דרוש מידע ישיבה לנער מתמודד

יחיאל100

משתמש חדש
האם משהו בסגנון של ישיבה עם מעט בחורים שנמצאת בחווה
וחצי יום לומדים רציני ובחצי השני מטפלי בעיזים ובסוסים
עם שיעורי חיזוק וכו' בערב, מתאים?
@תן חיוך! אני מחפש ישיבה ממש בסגנון הזה עבור בחור. תוכל לתת פרטים אם עדיין רלוונטי?
אפשר גם במייל <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
ובהזדמנות אשמח לשמוע מכל מי שיש לו מידע על ישיבות בסגנון כזה עבור בחורים שמתקשים ללמוד (בכלל, לא רק לימודי קודש), אבל שמורים יחסית מצד שני, ישיבה שיש בה הבנה למצב הזה, רצון לקדם ולהשקיע ונסיון לתת תחליפים ופעילויות לבחורים
תודה על כל מידע
 

טעמו וראו

משתמש פעיל
יש את הרב יחיאל פליסקין שמאגד מידע בנושא הזה, יש לי את המייל שלו אבל אי אפשר להעביר פה מיילים
 

wail

משתמש צעיר
עיצוב ואדריכלות פנים
אולי ישיבת "דרכי שלום" בגבעת יערים (בהרי ירושלים), ישיבה ותיקה - סגנון יותר ליטאי (יש גם ספרדים וחסידים) אני חושב שצריך ועדת שילוב כדי להיכנס לשם.
זה המקום היחידי שאני מכיר שיש צוות מקצועי רשמי כלומר לכל תלמיד יש עו"ס, אב בית, מטפל וכדומה (בנוסף לצוות הרגיל של משגיח, רמים, מדריכים וכו).
יש במקום חוגי נגרות, בעלי חיים, חדר כושר וכדומה . יש אחה"צ בגרויות וגם מגמות של חשמל ומחשבים למי שמתאים לזה. ראש הישיבה הוא הרב פרנקל (חסיד גור כמדומני)
 

יחיאל100

משתמש חדש
ישיבה טכנולוגית יכולה להתאים?
פחות. הוא בחור מאותגר קצת מבחינה לימודית, מחפשים מקום שבו שיוכל לבנות את האישיות שלו בצורה טובה ובלי להיגרר לשטויות.
הבעיה עבור הבחורים הללו בישיבות "הרגילות" שאין להם פשוט מה לעשות שם, הם משתעממים כי לא מסוגלים לשבת על הגמרא יום שלם וגם לא חצי יום, וממילא מחפשים תחליפים, כשבדרך כלל אלו תחליפים שמורידים אותם, כדוגמת טלפון פרוץ, חברים לא משהו וכו'. מצד שני לשלוח אותם לישיבות שמוגדרות ל"נושרים" זה גם כן להוריד אותם מהמקום שהם נמצאים ולחשוף בפניהם לפעמים עולמות שהם לא מכירים ועדיף שלא יכירו. (אני כותב הכל בלשון רבים כי דיברתי עם כמה אנשים בתקופה האחרונה וזו בעיה משותפת)
לכן מה שאני מחפש (ולהתרשמותי יש הרבה שמחפשים דבר דומה) זו ישיבה שבה לא מתפשרים על יראת שמים אלא על שעות לימוד והספק וכו', או על הווי ישיבתי (כובע וחליפה וכד'). ובזמן הפנוי של הבחורים דואגים להעסיק אותם בדברים אחרים כמו הדברים שהוזכרו: חוג נגרות, ספורט, כושר משחקים וכו'. לצערי בישיבות הרגילות, גם אלו שהם רמה ג' וד' לעולם לא יכניסו דברים כאלו לישיבה, ולא יודו בצורך של הבחורים שלהם לתחליפים כאלו, כמובן בשביל לשמור על ה"שם" של הישיבה הגרועה שלהם.
מודה לכל מי שטרח לענות ואשמח לשמוע מידע נוסף. אני בודק כל מידע.
 

ויויז

משתמש חדש
יש בבני ברק ישיבת אור תורה של הרב פיינשטיין
בחורים בלי סמארטפונים שעובדים חצי יום
 

משיח now

משתמש צעיר
חוות לכתחילה יכולה להיות אחלה מקום בשבילו, מהיכרות אישית, יש שם כ15 בחורים, אשכנזים, ספרדים, וחסידים. בבוקר לומדים, ולאחר מכן עובדים בחווה. מומלץ בחום, לא לערסים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכח

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אַשְׁרֵי כָּל יְרֵא יְהוָה הַהֹלֵךְ בִּדְרָכָיו:ב יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תֹאכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ:ג אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ:ד הִנֵּה כִי כֵן יְבֹרַךְ גָּבֶר יְרֵא יְהוָה:ה יְבָרֶכְךָ יְהוָה מִצִּיּוֹן וּרְאֵה בְּטוּב יְרוּשָׁלִָם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ:ו וּרְאֵה בָנִים לְבָנֶיךָ שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
נקרא  27  פעמים

לוח מודעות

למעלה