יעוץ:: איך מסדרים פאות מסולסלות לבנים שיחזיקו מעמד?????

ניהול דירות

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
אני עושה לילדים סלסול ואחרי שבוע לא רואים עליהם, הפיאות מסולסלות רחב ולא דק,
הילדים נראים טבעי לגמרי. עד כדי כך שחברה אמרה לי: "את לא מבינה אותי, השיער של הילדים שלך מוצלח לפיאות..." בעוד השיער שלהם במקור חלק לגמרי.
אני משתמשת במרכך הוואי הירוק כמו שכתבה פה אחת הניקיות.

אם את ירושלמית אוכל להמליץ לך על אישה יראת שמים שעושה את הסלסול מוצלח מאוד (פני באישי)

ולזו שחוששת - אז הילד ממש לא יושב על כסא ספרית ובד"כ זה גם לא נעשה בסלון/מספרה אלא על כסא כתר/סלון ובין שלב לשלב משחק במגנטים או קורא ספרי צדיקים על הבעש"ט וכד'
הסירי דאגה מליבך.
 

בציניות

משתמש מקצוען
ראה מעשה ונזכר הלכה.
נוכחתי בפולמוס המתגלגל והמתג'לג'ל כאן בפורום ונזכרתי בפתגם ששמעתי פעם, אמרת חסידים הקשורה לעניין: 'ריין אבער נישט שיין!' [נקי אך לא יפה, בלי החרוזים זה אכן נשמע קצת בנאלי]. ונא לא להתקיפני כי לא אני המצאתי את המשפט הזה.
לדעתי, באמת אין בזה שחור לבן, כמו כמעט כל נושא בעולם, במיוחד ענייני השקפה ותפיסת עולם וכדו'.
מחד, יש צדק באימרה שציטטתי. אצל חסידים אכן לא עשו עניין מהמראה החיצוני ויש שאף עשו עניין כנגד המראה החיצוני, כנראה כדי לשרש ולעקור הקצנה לצד השני.
ברור עם זאת ש-ת"ח אסור שיהיה לו רבב וכו', אגב, יש שאומרים בהלצה, שת"ח שעדיין בגדו נקי עד שמכירים אם יש לו רבב או לא, חייב על כך שאין כל בגדו מקשה אחת של רבב... בכל בדיחה יש קצת אמת, ושוב, מסתמא זה כדי לשלול את אלו שמקפידים מאוד לבל ידבק בבגדם או בנעליהם שום רבב כלשהו חלילה...
בטבריה, מסופר, שנהגו (למי שקצת יש מושגים, מה זה אומר החסידים הטבריינים מטבריה של מעלה, אח, איזה ניחוח!) שכשמישהו הגיע עם חליפה/קפוטה חדשה, היו דואגים בהזדמנות הראשונה, כמו בסעודה שלישית, כשישבו כולם בצוותא, שתישפך מעט טחינה או כל מילי דמיטב אחר על הבגד החדש, ואז היו מכריזים בחדווה 'ארויס פון גלות!'...

בקיצור, לא עשו עניין מהלבוש והחיצוניות ואף השתדלו להמעיט ולבטל כל חשיבות בנוגע לכך. אך כמובן שאף פעם לא הורו ואמרו שעל האדם לזלזל בעצמו ולהיות מרושל/מלוכלך/מפוזר, אלא ההיפך מכך. וזאת אפשר לומר, שברור, שהיו שיטות שדגלו בכבוד האדם ובגדלות האדם ודרשו הופעה מכובדת וכו', אצל החסידים לא!

ובעניין הג'ל. זה תלוי הרבה מאוד גם במנטליות. ובנוסף לכך כולם צודקים, מצד אחד רוצים שהילד יהיה מסודר, אך מצד שני הרבה הסכימו שזה רק לילדים קטנים וכו', אז בעצם יש כאן הבנה שיתכן שבסיטואציות מסוימות זה בעייתי, אז יתכן שיש מקרים שזה אכן לא עומד כלל כנגד ערכי החסידות, אך יתכן גם שיש דברים שאנו מרשים לעצמנו יותר ואומרים, טוב, זה ילד קטן... הוא לא קולט בכלל וכשהוא יגדל זה לא יעניין אותו בכלל... או שכן או שלא, ומה עם אחיו הגדול שעומד ורואה, הוא לא יאמר: 'אמא, תשימי לי גם קצת ג'ל'... ומתי זה גיל המעבר? כשהאמא מפסיקה לסלסל והילד שם לעצמו את הג'ל?... או הגיל שבו כבר לא מצקצקים 'וואו איזה מתוק הבונבון שלך...'
אבל באמת מה הבעיה? מה הבעיה בזה שהבן שלי יראה יפה ומטופח? באמת אין שום בעיה. אני בעד, דווקא מעניין אותי האשכול הזה.

(אגב, מאחת התגובות של אחת המתנגדות לג'ל, היה נשמע שההשתייכות היא לחוג מסוים ששם לפעמים שמים את הפיאות למעלה, בלא לזלזל בטענות שהעלתה, מסתבר מאוד שחלק מההתנגדות נובעת מהעובדה שבאותה חסידות זה לא מקובל וממילא נראה זר ולא מוכר.
הערת אגב 2: לפעמים גם יש משפחות שהאמא מטופחת ומטופטפת כדבעי, והילדים... נו נו, בסדר... ואז זה שלא שמים ג'ל לילד לא נובע בהכרח מצדקות ומרמה רוחנית.
הערת אגב 3: ולפעמים עם יד על הלב, אנו אולי לא יכולים לקרוא לעצמנו בדיוק ההולכים בדרך הבעש"ט על כל המשתמע מכך (כמובן שמדובר בחסידים ואשר חיים על פי דרך החסידות, אבל פה ושם עדיין לא אוחזים ברמות מסוימות), אז לפחות אצל הילדים... שם הנסיונות שלנו קטנים יותר... (השאלה היא גם עד כמה זה מחזיק אצלם, או שגן הם ימשיכו בדרך זו, שאת הילדים שלהם ירצו לחנך טוב יותר... אם כי בעצם, באיזשהו מקום אצל כל אחד זה כך, כולם רוצים במידה מסוימת שהילדים יהיו טובים יותר).

אז לדעתי זה אכן תלוי במנטליות, ובעיקר בתפיסת עולם, אם נביט סביבנו נראה שמשפחות יותר פרומערס וצדיקים, הילדים שלהם לא יצאו עם ג'ל, ובבקשה לא להתלהם ולומר: מה פתאום? בבניין שלנו גרה משפחת פרומעשקין עם חיה רבקה זעלדא ויצחק מנחם צבי ובילא שרה יעכנא והבנים שלהם עם ג'ל עד מתחת לקרקפת! כי אם נחשוב עוד דקה, נגלה שברוב מוחץ הענינים כן מתנהלים בצורה הזו, אז מה תאמרו שכל הפרומקייט והחניוקיות שלהם לא קשורה לחסידות? אשריכם. אבל הם יטענו בלהט שכן, ושכל אלו שטוענים שלא סתם מחפשים לעצמם תירוצים וצידוקים.
ואז נגיע לעמק השווה שכל צד מסכים שהשני טועה ומטעה.

בקיצור, כל אחד צודק ובכל צד יש אמת, והאמת היא שהאמת נמצאת באמצע, אם כי לבי נוטה יותר עם הטוענים שזה אכן לא כ"כ עולה בקנה אחד עם דרך החסידות, כמובן שתלוי איך עושים את זה וכו' וכו' אבל בינינו, אפשר להסתדר (תרתי משמע) גם בלי ג'ל, עם זאת, אין לי שום התנגדות לעניין, ולא נראה לי שזה המקום בו נמדדים. בל גם נתכחש שהיו כאן אכן כמה שקצת הגזימו עם העניין, ובבקשה לא לכעוס, כי אין כוונתי באופן אישי, רק לצורך הדוגמה, בעיניהם זה גלאט כשר, אך לי זה באמת צורם, מה שכתבו לעשות עם בייביליס, לישון על כרית קשה וכדו' (שוב, זו רק דוגמה למה שבעיני כבר התעסקות מיותרת ואולי מזיקה, כמובן שלא באתי לקרוא תיגר על אף אחד, ויתכן שאלו שכתבו זאת צדיקים ויר"ש פי אלף ממני).

וואו, יצא ארוך. לא חשבתי שזה יהיה עד כדי כך, כנראה שזה באמת מורכב ומסובך רק לנסות אפילו לעשות סדר, בהצלחה לכולם.
 

טברייני

משתמש מקצוען
מאמינה שחסידים גדולים לא משוטטים פה בפורום, ולכן אין מי שיצדיק אותי.
אני בכל אופן חושבת כך, למרות שהגיוני בהחלט שמעורבים פה שיקולי טעם.
זה לא רק ענין של חסידים גדולים,
זה גם תלוי מאיזה חסידות.
ברוב החסידויות הסגורות יותר והקיצוניות יותר ג'ל לא מקובל כבר מגיל 0
בעוד שיש קהילות פתוחות שם הג'ל הוא אפילו "הידור מצוה", שכמובן גם בפורום יש להם יותר לקוחות ולכן הם כאן הרוב,
ובהתאמה הליטאים כאן הם קהילה הרבה יותר רחבה,
ולכן באשכולות לגבי פגישות וכדו' יש הרבה יותר משתתפים.
כך ששאלת האשכול היא לציבור הפתוח יותר המסתובב ברחבי הפורום,
אבל לדעתי רוב הציבור החסידי לא משתמש בג'ל.
(לא פתחתי סקר ולו מהסיבות דלעיל שסקר כאן הוא ממש לא אמיתי)
 

הסכת ושמע

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
1. לפותחת האשכול @gooly בעבר היה לאחד האחים שלי היה את הבעיה הזו
ואז אימי קנתה עבורו ג'ל של ד"ר פישר ושמו לו פעם בשבוע בערב,
וזה החזיק בד"כ שבוע
(היה צריך לסדר אבל המבנה נשאר, שוטפים בקצת מים ואז מסדרים מחדש)
2. לגבי כל התגובות של ה"נגד" ו"נגד הנגד(בעד)"
חשוב לציין מס' דברים
א. לא כל מה שנראה אצלי מוזר גם אצל השני מוזר
ב. ילד עד גיל מסויים צריכים ההורים לדאוג שיהיה מסודר, מגיל מסויים הוא כבר דואג לעצמו
ג. כמו שאת לא מביאה לבן שלך ללבוש בער"ש בגד מקומט, בדיוק כך את צריכה לדאוג לפאות שלו,
ד. בשום!!! חסידות אין בעיה לילד ממתחת לגיל 5-6 ללכת עם ג'ל,
ה. אי מבין שבשבת/חג/שמחה לא צריך להלביש לילדים בגדים חגיגים, (כי מה זה, הרי זה חיצוניות!!)
ו. לאלו שאמרו ש"זה לא מתאים לשיטת החסידות", אני מבין שאצלכם נתפס חסידות כ"אנשים מוזנחים, מלוכלכים, מתקלחים פעם ב-25 שנה (ואם הם שוכחים לא נורא), פאות מפוזרות, בגדים מרושלים, וכו'
אז יש לכם טעות!!!
מה שהכוונה לא להתעסק עם חיצוניות זה כמה דברים שונים
1. לא מדובר על גיל 6 ומטה (ובוודאי לא על גיל 3.5)
2. נכון שאצל החסידים מקפידים לא להתעסק בחיצוניות, אבל, ברור שזה תלוי במה,
אני אישית לא מכיר בחור/אברך אחד שהלך לשמחות משפחתיות וכו' עם בגדים מקומטים, או כובע מאובק, נעליים אפורות, וכו'

מבלי לדבר ע"כ שהדיון היה "מה לעשות", ולא "האם לעשות"
אני יכול לציין שבקהילה שאני משתייך, כמעט כל הילדים מגיעים בכניסת שבת, מטופחים, מסודרים, ובמידת הצורך אפי' עם ג'ל על הפאות, (ולא מקובל אצלנו בכלל אברכים ובחורים עם ג'ל)
 

חנון

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
בקיצור, לא עשו עניין מהלבוש והחיצוניות ואף השתדלו להמעיט ולבטל כל חשיבות בנוגע לכך. אך כמובן שאף פעם לא הורו ואמרו שעל האדם לזלזל בעצמו ולהיות מרושל/מלוכלך/מפוזר, אלא ההיפך מכך. וזאת אפשר לומר, שברור, שהיו שיטות שדגלו בכבוד האדם ובגדלות האדם ודרשו הופעה מכובדת וכו', אצל החסידים לא!
ברוב החסידויות הסגורות יותר והקיצוניות יותר ג'ל לא מקובל כבר מגיל 0
שתיכן לא צודקות!!!
1. לפותחת האשכול @gooly בעבר היה לאחד האחים שלי היה את הבעיה הזו
ואז אימי קנתה עבורו ג'ל של ד"ר פישר ושמו לו פעם בשבוע בערב,
וזה החזיק בד"כ שבוע
(היה צריך לסדר אבל המבנה נשאר, שוטפים בקצת מים ואז מסדרים מחדש)
2. לגבי כל התגובות של ה"נגד" ו"נגד הנגד(בעד)"
חשוב לציין מס' דברים
א. לא כל מה שנראה אצלי מוזר גם אצל השני מוזר
ב. ילד עד גיל מסויים צריכים ההורים לדאוג שיהיה מסודר, מגיל מסויים הוא כבר דואג לעצמו
ג. כמו שאת לא מביאה לבן שלך ללבוש בער"ש בגד מקומט, בדיוק כך את צריכה לדאוג לפאות שלו,
ד. בשום!!! חסידות אין בעיה לילד ממתחת לגיל 5-6 ללכת עם ג'ל,
ה. אי מבין שבשבת/חג/שמחה לא צריך להלביש לילדים בגדים חגיגים, (כי מה זה, הרי זה חיצוניות!!)
ו. לאלו שאמרו ש"זה לא מתאים לשיטת החסידות", אני מבין שאצלכם נתפס חסידות כ"אנשים מוזנחים, מלוכלכים, מתקלחים פעם ב-25 שנה (ואם הם שוכחים לא נורא), פאות מפוזרות, בגדים מרושלים, וכו'
אז יש לכם טעות!!!
מה שהכוונה לא להתעסק עם חיצוניות זה כמה דברים שונים
1. לא מדובר על גיל 6 ומטה (ובוודאי לא על גיל 3.5)
2. נכון שאצל החסידים מקפידים לא להתעסק בחיצוניות, אבל, ברור שזה תלוי במה,
אני אישית לא מכיר בחור/אברך אחד שהלך לשמחות משפחתיות וכו' עם בגדים מקומטים, או כובע מאובק, נעליים אפורות, וכו'

מבלי לדבר ע"כ שהדיון היה "מה לעשות", ולא "האם לעשות"
אני יכול לציין שבקהילה שאני משתייך, כמעט כל הילדים מגיעים בכניסת שבת, מטופחים, מסודרים, ובמידת הצורך אפי' עם ג'ל על הפאות, (ולא מקובל אצלנו בכלל אברכים ובחורים עם ג'ל)
כל מילה!
 

לוחם תמורות

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
צריך לזכור שהפיאות זה מצווה. ומסדרים אותם יפה כי כתוב ''זה קלי ואנוהו'' ודרשו חז''ל ''התנאה לפניו במצוות''.
כדאי להדגיש זאת לילדים. (ולעצמינו), זה חפץ של מצווה ואנו דואגים שהמצווה תהיה נאה . הרי שום אומה בעולם לא מגדלת פיאות בשביל היופי.
 

בציניות

משתמש מקצוען
  1. יש מספיק ילדים שמסודרים יופי גם בלי ג'ל, ולא צריך להיות חניוקים גדולים בשביל זה.
  2. אצל חסידים אף פעם לא עשו עניין מחיצוניות, והתנגדו לעיסוק יתר סביב הלבוש וההופעה, וזה לא משנה אם זה ילד בן חמש או איש בן חמישים. מי שמתכחש לזה, עושה שקר בנפשו, או שטעותו היא מחוסר ידע. וחסידים אין הכוונה ללבוש כובע מסוים, ללמוד במוסדות מסוימים, או להצביע למפלגה מסוימת או אפילו ללכת לטיש של אדמו"ר מסוים, חסידות היא דרך חיים שהנחילו הבעש"ט הק' ותלמידיו, וההולכים בה נקראים חסידים, מי יותר ומי פחות.
  3. ספציפית בנושא המדובר, זה באמת יכול להיות עניין מאוד טכני ופשוט, כמו שלמוישי בן ה4 יש חוט על המשקפיים כי הם יכולות ליפול לו, שמים לו קצת ג'ל כדי שלא יתפזרו לו הפיאות. פשוט וטכני. והאשכול כאן יעזור מצוין למי שרוצה לדעת איך עושים את זה.
  4. זה שאנו חושבים בצורה מסוימת, הולכים בדרך חיים מסוימת, זה בסדר גמור וזו זכותו המלאה של כל אחד ואחת, זה הכי טוב שרק יכול להיות. אבל אין צורך לעוות את המציאות ולסלף את העובדות בשביל זה.
  5. ברור שבכל ויכוח יש צדדים לכאן ולכאן, ולבוא ולטעון שצד אחד לא צודק כלל וכלל, זה בסדר גמור, אבל זה ממש לא נכון, ולא מועיל, גם לא בכדי להרגיע את המצפון.
 

יענקי R

ספר יהלום - עימוד נוצץ ברמה אחרת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
עריכה והפקת סרטים
אם יעזור למישהו:
ציטוט מספר 'מתיקות התפילה' (פרק ב):

וַחֲסִידִים וְאַנְשֵׁי מַעֲשֶׂה נוֹהֲגִים לְסַדֵּר בְּכָל בֹּקֶר אֶת פֵּאוֹתֵיהֶם בְּצוּרָה נָאָה. וּבְשֵׁם הַגְּרַ"ח קַנְיֵבְסְקִי שְׁלִיטָ"א אוֹמְרִים, שֶׁאָמַר שֶׁיֵּשׁ בָּזֶה מִשּׁוּם "זֶה אֵלִי וְאַנְוֵהוּ". וּמָצָאתִי שֶׁכֵּן כָּתַב בְּהַגָּהוֹת 'עֵין חֲנוֹךְ' (נִסְפַּח לְשׁוּ"ת 'יַד חֲנוֹךְ', עַל שו"ע יו"ד סִימָן קפא סָעִיף ט), וְזֶה לְשׁוֹנוֹ: 'שָׁמַעְתִּי מִפֶּה קָדוֹשׁ מוֹרִי חָמִי ז"ל (הרה"ק בַּעַל הַ'קְדֻשַּׁת יוֹ"ט' זי"ע), דְּמִצְוָה לְסַלְסֵל הַפֵּאוֹת וּלְתַקְּנָם בְּיֹפִי, מִשּׁוּם "זֶה אֵלִי וְאַנְוֵהוּ", עכ"ל. וְגַם כָּאן יָכוֹל לְכַוֵּן מַה שֶּׁנֶּאֱמַר בִּשְׁבַח הַמָּקוֹם (שִׁיר־הַשִּׁירִים ה יא): "קְוּצּוֹתָיו תַּלְתַּלִּים", וּפֵרֵשׁ הַמְּצוּדוֹת: שַׂעֲרוֹת הָרֹאשׁ הַתְּלוּיִים לְמַטָּה הֵמָּה מְסוּלְסָלִים.

בהצלחה בסלסול הבא!
 

חנון

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
  1. יש מספיק ילדים שמסודרים יופי גם בלי ג'ל, ולא צריך להיות חניוקים גדולים בשביל זה.
  2. אצל חסידים אף פעם לא עשו עניין מחיצוניות, והתנגדו לעיסוק יתר סביב הלבוש וההופעה, וזה לא משנה אם זה ילד בן חמש או איש בן חמישים. מי שמתכחש לזה, עושה שקר בנפשו, או שטעותו היא מחוסר ידע. וחסידים אין הכוונה ללבוש כובע מסוים, ללמוד במוסדות מסוימים, או להצביע למפלגה מסוימת או אפילו ללכת לטיש של אדמו"ר מסוים, חסידות היא דרך חיים שהנחילו הבעש"ט הק' ותלמידיו, וההולכים בה נקראים חסידים, מי יותר ומי פחות.
  3. ספציפית בנושא המדובר, זה באמת יכול להיות עניין מאוד טכני ופשוט, כמו שלמוישי בן ה4 יש חוט על המשקפיים כי הם יכולות ליפול לו, שמים לו קצת ג'ל כדי שלא יתפזרו לו הפיאות. פשוט וטכני. והאשכול כאן יעזור מצוין למי שרוצה לדעת איך עושים את זה.
  4. זה שאנו חושבים בצורה מסוימת, הולכים בדרך חיים מסוימת, זה בסדר גמור וזו זכותו המלאה של כל אחד ואחת, זה הכי טוב שרק יכול להיות. אבל אין צורך לעוות את המציאות ולסלף את העובדות בשביל זה.
  5. ברור שבכל ויכוח יש צדדים לכאן ולכאן, ולבוא ולטעון שצד אחד לא צודק כלל וכלל, זה בסדר גמור, אבל זה ממש לא נכון, ולא מועיל, גם לא בכדי להרגיע את המצפון.
1. 80% מהילדים בגיל 3-4 צריכים ג'ל כדי שהפיאות יקבלו כיוון וצורה, יש ילדים עם שיער מאוד מאוד חלק שצריכים עד הבר מצוה ואפילו יותר. לא שאלו כאן על אברכים ובחורים
2. לא עשו ענין אבל לא צריכים ללבוש מרופט ומלוכלך אלא ההיפך!
3. בדיוק על זה מדברים
4. הבעש"ט לא חינך אותנו לתקן את כל העולם וכל אחד מאיתנו תהיה נציגת הידברות / ערכים / לב לאחים וכדו' אלא כל אחד תדאג לתקן את עצמה וכך תשפיע על סביבתה
נניח אם יש אברך עם חוש לאסתטיקה ששם ג'ל ומסדר את הזקן וכו' ונראה בעיניך מודרני - "פוץ" בלע"ז, האם את יודעת כמה יר"ש ומידות טובות הוא מכניס לילדיו? איך נראה שולחן שבת שלו? איך שומר עליהם שלא יסתובבו הפקר?
האם כל דרך החסידות מתחיל ונגמר עם ג'ל?!
מי שלא שם צדיק, ומי שכן פרחח?!
אל תסתכל בקנקן אלא בה שיש בו!!!
5. האם את לא טוענת שאת צודקת ומי שלא אז לא?!

עצה ששמעתי מהאמהות לילדים עם שיער חלק:
לשים כל לילה ג'ל ולסלסל את הפיאות ולתפוס עם קליפס
בבוקר מורידים ונשאר סביר במשך היום, אלא אם כן ירד גשם או שיחקו במים...
 

לא אני

משתמש מקצוען
שאלה לי אליכן, צדיקות, אתן גם גרות בבית כמו של הבעל שם טוב?
איזו שאלה הזויה.
לא.
אנחנו לא גרות בבית כמו הבעל שם טוב, ואהלנו לא פתוח לרווחה כמו של אברהם, ואנחנו לא ענוות כמשה, ונעימות זמירות כדוד, וחכמות כשלמה.
אז מה?
אז נגיד את זה כל פעם שנרצה ללמוד מהם משהו או ללככת בדרכיהם כתריס בפני הפורענות?
"צאי לך בעקבי הצאן ורעי את גדיותייך על משכנות הרועים"
אה, זה גם לא קשר אלינו.
שלמה הרי היה חכם וצדיק וטוב מאתנו. ואנחנו לא גרות בבית כמו שלו.
 

jacobs

משתמש פעיל
איזו שאלה הזויה.
לא.
אנחנו לא גרות בבית כמו הבעל שם טוב, ואהלנו לא פתוח לרווחה כמו של אברהם, ואנחנו לא ענוות כמשה, ונעימות זמירות כדוד, וחכמות כשלמה.
אז מה?
אז נגיד את זה כל פעם שנרצה ללמוד מהם משהו או ללככת בדרכיהם כתריס בפני הפורענות?
"צאי לך בעקבי הצאן ורעי את גדיותייך על משכנות הרועים"
אה, זה גם לא קשר אלינו.
שלמה הרי היה חכם וצדיק וטוב מאתנו. ואנחנו לא גרות בבית כמו שלו.

אכן הזוי. הזוי עוד יותר לתת מוסר, ע"פ השקפת עולמך, במקום שכלל לא נצרך. ועוד לתלות את זה בדרכו של הבעש"ט הקדוש.
מצטערת, זו לא דרך החסידות (הדיבורים הלא נעימים שלך) לא של הבעש"ט, לא של משה רבינו, לא של דוד המלך ולא של שלמה...
השאיפות שלך יפות מאוד, ומחייבות רק אותך, ולא את אף אחת מאיתנו.
 

פונפונית אדומה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
@gooly.
לגבי שבת. מתאים גם ליום חול- זה פשוט מחזיק יותר.
אצלנו מורחים קצת ג'ל על הפאות, מסרקים, מסובבים על האצבע. ואז... לפני שמשחררים את האצבע- שמים 2 סיכות בשני הצדדים. (מצורף תמונה.) אנחנו אוהבים את זה ככה- בלי להוריד. אז לחיידר כל יום- שולחים ככה. והם חוזרים בלי הסיכות.
בליל שבת- הם הולכים עם הסיכות. ולפעמים- אם הם מורידים את זה במשך הערב- פשוט לפני שהולכים לישון- אני מסלסת שוב על האצבע ושמה סיכות. בלי מים, בלי ג'ל, פשוט רק בשביל לשמר את הצורה.
ובשבת בבוקר- לפני שהולכים לביה"כ- מורידים את הסיכות. מסדרים קצת עם היד. והילד נראה טיפ טופ! (ולמי שדואגת- זה נראה טבעי לגמרי. כבר לא נשאר זכר ממראה של ג'ל מבריק ונוקשה)

IMG_0012.JPG


IMG_0514.JPG

וככה זה נראה אחרי שמורידים את הסיכות...
IMG_8433.JPG
 

רוטב שום

משתמש מקצוען
השבת היה לנו ארוע שמתי לילדים ג'ל חוחובה בערב שבת
החזיק כל השבת ללא מראה רטוב בכלל
בשבת בבוקר הרטבתי טיפה עם מים וסלסלתי שוב
ובלילה הם ממש לא שמרו על הפאות... נמרחו טוב על המיטה
 

לא אני

משתמש מקצוען
שלום לכולן -
זוהי בעז"ה תגובה אחרונה שלי כאן.
ההתלהמות שמככבת כאן לא נכונה בעיני, וצר לי עליה.
התלבטתי לפני תגובתי הראשונה, האם יש מקום לדעה בתוך אשכול קונקרטי, והחלטתי שכן.
שכשיקראו את האשכול הזה עוד שבוע או עוד שנה, גולש אנונימי שאין לו תקציב או מקום בלו"ז לסיור מודרך בימי חמישי בבני ברק, או חברה שלי מהעבודה.
הם יהיו מודעים שיש עוד דעות. ושיש אנשים שחושבים אחרת ומתנהגים אחרת.
הם טובים יותר? לא בהכרח.
הם צדיקים יותר? תלוי במה.
הם קרובים יותר לאלוקים? אם המטרה שלהם היא להיות קרובים אליו - אז כן. כמו כל אחד שמתאמץ ועמל להיות קרוב לאלוקים. לא משנה איך קוראים למה שהוא מוותר עליו בדרך.
היה חשוב לי לעורר נקודה למחשבה,
ולא בא לי להכנס לקריאות אישיות של השתייכות והזנחה, ונוי מצוה.
ולא נכון בעיני לדון על ההבדל בין טיפוח הזקן לטיפוח הפאות.
ונראה לי מיותר לעמוד על ההבדל בין נקיון וסדר לטיפוח יתר, ובין ילדות עם קשת וקרם לתלתלים לבין פאות של ילדי חדר תמימים וטהורים.
וכבד לי להסביר שהלומד ילד ברמצוה להפסיק עם הג'ל שהתרגל אליו מגיל שלוש, הוא כמו דיו כתובה על נייר מחוק.
וכנציגתו של הבעש"ט אסיים בשמו -
"במקום שמחשבתו של אדם - שם הוא"
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קל

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה:ב אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי:ג אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד:ד כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא:ה קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי:ו נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר:ז יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת:ח וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו:
נקרא  22  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה