נכתב ע"י געוואלדיג;260505:נכון, וארוכות הם גם הלוחות שבצדי המיטה - "ארוכות המיטה".
נכתב ע"י אהרן2;260206:עם חולם חסר או שורוק?
נכתב ע"י דובר צדק;260515:orli - לגבי "חיים טובים, ארוכים ומתוקנים", ראיתי סידורים שמנוקד ארו??ים, וחשבתי שזה בכוונה, חיים בריאים, ולפי זה חשבתי שאולי גם כאן יש כאלו שיאמרו יום שכולו ארו?ך. אבל אולי זה סתם שיבוש.
(אגב למי שלא מכיר - מעל הכ' יש סימן הרפה להדגיש שהוא בלי דגש. כך היו מציינים פעם וכיום יש סידורים אשכנזים שהשאילו את הסימן הזה בשביל לציין שווא נע)
נכתב ע"י orli_dimri;260510:לע"ד ,
אם הכוונה היא למשמעות של אורך זה עם חולם,
אם למשמעות של רפואה-ארוכה כותבים עם שורוק.
נדמה לי שפה זה במשמעות של אורך אז זה עם חולם.
מה דעת המומחים?
נכתב ע"י דובר צדק;260527:געוואלדיג, תסביר את הטעם בארוכֿות המיטה, למה לדעתך זה מלשון רפואה? הרבה יותר הגיוני שזה מלשון אֹרך, כי מדובר על הקורות הארוכות של מסגרת המיטה (להבדיל מה2 הקצרות שבראש המיטה וברגליה)
נכתב ע"י געוואלדיג;260532:לא אמרתי שהם לקוחות מלשון ארוכה ומרפא, אלא שם בפני עצמו.
ארוכות - אין הכוונה לקורות הארוכ?ות שלאורך המיטה, אלא ללוחות שלמראשות ולמרגלות המיטה.
נכתב ע"י עפרה;260612:אני שמעתי פעם שאומרים שאין משמעות למשפט 'יום שכולו אר?ך', ובאמת איזו משמעות יש לזה? יום שכולו ארוך? אפשר לומר יום ארוך (וגם כאן אפשר לתהות למשמעות המושג, שהרי יום הוא יחידת זמן קבועה), אבל מה זאת אומרת כולו ארוך? ולא חלקו ארוך וחלקו קצר?...
אלא אומרים שהכוונה יום שכולו ארו?ך, מלשון בריאות וטוב.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
סילבוס חדש ל-2024!
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
21.05
י"ג אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
דיגיטל בגובה העיניים
עם מנדי נאבול
כל האפשרויות הטמונות בעולם הדיגיטל שיגרמו לך להרוויח יותר!
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קמד
א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו: