עזרה חניה בבני ברק....

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
לפני עשר דקות חניתי.
פעולת החניה עצמה לקחה עשר דקות (ולא בגלל שאני לא יודע לחנות!... תיכף תבינו), ופעולת חיפוש החניה גזלה 45 דקות תמימות מזמני. באישון ליל.
כן, אני מדבר על בעיית החניה בבני ברק.
אבל למה להקדים את המאוחר? בואו נעשה סדר בדברים:

לאחר נסיעה ארוכה מחוץ לעיר, חזרתי לביתי שבבני ברק עם אשתי והתינוק.
והנה, במקום שאגש לחניה שברחוב (לא נדבר על חניה בפתח הבית), אני ניגש לרחוב מפוצץ ברכבים, שחלקם נאלצו מחוסר מקום לחנות באופן בלתי חוקי בעליל, מתוך כוונה להזיז את הרכב עם שחר בצאתם לעבודת יומם.
נו, ניגשים לרחוב הבא. אבל ברחוב הבא הבעיה זהה לחלוטין.
ניגשים לרחוב השלישי.
עוברים הלאה לרחוב הרביעי.
ולחמישי.
ולשישי.
ולשביעי.
ולשמיני.
ולתשיעי.
ולעשירי.

וכן הלאה...
אני מוצא את עצמי עורך היכרות מעמיקה עם כל סמטאותיה של שכונת המגורים שלי ושל השכונות הסמוכות, יותר ופחות, כולל בניינים, חצרות בלתי מגודרות (לא התכוונתי לחנות שם, אל דאגה!) ובינות לפחים. אני עובר הלאה לרמת גן, ושם הבעיה דומה.
אני נוסע ונוסע ונוסע ונוסע ונוסע ונוסע ונוסע ונוסע ונוסע, מגיע למקומות שההליכה משם לביתי היא כרבע שעה - עשרים דקות, אבל חניה אין! פשוט אין!!! [בקצב הזה כדאי לבנות חניונים במדבר יהודה ולסדר שאטלים לעיר... רק בין 8 בבוקר ל-8 בערב כמובן...].
עכשיו תגידו לי אתם, זה נורמלי שעירייה תאפשר לדבר כזה לקרות? עירייה לא אמורה לקחת את העניינים לידיים ולדאוג לחניונים תת קרקעיים או משהו בדומה לזה? זה לא מינימום? שאני אבין - אנחנו חיים בשנות השישים של המאה הקודמת, בה רק לעשירים בארץ היו רכבים? מה הולך כאן???

טוב, נו, למה אני מעלה את זה כאן?
אז ככה:
קודם כל - להוציא קצת קיטור! מה יש, אסור?
אבל יש כאן 2 סיבות מהותיות יותר:
הראשונה - אם אי מי מכם בעל/ת השפעה בנושא, בבקשה לפעול בנושא הזה ד-ח-ו-ף!!! זה לא סובל שום דיחוי! ולא, אני לא מבקש בשבילי. אני ב"ה עוזב את העיר הזאת בקרוב מאוד. אני מבקש בשביל כל מי שגר בעיר המדהימה הזאת, שיש בה פי חמש מכוניות ממקומות חניה, ופי עשר דו"חות חניה ממכוניות! הכנסה נאה לקופת העירייה.
אבל הסיבה השנייה באה מחמת דבר נוסף שטרם הזכרתי, וזה נוגע (פחות או יותר) לכל מי שגר בבני ברק ויש לו רכב. בעודי תר אחר ישועה בדמות חניה נורמלית, נוכחתי בדבר מרגיז במיוחד. המון מכוניות חונות במרחק רב (יחסית) זו מזו, כאילו אנחנו נמצאים באמצע המדבר. לו יכולתי, הייתי מצמצם את כל המרווחים המיותרים, ויוצר "יש מאין" כמעט מספר כפול של חניות! למה לא חונים צמוד זה לזה? אז נכון, אני משתדל מאוד לדון לכף זכות כל מי שחנה, שיתכן מאוד שבשעת החניה הוא אכן חנה בצמוד לאחר, ורק לאחר מכן הרכב השני יצא ורכב שלישי הגיע וכן הלאה... אבל בינינו - הרבה לא חושבים על זה, ורק ממהרים לחנות בצורה נוחה ולעוף הביתה כבר.
אז ב-ב-ק-ש-ה מכולם, לכל הפחות בשעות הערב, כשאתם חונים ללילה הקרוב, השתדלו לחנות כמה שיותר צמוד לרכב הסמוך!!!!

ועכשיו - למה פעולת החנייה לקחה לי כ"כ הרבה זמן?
ובכן, מכיוון שרכב חנה באמצע שתי חניות, נאלצתי לחנות חצי על הכביש וחצי על המדרכה. אלא שהיו רכבים רבים סביב (אני מדבר על חניה שבסוף רחוב ללא מוצא, אם מישהו מבין למה אני מתכוון), וגם על המדרכה עצמה היתה כמות זבל שלא מביישת את אתר חיריה, כיאה וכיאות לבני ברק. כך שראשית כל נאלצתי לצאת מן הרכב ולפנות בעצמי את כל הזבל שהיה שם (בעיקר ברזלים שונים, רפסודות, קרטונים, וסתם שאר מרעין בישין), ורק לאחר מכן יכולתי לחנות. אלא שמכיוון שמסביב היו רכבים רבים, הייתי צריך לגייס כישורי אדריכלות ועיצוב פנים (שאין לי...) ולחשב את הכיוון המדויק דרכו אוכל להיכנס בצורה טובה לחניה הבלתי אפשרית הזו.
מבטיח לכם ששיעור נהיגה שכזה אף אחד כאן לא עובר אצל מורה, מומחה ככל שיהיה!...

ולעת עתה דילגתי על נושא דו"חות החניה שהעירייה מחלקת בנדיבות רבה. (אגב, אין שום הבדל בין זה לבין הווירוסים במחשבים. בשניהם הגוף האחראי לדבר יוצר את הבעיה ודורש כסף עבור הפתרון! טוב, לא בדיוק, אבל כמעט...).



[נ.ב. סליחה על הנוסח הבלתי מקצועי, אני פשוט גמור מעייפות אחרי כל החיפושים הללו בשעה כזו... אבל להוציא קיטור בכל זאת הייתי חייב!...]
 

לחיל אומר

משתמש מקצוען
אני חושב שהמשפט הכי חשוב שנאמר כאן הוא
אז ב-ב-ק-ש-ה מכולם, לכל הפחות בשעות הערב, כשאתם חונים ללילה הקרוב, השתדלו לחנות כמה שיותר צמוד לרכב הסמוך!!!
מכיוון שהעזרה הטובה ביותר זה לא לחכות לטיפול של הדרגים הגבוהים אלא שפשוט שהציבור יתחשב בעצמו.
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
באלעד אני רוצה לשכור חנות בנחלת יצחק, רק כדי לקבל חניה שמורה.
(בכחצי ואולי ברוב החניות של המרכז המסחרי יש שלט "שמור לחנות פלונית")
אבל במרכז רימון ב"ה אף פעם לא חסרה חניה.
 

stk

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הכי כואב שגם בערים החדשות ובשכונות מתוכננות, נציגים שלנו פועלים להורדת תקן חניה בתואנה ש"אצל חרדים אין רכבים" אני יושבת בישיבות כאלו ומתפוצצת.


הוא אשר כתבתי לעיל
מכעיס לשמוע שנציגים שלנו אחראיים על זה

אין לציבור איך לעזור לכם עמ לתבוע את אותם עיריות ונציגים?

איך זה שרק אחיסמך זכתה לעצור פרוייקטים שלמים שאחת הסיבות העיקריות והמייקרות היתה החיוב בחניה לפי תקן

מכיוון שהעזרה הטובה ביותר זה לא לחכות לטיפול של הדרגים הגבוהים אלא שפשוט שהציבור יתחשב בעצמו.

הבעיה שיש הרבה ציבור שמתחשב רק בעצמו ולא רואה אחרים ממטר
אפשר לראות נהג עוצר לשוחח עם חבר ובינתיים חוסם את כל הכביש
או להוריד ילד לת"ת
מילא במצב שאין חניה ריקה מטר ליד- גם אז תוריד את הילד ופה את הדרך מיד

מחזות מעין אלו נצפים יום יום

צריך לצאת בקמפיינים להחדיר לציבור
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הכי כואב שגם בערים החדשות ובשכונות מתוכננות, נציגים שלנו פועלים להורדת תקן חניה בתואנה ש"אצל חרדים אין רכבים" אני יושבת בישיבות כאלו ומתפוצצת.

זו הבעיה. גם בערים הישנות.

שמעתי אישית מנציגה חילונית שישבה בועדת תכנון ובניה, ששחה לפי תומה על פרוייקט חרדי מסויים בירושלים, שנבנה על קו 0 של רחוב סואן.
"החרדים בוועדה אמרו לנו שככה זה אצל חרדים, הם רגילים לצפיפות".

והפרוייקט אושר, אלא מה. כמו כל האחרים שאושרו בלי שום תכנון תחבורתי או תשתיתי תואם.

הגיע הזמן שנבין, שבשורה כמו 'תוספת 8000 יחידות דיור בשכונות החרדיות', היא בשורה רעה. כן, רעה. כי התוספת הזו באה בלי שום תשתיות, על חשבון כל הדיירים הקיימים. היא הופכת את השכונות שלנו לסלאמס, לחיים של סבל מתמשך.

העיתונאים שלנו מפמפמים לנו כביכול זו בשורה. אבל במציאות, זה פשוט צעד שגוי, להוסיף לשכונות הצפופות שלנו עוד 8000 דיירים. כבר עכשיו המצוקה מטורפת בכל תחום, והם מאשרים, מאשרים ומאשרים עוד בניה. כל בניין בן 2 קומות בסביבתי (רובע צפוף מאד שהוגדר לשימור), קיבל אישור ל-5, כשהמהדרין גונבים קומה שישית בגג רעפים. אין חניה, אין מקום, אין מוסדות, אין תשתיות, אין כלום, אבל אישורי בנייה ניתנים ברווח.

צריך דיור לציבור החרדי. על כך אין חולק. המצוקה נוראה.
אבל הדיור הזה אמור להינתן בצורה נכונה, באזורים המתאימים, מתוך תכנון ומחשבה קדימה. ולא בלחץ של 'חייבים לאשר עוד בניה ולכתוב בעיתון שבזכותי אישרו'.

(כותבת מהצד השני - של דיירת תמימה ונטולת רכב, שבעלי רכבים נואשים חוסמים לה שוב ושוב את הרחוב בחניות לא חוקיות).
 

ידיד

משתמש פעיל
הגיע הזמן שנבין, שבשורה כמו 'תוספת 8000 יחידות דיור בשכונות החרדיות', היא בשורה רעה. כן, רעה.
ברור לגמרי!!
ומי שרוצה דוגמה, שיבוא לשכונת רוממה בירושלים ויראה איך הרסו, פשוט הרסו שכונה שלווה ורגועה, פוצצו אותה ברבי קומות וזה עוד לא הסוף:mad::mad:
יש שם עומס מטורף, כבעל רכב אני מעדיף לפעמים ללכת ברגל אם אני צריך להגיע מאזור מקור ברוך לבעלזא, ברכב זה יכול לקחת יותר מכפול זמן.

לי אין ספק שנעשו שם דברים לא חוקיים, לא יכול להיות שמאשרים כ'כ הרבה יחידות דיור ללא תשתיות מתאימות.
 

שתים

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
ברור לגמרי!!
ומי שרוצה דוגמה, שיבוא לשכונת רוממה בירושלים ויראה איך הרסו, פשוט הרסו שכונה שלווה ורגועה, פוצצו אותה ברבי קומות וזה עוד לא הסוף:mad::mad:
יש שם עומס מטורף, כבעל רכב אני מעדיף לפעמים ללכת ברגל אם אני צריך להגיע מאזור מקור ברוך לבעלזא, ברכב זה יכול לקחת יותר מכפול זמן.

לי אין ספק שנעשו שם דברים לא חוקיים, לא יכול להיות שמאשרים כ'כ הרבה יחידות דיור ללא תשתיות מתאימות.
אבל דווקא ברוממה בנו חניון לכל פרוייקט, והרבה פעמים אנחנו נכנסים לחניות הללו כדי לחנות - הם פתוחים לכל דורש.
 

חושב מחדש

משתמש מקצוען
הגיע הזמן שנבין, שבשורה כמו 'תוספת 8000 יחידות דיור בשכונות החרדיות', היא בשורה רעה. כן, רעה. כי התוספת הזו באה בלי שום תשתיות, על חשבון כל הדיירים הקיימים. היא הופכת את השכונות שלנו לסלאמס, לחיים של סבל מתמשך.
מעבר לבעיות החניה עקב בניית דירות נוספות,
כל נושא הכבישים מסביב כרגיל לא מקבל מענה ופתרון,

למשל כל התוכנית החדשה לבניית 11000 יחידות דיור בצפון בני ברק, יביאו עוד כמה אלפי רכבים לאזור, ואולי פתאום רבי עקיבא יתרחב... או אולי ח''ו יתחילו בעיות של פקקים [:)]

באזור העבודה שלי, בונים כעת בנין ענק, עיריית תל אביב עמדה על כך, שחלק מעלות אישורי הבניה תהיה עם התחייבות לבניית כביש גישה נוסף לבנין, אשר יכול להכיל רכבים כמנין החניות בבנין.
וזה הוקיר את עלות הבניה בהמון, אבל בית המשפט עמד לצידה של עיריית תל אביב.
 

שיפי פוקסמן

תיכנון ועיצוב פנים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
אבל דווקא ברוממה בנו חניון לכל פרוייקט, והרבה פעמים אנחנו נכנסים לחניות הללו כדי לחנות - הם פתוחים לכל דורש.

הכניסה והיציאה מהחניונים האלה נוראית, בעיקר בפרויקט של כדורי שמשמש את כל באי שערי רווחה החדש. מי שרוצה לחצות את רחוב בריינדס יכול לחכות 10 רמזורים בגלל הכאוס בכניסה והיציאה מהחניון, כנ''ל הכניסה לתנובה שגורמת בשעות עומס לחסימה של רחוב שמגר.
פעם לא היו לוקחים רכב לאיזור גאולה בגלל קושי בחניה, כיום גם איזור שמגר הופך לכמעט בלתי אפשרי.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
אבל דווקא ברוממה בנו חניון לכל פרוייקט, והרבה פעמים אנחנו נכנסים לחניות הללו כדי לחנות - הם פתוחים לכל דורש.

נכון. ברוממה הבעיה היא 'רק' צפיפות בכבישים + חוסר במוסדות+ חוסר בתשתיות.
חניונים יש, אם כי הם חוסמים את הרחובות הקטנים שלידם, שלא בנויים לכזה עומס (כמו ברנדייס שהפך לפקק נצחי).

בגאולה, הבעיה היא בנוסף לכל אלו, גם מצוקת חניה.
 

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
לגבי אזורים במרכזי הערים הגישה הרווחת היום בעולם היא לתכנן אותם דווקא ללא חניות כדי שאנשים יבואו רק בתחבורה ציבורית. וכך זה צריך להיות גם אצלינו.
אבל בכל מה שקשור לתחבורה אנחנו כל כך אחורה... ואכן אזור רוממה פוצצו חניות (לא נתקלתי במחסור חניה ברב שפע, שערי רוחה ושות') ואז גילו בעיה חדשה, חבל שלא לומדים ממקומות אחרים...
לכן בעיני הזלזול בפריפריה ובערים הרחוקות יותר חמור, האדמות שם לא כל כך יקרות, והרציונאל המקובל בעולם שאנשים הולכים לגור רחוק בשביל מרוח נשימה ואיכות חיים. הערים החרדיות הן פריפריה אבל בונים שם כאילו זה מרכז עיר חשובה בניה לגובה, מחסור בחניות ועוד.
 

מנגנת

משתמש מקצוען
התנהלות של הגורמים המשפיעים בענינים האלה, לא מתיחסת לסעיף "חוקי".
החוק נועד לאנשים הקטנים, כמונו.
החלטות על אישורי בניה בהיקפים גדולים, וכל מה שמסתעף, מסתמכות על שיקולים שרווחת הציבור אינו נכלל בינהם.
ומי שעדיין חושב אחרת, צר לי שניפצתי.
לנגד עינינו, מול החלון שלי, מוקם עכשיו מבנה פרוביזורי מפלצתי, שאי אפשר להתעלם ממנו גם אם מאוד מתאמצים, לא חוקי משום בחינה שהיא, שמאחוריו פלונטר פוליטי מסועף שלעולם לא הייתי מודעת אליו אם לא הקשר המעשי הישיר לחיים שלי, לצערי.
השיירה הזאת עוברת, ואפילו הכלבים כבר לא נובחים.
ותרשו לי להיות בוטה, אם מנהיגי הציבור הזה שואלים את עצמם מה פתאום יש זליגה של קולות חרדיים לליכוד, התשובה מרומזת כאן.
 

אלישבע10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
ותרשו לי להיות בוטה, אם מנהיגי הציבור הזה שואלים את עצמם מה פתאום יש זליגה של קולות חרדיים לליכוד, התשובה מרומזת כאן.
נו באמת.
רק שאני אבין - ברמת גן ותל אביב אין מצוקת חנייה?
והתחבורה ציבורית - מי בדיוק אחראי לכל המחדלים?
שר התחבורה ישראל כץ, מוברג גבוה גבוה בליכוד.
כל כך קל ונח להאשים את שש חברי הכנסת של יהדות התורה בכל הבעיות של הציבור החרדי.
ומי שחושב שהצבעה לליכוד תפתור את כל בעיותיו - חכמולוג בעיני עצמו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכח

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אַשְׁרֵי כָּל יְרֵא יְהוָה הַהֹלֵךְ בִּדְרָכָיו:ב יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תֹאכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ:ג אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ:ד הִנֵּה כִי כֵן יְבֹרַךְ גָּבֶר יְרֵא יְהוָה:ה יְבָרֶכְךָ יְהוָה מִצִּיּוֹן וּרְאֵה בְּטוּב יְרוּשָׁלִָם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ:ו וּרְאֵה בָנִים לְבָנֶיךָ שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
נקרא  21  פעמים

לוח מודעות

למעלה