שופרמה מברכים עליו שכניסים לפה ולא אוכלים
אם מתפללים עם הציבור אז החזן מסיים גאל ישראל ומיד מתחילים שמ"ע, אבל בעצם יתכן שהוא חייב לסיים בשקט ואם סיים בקול אולי כן צריך לענות - אך אז יתכן שזהו הפסק בין גאולה לתפילה. צ"ע.אם שומעים עונים, למה לא?
כנראה שלא,מי שמדליקה נרות. (כולן לא?)
לפי מנהג הספרדים צריכים לעמוד כל פעם שאבא או האימא נכנסים לחדר ואפילו מאה פעמים ביום.. מה שאומר שבימים מסוימים הם יותר יעמדו מאשר ישבו...אני מכירה כמה וכמה.
זה שאנחנו לא.... לצערנו הרב..
הכוונה למי שמתפלל במנין שלא עונה על ברכת החזן שלא יהיה הפסקה בין גאל ישראל לשמו"ע (ולכן גם נהוג שהחזן מסיים גאל ישראל בשקט)אם שומעים עונים, למה לא?
אם הבנ''א ששומע נמצא באותו מקום, זה משהו אחר.אם מתפללים עם הציבור אז החזן מסיים גאל ישראל ומיד מתחילים שמ"ע, אבל בעצם יתכן שהוא חייב לסיים בשקט ואם סיים בקול אולי כן צריך לענות - אך אז יתכן שזהו הפסק בין גאולה לתפילה. צ"ע.
ברור לזה התכוונתי.כנראה שלא,
רק מהחתונה כפי הידוע לי
ועדיין אני מכירה מישהי דווקא ספרדיה לא צעירה, שגרה בסמיכות להורים מבוגרים ועומדת בכל פעם שהם נכנסים.לפי מנהג הספרדים צריכים לעמוד כל פעם שאבא או האימא נכנסים לחדר ואפילו מאה פעמים ביום.. מה שאומר שבימים מסוימים הם יותר יעמדו מאשר ישבו...
שאלו בכלליות על איזו ברכה לא עונים, וציינו את הברכה הזו,הכוונה למי שמתפלל במנין שלא עונה על ברכת החזן שלא יהיה הפסקה בין גאל ישראל לשמו"ע (ולכן גם נהוג שהחזן מסיים גאל ישראל בשקט)
אם ההורה יסע על רולר בכניסה לחדר הלוך וחזור הם יותר יעמדו מאשר יישבו,מה שאומר שבימים מסוימים הם יותר יעמדו מאשר ישבו...
את מתכוונת התנשאות שלי?דווקא תחילת התגובה הנ''ל הייתה ממגזר ההתנשאות..
ניסוח התגובה היה נראה כך,את מתכוונת התנשאות שלי?
וחלילה לא רציתי לפגוע, אדרבה אמרתי רק הורהורי לבי שהיה לי בהתחלה, אבל אחרי התגובות שלך, אני חושב אחרת
ואני עדיין חושב שיש כאן בקיאות לא רגילה של אשה
ואם פגעתי אני מתנצל ומבקש סליחה
זו שאלה לבעלי קוראים , ולאו דוקא בעלי מבטא חסידי,חידה לבעלי מבטא חסידי בלבד
באיזה פסוק מהפרשה בשבת האחרונה יש 5 פעמים את אותה המילה?
טוב אז כדי שלא תשארו בלי תשובה.ואיזה דבר אומרים בתפילה במועדים ובחגים רק ארבע פעמים בכל החגים
על אותו הדבר אפשר לשאול איזה דבר משתנה פעמיים בשנה ונשאר אותו דבר בחול המועד..טוב אז כדי שלא תשארו בלי תשובה.
התשובה היא: משיב הרוח ומוריד הגשם
זו שאלה לבעלי קוראים , ולאו דוקא בעלי מבטא חסידי,
הלא היא אמרה לי אחי היא והיא גם היא אמרה אחי היא,
(אגב, ''ושרה שומעת פתח האוהל והיא אחריו'', מי אחריו?)
רש"י אומר שהדלת אחריו(אגב, ''ושרה שומעת פתח האוהל והיא אחריו'', מי אחריו?)
תרגום יונתן על המקום וז"ל "ושרה הות שמעא בתרע משכנא וישמעאל קאי בתריה וציית מה דאמר מלאכא" (והו"ד בחזקוני)אבל אני לא זוכר איפה ראיתי אחד המפרשים הראשונים, שאומר והוא הכוונה על ישמאעל שהוא היה אחרי הדלת
לצורך ההבהרה - בפסוק כתוב "והוא אחריו" כך שניתן לפרש את הדבר על פתח או על גבר, ולא כפי שצוטט - "והיא אחריו".רש"י אומר שהדלת אחריו
אבל אני לא זוכר איפה ראיתי אחד המפרשים הראשונים, שאומר והוא הכוונה על ישמאעל שהוא היה אחרי הדלת
יש ארבע פעמים חנוך בחומש בראשית , איפה??
יש ארבע פעמים חנוך בחומש בראשית , איפה??
נו באמת זה לא חכמהחיפוש בתנך - חנוך
חנוך, כל התנך בכף ידך: מצא את שמך בכתובים, מצא את הקשר בין שני סיפורי הבריאה - ועוד... ניצוצות של יהדות - כפטיש יפוצץ סלע - חנוךsparks.simania.co.il
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
25.06
י"ט סיון
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
25.06
י"ט סיון
פתיחת מסלול
קורס פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיון
פתיחת מסלול:
התכנית המקצועית להכשרת אדריכלי פנים ומעצבים
לעבוד בתחום האדריכלות תוך שנתיים בלבד! וללמוד תכנים בלעדיים שיתנו לך יתרון ענק וביקוש גדול בשוק!
מסלול לגברים
27.06
כ"א סיון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
30.07
כ"ד תמוז
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
9.09
ו' אלול
פתיחה חגיגית:
קורס פרסום וקופי+
איך מפיקים קפמיינים לחברות הכי גדולות בשוק? איך בונים אסטרטגיה מדוייקת? מהו המסר? כתיבה שיווקית, קופי ויצירתיות, ואפילו כתיבה לסושיאל ולדיגיטל!
עם תכני AI
תהילים פרק יט
א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב הַשָּׁמַיִם מְסַפְּרִים כְּבוֹד אֵל וּמַעֲשֵׂה יָדָיו מַגִּיד הָרָקִיעַ:ג יוֹם לְיוֹם יַבִּיעַ אֹמֶר וְלַיְלָה לְּלַיְלָה יְחַוֶּה דָּעַת:ד אֵין אֹמֶר וְאֵין דְּבָרִים בְּלִי נִשְׁמָע קוֹלָם:ה בְּכָל הָאָרֶץ יָצָא קַוָּם וּבִקְצֵה תֵבֵל מִלֵּיהֶם לַשֶּׁמֶשׁ שָׂם אֹהֶל בָּהֶם:ו וְהוּא כְּחָתָן יֹצֵא מֵחֻפָּתוֹ יָשִׂישׂ כְּגִבּוֹר לָרוּץ אֹרַח:ז מִקְצֵה הַשָּׁמַיִם מוֹצָאוֹ וּתְקוּפָתוֹ עַל קְצוֹתָם וְאֵין נִסְתָּר מֵחַמָּתוֹ:ח תּוֹרַת יְהוָה תְּמִימָה מְשִׁיבַת נָפֶשׁ עֵדוּת יְהוָה נֶאֱמָנָה מַחְכִּימַת פֶּתִי:ט פִּקּוּדֵי יְהוָה יְשָׁרִים מְשַׂמְּחֵי לֵב מִצְוַת יְהוָה בָּרָה מְאִירַת עֵינָיִם:י יִרְאַת יְהוָה טְהוֹרָה עוֹמֶדֶת לָעַד מִשְׁפְּטֵי יְהוָה אֱמֶת צָדְקוּ יַחְדָּו:יא הַנֶּחֱמָדִים מִזָּהָב וּמִפַּז רָב וּמְתוּקִים מִדְּבַשׁ וְנֹפֶת צוּפִים:יב גַּם עַבְדְּךָ נִזְהָר בָּהֶם בְּשָׁמְרָם עֵקֶב רָב:יג שְׁגִיאוֹת מִי יָבִין מִנִּסְתָּרוֹת נַקֵּנִי:יד גַּם מִזֵּדִים חֲשֹׂךְ עַבְדֶּךָ אַל יִמְשְׁלוּ בִי אָז אֵיתָם וְנִקֵּיתִי מִפֶּשַׁע רָב:טו יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יְהוָה צוּרִי וְגֹאֲלִי: