למסקנה:
ניתוח של התמריצים השונים שתורמים לחווית הקניה הכוללת חושף יותר מ-50 גורמים: מהם אספקטים של הסביבה החיצונית כמו גודל, גובה, צבע הבנין, חלונות הראווה והכניסות, פנים החנות עם משתנים כמו מוזיקה, תאורה, תנועה, עיצוב החלל ותצוגה, אך גם אינטראקציות אנושיות (עם עובדים או לקוחות אחרים).
כל אחד מהגורמים מדיד (למשל – מוזיקה בעוצמה נמוכה לעומת גבוהה או בקצב מהיר לעומת איטי; תאורה בהירה לעומת כהה; מעברים צרים לעומת רחבים) ונמצא כמשפיע התנהגות הקונים בחנות, עם השפעות ישירות או בלתי ישירות על המכירות.
חוקרים התמקדו בהבנת התפקיד והאפקטים של תמריץ יחיד בעוד לא נעשו הרבה מאמצים להבין איך צרכנים חווים את הסביבה הכוללת. זה בעיקר כי קל יותר לחקור תמריץ אחד מאשר שילובים.
אנו סוברות כי על מחקרים עתידיים לעסוק בחקירת שילובי גורמים סביבתיים כי סביר להניח שיתקבלו תוצאות שונות מאלו שהוצגו במדידת כל אחד הגורמים בנפרד.
סמינריון מעניין. תהנו.
ניתוח של התמריצים השונים שתורמים לחווית הקניה הכוללת חושף יותר מ-50 גורמים: מהם אספקטים של הסביבה החיצונית כמו גודל, גובה, צבע הבנין, חלונות הראווה והכניסות, פנים החנות עם משתנים כמו מוזיקה, תאורה, תנועה, עיצוב החלל ותצוגה, אך גם אינטראקציות אנושיות (עם עובדים או לקוחות אחרים).
כל אחד מהגורמים מדיד (למשל – מוזיקה בעוצמה נמוכה לעומת גבוהה או בקצב מהיר לעומת איטי; תאורה בהירה לעומת כהה; מעברים צרים לעומת רחבים) ונמצא כמשפיע התנהגות הקונים בחנות, עם השפעות ישירות או בלתי ישירות על המכירות.
חוקרים התמקדו בהבנת התפקיד והאפקטים של תמריץ יחיד בעוד לא נעשו הרבה מאמצים להבין איך צרכנים חווים את הסביבה הכוללת. זה בעיקר כי קל יותר לחקור תמריץ אחד מאשר שילובים.
אנו סוברות כי על מחקרים עתידיים לעסוק בחקירת שילובי גורמים סביבתיים כי סביר להניח שיתקבלו תוצאות שונות מאלו שהוצגו במדידת כל אחד הגורמים בנפרד.
סמינריון מעניין. תהנו.