חלמתי שיש כיפות וקסברגר - או שיש איפה להשיג אותן?

לאה בלוי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
נכתב ע"י קקטוס;1290573:
אחד המשפטים המוזרים ששמעתי...
אסטרטגיה לא טמונה ברעיון, היא משרתת את הרעיון.

אסטרטגיה היא רעיון שמשרת מטרה.
לפעמים המטרה היא לקדם רעיון.

וביתר פירוט:
אם המטרה שלי היא להחיות את ענף הביסקוויטים, להעלות מכירות ולהעלות מודעות של מותג מסוים - מוצר חדש יהיה אסטרטגיה מצוינת לעשות את זה.

כדי להחדיר מוצר חדש מן הסתם אצטרך לבנות אסטרטגיה שיווקית או לפחות תקשורתית, לעניין זה. אלא אם כן אשתמש באותם עקרונות שעמדו לנגד עיני בעת שעבדתי למצוא את המוצר החדש כאסטרטגיה למטרות אחרות.
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י ckuh;1290998:
אסטרטגיה היא רעיון שמשרת מטרה.
לפעמים המטרה היא לקדם רעיון.

וביתר פירוט:
אם המטרה שלי היא להחיות את ענף הביסקוויטים, להעלות מכירות ולהעלות מודעות של מותג מסוים - מוצר חדש יהיה אסטרטגיה מצוינת לעשות את זה.

כדי להחדיר מוצר חדש מן הסתם אצטרך לבנות אסטרטגיה שיווקית או לפחות תקשורתית, לעניין זה. אלא אם כן אשתמש באותם עקרונות שעמדו לנגד עיני בעת שעבדתי למצוא את המוצר החדש כאסטרטגיה למטרות אחרות.
לא מסתדר לשונית עם המושג "אסטרטגיה"
אבל כבר מקובל במשך שנים רבות בין אנשי מקצוע שונים, להשתמש בטרמינולוגיה מוטעית, בהטייה שהם קבעו לנכון, ושיתפוצץ המילון....
 

בראש מילה

משתמש סופר מקצוען
מויקיפדיה - אסטרטגיה היא תוכנית פעולה כוללת ומפורטת.

גם בשיווק, כמו בכל תחום אחר, מציבים מטרה, ובונים אסטרטגיה כדי להגיע למטרה הזו.
וכמו שלאה כתבה, אם המטרה היא לקדם את ענף הביסקוויטים, האסטרטגיה יכולה להיות החדרת מוצר חדש מהתחום לשוק.
האסטרטגיה יכולה גם להיות אחרת, כמובן... יש הרבה דרכי פעולה אפשרויות, והחכמה היא לגלות מהי דרך הפעולה היעילה ביותר.
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י בראש מילה;1291254:
מויקיפדיה - אסטרטגיה היא תוכנית פעולה כוללת ומפור טת.

גם בשיווק, כמו בכל תחום אחר, מציבים מטרה, ובונים אסטרטגיה כדי להגיע למטרה הזו.
וכמו שלאה כתבה, אם המטרה היא לקדם את ענף הביסקוויטים, האסטרטגיה יכולה להיות החדרת מוצר חדש מהתחום לשוק.
האסטרטגיה יכולה גם להיות אחרת, כמובן... יש הרבה דרכי פעולה אפשרויות, והחכמה היא לגלות מהי דרך הפעולה היעילה ביותר.
כלומר:
מוצר חדש איננו "אסטרטגיה"
אלא הוא חלק מתוכנית אסטרטגית, ואולי אפילו חלק חשוב בה.
כפי ש"רמקול" אינו "מערכת הגברה" אך הוא בלי ספק חלק עיקרי וחשוב בה.
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י ckuh;1290998:
אסטרטגיה היא רעיון שמשרת מטרה.
לפעמים המטרה היא לקדם רעיון.

וביתר פירוט:
אם המטרה שלי היא להחיות את ענף הביסקוויטים, להעלות מכירות ולהעלות מודעות של מותג מסוים - מוצר חדש יהיה אסטרטגיה מצוינת לעשות את זה.
אני חושב שממש לא
אם תעשי סקר, תגלי שאיש לא זוכר של איזה מותג שברי הבסקוויטים הללו (אל תערכו חיפוש בפורום...)
להחיות את ענף הבסקוויטים ע"י שברי בסקוויטים, זה כמו להחיות את ענף הלחם על ידי פירורי לחם, או להחיות את ענף הלולבים ע"י קוישיקלאך....
זה מוצר בפני עצמו.
 

שירי12

משתמש סופר מקצוען
במקרה הנ"ל, לפי הבנתי, המוצר החדש הוא אכן אסטרטגיה, עבור קידום מכירות הביסקויטים השלמים...

כמו שיש מקרים שמוציאים מהדורה מוגבלת של מוצר (למשל קליק זהב , ורוד וכו'), אפילו בהפסדים, כדי לשמור על חדשנותה ומיקומה של החברה בתודעת הצרכנים.
 

לאה בלוי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
ע"ע בייגלה שטוחים.
הוא העלה את המכירות של כל הקטגוריה.
 

לאה בלוי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
נכתב ע"י קקטוס;1291262:
כלומר:
מוצר חדש איננו "אסטרטגיה"
אלא הוא חלק מתוכנית אסטרטגית, ואולי אפילו חלק חשוב בה.
כפי ש"רמקול" אינו "מערכת הגברה" אך הוא בלי ספק חלק עיקרי וחשוב בה.

מוצר חדש הוא לא אסטרטגיה, כי הוא שם עצם ולא פועל.

המצאת המוצר, החדרתו, ניצול המצב הזה כדי להחדיר ערכים נוספים (כמו 65 שנים, פשטות ועוד), בחירת הטון והסגנון - כל אלה פעולות ולכן הם יכולים, גם לטענתך, להיכנס תחת הכותרת אסטרטגיה.

עכשיו הכל מסודר נכון?
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י ckuh;1291292:
מוצר חדש הוא לא אסטרטגיה, כי הוא שם עצם ולא פועל.

המצאת המוצר, החדרתו, ניצול המצב הזה כדי להחדיר ערכים נוספים (כמו 65 שנים, פשטות ועוד), בחירת הטון והסגנון - כל אלה פעולות ולכן הם יכולים, גם לטענתך, להיכנס תחת הכותרת אסטרטגיה.

עכשיו הכל מסודר נכון?
בערך
אבל במקרה הנ"ל
הערכים כל כך סמויים מהעין, שלעניות דעתי הם אפילו נדחים מפני העוצמה של המוצר (שהוא לא חדש, ניתן להשיג אותו כבר 85 שנה בשוק מחנה יהודה...)
אני חוזר שוב, ומזמין אותך לנסות ולבדוק באמצעות סקר:
כמעט כל מי שראה את המודעה, קיבל לתודעה שלו את המוצר הנהדר, ואפילו הלך לקנות אותו.
כמעט אף אחד לא קיבל לתודעתו את ערכי המותג, כי אין להם שום חשיבות, בידול או ייחודיות, (65 שנה זה משהו שכל אחד יכול לכתוב, ופשטות זה מנוגד לחדשנות)
מה שאני קיבלתי לתודעה, זה שיש חברה כלשהי שיש לה במפעל פטיש שניצלים גדול....
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י ckuh;1291288:
ע"ע בייגלה שטוחים.
הוא העלה את המכירות של כל הקטגוריה.
יש להבדיל:
ביגלה שטוחים הוא קודם כל ביגלה
זה משהו שקודם לא רק על ידי שינוי הצורה, אלא גם ע"י שינוי הטעם
מלחמת המותגים בין אסם וביגל ביגל הורגשה בכל פינה במדינה.

בקמפיין הנוכחי אין שום איזכור לטעם או למשהו דומה לאיכות.
פשוט רעיון פרקטי מפטנט רשום, שיושם בהצלחה על ידי חברה כלשהי
למה שמישהו יתעורר מזה?
 

שירי12

משתמש סופר מקצוען
אם ככה, אז איך תסבירו את הקמפיין השבועי של קפה טורקי עלית?
הטורקים השתדרגו עם השנים?

מענין לשמוע מאנשים שנמצאים בתחום...
 

לאה בלוי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
נכתב ע"י קקטוס;1291330:
יש להבדיל:
ביגלה שטוחים הוא קודם כל ביגלה
זה משהו שקודם לא רק על ידי שינוי הצורה, אלא גם ע"י שינוי הטעם
מלחמת המותגים בין אסם וביגל ביגל הורגשה בכל פינה במדינה.

בקמפיין הנוכחי אין שום איזכור לטעם או למשהו דומה לאיכות.
פשוט רעיון פרקטי מפטנט רשום, שיושם בהצלחה על ידי חברה כלשהי
למה שמישהו יתעורר מזה?

לבייגל בייגל לקח די הרבה זמן להתעורר. זמן שהיה מספיק קריטי.
המודעות לקטגורייה הועלתה דווקא על ידי השטוחים של אוסם, שלא היה בהם שינוי של טעם. מי ששינה את הטעם היה בייגל בייגל, שכאמור עשו את זה קצת מאוחר.
 

עיצובים

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
מתוך ליין הכיפות של 'הומינר מזכרות'

בקרוב אצלכם :)
 

קבצים מצורפים

  • 10368458_577610819004390_976969573318008527_n.jpg
    KB 34.8 · צפיות: 8

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  18  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה