חיסורים, עצות בבקשה.

במבה אדומה10

משתמש רשום
כמחנכת לכיתה א', יש לי תלמידה שעדיין לא חזרה לשגרה מערב ר"ה.
ערב החגים הייתה חולה, ואח"כ מלחמה, האזור כבר חזר לשגרה ממזמן, (בת ים)
דיברתי עם האמא היא מאוד מפחדת. ו.... איך אני ממשיכה הלאה?
הבו עצות, מה תפקידי בעת הזאת? להתעלם? להמשיך כרגיל?
לטענתה היא משלימה את הנלמד כל יום, ועדיין, זה תקין?
 

hilasg

משתמש פעיל
כמחנכת לכיתה א', יש לי תלמידה שעדיין לא חזרה לשגרה מערב ר"ה.
ערב החגים הייתה חולה, ואח"כ מלחמה, האזור כבר חזר לשגרה ממזמן, (בת ים)
דיברתי עם האמא היא מאוד מפחדת. ו.... איך אני ממשיכה הלאה?
הבו עצות, מה תפקידי בעת הזאת? להתעלם? להמשיך כרגיל?
לטענתה היא משלימה את הנלמד כל יום, ועדיין, זה תקין?
דבר ראשון לערב את ההנהלה ואת היועצת שיכנסו לתמונה וישוחח איתה
לדעתי זה לא חוקי להשאיר ילד בבית יש חוק חינוך חובה
 

אנוכי

משתמש מקצוען
בעיקרון לדבר הזה יש קב"ס
רובם ממש לא אנשים רעים, רק מסבירים להורים שכרגע התפקיד של הילד להיות בביה"ס.
הרבה מנהלים עובדים בשילוב ידיים איתם ומסבירים להם את הרקע ואיך כדאי לגשת אל המשפחה הספציפית.
בכל מקרה רצוי ממש ליידע את ההנהלה.
וודאי לא לקחת אחריות ע"כ שאח"כ יכעסו עליך על חוסר דיווח.
 

במבה אדומה10

משתמש רשום
ממה היא מפחדת?
מסכנה הילדה
תודה על התגובות, הן נותנות לי חיזוק שאני "שפויה" (ולא סתם מורה שמחפשת בעיות...) היא מפחדת ממחבלים...
את הגדולה היא כבר שלחה, הקטנה עדיין בבית.
בימים האחרונים כבר יש שלל תירוצים, אני לא מרגישה טוב, הילדה לא מרגישה טוב...
המנהלת מודעת. לי נראה שמשהו כבר לא תקין. צודקת?
 

hilasg

משתמש פעיל
תודה על התגובות, הן נותנות לי חיזוק שאני "שפויה" (ולא סתם מורה שמחפשת בעיות...) היא מפחדת ממחבלים...
את הגדולה היא כבר שלחה, הקטנה עדיין בבית.
בימים האחרונים כבר יש שלל תירוצים, אני לא מרגישה טוב, הילדה לא מרגישה טוב...
המנהלת מודעת. לי נראה שמשהו כבר לא תקין. צודקת?
כן ממש לא תקין
אני חושבת שזה הזמן לערב קבסית
להציע למנהלת לערב קבסית ולערב את היועצת
אולי לזמן את האמא לפגישה עם ההנהלה
שההנהלה תיקח אחריות על המקרה הזה
זה לא תחת אחריות של מחנכת
 

דבורה חזקיה

משתמש מקצוען
בתקופה הזו חוק חינוך החובה לא תקף- בגלל המלחמה
יכול להיות שהוא כבר חזר לתוקפו.

בכל מקרה יש גם חוקים של משרד החינוך מתי מדווחים הלאה על היעדרות
אם בתוך חודש יש היעדרות של שבעה ימים (לא חייב רצופים) צריך להעביר דיווח למנהל בית הספר.
אני לא זוכרת אחרי כמה ימים מדווחים לקב"ס.

אפשר לעזוב את החוק ופשוט לגרום לילדה לרצות לבוא לבית הספר.
לתת לה תחומי אחריות בכיתה שהיא תרגיש מחויבת לבוא/ לעשות לה מבצע שווה
 

במבה אדומה10

משתמש רשום
מערב ר"ה לא ראיתי את הילדה.
@דבורה חזקיה כמחנכת של א' נתקלת פעם בכזה מקרה הזוי?
האמא לא מוכנה לשלוח. בכלל אין קשר לילדה. הילדה אוהבת את בית הספר, היא ילדה חברותית, מאמינה שהיא מתגעגעת עד כלות לחברות. ובטוחה שהיא מסכנה.
 

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
מערב ר"ה לא ראיתי את הילדה.
@דבורה חזקיה כמחנכת של א' נתקלת פעם בכזה מקרה הזוי?
האמא לא מוכנה לשלוח. בכלל אין קשר לילדה. הילדה אוהבת את בית הספר, היא ילדה חברותית, מאמינה שהיא מתגעגעת עד כלות לחברות. ובטוחה שהיא מסכנה.
זה מחייב דיווח לרווחה ולקב"ס.
טובת הילדה היא הגעה סדירה לבית הספר.
מצב של ילדה בבית הוא נזק אדיר לנפשה.
 

דבורה חזקיה

משתמש מקצוען
מערב ר"ה לא ראיתי את הילדה.
@דבורה חזקיה כמחנכת של א' נתקלת פעם בכזה מקרה הזוי?
האמא לא מוכנה לשלוח. בכלל אין קשר לילדה. הילדה אוהבת את בית הספר, היא ילדה חברותית, מאמינה שהיא מתגעגעת עד כלות לחברות. ובטוחה שהיא מסכנה.
את עובדת בביה"ס רגיל? אוכלוסייה ממצב סוציואקונומי נמוך?
זה פרטים מאוד חשובים המשנים מאוד את התמונה.

אני חושבת שתתני לאמא קצת ספייס של כמה ימים עד שבוע
לאח"כ תעשי כל מיני "מניפולציות" תתקשרי על הבוקר וכל החברות יצעקו לך "בואי לכיתה אנחנו מתגעגעות"
יומים אחרי זה תשלחי ציורים מבנות הכיתה- זה מאוד יכול לעורר את הילדה לרצות לבוא לכיתה.

מכיוון אחר משהו שעזר לי מאוד בתחומים אחרים (עבדתי הרבה עם משפחות מורכבות)
לנסות להיכנס לראש של האמא לפחדים החרדות, עד כמה היא מפחדת לשחרר שליטה למרות כל המחירים שזה גובה.
ואז להתקשר ולדבר איתה להביע אמפטיה על המצב.
כשהאמא תבין שאת לא נלחמת בה היא תהיה הרבה יותר פתוחה להקשיב.
תוכלי לפרט לה מה שקורה בכיתה ומה הילדה מפסידה וכמה יהיה לה קשה להשלים לה את כל החומר.
יכול להיות שהאמא תפתח ותספר לך מה הבעיה האמיתית.

אגב כתבת שמרב ר"ה לא ראית את הילדה כמדומני שהמלחמה התחילה אחרי... אז כנראה שהמלחמה היא רק טריגר.

לגבי דיווח לקב"ס ושותפיו זה החוק אז מדווחים מה הם עושים בפועל?
לוקח המון זמן טיפול ולא הייתי מסתמכת על זה.

בהצלחה
 

shani123

משתמש מקצוען
לאח"כ תעשי כל מיני "מניפולציות" תתקשרי על הבוקר וכל החברות יצעקו לך "בואי לכיתה אנחנו מתגעגעות"
יומים אחרי זה תשלחי ציורים מבנות הכיתה- זה מאוד יכול לעורר את הילדה לרצות לבוא לכיתה.
מכיוון שזו ילדה בכיתה א'
והיא לא קובעת את סדר היום בבית
לא הייתי מפעילה מניפולציות דרך הילדה.
הילדה מסכנה
כל התקשורת/ איום / מניפולציה / הבנה צריכה להגיע לאמא/להורים בלבד.
 

דבורה חזקיה

משתמש מקצוען
מכיוון שזו ילדה בכיתה א'
והיא לא קובעת את סדר היום בבית
לא הייתי מפעילה מניפולציות דרך הילדה.
הילדה מסכנה
כל התקשורת/ איום / מניפולציה / הבנה צריכה להגיע לאמא/להורים בלבד.
יכול להיות שאת צודקת
אבל איזו אמא תצליח לעמוד בפני תחנונים שלא מפסיקים.
יכול להיות שהילדה בכלל לא יודעת שיש ביה"ס ולכן היא לא מבקשת ללכת.
אבל אולי אני טועה וזה מידי אגרסיבי...
 

shani123

משתמש מקצוען
יכול להיות שאת צודקת
אבל איזו אמא תצליח לעמוד בפני תחנונים שלא מפסיקים.
יכול להיות שהילדה בכלל לא יודעת שיש ביה"ס ולכן היא לא מבקשת ללכת.
אבל אולי אני טועה וזה מידי אגרסיבי...
איזו אמא? לאמא כאן יש כאן אתגר אישי שהיא צריכה לפתור
ברור שיש כאן משמעות שונה מכל ה99% נשות מדינת ישראל שכן שולחות את הילדים ללימודים מר"ה ועד היום
 

יועץ ארגוני פדגוגי

מהמשתמשים המובילים!
כל מה שנאמר כאן בעיקרון נכון, אבל זה נושא רגיש (ויש לי משפחה בבת ים),
מדובר על איזור שהיה בו כמעט כל יום במשך תקופה אזעקות, בהרבה בניינים אין מרחבים מוגנים ואנשים בהחלט נכנסו לחרדות.

ויש כאן צירוף מקרים של ילדה שהייתה חולה שבוע לפני החגים ולצערינו אחרי החגים התחילה המלחמה כך שזה יצר רצף ארוך... בלי קשר לתקופה זו בשנה רגילה של זמן התאקלמות של תלמידות בכיתה א, (ובמיוחד אם) זה לא המשך טבעי של הגן.

במידה והיא שולחת את הגדולה ז.א. שהאמא כן רוצה, במקביל יש גם את זמני הנסיעה לבית הספר שלפעמים מפחדים מהדרך מה יקרה?

כדאי ונכון לשתף ולהתייעץ עם המנהלת, היועצת ולערב קבסית או פסיכולוגית מהשפ"ח העירוני כדי להתייעץ. (חלק זה התפקיד שלך וחלק זה המנהלת)

יתכן שמדובר ב'נפגעת חרדה' ואפילו שהיא תהיה זכאית לקצבת נכות מביטוח לאומי.

במקביל להתקשר לילדה מידי פעם להתעניין בשלומה (וגם לאמא) וכיון שאחותה הגדולה מגיעה אפשר לשלוח לה יצירות וחומרי עבודה שנעשים בכיתה.

*

ובמקביל לבדוק בכיתה מה שלומם של שאר הבנות ולתת בתקופה זו מקום לרגשות ושחרור רגשות, כי לא רק בבת ים, בכל הארץ ילדים מלאים חרדות ופחדים בתקופה זו.
 

כלי

משתמש פעיל
אני הייתי פונה לאמא באמפטיה וקודם כל מחמיאה לה על כך שהיא דואגת לביתה, ואיזה אמא טובה ואכפתית היא, שאפילו שלא קל לה שהבת נשארת כזה תקופה בבית, היא עושה זאת למען בטחון הילדה, ובגלל שאת האמא ויודעת מה הכי טוב לבת שלך בואי נחשוב ביחד איך אפשר לעזור לה לחזור לכיתה, תספרי לה כמה מחכים לה... מה היא מפסידה.... וזה כל כך חשוב לך שכן תחזור כבר לכיתה.
אולי תבנו ביחד תוכנית הדרגתית, תשאלי את האמא מה יתן לה תחושת בטחון כדי לשלוח את הבת לכיתה.
מעניין למה את הבת הגדולה כן שולחת ואותה לא.
 
לא מובנת השאלה.
משרד החינוך מתיר להורים שחוששים לשלוח את ילדיהם לבית הספר בשל המצב,להשאיר בבית את הילד/ה בלבד,שישלים את החומר החסר.
את בתור מורה איכותית ואיכפתית,תפקידך לשאול לשלומה ותו לא.
אם תרצי להתייעץ אשמח בפרטי.
 

במבה אדומה10

משתמש רשום
לא מובנת השאלה.
משרד החינוך מתיר להורים שחוששים לשלוח את ילדיהם לבית הספר בשל המצב,להשאיר בבית את הילד/ה בלבד,שישלים את החומר החסר.
את בתור מורה איכותית ואיכפתית,תפקידך לשאול לשלומה ותו לא.
אם תרצי להתייעץ אשמח בפרטי.
כשמצב מלחמה יגמר (ב1 לחודש, כמדומני.) אם אחרי שבועיים התלמידה עדיין לא תגיע חלה עלי כמורה, לדווח. המנהלת צריכה להעביר את הטיפול לקב"ס. (-קצין ביקור סדיר)
זה החוק, וזה התפקיד.
תלמידה בכיתה א' שמחסירה כ"כ הרבה זמן מעוררת הרבה מאוד דאגה. זה לא רק חסר לימודי, זה תחילת שנה, היא לא מכירה עדיין את החברות, היא עלולה להישאר מאחורה... ועוד... ועוד...
זה הרבה יותר מורכב ממה שזה נראה.
את מורה?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלא

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד יְהוָה לֹא גָבַהּ לִבִּי וְלֹא רָמוּ עֵינַי וְלֹא הִלַּכְתִּי בִּגְדֹלוֹת וּבְנִפְלָאוֹת מִמֶּנִּי:ב אִם לֹא שִׁוִּיתִי וְדוֹמַמְתִּי נַפְשִׁי כְּגָמֻל עֲלֵי אִמּוֹ כַּגָּמֻל עָלַי נַפְשִׁי:ג יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  25  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה