שכיר או עצמאי, אם עדיף שהערך מוסף יהיה במחיר זול או ביוקרה.
והתשובות לא יצדקו לשום צד. השאלה צריכה להיות: מה מתאים לי. בתנאי השוק שלי. בעיר שלי. בתקופה שלי.
אם סופר דרינק משקאות (החברה) תתחיל לעסוק במיתוג, הרי שמהר מאד היא תאבד את לקוחותיה. יועץ התדמית שלהם לימד אותם לעשות עטיפה על נייר מט ולא מבריק וגופנים מימות וילנא וסאלוויטא, רק בכדי שהצ'אלמרים מבין החומות יקחו את זה לידים ולא את קוקה קולה ופפסי קולה. ('דאס איז די ביליגער :)'. ולא שמים לב בכלל ש rc קולה יקרים רק בעשר אגורות יותר)
 

טוהר

משתמש צעיר
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
שלום

לעניות דעתי, במקרים רבים דווקא שילוב של שני הדברים הוא השילוב הנכון. לתת מחיר יקר ולמכור במחיר נוח...איך... ע"י הנחה משמעותית (לרגל עשור, ללקוחות חדשים\ותיקים, לרגל השקת מוצר חדש וכ"ו) וכך אתה מרויח שאתה נותן לעמצך מעמד יוקרתי כי המחיר הבסיסי שלך והמוצר שלך הם לא מהזולים... רק שהמבצע הוא במחיר שמתחרה בשוק (כמובן שהמוצרים המתחרים בודאי לא משתווים למוצר המעולה שלך (-: ) כמובן שהדרך לעשות זאת נכון היא כמו שכתב שוקולד לבן ...כל דבר נקבע לפי אופי העסק מעמדו ומצבו.

בהצלחה

אדיר
 

אליד

משתמש רשום
תשובה מאליד

נכתב ע"י דואר;540888:
אני בעד שיעלו פה שאלות אמיתיות בשיווק, כגון:

האם עדיף שיהיה לאדם סל מוצרים או שיתמקד בדבר אחד?

ה'לא תעשה' וה'עשה' בפרדזנטציה עסקית מול לקוח?

מה הגישה הנכונה, להיות יקר ולמכור קצת או להיות זול ולמכור הרבה?

וכן הלאה,
שאלות מהותיות ונוגעות כמעט לכל עסק ועסק גם בתחום הגרפיקה, עיצוב אתרים וכו'..

קודם כל, אני שמח לראות שאנשים מחפשים מידע, הם רוצים להתקדם, ואני מקווה שאני יכול לעזור. ובפרט התרשמתי מהאווירה פה [אני פה חדש לגמרי] האווירה פה מאד מאד נעים, כל אחד עוזר להשני ובאופן מאד מכובד. ואני ממש גאה להיות חלק במקום הזה.

עכשיו קצת רקע על עצמי, התחלתי בתור סוכן פרסום. ומטבעי כשאני עושה משהו, אני עושה את זה עד הסוף. למדתי את תחום הפרסום וכמובן גם שיווק [למי שלא יודע ההבדל בין שיווק לפרסום -מידע מאד חשוב- אני יסביר את זה בהזדמנות אחרת], ועד מהרה גליתי ש98 אחוז מהבעלי עסקים, לא יודעים המון המון דברים "בסיסים" שקשור לתחום הפרסום ובודאי לא לתחום השיווק. כתוצאה מזה, הם זורקים כל הזמן כסף לכל מיני פרסומת, מבלי לדעת מהן התוצאות!
וגם נוכחתי לדעת, שרוב בעלי העסקים לא יודעים מה זה שיווק, ומה ההבדל בין שיווק לפרסום. ואני, שלמדתי את התחום לעומק, יודע ששיווק הינו זול פי חמש מפרסומת, והתוצאות הינן פי 100 מפרסומת!
לכן, לקחתי את המושכות לידיים. ואני מתמקד בעיקר בשיווק, ואני עוזר לעסקים "ליישם ולבצע" את זה בתוך העסק, ובעז"ה זה יקפיץ להם את העסק בתוך זמן קצר.
אני מודיע לכולם, שאין לי ניסיון! אין לי ניסיון עצמי. אבל יש לי את הכלים הנכונים לזה, והניסיון מהרבה אנשים וספרים שלמדתי מהם, והם שיתפו אותי עם הניסיון שלהם!

יש טכניקות וכללים שונים שעובדים כבר עשרות שנים, והם הבריח התיכון לרוב עסקים מצליחים ברחבי העולם, למה שאנחנו לא ישתמשו בהם? עד כאן קצת על הרקע שלי.

ועכשיו לעניין מה עדיף, סל מוצרים וכו' וכו'. האמת הוא כמו שאלי אלימלך ענה, ישנן כללים מוגדרים מראש, מה לעשות ואיך לעשות ומתי לעשות, הכל לפי העניין. אני לא יכול ללמוד אותך פה כל הכללים על רגל אחת! אני מקווה במשך הזמן, להביא לקהל החשוב מידע בעל ערך, אבל בינתיים תן לי יותר פרטים כמו ששוקולד לבן אמר. וננסה להתאים קאסטם לפי נתוני העסק.

הצלחה לכולם
 

פוס

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י אסתי ב;541152:
לדעתי למי שיש מוצר אחד, עדיף למכור קצת וביקר.
פחות לוגיסטיקה ואותו רווח.
למי שיש מגוון מוצרים שווה למכור הרבה ובזול.
ככה הוא מגיע ליותר לקוחות, שיכולים להתעניין במוצרים האחרים שלו.

למעשה, תורת השיווק מתחלקת לשלושה אסכולות עיקריות:

שיטת פורד (של הנרי פורד, מייסד חברת המכוניות הידועה):

את הצרכן מעניין, בעיקר, שהמוצר יהיה זול ונגיש. לכן, על החברה להשקיע בהפצה ובייצור המוני והומוגני. שולי הרווח גבוהים מכיוון שאין השקעה בפרסום, שירות או מוצרים מיוחדים, וכך אפשר להפחית דרמטית את המחיר לצרכן.

החסרונות: מלחמות מחירים בין החברות שחייבות למכור המון ובזול, ואי-מענה לקבוצות גדולות מאוד של צרכנים שיש להם צרכים שונים.

שיטת 'המוצר הוא הכל':

השיטה טוענת כי הלקוח יסכים להוציא סכום כסף נוסף כדי לקבל את המוצר הטוב ביותר בקטגוריה או בעל האפשרויות הרבות ביותר.

החסרונות: השקעה אדירה במחקר ופיתוח, תוך אי הבנה שהצרכן הפשוט לא מעוניין להשקיע מכספו בעלויות הפיתוח של מוצרי פרימיום. בנוסף, הקהל הרחב לא תמיד מגלה עניין בפיתוחים חדישים מידי.

שיטת 'שווק כפי יכלתך':

חסרונות שלושת הגישות האלה הובילו לגישה חדשה שבה צרכן הוא המלך. כדי להצליח, לפי שיטה זו, עלינו לאתר את הצרכן ואת רצונותיו ו'לתפור לו' הצעה בדיוק במידותיו.

למעשה, יש צורך בפילוח השוק, ובמיפוי הצרכנים לקבוצות (מגדר, נסיבות שימוש וכו').
בהתאם לממצאים יש לבחור את פלחי השוק שבהם נוכל לתת ערך מוסף לצרכן. השינוי יכול להיות בליבת המוצר, הדגשה של תועלת כלשהי, או שוני קוסמטי באריזה, בשיטת ההפצה או במיתוג.

החסרונות: השקעה גבוהה במחקר ובשיווק, והקצאת עלויות ומשאבים רבים ליצירת פסי ייצור רבים.

בהצלחה.
 

דואר

משתמש צעיר
אליד,
שכחתי לומר שאהבתי את שיטת השיווק של עצמך...:)

פוס, תודה.

אם אתם אומרים שהקאסטם הוא הוא הדיבור, אזי ניקח עסק לדוגמא ועליו נבנה בנינים, תעלו רעיונות, או שיש פה מתנדב\ים\ות לתרום את האיברים של העסק שלהם לניתוח ...
 

nava

משתמש רשום
נכתב ע"י דואר;541461:
אליד,
שכחתי לומר שאהבתי את שיטת השיווק של עצמך...:)

חוצמיזה שהוא גילה שאין לו נסיון. עד אז הוא שידר אופטימיות...
 

אלי אלימלך

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אני מציע כאן עסק מעניין לשמוע מה תגידו איך מקדמים אותו

אצל החילונים יש 'שופרסל ישיר', הוא סופרמרקט עד הבית, מהטלפון, הפקס או האינטרנט.
אצל החרדים, יש אחד שהתחיל לעשות את זה, בשם '_____'. הוא מביא את כל מוצרי 'יש' ו'אושר עד' עד הבית (לכל הארץ) ללא תוספת תשלום עלך המשלוח והאיסוף, ובמחירי 'יש' ואושר עד'.
הסיפור הוא, שאצל החילונים המחירים מפולפלים+עמלות על עצם הרעיון שמישהו מביא לך את זה עד הבית... ואילו אצלינו, הוא עוד צריך להתחרות במחירי 'יש' ואושר עד'.
יתירה מכך: מי שפעם אחת מנסה את זה, יותר לא מפסיק!!!
מכיוון והוא (ככל הידוע לי) הראשון בציבור החרדי, ועדיין אין לו מתחרים, אני מציע לקהל כאן להציע מרעיונותיו איך משווקים דבר כזה לציבור. כדברי אליד, אל תעלו סיסמאות, תנו רעיונות איך הוא מקדדמים דבר כזה.

אם מותר להעלות על פי הכללים אני אכתוב את שמו, אבל בינתיים בשביל לשמור על 'נגיעות' אני לא כותב.
 

אליד

משתמש רשום
מייצרים ביקוש

נכתב ע"י אלי אלימלך;541505:
אצל החילונים יש 'שופרסל ישיר', הוא סופרמרקט עד הבית, מהטלפון, הפקס או האינטרנט.
אצל החרדים, יש אחד שהתחיל לעשות את זה, בשם '_____'. הוא מביא את כל מוצרי 'יש' ו'אושר עד' עד הבית (לכל הארץ) ללא תוספת תשלום עלך המשלוח והאיסוף, ובמחירי 'יש' ואושר עד'.
הסיפור הוא, שאצל החילונים המחירים מפולפלים+עמלות על עצם הרעיון שמישהו מביא לך את זה עד הבית... ואילו אצלינו, הוא עוד צריך להתחרות במחירי 'יש' ואושר עד'.
יתירה מכך: מי שפעם אחת מנסה את זה, יותר לא מפסיק!!!
מכיוון והוא (ככל הידוע לי) הראשון בציבור החרדי, ועדיין אין לו מתחרים, אני מציע לקהל כאן להציע מרעיונותיו איך משווקים דבר כזה לציבור. כדברי אליד, אל תעלו סיסמאות, תנו רעיונות איך הוא מקדדמים דבר כזה.

אם מותר להעלות על פי הכללים אני אכתוב את שמו, אבל בינתיים בשביל לשמור על 'נגיעות' אני לא כותב.

אם תתבונן תראה, שכל החברות הגדולות והמצליחות, כשהם יוצאים עם מוצר חדש, הם מייצרים ביקוש למוצר הזה. וזהו הדרך הנכון והכי מוצלח!

איך מייצרים ביקוש? שאלה טובה!
אם יש לי כוס מים למכור, מי יקנה אותו? מי שהוא צמא למים "ומרגיש" שהוא צמא. אם הוא לא מרגיש שהוא צמא, הוא לא יקנה אצלי אפי' אם הוא כבר בגדר של פיקוח נפש! כי הוא לא מרגיש ולא יודע, שהוא צריך בכלל הכוס מים שיש לי בידי.
עכשיו, אם אני רוצה לייצר ביקוש להמוצר שלי-מים, איך אני עושה את זה?

נעבור להעניין, אתה צריך קודם כל לייצר ביקוש. אתה "חייב" לייצר ביקוש, אם אתה רוצה להצליח ובגדול. יש הרבה דרכים איך לייצר ביקוש, אבל קודם כל אתה צריך לדעת מי הם הקונים שלך? מה קהל היעד שלך? יש הרבה משפחות, ואני בתוכם, שקניות הוא כיף. בערב אנחנו הולכים ל........ לעשות קני'ה, ולמלאות את הבית והארונות לקראת השבועות הבאים. זאת אומרת שאני "לא" הקונה הפונטציאלי שלך, אבל עכשיו לפני פסח, איך לנו את הזמן לזה, אז עכשיו אני כן הקונה הפונטציאלי שלך.
אחרי שאתה כבר יודע מי הם הקונים הפונטציאלים שלך, עכשיו הגיע הזמן לייצר ביקוש למוצר שלך, לפי "הצורך שלהם". אנשי שיווק ומכירות מנוסים יודעים, כי כדי לשווק או למכור משהו, אתה צריך להבין מה הלקוח שלנו רוצה ממנו.

"כל" לקוח שקונה משהו, הוא קונה אותו בשביל "התועלת" שיש לו מזה [כמו כוס מים לצמא], גם אם זה רק להשוויץ בפני החברים שלו, זה התועלת "שלו" ביקוש מייצרים על ידי שאתה מדגיש וממחיש התועלת שיצא לו מזה.

כל אחד מחפש פתרונות לבעיות שלו, להמון משפחות יש להם את הבעי'ה של קניות, תמיד דוחים אותו. כי הם עוד לא החליטו איפה לקנות... לא מצאו את הזמן המתאים... מחכים להמשכורת וכו' וכו'.

זה בהחלט יכול להיות, שאפשר להפיק כמה תועלת מהמוצר שלך. אז אתה חייב להדגיש את כל התועלת, כי כל בן אדם הוא שונה, לא הרי זה כהרי זה.
אתה חייב לפרסם התועלת שהם יקבלו ממך, ואתה חייב לבטל את הפחדים שיש לאנשים מדברים כאלו וככה אתה מסליל את הדרך להצליח.

אני רק הסברתי על קצה המזלג, והדברים ארוכים. מי שיש לו הערות או תגובות בעד או נגד אני מוכן לשמוע.

אם אתה מעוניין לקבל יותר מידע, נא להודיע לי בהודעה פרטי, ואני יעזור לך בעז"ה. והעיקר שי'הא בהצלחה.

לילה טוב לכולם
 

~נעמי~

עיצוב גרפי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
D I G I T A L
כבר יש לו מתחרים כי אני מכירה כבר 2...
 

אליד

משתמש רשום
מתחרים זה דבר מעולה, [רק תלוי איך מסתכלים עליו], אני אישי כבר הרווחתי כמה פעמים בעקיפין רק בשביל המתחרה שלי.
אם יש לך מתחרים, זה מעודד אותך, זה דוחף אותך להתקדם. אתה צריך להיות "המוביל" מבין המתחרים שלך, אתה משאיר אותם הרחק הרחק מאחוריך. רק צריכים לדעת איך עושים את זה!
 

ורד

משתמש מקצוען
נכתב ע"י אליד;541523:
איך מייצרים ביקוש? שאלה טובה!
אם יש לי כוס מים למכור, מי יקנה אותו? מי שהוא צמא למים "ומרגיש" שהוא צמא. אם הוא לא מרגיש שהוא צמא, הוא לא יקנה אצלי אפי' אם הוא כבר בגדר של פיקוח נפש! כי הוא לא מרגיש ולא יודע, שהוא צריך בכלל הכוס מים שיש לי בידי.
עכשיו, אם אני רוצה לייצר ביקוש להמוצר שלי-מים, איך אני עושה את זה?

תשובה יפה.
מעניין אותי לשמוע איך גורמים תחושת צורך בדברים רוחניים
כמו לגרום לאדם לתרום כסף
או להניע מתנדבים בארגוני חסד
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה