יעוץ: כאב בעורף.

חברה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
כאב בעצם שבעורף (כיפופים בצוואר).
מה ניתן לעשות?
אשמח לקבל תשובה מבעלי נסיון שנתקלו בזה...
 

nchmeya

משתמש צעיר
לי זה קרה אחרי שהחזקתי תינוק צורח רצוף כמה ימים. כשהלחץ משתחרר, הכאב עובר.
 

Graphic

משתמש צעיר
יכולות להיות לכך סיבות רבות. חלקן קלות וחולפות ללא טיפול, ואינן צריכות לגרום לדאגה, וחלקן צריכות להדליק "נורה אדומה" ולשלוח את המתלונן לבירור יסודי.

א. מתיחת גיד כתוצאה מתנועה "לא נכונה", כגון, כיפוף חד, או מתיחת היד למקום רחוק או גבוה מדי. אם ידוע לכם שבוצעה תנועה חריגה בימים האחרונים (הכאב יכול להופיע גם יום-יומיים לאחר התנועה), סביר להניח שזה מקור הכאב.
במקרה זה, מנוחה, ושכיבה עם תמיכה על האזור הכואב (למשל- מגבת מגולגלת מתחת לצוואר) יעזרו מאד, והכאב יחלוף כלא היה תוך יום-יומיים. אם רואים שקיימת רגישות באזור - כדאי להיות זהירים בתנועות כאלה להבא.

ב. סיבה נפוצה היא התנפחות של בלוטות לימפה הנמצאות באזור ולוחצות על העצבים העוברים במקום צפוף, רגיש וחשוב זה. התנפחות הבלוטות מתרחשת בדר"כ כתוצאה מזיהום ויראלי או חיידקי. בקיצור, זו יכולה להיות תופעת לואי של מחלה זיהומית אחרת, כגון שפעת או דלקת מקומית רצינית.
לזיהום ויראלי אין, כידוע, תרופה. אך במקרה של חשד לדלקת, חשוב לראות רופא כדי לודא שאין התרבות של חיידק, הדורשת מתן אנטיביוטיקה.
בלוטות לימפה מתנפחות מהר, ונרגעות לאט, כך שגם לאחר חלוף שאר הסימפטומים של המחלה, יכולים לחלוף עוד מספר ימים עד שהכאב בעורף יחלוף בהדרגה.
בינתיים ניתן להרגיע את הכאב כמו באפשרות א'. ניתן להשתמש גם במשככי כאבים, כגון נורופן או אופטלגין, אשר יועילו גם להורדת החום.

ג. אם זהו כאב מתמשך לאורך תקופה ארוכה, יכולות להיות לכך סיבות חמורות בהרבה, שאין כאן המקום לפרטן. במקרה כזה - כדאי לגשת לרופא אורטופד אשר יבצע בירור יסודי של מקור הכאב, באמצעות הדמיה מדויקת CT ו/או MRI.

רפואה שלימה!

קרוב משפחתי סבל מכאבי עורף במשך תקופה ארוכה, ועברנו את מסלול הבירורים באופן יסודי, כך שאני מכירה את הנושא מקרוב.
 

lmaof

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מנורה כחולה עוזרת מאד!
"בלויא לומפ" באידיש.
ניתן לקבל בגמחים.
רפואה שלימה!!!
 

תמנתי ווב דיזיין

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
כדור איבופרופן [איבופן] מקל מאד.
הכל טוב ויפה בכל האמצעים הטבעיים,
אבל כדור מעביר את הכאב די מהר
וחוסך סבל מיותר. רק לא לקחת יותר מ- 10
ימים.
 

לללי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
אני סובלת מזה אחרי לידות, כלומר הנקה וטיפול בתינוק.
אחרי כמה חודשים זה עובר כלא היה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  13  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה