טיול ונופש טיול בעכו, מה מומלץ?

פמליויס

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
משפחה עם בנות בגילאים בין 10-20
מוזיאון אוצרות בחומה, שווה? מה עוד יכול להתאים?
יש תחבורה ציבורית ממקום למקום?
תודה!
 

צפתית

משתמש מקצוען
הגן הבוטני במרחק נסיעה קצר מהעיר העתיקה
פארק שכייף לסיים איתו את היום מתקנים מענינים ולא נדושים
 

ללי.ללי

לאי ללי (לשעבר)
מנוי פרימיום
במתחם שליד המוזאון לאוצרות החומה יש מקום שנקרא הגן הקסום ושם מוכרים כרטיסים להמון אטרקציות באזור תלוי כמה אתם רוצים לשלם...
 

ללי.ללי

לאי ללי (לשעבר)
מנוי פרימיום
אתרים הסטורים. יותר בסגנון של מוזאונים ולראות דברים ואומנות
אנסה לפרט מהזכרון (היינו לפני כ3-4 שנים בחול המועד פסח- היינו זוג בלי ילדים אולם מתאים לכל הגילאים)
הגן הקסום זה החצר הראשית ששם קונים כרטיסים לאתרים ומשם ממשיכים הלאה
האוטובוס עוצר בקרבת מקום וזה נקודת ההתחלה..
זה רשימת התארים באתר של הגן הקסום
upload_2019-4-22_22-12-55.png

http://www.akko.org.il/הגן-הקסום

upload_2019-4-22_22-13-51.png


http://www.akko.org.il/הגן-הקסום

באתר הבא יש פרוט מסודר על כל האתרים והמקומות באזור עכו
http://www.malon.co.il/category.aspx?id=2967&page=5
 

ללי.ללי

לאי ללי (לשעבר)
מנוי פרימיום
מוזאון אוצרות בחומה (בפסח חינם)
מוזיאון אוצרות בחומה

כתובת: ויצמן 2 עכו
שעות פעילות:
כל ימות השבוע, כולל שבת וחג
10:00-17:00
ימי שישי וערבי חג:
10:00– 15:00
טלפון: 04-9911004
כניסה: בתשלום
נגישות לנכים: לא


מוזיאון "אוצרות בחומה" ממוקם בכניסה לעיר העתיקה, בסמוך למרכז המבקרים ובלב החומה המזרחית של עכו. המבנה העתיק שימש את הצבא העות'מאני לאחסון ציוד ומספק הצצה לבנייה המרהיבה של התקופה, עם כמה אולמות מקומרים בהם מוצגים אוספים ותערוכות המביאים את סיפור עכו מהמאה ה-19 ועד תחילת המאה ה-20.

התצוגה המיוחדת שהוקמה במקום כוללת פריטים אותנטיים שנמצאו בבתים באזור ובעיקר מלאכות יד שמייצגות את האוכלוסיות השונות של הגליל ושל עכו בפרט, מהקהילה הנוצרית אל המוסלמים ועד היהודים, הדרוזים, הבדואים, הבהאים והצ'רקסים תושבי הגליל. המוצגים השונים מציירים תמונה צבעונית של אמנים ובעלי מלאכה מסורתיים שעבדו כאן בין סמטאות השוק העתיק של עכו וסיפקו רהיטים, חפצי נוי, שמיכות וכלי בית לאנשי העיר ולאנשים מכל רחבי האזור.

לצד תערוכות הקבע שמוצגות במוזיאון, נפתחות מדי תקופה תערוכות מתחלפות, שמוקמות וניצבות במקום במשך כשלושה חודשים בכל פעם. גם התערוכות המתחלפות עוסקות בדרך כלל במלאכות היד העתיקות או בנושאים הקשורים לאומנות בגליל.

החצר של המוזיאון היא המקום שבו הוצבו בעבר התותחים של הצבא העות'מאני וכיום מתקיימים בה אירועים פרטיים וציבוריים, מופעים וערבי תרבות. במוזיאון ניתן לסייר באופן עצמאי או להנות מסיורים מודרכים בליווי שחקן שמדגים את השימוש בחפצים השונים ומספר על החיים בעכו בתקופות קדומות יותר. הביקור במוזיאון מתאים למבוגרים ולילדים.

%D7%AA%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%94_001_jpg.jpg
 

ללי.ללי

לאי ללי (לשעבר)
מנוי פרימיום
מוזיאון אסירי המחתרות

כתובת: רחוב ההגנה 10 עכו העתיקה
שעות פעילות: א – ה בשעות 08:30-16:00
טלפון: 04-9911375
כניסה: בתשלום
נגישות לנכים: כן


מוזיאון אסירי המחתרות ממוקם במבצר עכו שנבנה בתקופה העות'מאנית. המוזיאון מופעל על ידי יחידת המוזיאונים של משרד הבטחון ומהווה מוקד הנצחה לזכרם של חברי המחתרות העבריות בתקופת המנדט הבריטי, שרבים מהם הובאו לכלא עכו. המבנה המרשים בו ממוקם המוזיאון שימש בתקופת השלטון העותמאני כמעון המושל של עכו, אך גם כמתקן צבאי ובית סוהר. האסירים שהגיעו לבית הסוהר סבלו מעינויים ותנאי כליאה קשים.

המוזיאון מנציח ומספר את סיפור האסירים ששהו בכלא, ביניהם חיים שטורמן וצבי ניסנוב חברי ארגון השומר, שהיו בין הראשונים שנכלאו במקום כבר בשנת 1912. כשנכבשה עכו על ידי האנגלים בסוף מלחמת העולם הראשונה, הפך המקום לבית כלא עבור פושעים פליליים, ביניהם גם אסירים שלקחו חלק בפעולות נגד הממשל הבריטי.

בשנת 1920 נכלא במקום זאב ז'בוטינסקי שנחשב לאסיר הראשון שנכלא בתקופת המנדט הבריטי. ז'בוטינסקי הובא למקום יחד עם 19 מחבריו אשר ניסו להגן על ירושלים במהלך מאורעות תר"פ. במוזיאון ניתן לראות את תא הכלא בו שהה ז'בוטינסקי.

לאחר כליאתו של ז'בוטינסקי במקום, הובאו אליו גם אסירים רבים ממחתרות כמו האצ"ל, ההגנה והלח"י. רבים מהם סבלו מתנאים קשים ועברו חקירות צולבות. שמונה מעולי הגרדום

לצד סיפור הכלא מנציח המוזיאון את תשעת הנופלים בפריצת כלא עכו, פריצה שנערכה בשנת 1947 על ידי לוחמי האצ"ל, שהגיעו למקום כדי להציל את חבריהם. בנוסף מונצח במוזיאון סיפורם של תשעת עולי הגרדום ששמונה מתוכם מצאו את מותם בכלא, לאחר שנשפטו לתלייה.

הסיור במוזיאון משלב בין צפייה במוצגים שונים שנמצאו במקום, מיצגים וסרטים. במקום ארכיון שבו מאוחסנים מסמכים רבים מהתקופה ההיא. הסיור במקום אורך כשעה וחצי ומלווה בהדרכה.
 

ללי.ללי

לאי ללי (לשעבר)
מנוי פרימיום
המרכז הבינלאומי לשימור על שם העיר רומא

כתובת: עכו העתיקה
שעות פעילות: בתיאום מראש, לפי הקורסים והפעילויות במקום
טלפון: 04-9817322
כניסה: ללא תשלום
נגישות לנכים: כן


בשנת 2009 החליט ראש העיר של רומא, ג'יובאני אלמאנו להקדיש את פרס "דן דוד" בו זכתה העיר לייסודו של מרכז שימור בעיר עכו. יחד עם משרד התרבות האיטלקי, רשות העתיקות, החברה לפיתוח עכו ועיריית עכו, נחנך המרכז בשנת 2010, כמרכז חינוך, העשרה ומחקר בתחום השימור.

המרכז מספק קורסים והשתלמויות לציבור הרחב ולאנשי מקצוע בתחום השימור, שמעוניינים לעסוק בתחומי השימור ובתחומי תעסוקה נוספים. הלימודים במוסד מתקיימים בקורסים ופעילויות מוסדרות, שמחיריהן משתנים מעת לעת ומנושא לנושא.

המרכז הוקם בתוך מבנה יפיפה בין שתי קומות מהמאה ה-19, סמוך לחומה הדרומית של העיר העתיקה. חלקים שונים מהמבנה מתוארכים לתקופה הצלבנית ואחרים לתקופה העות'מאנית, אז התגוררה בבית משפחה לבנונית. במרכז המבנה חלל מרוצף בשיש עם תקרת עץ יפיפיה. מחלק זה של המבנה נכנסים לחדרים שכיום משמשים ללימודים והעשרה ובעבר שימשו למגורים. כחלק מההכשרות הניתנות במקום, ממשיכים התלמידים לשמר את הפרטים האדריכליים המיוחדים של המבנה.
 

ללי.ללי

לאי ללי (לשעבר)
מנוי פרימיום
אתרי המצודה והאבירים בעכו העתיקה


  • מנהרת הטמפלרים
    מנהרת הטמפלרים היא שריד למסדר הטמפלרים שפעל בעכו החל משנת 1187, אז גורשו שומרי המקדש – הטמפלרים – מהר הבית בירושלים. הטמפלרים הפכו למסייעים לצליינים ולחולים שהגיעו לעכו מאירופה כדי להכיר את ארץ ישראל וקיוו שהביקור המשיחי כאן יטיב עם מצבם. בשנת 1187 הקימו בחלק הדרום מערבי של עכו לא מעט מבנים ציבורים, ביניהם המצודה המרכזית של המסדר.


  • אולמות האבירים
    מתחת למבנה המצודה המרשים שבנה השליט העות'מאני אחמד אל ג'זאר נמצאים שרידיה של מצודה הוספיטלרית מתקופת הצלבנים. את המצודה הצלבנית חשפו ארכיאולוגים במשך עשרות שנים, חלק אחר חלק, כאשר אינם יודעים מה מסתתר מתחת לשטח המצודה

  • המצודה - קרבות ומשתה האבירים
    המצודה הצלבנית, הנקראת גם המצודה ההוספיליטרית, נחשבת לאחת המצודות המרשימות בעולם והיוותה את אחד הנימוקים של אונסק"ו כאשר העניקה לעכו תואר של עיר מורשת תרבות עולמית. המצודה נבנתה במאה ה-12 על ידי אבירי המסדר ההוספיליטרי, מסדר נזירים שסייע לצליינים שהגיעו מאירופה לעכו.
 

ללי.ללי

לאי ללי (לשעבר)
מנוי פרימיום
המצודה – קרבות ומשתה אבירים

כתובת: ויצמן 1 עכו
שעות פעילות:
א'-ה', שבת וחג:
17:00-8:30 (בקיץ עד 18:00)
ו', ערבי חג:
16:00-8:30 (בקיץ עד 17:00)
טלפון: 04-9956707
כניסה: בתשלום
נגישות לנכים: כן, למעט מערת המילוט


המצודה הצלבנית, הנקראת גם המצודה ההוספיליטרית, נחשבת לאחת המצודות המרשימות בעולם והיוותה את אחד הנימוקים של אונסק"ו כאשר העניקה לעכו תואר של עיר מורשת תרבות עולמית. המצודה נבנתה במאה ה-12 על ידי אבירי המסדר ההוספיליטרי, מסדר נזירים שסייע לצליינים שהגיעו מאירופה לעכו.

כיום ניתן לבקר במצודה ובאולמות האבירים שהתגלו במרתפיה וללמוד על חיי העיר הצלבנית של אותה תקופה. במשך עשרות שנים נחשפו כאן אוצרות ארכיאולוגיים נדירים, שמספרים את סיפורם של הצליינים, האבירים הצלבנים ואנשי העיר עכו. בין היתר ניתן לטייל כאן ברחוב צלבני בו פעלו בעבר בעלי מקצוע שונים, לצפות במתקני המים שנבנו על ידי הצלבנים כדי לאגור מים לאנשי המצודה, לבקר באולם הכינוס הראשי של המפקדה או באולם האסירים בו נכלאו אסירים בשלשלאות כבדות ולסייר בחדר האוכל המרשים ששימש את האבירים ובאולמות נוספים.

הביקור במצודה נעשה באופן עצמאי ובקצב אישי תוך הקשבה להקלטה קולית, באמצעות אוזניות שניתנות למבקרים בעת הכניסה. הביקור משלב סיור בחדרי המצודה מעל לפני הקרקע ובאולמות שנמצאים במרתף המצודה.

עיריית עכו מקיימת במצודה אירועים מיוחדים שמחזירים אל החיים את חיי התרבות של התקופה הצלבנית. בין היתר בית אוכל צלבני בו נערך משתה אבירים עם ריקוד ושירה, בו מציגים שחקנים את מנהגי הארוחות המפוארות של ריצ'רד לב ארי. בנוסף שוחזר במקום בית משתה צלבני – בית מרזח, בו ניתן להנות משתייה וממסיבה חגיגית. בהיפודרום הקטן שנחשף בסמוך למצודה ושימש בתקופה הצלבנית למשחקי סוסים ואבירים, נערכים היום משחקים משוחזרים – קרבות אבירים בדיוק כמו בתקופה הצלבנית.

אירועים אלו מתקיימים במהלך החגים, בעיקר בחול המועד סוכות ויש להתעדכן מראש מתי הם מתקיימים ובאילו שעות.
 

ללי.ללי

לאי ללי (לשעבר)
מנוי פרימיום
אולמות האבירים של עכו העתיקה
כתובת: ויצמן 1 עכו
שעות פעילות:
א'-ה', שבת וחג:
18:00-8:30 (בקיץ עד 19:00)
ו', ערבי חג:
16:00-8:30 (בקיץ עד 17:00)

טלפון: 04-9956707
כניסה: בתשלום
נגישות לנכים: כן

מתחת למבנה המצודה המרשים שבנה השליט העות'מאני אחמד אל ג'זאר נמצאים שרידיה של מצודה הוספיטלרית מתקופת הצלבנים. את המצודה הצלבנית חשפו ארכיאולוגים במשך עשרות שנים, חלק אחר חלק, כאשר אינם יודעים מה מסתתר מתחת לשטח המצודה.

האולמות שנחשפו מתחת לפני האדמה נקראים גם אולמות האבירים וביקור בהם מבטיח הצצה אל חייהם של האבירים הצלבנים שחיו כאן לפני מאות שנים. אחד האולמות הוא אולם האסירים, בו חורים עמוקים שעליהם נשזרו שלשלאות כבדות בהן נקשרו האסירים במקום.

שיטוט בתוך הרחובות שנחשפו יגלו כניסה לאולם נוסף, חדר האוכל של החיילים. חדר האוכל הוא היכל ענק ומרשים ביותר הנקרא גם אולם העמודים על שם העמודים המפוארים שהתגלו בו. בחדר זה נהגו החיילים הצלבנים לאכול את ארוחותיהם, כאשר הם ישובים לשולחנות מאורכים. בראש כל שולחן ישב אביר. כל העמודים מעוטרים בפרחים וצלעות האבן שתמכו באולם מעוטרים בשושן צחור ורוזטות. מתחת לחדר האוכל נמצאת מערכת אגירת מי גשם שסיפקה לסועדים במקום את מי השתייה. לצד חדר האוכל תוכלו לבקר גם בחדרי השירותים שהתגלו במקום ושימשו את האבירים ואת צוותם.

אולם האומנות ששימש כחדר הכינוס של המפקדה הוא אולם גדול בגודל של כ-1200 מ"ר. הוא בנוי ומוחזק על ידי עמודי תמיכה- אומנות – שמסודרים לאורך שורות מתוכננות היטב. התקרות מקומרות וחלקן התמוטט ושוחזר על ידי צוות השחזור.

אולם נוסף נקרא האולם היפה שמעוטר באבני גזית וחלונות מעוצבים. המקום שימש כתחנת עצירה עבור הצליינים שהגיעו לעיר.

הביקור באולמות האבירים מלווה בציוד קולי שמספר את סיפור המקום. ההליכה בין האולמות נעשית באופן עצמאי ובכל אולם ניתן לשמוע הסבר. האתר כולו מונגש לנכים למעט מערת המילוט.
 

ללי.ללי

לאי ללי (לשעבר)
מנוי פרימיום
מנהרת הטמפלרים
כתובת: לאורך רצועת החוף, מהעיר העתיקה לכיוון צפון.
שעות פעילות:
ימים א'-ה', שבת וחג:
9:30-19:30 (בחורף עד 17:30)
ימי שישי וערבי חג:
9:30-17:30 (בחורף עד 16:30)
טלפון: 1-700-708020
כניסה: כל מידע הנוגע לפעילות אתרי התיירות, שעות פתיחה ומחירים יש לקבל באתר הרשמי www.akko.org.il
נגישות לנכים: כן

מנהרת הטמפלרים היא שריד למסדר הטמפלרים שפעל בעכו החל משנת 1187, אז גורשו שומרי המקדש – הטמפלרים – מהר הבית בירושלים. הטמפלרים הפכו למסייעים לצליינים ולחולים שהגיעו לעכו מאירופה כדי להכיר את ארץ ישראל וקיוו שהביקור המשיחי כאן יטיב עם מצבם. בשנת 1187 הקימו בחלק הדרום מערבי של עכו לא מעט מבנים ציבורים, ביניהם המצודה המרכזית של המסדר.

המנהרה שהוקמה מתחת למצודה, חולפת בין רחובות העיר עכו, מהמצודה ועד לנמל העיר בצדו המזרחי. חלק רב מהמנהרה שופץ ושוחזר בתחילת שנות האלפיים והיום ניתן לבקר לאורכה של המנהרה ולצפות כאן בחוויה אורקולית מיוחדת שמלווה את הצועדים בתוך המנהרה, מספרת את סיפורה של המנהרה ושל הטמפלרים בעכו ומגלה לא מעט מהחיים של תושבי עכו בתקופה הצלבנית.

המנהרה התגלתה לראשונה בשנות התשעים של המאה הקודמת ונפתחה בתחילה רק בחלקה המערבי. לאחר כמה שנים נוספות של חפירות ועבודת שחזור נפתחה כל המנהרה לביקורי קהל. הביקור במנהרה מתאים גם לנכים.

החוויה האורקולית במקום משלבת בין אנימציה מיוחדת ובין סאונד ואור ומתאימה למשפחות עם ילדים, קבוצות ובודדים.
 

ללי.ללי

לאי ללי (לשעבר)
מנוי פרימיום
אתרים יהודים בעכו העתיקה

  • בית הכנסת התוניסאי
    בית הכנסת אור תורה הוא אחד מבתי הכנסת היפים ביותר בעולם והוא נקרא גם "הג'ריבה", על שם בית הכנסת הגדול באי ג'רבה שבתוניסיה. הוא המבנה היחיד בעולם מסוג זה שנשמר כיום והוא עדות למורשת עתיקה של מתפללים מכל עדות המזרח, אשר ממשיכים להגיע ולהתפלל במקום גם היום.

  • בית הכנסת הרמח״ל
    בית הכנסת הרמח"ל נמצא ברחוב השוק, הלוא הוא הרחוב הראשי של שוק עכו העתיקה. הוא נותר כאן כאחד מהרמזים האחרונים להיסטוריה היהודית העתיקה של עכו ובשנים האחרונות עבר שיפוץ ושיחזור כדי שיוכל להמשיך ולקיים את מסורתו זו.


  • בית חיים פרחי
    חיים פרחי הוא אחד האנשים שחייהם נקשרו אל תולדותיה של עכו ותולדות הגליל בכלל. בעיר מוקדשת לו כיכר על שמו וביתו, שנמצא בתוך שוק העיר העתיקה, עומד כסמל לצמיחת היישוב היהודי בעיר, אך לא ניתן לבקר בתוך הבית, אלא רק לצפות עליו מבחוץ.
 

ללי.ללי

לאי ללי (לשעבר)
מנוי פרימיום
בית חיים פרחי

כתובת: שוק העיר העתיקה
שעות פעילות: לא פתוח ללא תיאום
טלפון: 04-9956707
מחיר כניסה: ללא תשלום
נגישות לנכים: לא


חיים פרחי הוא אחד האנשים שחייהם נקשרו אל תולדותיה של עכו ותולדות הגליל בכלל. בעיר מוקדשת לו כיכר על שמו וביתו, שנמצא בתוך שוק העיר העתיקה, עומד כסמל לצמיחת היישוב היהודי בעיר, אך לא ניתן לבקר בתוך הבית, אלא רק לצפות עליו מבחוץ.

חיים פרחי נולד בדמשק בשנת 1760 כבן למשפחה עשירה ומבוססת. שליט עכו אל ג'זאר זיהה את הפוטנציאל הטמון בבחור הצעיר והמוכשר מדמשק ומינה אותו להיות שר הכספים של הממשל בעכו. במהלך תפקידו פיתח תוכניות שונות שסייעו לפיתוח הכלכלה בתקופת השלטון העות'מאני ותמך בקהילה היהודית שחייתה אז בעכו. תמיכתו בקהילה היהודית הביאה רבים לכנות אותו "שר היהודים".

גם לאחר מותו של אל ג'זאר המשיך פרחי לתפקד כאיש מוביל ביישוב וסייע לעלייתם של יהודי צפון אפריקה ויישובם בגליל. בימיו של פרחי צמחה הקהילה היהודית בעכו ומנתה כ-800 נפשות.

בשנת 1820 נרצח פרחי על ידי קבוצה שנשלחה מטעם הממשל העות'מאני ועבדאללה, שהיה אז המושל והחל לפקפק באמינותו של פרחי, לא מעט בגלל מוצאו היהודי. גופתו של פרחי הושלכה לים אך מורשתו נותרה ועודנה ומתגלמת בבית שנותר שומם במרכז השוק והכיכר שנקראה על שמו שנמצאת גם היא במרכז העיר העתיקה.

הביקור בבית פרחי משולב במסלולים מודרכים רבים המוצעים על ידי גופים תיירותיים בעכו ובכלל וניתן להגיע לצפות בבית ולשמוע את הסיפור כולו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה