חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
ובין נגע לנגע, יש נגע טהור ויש נגע טמא, הנגע הטהור הוא עונש שאדם נענש בטהרה, ונגעים של טהרה באים עליו, ואלו יסורים של אהבה, והם מענ"ג ודאי שמלמעלה מיסרים אותו, ואלו הם לענ"ג השכינה, כאומרו ה' צדיק יבחן וכו' (אור יקר תיקו"ז תי' כ"ו)

מספחת היא. פירוש אינו צרעת, כדרך שאמר בוהק הוא, ואף על פי כן צוה ה' לכבס בגדיו שגם בחינה זו היא ענף מענפי הטומאה, אלא שטומאתה קלה. ואולי שזה ירמוז לאבק לשון הרע, כרמוז בדבריהם ז''ל (ערכין טו:) שאפילו לומר נורא בבית פלוני הוא אבק לשון הרע. (אוה"ח יג ו)​
לכאורה שני ביאורים אלו (הרמ"ק והאוה"ח) סותרים זה את זה לגמרי. ואפשר שצריך מספר הקדמות כדי ליישבם באופן שיעלו בקנה אחד.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
ותו אית לך למידק דסגירותא הוי בבית בבגד ובעור ואיהו לקבל נפש רוח ונשמה, דאי איהו מטנף נפש אתי צרעת בבית דאיהו רמיזא לנפש דאיהו גסה מכולהו וכו' (מגיד מישרים)​
כיוצא בזה בדברי הנשר הגדול:
הצרעת הוא שם האמור בשותפות כולל עניינים הרבה שאין דומין זה לזה, שהרי לובן עור האדם קרוי צרעת, ונפילת קצת שיער הראש או הזקן קרוי צרעת, ושינוי עין הבגדים או הבתים קרוי צרעת, וזה השינוי האמור בבגדים ובבתים שקראתו תורה צרעת בשותפות השם אינו ממנהגו של עולם אלא אות ופלא היה בישראל כדי להזהירן מלשון הרע, שהמספר בלשון הרע משתנות קירות ביתו, אם חזר בו יטהר הבית, אם עמד ברשעו עד שהותץ הבית משתנין כלי העור שבביתו שהוא יושב ושוכב עליהן, אם חזר בו יטהרו, ואם עמד ברשעו עד שישרפו משתנין הבגדים שעליו, אם חזר בו יטהרו ואם עמד ברשעו עד שישרפו משתנה עורו ויצטרע ויהיה מובדל ומפורסם לבדו עד שלא יתעסק בשיחת הרשעים שהוא הליצנות ולשון הרע.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
גם זו קצרה במילותיה:
פתיתי חמץ מתפוררים
במקום אחד מסתתרים
בקריאת אביב לא באים
לפני הבנים היו נחבאים
זהו, הלכו, ולא היתה להם גישה
שביה בראשית, באחרית חולשה
והנה הוא הלך וישכב ויישן
חלום לפני מום אחרי הבל עשן
והנה מרכבה יושבת במיכה
בת ציון אז היתה נעמדת במבוכה
סר פתית ראשון הופיע מגן
נתחזק הראשון בבית מושב במדבר
כל הדור נראה כפול וגם כל הדבר
כל הגוי והעם, הבית והמגילה
עם הלחם ביושר בין מלכי יהודה
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
כשיהיה מוכן, תודיעי.
אילוצי ערב פסח...

פתיתי חמץ מתפוררים
במקום אחד מסתתרים
בקריאת אביב לא באים
לפני הבנים היו נחבאים
וְהִזַּרְתֶּם אֶת-בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל מִטֻּמְאָתָם
בקריאת- ספר ויקרא
אביב- פרק טו(גמט')
לא באים- פסוק לא
זהו, הלכו, ולא היתה להם גישה
אותיות זהו הלכו = רתם
שביה בראשית, באחרית חולשה
שווא באות ר' ת' ללא דגש
והנה הוא הלך וישכב ויישן
וְהוּא-הָלַךְ בַּמִּדְבָּר דֶּרֶךְ יוֹם וַיָּבֹא וַיֵּשֶׁב תַּחַת רֹתֶם
וַיִּשְׁכַּב וַיִּישַׁן תַּחַת רֹתֶם
חלום לפני מום אחרי הבל עשן
והנה מרכבה יושבת במיכה
ת' בחולם, אחרי ר' בשווא
רְתֹם הַמֶּרְכָּבָה (ספר מיכה)
בת ציון אז היתה נעמדת במבוכה
המשך הפסוק:
לְבַת-צִיּוֹן כִּי-בָךְ נִמְצְאוּ פִּשְׁעֵי יִשְׂרָאֵל
סר פתית ראשון הופיע מגן
ללא אות ר'
מָגֵן לְהֹלְכֵי תֹם
נתחזק הראשון בבית מושב במדבר
ת' בדגש
בֵּית-מוֹשַׁב עִיר חוֹמָה וְהָיְתָה גְּאֻלָּתוֹ עַד-תֹּם
בַּמִּדְבָּר אַרְבָּעִים שָׁנָה וְנָשְׂאוּ אֶת-זְנוּתֵיכֶם עַד-תֹּם
כל הדור נראה כפול וגם כל הדבר
כל הגוי והעם, הבית והמגילה
עם הלחם ביושר בין מלכי יהודה
וַיְנִעֵם בַּמִּדְבָּר אַרְבָּעִים שָׁנָה עַד-תֹּם כָּל-הַדּוֹר
עָבַרְנוּ אֶת-נַחַל זֶרֶד שְׁלֹשִׁים וּשְׁמֹנֶה שָׁנָה עַד-תֹּם כָּל-הַדּוֹר
בְּתוֹךְ הַיַּרְדֵּן עַד תֹּם כָּל-הַדָּבָר
בַּמִּדְבָּר֒ עַד־תֹּ֨ם כָּל־הַגּ֜וֹי
עַד־תֹּ֥ם כָּל־הָעָ֖ם
עַד־תֹּ֣ם כָּל־הַבָּ֑יִת
עַד־תֹּם֙ כָּל־הַמְּגִלָּ֔ה
עַד־תֹּ֥ם כָּל־הַלֶּ֖חֶם
תֹּם־וָיֹ֥שֶׁר (תהילים, אצל דוד המלך).
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מֶ֣לֶךְ יְהוּדָ֔ה עַד־תֹּם֙ עַשְׁתֵּ֣י עֶשְׂרֵ֣ה שָׁנָ֔ה לְצִדְקִיָּ֥הוּ בֶן־יֹאשִׁיָּ֖הוּ מֶ֣לֶךְ יְהוּדָ֑ה
אחרי אשה אלמנה במרחק ששה צעדים, שלשה היו נעמדים, בין עד ועידן עוד שלשה ניצבים, לפני זאת זכרון שלשה נוספים באו ברון, ועל ראשם שלשים מצטרפים מול פתרון, לפני מעט היא לשלשה שלשה היה זכרון, בערב חג עמוס בלחץ וחרון, בתופים וחצוצרות הבוקעים מן הגרון, בין עבודות נקיון של מגירות וארון, באפס פנאי בנשף ובעת צהרון, לחדד את הראשים בתורת אח אהרן, בעכבר ומקלדת - אפילו בלי עפרון, בכל זאת נקווה מבעלי הכשרון, למצוא מעט פנאי ולבבנו אז ירון, לא צריך את כל הרכבת - די גם בקרון, תגיל ותפרח אז חבצלת השרון.. (היה מתבקש ממש, אז מי מוכן לשלב כאן איכשהו את הר מירון?.. - אולי: על זאת ישישו גם הלחוצים בהר מירון..)
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אחרי אשה אלמנה במרחק ששה צעדים,
שלשה היו נעמדים,
בין עד ועידן עוד שלשה ניצבים,
לפני זאת זכרון שלשה נוספים באו ברון,
ועל ראשם שלשים מצטרפים מול פתרון,
לפני מעט היא לשלשה שלשה היה זכרון,
בערב חג עמוס בלחץ וחרון,
בתופים וחצוצרות הבוקעים מן הגרון,
בין עבודות נקיון של מגירות וארון,
באפס פנאי בנשף ובעת צהרון,
לחדד את הראשים בתורת אח אהרן,
בעכבר ומקלדת - אפילו בלי עפרון,
בכל זאת נקווה מבעלי הכשרון,
למצוא מעט פנאי ולבבנו אז ירון,
לא צריך את כל הרכבת - די גם בקרון,
תגיל ותפרח אז חבצלת השרון..
(היה מתבקש ממש, אז מי מוכן לשלב כאן איכשהו את הר מירון?.. -
אולי: על זאת ישישו גם הלחוצים בהר מירון..)
קחי זמן לכתב עוד אחת
אִשָּׁה אַלְמָנָה מְקֹשֶׁשֶׁת עֵצִים וַיִּקְרָא אֵלֶיהָ וַיֹּאמַר קְחִי.
עַד זְמַן וְעִדָּן.
ל+כְּתֹב זֹאת זִכָּרוֹן.
עוֹד אַחַת מְעַט הִיא.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
משהו קליל

חבורת מארחים
על שתים מהלכים
בשתי ידיים עטופים
הכהנים אותם מניפים
פה אל ראשם התממש
והנה הם פי חמש
חולם נגוז, רוכבים על שישה גלגלים
פנו אל עבר הבנים, בנות ודגנים
יד נוספה אל הסוף, פגשו עץ עם פרי
היו ברחובות, עם לב מלך עמדי
ובסוף פנו אל עבר
מים על השבר
פה נחלש, החליפו גלגלים
(פשוט אין לי עצבים להתחיל עם הגלגולים)
מום הם חטפו בסוף, איזה מחדלים
הופיעו פעם אחת על גבעה ומגדלים.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
חבורת מארחים
על שתים מהלכים
בשתי ידיים עטופים
הכהנים אותם מניפים
ולג - פרק יד
מִנְחָה בְּלוּלָה בַשֶּׁמֶן וְלֹג אֶחָד שָֽׁמֶן.
בַּשֶּׁמֶן לְמִנְחָה וְלֹג שָֽׁמֶן.
פה אל ראשם התממש
והנה הם פי חמש
חולם נגוז, רוכבים על שישה גלגלים
פנו אל עבר הבנים, בנות ודגנים
פלג - מופיע חמש פעמים.
וּלְעֵבֶר יֻלַּד שְׁנֵי בָנִים שֵׁם הָֽאֶחָד פֶּלֶג.
פֶּלֶג שְׁלשִׁים שָׁנָה וְאַרְבַּע מֵאוֹת שָׁנָה וַיּוֹלֶד בָּנִים וּבָנֽוֹת.
פֶּלֶג אֱלֹהִים מָלֵא מָיִם תָּכִין דְּגָנָם.
יד נוספה אל הסוף, פגשו עץ עם פרי
היו ברחובות, עם לב מלך עמדי
ובסוף פנו אל עבר
מים על השבר
פלגי - נוספה י'.
וְהָיָה כְּעֵץ שָׁתוּל עַל פַּלְגֵי מָיִם אֲשֶׁר פִּרְיוֹ יִתֵּן בְּעִתּוֹ.
יָפוּצוּ מַעְיְנֹתֶיךָ חוּצָה בָּרְחֹבוֹת פַּלְגֵי מָיִם.
פַּלְגֵי מַיִם לֶב מֶלֶךְ.
בִּרְחֹץ הֲלִיכַי בְּחֵמָה וְצוּר יָצוּק עִמָּדִי פַּלְגֵי שָׁמֶן.
פַּלְגֵי מַיִם תֵּרַד עֵינִי עַל שֶׁבֶר בַּת עַמִּי.
פה נחלש, החליפו גלגלים
(פשוט אין לי עצבים להתחיל עם הגלגולים)
מום הם חטפו בסוף, איזה מחדלים
הופיעו פעם אחת על גבעה ומגדלים.
פלגים - זה כן פ' עם דגש... נוספה מ'.
וְעַל כָּל גִּבְעָה נִשָּׂאָה פְּלָגִים יִבְלֵי מָיִם בְּיוֹם הֶרֶג רָב בִּנְפֹל מִגְדָּלִים.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
אני קופצת כאן לסירוגין, בין עבודה א' לעבודה ב'....
רק בקריאת שמע כתוב שבסירוגין לא יצא, אבל במגילה יצא.. (הבעיה שלהגיד לך 'יצא' יכול להתפרש גם אחרת..)
פה נחלש, החליפו גלגלים
פלגים - זה כן פ' עם דגש... נוספה מ'.
היא כבר הקדימה תירוץ:
(פשוט אין לי עצבים להתחיל עם הגלגולים)
אבל האמת שגם הגלגולים לא תמיד מגולגלים לגמרי..
הל' של הלוג הראשון היתה בחולם, ולפתע הפכה פניה, ולא היה מי שיתעד זאת..
אבל נו, ערב פסח בפתח..
ויותר
מסתבר שיש כאן טעות, ובמקום 'פה נחלש' צריך לומר 'פה נשבה'.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
ולג - פרק יד
מִנְחָה בְּלוּלָה בַשֶּׁמֶן וְלֹג אֶחָד שָֽׁמֶן.
בַּשֶּׁמֶן לְמִנְחָה וְלֹג שָֽׁמֶן.
אני התכוונתי ל:
וְאֶת-לֹג הַשָּׁמֶן וְהֵנִיף אֹתָם תְּנוּפָה
וְאֶת-לֹג הַשָּׁמֶן וְהֵנִיף אֹתָם הַכֹּהֵן תְּנוּפָה

ואז זה מסתדר עם:
פה אל ראשם התממש
פ לג
(אחרת מה עם האות ו' של ולג?)
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
הָא כֵיצַד אָדָם אוֹמֵר לַחֲבֵרוֹ הַשְׁאִילֵנִי קַב חִטִּים וְאָמַר לוֹ אֵין לִי, קַב שְׂעוֹרִים, אֵין לִי, קַב תְּמָרִים, אֵין לִי. אִשָּׁה אוֹמֶרֶת לַחֲבֶרְתָּהּ הַשְּׁאִילִנִּי נָפָה, הִיא אוֹמֶרֶת אֵין לִי, הַשְּׁאִילִנִּי כְּבָרָה, וְאוֹמֶרֶת אֵין לִי, מָה הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא עוֹשֶׂה מְגָרֶה נְגָעִים בְּתוֹךְ בֵּיתוֹ, וּמִתּוֹךְ שֶׁהוּא מוֹצִיא אֶת כֵּלָיו הַבְּרִיּוֹת רוֹאוֹת וְאוֹמְרוֹת לֹא הָיָה אוֹמֵר אֵין לִי כְּלוּם, רְאוּ כַּמָּה חִטִּים יֵשׁ כָּאן, כַּמָּה שְׂעוֹרִים, כַּמָּה תְּמָרִים יֵשׁ כָּאן וכו'. (ב"ר)​
וברבינו בחיי מביא שזה מגיע לבית שלא מכניסים בו אורחים, עי"ש
 
נערך לאחרונה ב:

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מגיע לך על זה חידה:
חבורת אנשים
היו ניגשים
בשלשה מפגשים
בטהרה נרגשים
מול בית החסידה
היתה להם עמידה
הופיעו ששה מהרה
בין שש ועשרה
צדיק נטל כף על גבו
בזכותה חזק לבו
ירשו אחוזות לפניהם
הסירו מהר ראשיהם
ראש גנב לב הצדיק
אבי שלל בלא הא אזי נראה
אותיות חג קרב ממול תשעה
מהרה הלכו להם בדד
לא ראו ים, בן ובנו בלבד
צדיק החל לו אז לחלום
פתח פיו בחולשה ובא הלום
סוף אחרית מענה
ראו בראשי מענה
גם מתייסר היישיר מבטו
נישאו פניו באחריתו
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
ובין נגע לנגע, יש נגע טהור ויש נגע טמא, הנגע הטהור הוא עונש שאדם נענש בטהרה, ונגעים של טהרה באים עליו, ואלו יסורים של אהבה, והם מענ"ג ודאי שמלמעלה מיסרים אותו, ואלו הם לענ"ג השכינה, כאומרו ה' צדיק יבחן וכו' (אור יקר תיקו"ז תי' כ"ו)

מספחת היא. פירוש אינו צרעת, כדרך שאמר בוהק הוא, ואף על פי כן צוה ה' לכבס בגדיו שגם בחינה זו היא ענף מענפי הטומאה, אלא שטומאתה קלה. ואולי שזה ירמוז לאבק לשון הרע, כרמוז בדבריהם ז''ל (ערכין טו:) שאפילו לומר נורא בבית פלוני הוא אבק לשון הרע. (אוה"ח יג ו)​
יפה מאוד

אגב, מתאמריה בשם צדיקים, כי כמו שצרעת טמא מגיע על לשון הרע, כך צרעת טהור מגיע על דיבור של חיזוק ועידוד לחבר שלא אמר, ודפח"ח
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
חבורת אנשים
היו ניגשים
בשלשה מפגשים
בטהרה נרגשים
צִפֳּרִים חַיּוֹת טְהֹרוֹת
לְחַטֵּא אֶת-הַבַּיִת שְׁתֵּי צִפֳּרִים וְעֵץ אֶרֶז וּשְׁנִי תוֹלַעַת וְאֵזֹב
מול בית החסידה
היתה להם עמידה
צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ
הופיעו ששה מהרה
בין שש ועשרה
צדיק נטל כף על גבו
בזכותה חזק לבו
ירשו אחוזות לפניהם
אות ו' , אות כ' לפני צ', פ' דגש
שֶׁנֶּאֱחָזִים בִּמְצוֹדָה רָעָה וְכַצִּפֳּרִים הָאֲחֻזוֹת
הסירו מהר ראשיהם
ראש גנב לב הצדיק
אבי שלל בלא הא אזי נראה
ללא ו', כ' דגש
ישעיהו, פרק לא פסוק ה' (מהר שלל חש בז)
כְּצִפֳּרִים עָפוֹת כֵּן יָגֵן
אותיות חג קרב ממול תשעה- פָּסֹחַ נמצא אחרי 9 צעדים מהמילה כצפרים.
מהרה הלכו להם בדד
לא ראו ים, בן ובנו בלבד
לא אותיות ים, באו ביחידות
בָּלָק בֶּן-צִפֹּר מֶלֶךְ
עָדַי בְּנוֹ צִפֹּר
צדיק החל לו אז לחלום
פתח פיו בחולשה ובא הלום
סוף אחרית מענה
ראו בראשי מענה
גם מתייסר היישיר מבטו
נישאו פניו באחריתו
צ' בחולם, פ' ללא דגש
וַיַּעַן צֹפַר הַנַּעֲמָתִי
וַיַּעַן צֹפַר הַנַּעֲמָתִי
צֹפַר הַנַּעֲמָתִי וַיַּעֲשׂוּ כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר אֲלֵיהֶם... וישא..פְּנֵי אִיּוֹב
 
נערך לאחרונה ב:

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  22  פעמים

לוח מודעות

למעלה