קורונה חיסונים

מצב
הנושא נעול.

ygy

משתמש מקצוען
יש לי שאלה: כל יום מתגלים עוד אנשים שקיבלו את מנת החיסון הראשונה, ונדבקו בקורונה, מה עושים עם המנה השנייה שלהם? עדיין שומרים להם אותה, או שהיא עוברת לאדם אחר שזקוק לה?
 

משהקפלן

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אני לא מכירה אף אחד שנפגע מאקמול.
ראשי » חדשות » בריאות » רפואהגלוש ב - nrg מעריב מהסלולר
מחקר: פרצטמול מעלה סיכון למחלות אלרגיה
מחקר רחב היקף מצא כי שימוש בחומר שנמצא בין היתר באקמול, עלול להעלות סיכון לאסטמה בבני נוער
רועי שני | 15/8/2010 13:50כתוב לעורךעדויות מדעיות חדשות קושרות בין שימוש בפרצטמול, אחד מחומרי שיכוך הכאבים והורדת חום הנפוצים לדוגמה באקמול ודקסמול, לבין התפתחות של אסטמה ומחלות אלרגיות נוספות. המחקר הקיף 50 מדינות וממנו עולה כי אפילו צריכת פרצטמול בתדירות של פעם בחודש בקרב בני נוער הכפילה את הסיכון לאסטמה, ושימוש של פעם בשנה העלה את הסיכון ב-50% בהשוואה לבני נוער שלא נטלו פרצטמול.
עליה של 50% בסיכון לאסטמה
עליה של 50% בסיכון לאסטמה צילום המחשה: hatemachin, sxc
ממצאי המחקר יפורסמו בגליון הקרוב של כתב העת הרפואי American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine.

לדברי פרופ' ריצ'ארד ביזלי מהמכון למחקר רפואי של ניו זילנד ומי שעמד בראש צוות החוקרים, במהלך המחקר זוהה קשר בין נטילת פרצטמול בקרב בני 14-13 לבין עלייה בסיכון לפתח סימפטומים של אסטמה, דלקת אלרגית בלחמית האף ואקזמה.

במסגרת המחקר תשאלו החוקרים מעל ל-300 אלף בני 14-13 מ-113 מרכזים רפואיים ב-50 מדינות. החוקרים בקשו מהמשתתפים לדרג את תדירות השימוש שלהם בפרצטמול, כאשר פעם בשנה דורג כשימוש מתון ופעם בחודש דורג כשימוש תדיר. במקביל נתבקשו המשתתפים לדווח על סימפטומים של אלרגיות, אסטמה ואקזמה.

מעיבוד הנתונים התגלה קשר מובהק בין שימוש בפרצטמול לבין הסיכון לפתח אסטמה ואקזמה. שימוש מתון בפרצטמול העלה את הסיכון לאסטמה ב-43% ושימוש תדיר העלה את הסיכון מעל לפי 2.5 בהשוואה לאלו שלא צרכו את הכדורים.
"לממצאים משמעות רבה"
באותו אופן התברר גם כי הסיכון ללקות בדלקת אלרגית בלחמית האף גבוה ב-38% אצל אלו שנטלו פרצטמול פעם בשנה, ופי 2.39 אצל אלו שנטלו את התרופה בתדירות של פעם בחודש. משתתפים שנטלו פרצטמול פעם בשנה גם היו חשופים לפתח אקזמה ב-31% יותר בהשוואה לקבוצת הביקורת, ומשתמשים קבועים נחשפו לסיכון מוגבר ב-99% לאקזמה.

למרות שהמנגנון הביולוגי המדויק לפיו פרצטמול גורם לאסטמה ולאלרגיה אינו ידוע, לחוקרים ישנה השערה לפיה פרצטמול מעורר תגובה דלקתית של מערכת החיסון אשר במהלכה עולה הרגישות של לימפוציטים מסוג TH2. כתוצאה מכך, הם הופכים לפעילים במיוחד וגורמים לתגובה חיסונית שמערערת את המערכת.

עוד טענו החוקרים כי במקביל לעליה בפעילות החיסונית של הגוף, פרצטמול עלול גם לדכא את הגורמים הפיזיולוגיים שאמורים לאזן את המערך החיסוני.
דיכוי זה גורם בסופו של דבר להתפתחות של דלקת אלרגית בלחמית האף, הידועה כגורמת לאסטמה חריפה.

לאחר שגילו פרופ' ביזלי וצוות המחקר כי שימוש בפרצטמול גורם לסיכון מוגבר ללקות באסטמה, דלקת אלרגית בלחמית האף ואקזמה, הם חישבו בשיטות סטטיסטיות את אחוז המקרים של מחלות אלו שהיה נמנע לו האוכלוסיה הכללית היתה מפסיקה לצרוך פרצטמול.

החוקרים מצאו כי המנעות מהתרופה הייתה מצמצמת באופן משמעותי ביותר את שיעור החולים באסטמה מקרב האוכלוסיה הכללית. "לממצאים אלו יש משמעות רבה מבחינת בריאות הציבור", אמר ביזלי. "נדרשים כרגע מחקרים נוספים שיסבירו את הקשר המדויק בין פרצטמול לבין אסטמה, וזאת במטרה לנסח קווי יסוד חדשים של שימוש במשככי כאבים ומורידי חום - לא רק בילדים, כי אם גם בקרב נשים הרות ואנשים בוגרים".
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
א. אני לא מכירה אף אחד שנפגע מאקמול. ובלי קשר לזה לא מתלהבת לתת שום תרופה שהיא. תרופה זה לא מיץ תפוזים.
אני שמעתי על מי שנפגע מאקמול, ומכירה אישית מישהי שכליותיה קרסו בעקבות שימוש בנורופן.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  32  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה