טיול טיול מחר עם ילדים כולל בחורים בתחבורה ציבורית

יחשבאף

משתמש מקצוען
אשמח להמלצות לאן כדאי לצאת מחר למשפחה עם ילדים קטנים (בלי עגלות) ובחורים בתחבורה ציבורית.
אציין שאנחנו בני ברקים.
שוקלת לנסוע לעין גדי, אבל זה יקח לנו שלוש שעות נסיעה, אז מתלבטת מה עוד אפשר לעשות שם באזור כדי שלפחות יהיה טיול שווה...
אם נעשה את נחל דוד, מה עוד אפשר לעשות באזור?
ואולי יש לכם רעיונות נוספים מומלצים למקומות נחמדים שאפשר להגיע אליהם בקלות בתחבורה ציבורית?
איזה יום טיול שעשיתם או משהו כזה?
אשמח גם רק לפירוט מה עשיתם ואני אמצא את הדרך איך להגיע ממקום למקום.
תודה!!!
 

חרדי באמת

משתמש צעיר
זכרון יעקב- רמת הנדיב מקום מושלם
ים המלח
פארק בחולון
יש לי עוד רגע אני בודק
הכל - קו אחד מקסימום שתיים מבני ברק אם תהיה מעוניין אני אכתוב לך קווים.
וכן איזה קו מגיע לעין גדי אשמח לדעת תודה!
 

אפרת מנדל

משתמש רשום
יואב שרעבי|17/12/2017 עודכן ב:04/07/2018
יום חופש מהעבודה, חופשת סמסטר, רגילה או חול המועד – מה זה משנה? יום חופש הוא יום חופש, אז פשוט תרימו את עצמכם מהמיטה, וצאו לטייל. בין אם אתם מחפשים טיול ליום שלם, לחצי יום או סתם שיעביר לכם אחר צהריים בכיף – הנה ההמלצות לטיולים מהממים, שקל להגיע אליהם באוטובוסים:
לאן מטיילים?

קחו אותי צפונה​

הר תבור | כמה: 4.5 קילומטרים
מה הסיפור איתו? תצפיות מטורפות, כנסייה בפסגה ואווירה כללית של קדושה והזייה, על אחד ההרים המפורסמים בארץ! אם עוד לא טיפסתם עליו, אתם פשוט חייבים.

טוב אז… זו לא תהיה העלייה הכי פשוטה שתעשו בחיים שלכם – אבל היי, בטירונות היו לכם קשות ממנה! הטיפוס אל ההר העגלגל מצריך שימוש בשרירי התאומים (כן, אלו שברגליים!), אך הוא בהחלט משתלם. בראש ההר תגלו כנסייה ממש מרשימה, ולא פחות מעניין מזה – המוני תיירים מכל העולם. זמן מצויין לתרגל את המינגלינג שלכם על ה”הולי קאנטרי”.
המסלול מתחיל בכפר הבדואי שבלי, למרגלות ההר, במקום שנקרא "מסוף הר תבור" (מפה יוצאים שאטלים, שיעלו אתכם גם עד לכנסייה שלמעלה, אם תתעצלו). שביל ההליכה מטפס במעלה ההר, מגיע לפסגה ומקיף אותה מדרום, ויורד בצד השני לכיוון מזרח. סיום המסלול בצומת גזית.
  • למידע נוסף על המסלול בהר תבור »
  • איך מגיעים: קו 350 (סופרבוס), שיוצא מתחנה מרכזית עפולה לכיוון הכפר שבלי. ירידה בתחנת "מסוף הר תבור" (התחנה הראשונה בכפר).
  • רוצים הביתה: , קווים 30, 42 (קווים), 442, 541, 542 (אגד), מצומת גזית בחזרה לעפולה.
צילום: בר ארצי
צילום: בר ארצי
נחל ספונים ומצוק מגדים | כמה: 4 קילומטרים
סידרנו לכם נוחות: ספונים הוא נחל קטן ולא מוכר, כמעט סודי, בצפון מערב הכרמל. מסלול הטיול בנחל הוא מעגלי, ומתחיל ממש מתחנת האוטובוס על כביש 4 – אין יותר נוח מזה!
המסלול עובר בדרכו בנחל שנמצא בתוך חורש סבוך, ואתם הולכים להרגיש כמו בג'ונגל (ומי בכלל צריך את דרום אמריקה?). במרכז הנחל תגלו מערה גדולה ויפה – מערת ספונים (דברו לפני עם רשות הטבע והגנים, לוודא שאין בה עטלפים מנמנמים: 3639*), ומיד אחריה תצאו לטיפוסון, שיזכה אתכם בנוף מדהים לכיוון החוף והים ולמקום מושלם לפק”ל קפה. הירידה לאורך מצוק מגדים המרשים, תהווה אחלה רקע לסלפי-טיול שלכם.
צילום: יוחאי כורם

צילום: יוחאי כורם
נחל יבנאל | כמה: 9 קילומטרים
למה דווקא לפה? הליכה בתוך נחל שזורם (בחלקו) כל השנה, פריחה מהממת אחרי הגשמים ופגישה בשלושה מעיינות קטנטנים. לא סתם נבחר הנחל הזה להיות חלק משביל ישראל, תאמינו לנו.

נחל יבנאל, אחד הנחלים הכייפיים של הגליל התחתון, מתחיל את דרכו למרגלות הר הגעש של קרני חיטים. מקטע ההליכה בנחל עובר ליד שלושה מעיינות, שמזינים אותו (העיקרי בהם – עין פטל) והופכים את זרימתו לאיתנה בכל ימות השנה, ואת הטיול בו לחוויה שווה במיוחד, ובכל עונה! הוא מסיים את דרכו כשנשפך לירדן הדרומי.
אוקיי אוקיי, אז איך מטיילים? מתחילים איפה שמוריד אתכם האוטובוס – בכביש 767, צפון-מזרחית למושבה יבנאל, והולכים כחצי קילומטר במקביל לכביש עד לתחילת השביל המסומן. מוצאים את הסימון הירוק ומתחילים ללכת בסמוך לנחל ומוקפים בצמחייה, וממשיכים בסימון השחור – סך הכל כשישה קילומטרים, עד לפנייה שמאלה (צפונה) לשביל ישראל. משם תלכו עוד כשלושה קילומטרים נוספים, לאורך נהר הירדן, עד לצומת קבוצת כנרת – הסוף.
  • למתקדמים: מקטע שביל ישראל מהמושבה כנרת לכפר קיש »
  • איך מגיעים: קווים 30, 33 (קווים) מתחנה מרכזית טבריה אל המושבה יבנאל, ירידה בתחנת "פארק גורן" (התחנה הראשונה ביבנאל).
  • רוצים הביתה: מצומת קבוצת כנרת (תחנת בית ירח) – כל קו שנוסע לטבריה, יש גם מוניות שירות.

קופצים לירושלים​

מנחל חלילים לליפתא | כמה: 6.5 קילומטרים
מפסיקים לפנטז, מתחילים לעשות: יש כאלו שחולמים על הדשא של השכן, ויש כאלו שלא צריכים לחלום – ובחצר האחורית שלהם יש נחל מהמם. זהו הסיפור במבשרת ציון, שמתוך אחת מהכיכרות המרכזיות שלה, יוצא ערוצו הרחב של נחל שורק, ומזמן לכם הרפתקה קלילה ושווה.
חפשו אחר הסימון הירוק, שייקח אתכם כשני קילומטרים עד לעמק הארזים. לאורך הנחל פזורות מערות נמוכות בעלת פתחים רבים, שהקנו לנחל חלילים את שמו. המערות הללו הן מקום חובה להצטלם בו!
מעמק הארזים, ממשיכים עם הסימון הכחול שמאלה (צפון-מזרחה) והולכים במעלה הנחל שלושה קילומטרים נוספים, עד שהוא מתעקל ימינה (דרומה) וממשיך לכיוון חורבות הכפר ליפתא, שנעזב מתושביו במהלך מלחמת העצמאות. כיום תמצאו במקום בתים שהשתלט עליהם הטבע ומעיין מדהים לשכשכך בו רגליים, או לטבול אם אתם אמיצים.

המסלול חוצה את הכפר, עובר דרך המעיין המפורסם ומסתיים בגשר המיתרים שבכניסה לירושלים.
  • למידע נוסף על הטיול בליפתא »
  • איך מגיעים: קווים 152, 153, 154, 155, 159 (אגד) מתחנה מרכזית ירושלים למבשרת ציון, ירידה בתחנת "מרכז הספורט".
  • רוצים הביתה: התחנה המרכזית של ירושלים נמצאת במרחק של חמש דקות הליכה מכם כעת.
צילום: ארנון דה שליט
צילום: ארנון דה שליט

מחפשים הרפתקה דרומית​

עין בוקק | כמה: 2 קילומטרים של פאן
יותר שווה מנופש בבית מלון: ממש מול קומפלקס המלונות של ים המלח, ומבין הצוקים, מתחבא עין בוקק – מעיין נהדר, שאליו מגיעים במסלול קווי וקצר, וממש בקלות בתחבורה ציבורית!
מעבר להיותו יפה ופשוט, עין בוקק הוא גם מסלול שובר מוסכמות. למה? כי זה מסלול מים, שניתן לעשות גם באמצע החורף, בעיקר כי מדובר באחד האזורים החמים ביותר בארץ. גם כשהחורף פה רטוב וקר, הטמפרטורה באזור ים המלח היא נוחה, והמעיין אף עשוי להיות חמים – אז הכינו את בגדי הים!
המסלול מתחיל ממרכז אזור המלונות "עין בוקק", שאותו חוצה האפיק המלאכותי של נחל בוקק (שקיים כדי למנוע נזקים בעת שיטפון… נשבעים שזה קורה פה לפעמים!). נכנסים לאפיק המלאכותי, והולכים במעלהו עד לחציית כביש 90, שבצידו השני מחכה הדבר האמיתי: הנחל! המסלול עובר לאורך הנחל, ממשיך בתוך המים ומגיע עד לבריכת טבילה כייפית (ההגעה עד לנקות הנביעה עצמה אינה אפשרית). לאורך הדרך תמצאו לא מעט פינות לעצור לידן, להנות מקפה טוב (שאתם תכינו, כן?) ולשכשך.
צילום: בר ארצי
צילום: בר ארצי
נחל קרקש לקבר בן-גוריון | כמה: 3 קילומטרים
מה שעושים פה בגדול: יוצאים לטיול בנחל קצר ותלול, שיורד ממש מצומת מדרשת בן גוריון ומסתיים באחת התצפיות הכי יפות במדבר, ואולי גם בארץ.

את נחל חווארים כבר בטח הכרתם – כן, אנחנו מדברים על הנחל שמטיילים בו באור ירח. אז הרשו לנו להציג בפניכם את האח הקטן, הפרוע והפחות מוכר – נחל קרקש.
לירידה במסלולו של נחל קרקש (סימוןן ירוק) יש אופי מעט דרמטי – שיפועים תלולים ואבני צור אדמדמות ומשוננות, אך מבחינתכם זה אומר רק דבר אחד – הליכה אתגרית ומהנה במיוחד! לאחר קילומטר וחצי של קפיצות, הנחל “נשפך” לנחל חווארים (סימון כחול), וממשיך כחצי קילומטר עד שמתחבר עם נחל צין, וכביש הגישה לשמורת עין עבדת הסמוכה.
צילום: אינה מנשה
צילום: אינה מנשה
מכאן מטפסים צפונה (סימון אדום) לכיוון היציאה הנחל, ולאחר טיפוס תלול, אך קצר מגיעים לקבר בן גוריון – ולאחת מנקודות התצפית היפות בארץ, המשקיפה על מרחבי בקעת צין ורמת עבדת. אין ספק, "הזקן" ידע היכן להיקבר…
חמש דקות הליכה מכאן, ותגיעו לסוף המסלול, בכיכר הכניסה למדרשת בן גוריון.
  • איך מגיעים: לצומת מדרשת בן גוריון, קווים 60, 64, 65 (מטרופולין) מתחנה מרכזית באר שבע. ירידה בתחנת "צומת מדרשת בן גוריון".
  • רוצים הביתה: מכיכר הכניסה למדרשת בן גוריון, קווים 60, 64 לתחנה מרכזית באר שבע.
 

יחשבאף

משתמש מקצוען
זכרון יעקב- רמת הנדיב מקום מושלם
ים המלח
פארק בחולון
יש לי עוד רגע אני בודק
הכל - קו אחד מקסימום שתיים מבני ברק אם תהיה מעוניין אני אכתוב לך קווים.
וכן איזה קו מגיע לעין גדי אשמח לדעת תודה!
קו 486 מירושלים לבאר שבע מגיע לעין גדי.
אבל עכשיו ראיתי שכתוב באתר של רשות הטבע והגנים שמחר יש אזהרת שטפונות בנחלי ים המלח ומדבר יהודה כך שזה לא רלונטי
 

חרדי באמת

משתמש צעיר
מבני ברק לרמת הנדיב- קו 978 יורדים בדרך אהרן/דרך שרה ומשם קו 70 מגיע עד לגנים ממש
 

חרדי באמת

משתמש צעיר
רק תשימו לב שיש קו 978 שמגיע לכרמיאל ויש לזכרון...
אפשר לנסוע לצפת/ מירון טבריה
טבריה- 969 כדילהגיע לטיילת ולרבי מאיר- קו 969 יורדים במסוף והולכים קצת ואז קו 5/ 15 לחמי טברה
 

יחשבאף

משתמש מקצוען
אנחנו מעדיפים לנסוע ברכבת לבנימינה ומשם יש המון קווים לגנים.
השאלה היא מה עוד אפשר לעשות באזור???
 

בתשבע ויסנשטרן

-צלמת-
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
אני זכרונאית, שימו לב שאין אף קו שמגיע ממש עד הגנים, הכל זה לכניסה ואז יש הליכה די ארוכה ברגל.
 

יעל א

משתמש רשום
מה אפשר לעשות בחיפה עם רכב
משפחה עם ילדים עד גיל 10?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב חַלְּצֵנִי יְהוָה מֵאָדָם רָע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי:ג אֲשֶׁר חָשְׁבוּ רָעוֹת בְּלֵב כָּל יוֹם יָגוּרוּ מִלְחָמוֹת:ד שָׁנֲנוּ לְשׁוֹנָם כְּמוֹ נָחָשׁ חֲמַת עַכְשׁוּב תַּחַת שְׂפָתֵימוֹ סֶלָה:ה שָׁמְרֵנִי יְהוָה מִידֵי רָשָׁע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי אֲשֶׁר חָשְׁבוּ לִדְחוֹת פְּעָמָי:ו טָמְנוּ גֵאִים פַּח לִי וַחֲבָלִים פָּרְשׂוּ רֶשֶׁת לְיַד מַעְגָּל מֹקְשִׁים שָׁתוּ לִי סֶלָה:ז אָמַרְתִּי לַיהוָה אֵלִי אָתָּה הַאֲזִינָה יְהוָה קוֹל תַּחֲנוּנָי:ח יְהוִֹה אֲדֹנָי עֹז יְשׁוּעָתִי סַכֹּתָה לְרֹאשִׁי בְּיוֹם נָשֶׁק:ט אַל תִּתֵּן יְהוָה מַאֲוַיֵּי רָשָׁע זְמָמוֹ אַל תָּפֵק יָרוּמוּ סֶלָה:י רֹאשׁ מְסִבָּי עֲמַל שְׂפָתֵימוֹ (יכסומו) יְכַסֵּמוֹ:יא (ימיטו) יִמּוֹטוּ עֲלֵיהֶם גֶּחָלִים בָּאֵשׁ יַפִּלֵם בְּמַהֲמֹרוֹת בַּל יָקוּמוּ:יב אִישׁ לָשׁוֹן בַּל יִכּוֹן בָּאָרֶץ אִישׁ חָמָס רָע יְצוּדֶנּוּ לְמַדְחֵפֹת:יג (ידעת) יָדַעְתִּי כִּי יַעֲשֶׂה יְהוָה דִּין עָנִי מִשְׁפַּט אֶבְיֹנִים:יד אַךְ צַדִּיקִים יוֹדוּ לִשְׁמֶךָ יֵשְׁבוּ יְשָׁרִים אֶת פָּנֶיךָ:
נקרא  25  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה