שלום
אשמח להתייעץ אתכם לגבי תהליך שאני עובר בפיתוח אתר במיקור חוץ דרך פייבר
ראשית התחלנו לפתח את צד הלקוח אצל מתכנת פרילנסר (דרך פייבר)
התהליך היה מהיר מאוד ותוך 6 ימים צד הלקוח היה מוכן אחרי תיקונים ושיפוצים, לשביעות רצוננו
לאחר מכן התקדמנו לפיתוח צד השרת אצל בית תוכנה אחר (דרך פייבר)
והם הקצו לי מתכנת PHP שיפתח עבורי את ה backend
(כל התקשורת עברה דרך הר"צ)
הערכה שלהם שייקח לפתח זאת תוך 5 שבועות, ואכן אחרי 5 שבועות+ הם שלחו לי את קבצי הקוד, ואמרו שהכל פותח.
אישרתי את העסקה
אך כשהם ניסו לפרוס את האתר בשרת שרכשתי (GODADDY) התחילו לצוץ הבעיות,
וראיתי שתכונות שלמות לא קיימות / לא עובדות
לשאלתי, הר"צ טען שהבעיה בחברת השרתים
פניתי לחברת השרתים, וכך החל התקשרות בתיווכי שנמשך כחודש, (המתכנת לא ידע איך ליצור קשר עם חברת השרתים למרות הכוונתי)
בסופו של דבר נודע שהחבילה שרכשתי (בעצת המתכנת), לא התאימה לסוג האתר שלנו,
בתוך כך הוא פרס את האתר שלנו על גבי השרת שלו, לצורך מעקב התקדמות
התחלתי לבדוק את האתר והערתי להם לגבי מה צריך לתקן ומה חסר
וכל פעם נענתי באוקיי, ורק לעיתים רחוקות אני רואה תיקונים שבוצעו / תכונות שנוספו
והמתכנת שולח אלי את הקוד המעודכן, ובבדיקה חוזרת בשרת שלו אני רואה ששוב תכונות לא פועלות / חסרות (למרות שהם פעלו כיאות כמה שעות /ימים, לפני כן)
וככה כלולאה, אני מעיר על תיקונים והוא שולח למתכנת שלו שיתקן את מה שפעל לפני כן, וחוזר חלילה
בנוסף סוג התקשורת עם הר"צ נעשה כשאלה / בקשה אחת כל פעם, וכשהוא עונה לי, אני שואל את השאלה / תיקון הבא
(כשאני שולח לו רצף פעולות / תיקונים / שאלות, הוא עונה באוקיי / עונה על שאלה אחת בדר"כ / מתעלם)
מה שמאריך משמעותית את ההתקשרות מכמה שעות, לכמה ימים
כרגע (חודשים אחרי אישור העסקה - אחרי 5 השבועות של הפיתוח המקורי)
אנו עדיין בסבב הזה של תיקונים והגשות
אשמח לדעת אם זו דרך עבודה נפוצה / מקובלת, מול מתכנתים / בתי תוכנה
יש לציין שבמקור אנו אמורים לבצע איתו עוד עסקאות להמשך פיתוח תכונות נוספות, והתשובות שלכם יתנו לי אינדקציה לגבי המשך התהליך מולו
בנוסף,
כמה מילים מאחרי הקלעים
אנו מפתחים אתר שיכול לעזור לקהילה שאנו מכוונים אליה
הבעיות שאנו מנסים לפתור הם רציניות ואקוטיות למשתמשים שאנו מכוונים אליהם
אנו מגיעים מאותה קהילה שאנו פונים אליה עם המוצר שלנו
ובמקור תכננו להשתמש בשירותיו של מכר שלנו שלמד הנדסת תוכנה,
אך הוא עזב את הלימודים מסיבה אישית
וכדי לא לבטל את כל מה שהתחלנו לעשות, החלטנו לפתח במיקור חוץ למרות כל הבעיות והסיכונים
וכיוון שלא היה לנו יד מכוונת, התחלתי ללמוד במהירות עקרונות בטכנולוגיה ופיתוח בפייתון
ולפי זה התקדמנו לאפיון טכני וכ'ו וכ'ו
עד שהגענו לכאן
אשמח לעצתכם
תודה רבה
אשמח להתייעץ אתכם לגבי תהליך שאני עובר בפיתוח אתר במיקור חוץ דרך פייבר
ראשית התחלנו לפתח את צד הלקוח אצל מתכנת פרילנסר (דרך פייבר)
התהליך היה מהיר מאוד ותוך 6 ימים צד הלקוח היה מוכן אחרי תיקונים ושיפוצים, לשביעות רצוננו
לאחר מכן התקדמנו לפיתוח צד השרת אצל בית תוכנה אחר (דרך פייבר)
והם הקצו לי מתכנת PHP שיפתח עבורי את ה backend
(כל התקשורת עברה דרך הר"צ)
הערכה שלהם שייקח לפתח זאת תוך 5 שבועות, ואכן אחרי 5 שבועות+ הם שלחו לי את קבצי הקוד, ואמרו שהכל פותח.
אישרתי את העסקה
אך כשהם ניסו לפרוס את האתר בשרת שרכשתי (GODADDY) התחילו לצוץ הבעיות,
וראיתי שתכונות שלמות לא קיימות / לא עובדות
לשאלתי, הר"צ טען שהבעיה בחברת השרתים
פניתי לחברת השרתים, וכך החל התקשרות בתיווכי שנמשך כחודש, (המתכנת לא ידע איך ליצור קשר עם חברת השרתים למרות הכוונתי)
בסופו של דבר נודע שהחבילה שרכשתי (בעצת המתכנת), לא התאימה לסוג האתר שלנו,
בתוך כך הוא פרס את האתר שלנו על גבי השרת שלו, לצורך מעקב התקדמות
התחלתי לבדוק את האתר והערתי להם לגבי מה צריך לתקן ומה חסר
וכל פעם נענתי באוקיי, ורק לעיתים רחוקות אני רואה תיקונים שבוצעו / תכונות שנוספו
והמתכנת שולח אלי את הקוד המעודכן, ובבדיקה חוזרת בשרת שלו אני רואה ששוב תכונות לא פועלות / חסרות (למרות שהם פעלו כיאות כמה שעות /ימים, לפני כן)
וככה כלולאה, אני מעיר על תיקונים והוא שולח למתכנת שלו שיתקן את מה שפעל לפני כן, וחוזר חלילה
בנוסף סוג התקשורת עם הר"צ נעשה כשאלה / בקשה אחת כל פעם, וכשהוא עונה לי, אני שואל את השאלה / תיקון הבא
(כשאני שולח לו רצף פעולות / תיקונים / שאלות, הוא עונה באוקיי / עונה על שאלה אחת בדר"כ / מתעלם)
מה שמאריך משמעותית את ההתקשרות מכמה שעות, לכמה ימים
כרגע (חודשים אחרי אישור העסקה - אחרי 5 השבועות של הפיתוח המקורי)
אנו עדיין בסבב הזה של תיקונים והגשות
אשמח לדעת אם זו דרך עבודה נפוצה / מקובלת, מול מתכנתים / בתי תוכנה
יש לציין שבמקור אנו אמורים לבצע איתו עוד עסקאות להמשך פיתוח תכונות נוספות, והתשובות שלכם יתנו לי אינדקציה לגבי המשך התהליך מולו
בנוסף,
כמה מילים מאחרי הקלעים
אנו מפתחים אתר שיכול לעזור לקהילה שאנו מכוונים אליה
הבעיות שאנו מנסים לפתור הם רציניות ואקוטיות למשתמשים שאנו מכוונים אליהם
אנו מגיעים מאותה קהילה שאנו פונים אליה עם המוצר שלנו
ובמקור תכננו להשתמש בשירותיו של מכר שלנו שלמד הנדסת תוכנה,
אך הוא עזב את הלימודים מסיבה אישית
וכדי לא לבטל את כל מה שהתחלנו לעשות, החלטנו לפתח במיקור חוץ למרות כל הבעיות והסיכונים
וכיוון שלא היה לנו יד מכוונת, התחלתי ללמוד במהירות עקרונות בטכנולוגיה ופיתוח בפייתון
ולפי זה התקדמנו לאפיון טכני וכ'ו וכ'ו
עד שהגענו לכאן
אשמח לעצתכם
תודה רבה