חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
בשלש הופעות
במקרא מגיעות
בראשונה בדברי אב
אל בן אשר אהב
בשנית מלך מודה
על חטאו מתוודה
בשלישית אצל מבקש
לנסות פעם שנית
ואחר השלישית
הנה ניצבת רביעית
עומדת לה פותחת פיה
במקומה היא שביעית
ובעוד תשעה היא תופיע
כי בראשית היתה זאת
בפי אדם שילש זאת
ובאחרית היתה חונה
בפי גבור בכפל נא
באו אליה לראשה
עשרה עם חמשה
והנה נכפלה ששה
בשתי תיבות במרוצה
בית אחרי כף נמצא
בראשונה עם נחשים
ברביעית עם חללים
ובאחרונה למלך הושבה
ליד מושב הקיר ישבה
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
בשלש הופעות
במקרא מגיעות
בראשונה בדברי אב
אל בן אשר אהב
בשנית מלך מודה
על חטאו מתוודה
בשלישית אצל מבקש
לנסות פעם שנית
ואחר השלישית
הנה ניצבת רביעית
עומדת לה פותחת פיה
במקומה היא שביעית
ובעוד תשעה היא תופיע
כי בראשית היתה זאת
בפי אדם שילש זאת
ובאחרית היתה חונה
בפי גבור בכפל נא
באו אליה לראשה
עשרה עם חמשה
והנה נכפלה ששה
בשתי תיבות במרוצה
בית אחרי כף נמצא
בראשונה עם נחשים
ברביעית עם חללים
ובאחרונה למלך הושבה
ליד מושב הקיר ישבה
הַפַּעַם, הַפָּעַם?
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
בשלש הופעות
במקרא מגיעות
בראשונה בדברי אב
אל בן אשר אהב
בשנית מלך מודה
על חטאו מתוודה
בשלישית אצל מבקש
לנסות פעם שנית
הפעם
וַיֹּאמֶר יִשְׂרָאֵל אֶל יוֹסֵף אָמוּתָה הַפָּעַם.
וַיִּשְׁלַח פַּרְעֹה וַיִּקְרָא לְמֹשֶׁה וּֽלְאַֽהֲרֹן וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם חָטָאתִי הַפָּעַם.
וַאֲדַבְּרָה אַךְ הַפָּעַם אֲנַסֶּה.
הנה ניצבת רביעית
עומדת לה פותחת פיה
במקומה היא שביעית
ובעוד תשעה היא תופיע
כי בראשית היתה זאת
בפי אדם שילש זאת
ובאחרית היתה חונה
בפי גבור בכפל נא
הפעם - פ' עם פתח
פרק ו' - הַפַּעַם בַּגִּזָּה - מילה רביעית אחרי הציטוט הקודם.
במקומה היא שביעית - ספר שופטים שביעי בתנ"ך.
בעוד תשעה תופיע - פרק ט"ו: נִקֵּיתִי הַפַּעַם מִפְּלִשְׁתִּים.
בראשית - וַיֹּאמֶר הָֽאָדָם זֹאת הַפַּעַם עֶצֶם מֵֽעֲצָמַי.
לאה אמרה שלוש פעמים - הַפַּעַם יִלָּוֶה אִישִׁי. הַפַּעַם אוֹדֶה אֶת. הַפַּעַם יִזְבְּלֵנִי אִישִׁי.
זָכְרֵנִי נָא וְחַזְּקֵנִי נָא אַךְ הַפַּעַם.
באו אליה לראשה
עשרה עם חמשה
והנה נכפלה ששה
בשתי תיבות במרוצה
בית אחרי כף נמצא
בראשונה עם נחשים
ברביעית עם חללים
ובאחרונה למלך הושבה
ליד מושב הקיר ישבה
כפעם - שש פעמים
ה+י+ה = כ
וְלֹֽא הָלַךְ כְּפַֽעַם בְּפַעַם לִקְרַאת נְחָשִׁים.
חֲלָלִים כְּפַעַם בְּפַעַם בַּמְסִלּוֹת.
וַיֵּשֶׁב הַמֶּלֶךְ עַל מוֹשָׁבוֹ כְּפַעַם בְּפַעַם אֶל מוֹשַׁב הַקִּיר.
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
הַפַּעַם, הַפָּעַם?
יפה מאוד!!
מושלם!!
אמנם יש כאן כמה הברקות שלא חשבתי עליהן..
במקומה היא שביעית - ספר שופטים שביעי בתנ"ך.
ואני התכוונתי שהיא שביעית מתוך עשרת המקומות שהיא מופיעה בהם.
ולכן 'בעוד תשעה תופיע', הוא כפשוטו, שמופיעה בעוד תשעה מקומות במקרא.
כי בראשית היתה זאת
בפי אדם שילש זאת
כתבת על זה:
בראשית - וַיֹּאמֶר הָֽאָדָם זֹאת הַפַּעַם עֶצֶם מֵֽעֲצָמַי.
לאה אמרה שלוש פעמים - הַפַּעַם יִלָּוֶה אִישִׁי. הַפַּעַם אוֹדֶה אֶת. הַפַּעַם יִזְבְּלֵנִי אִישִׁי.
לא חשבתי על הכיוון הזה. (במקרא הזה היה אמור להיות ו' = ובפי אדם שילש זאת, כי זה מקרא חדש).
יש הקבלה בין 'שילש זאת' לבין 'כפל נא'..
ובכן, מי שילש זאת?
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
זאת קצת מאתגרת, אבל נראה לי שיהיה מעניין.. בהצלחה!!
במקרא היו מופיעות
בששה עשר מקומות
בשמונה זרועות
ושבע ידים מורמות
במקום אחד מן השבעה
יד החליפה עם הזרוע
ועוד מקום אחד נוסף
והנה אלוף בראש הזרוע

החלו הן להתרבות
והנה גרון ומשקרות
התאחדו כולן יחד
כאיש אחד בלב אחד
ובשלשה היתה זכירה
אצל הקרח הנורא
גם ידותון בה ניצח
ואצל השופך שיח
ופעם נוספת במחשבה
נסתרת בתוך תיבה
כי במבטא אחרת צפה
שלישית ורביעית החליפה

והנה זו אשר הגיעה
בביטוי השפתיים
פעם אחרת הופיעה
בשינוי האופניים
גלגל ראשון החל חורק
על התשיעית החל מכביד
והשלישי המשיך שורק
בדרכו היה מתמיד
והנה ארזים ואהלים
היא בין גנות לנחלים

אז עשירית הוסרה
ואל תשיעית באה שריקה
והנה פעמיים נזכרה
בדברי א-ל בחוזקה
אצל שמים וכל צבאם
וגם בספר תהלות עם
אצל רעה ומזימה
שם היה לו מקומה

אם תחשוק בסיס וכן
הנה לך רמז נרשם
פחות משישים מכאן
והיו הפוך משם
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
במקרא היו מופיעות
בששה עשר מקומות
בשמונה זרועות
ושבע ידים מורמות
במקום אחד מן השבעה
יד החליפה עם הזרוע
ועוד מקום אחד נוסף
והנה אלוף בראש הזרוע
נטויה
וְגָֽאַלְתִּי אֶתְכֶם בִּזְרוֹעַ נְטוּיָה.
וּבְיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה וּבְמֽוֹרָאִים גְּדֹלִים.
בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרֹעַ נְטוּיָה.
בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרֹעַ נְטוּיָה וּבְמֹרָא גָּדֹל.
בְּכֹחַ גָּדוֹל וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה.
בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה וּבְחֵמָה שְׁפוּכָה.
בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה וּבְחֵמָה שְׁפוּכָה
בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ.
וְנִלְחַמְתִּי אֲנִי אִתְּכֶם בְּיָד נְטוּיָה וּבִזְרוֹעַ חֲזָקָה.
וּבְיָד חֲזָקָה וּבְאֶזְרוֹעַ נְטוּיָה וּבְמוֹרָא גָּדוֹל.
החלו הן להתרבות
והנה גרון ומשקרות
נטויות
נְטוּיוֹת גָּרוֹן וּמְשַׂקְּרוֹת.
התאחדו כולן יחד
כאיש אחד בלב אחד
ובשלשה היתה זכירה
אצל הקרח הנורא
גם ידותון בה ניצח
ואצל השופך שיח
ופעם נוספת במחשבה
נסתרת בתוך תיבה
כי במבטא אחרת צפה
שלישית ורביעית החליפה
נטוי - נהיו חזרה לאחד
כְּעֵין הַקֶּרַח הַנּוֹרָא נָטוּי עַל רָאשֵׁיהֶם מִלְמָעְלָה.
לַמְנַצֵּחַ עַל יְדוּתוּן. כְּקִיר נָטוּי גָּדֵר הַדְּחוּיָה.
תְּפִלָּה לְעָנִי כִי יַעֲטֹף וְלִפְנֵי ד' יִשְׁפֹּךְ שִׂיחוֹ. יָמַי כְּצֵל נָטוּי וַאֲנִי כָּעֵשֶׂב אִיבָשׁ.
וַאֲנִי כִּמְעַט (נטוי) נָטָיוּ רַגְלָי כְּאַיִן (שפכה) שֻׁפְּכוּ אֲשֻׁרָי.
והנה זו אשר הגיעה
בביטוי השפתיים
פעם אחרת הופיעה
בשינוי האופניים
גלגל ראשון החל חורק
על התשיעית החל מכביד
והשלישי המשיך שורק
בדרכו היה מתמיד
והנה ארזים ואהלים
היא בין גנות לנחלים
נטיו - חיריק בנ', דגש בט', שורוק בי'
כִּנְחָלִים נִטָּיוּ כְּגַנֹּת עֲלֵי נָהָר כַּֽאֲהָלִים נָטַע יְהֹוָה כַּֽאֲרָזִים עֲלֵי מָֽיִם..
אז עשירית הוסרה
ואל תשיעית באה שריקה
והנה פעמיים נזכרה
בדברי א-ל בחוזקה
אצל שמים וכל צבאם
וגם בספר תהלות עם
אצל רעה ומזימה
שם היה לו מקומה
נטו - בלי י', שורוק בט'.
אֲנִי יָדַי נָטוּ שָׁמַיִם וְכָל צְבָאָם צִוֵּיתִי.
כִּי נָטוּ עָלֶיךָ רָעָה חָשְׁבוּ מְזִמָּה בַּל יוּכָלוּ.
אם תחשוק בסיס וכן
הנה לך רמז נרשם
פחות משישים מכאן
והיו הפוך משם
נט - פחות משישים
והיו הפוך - אותיות היו הפוכות = נטויה
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
שמונה פעמים המילה זרוע (לא כולל ההחלפה בין היד לזרוע)
שבע פעמים המילה יד (לא כולל אזרוע)
יפה. כי בציטוט הבאת רק את הזרוע.
לסיכום: יש שבע פעמים שכתוב 'ביד נטויה', ועוד שמונה שכתוב 'בזרוע נטויה'.
ובדרך כלל כתוב 'ביד חזקה ובזרוע נטויה', ורק במקום אחד להיפך: 'ביד נטויה ובזרוע חזקה'.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
יפה. כי בציטוט הבאת רק את הזרוע.
לסיכום: יש שבע פעמים שכתוב 'ביד נטויה', ועוד שמונה שכתוב 'בזרוע נטויה'.
ובדרך כלל כתוב 'ביד חזקה ובזרוע נטויה', ורק במקום אחד להיפך: 'ביד נטויה ובזרוע חזקה'.
הבאתי אותם ביחד.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
פעם אחת במקרא
היתה לנו זכירה
רוח נשבה לצידנו
ויותר לא הופענו
ארבעים הסרנו
ומרכבתנו החלפנו
כי ראשנו קל עלינו
ונפתחה לה רגלנו
והעומד לפני צדיק
הסיר מראשו חלום
קמץ אופן ובא הלום
ולצידנו משתרעים
מסכות עם מצעים
עת להבל נתננו ראש
פעמיים אותנו דרוש
אצל אפים וגם ימים
אליהם באנו נסמכים
הוסר גלגל מאת ראש
בלב צדיק אותו תדרוש
והנה לצידו ניצב כחו
ואינו יוצא בכחכוחו
רק בהסיר ארבעה
אז מילתו נשמעה
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פעם אחת במקרא
היתה לנו זכירה
רוח נשבה לצידנו
ויותר לא הופענו
מקצר
מִקֹּצֶר רוּחַ וּמֵֽעֲבֹדָה קָשָֽׁה.
ארבעים הסרנו
ומרכבתנו החלפנו
כי ראשנו קל עלינו
ונפתחה לה רגלנו
והעומד לפני צדיק
הסיר מראשו חלום
קמץ אופן ובא הלום
ולצידנו משתרעים
מסכות עם מצעים
קצר - המ' ירדה, הדגש בק' ירד, הצ' עם פתח ולא עם חולם
כִּי קָצַר הַמַּצָּע מֵהִשְׂתָּרֵעַ וְהַמַּסֵּכָה צָרָה כְּהִתְכַּנֵּס.
עת להבל נתננו ראש
פעמיים אותנו דרוש
אצל אפים וגם ימים
אליהם באנו נסמכים
קצר - הק' עם שווא - הבל=שווא
קְצַר אַפַּיִם יַעֲשֶׂה אִוֶּלֶת.
אָדָם יְלוּד אִשָּׁה קְצַר יָמִים וּשְׂבַע רֹגֶז.
הוסר גלגל מאת ראש
בלב צדיק אותו תדרוש
והנה לצידו ניצב כחו
ואינו יוצא בכחכוחו
רק בהסיר ארבעה
אז מילתו נשמעה
קצר - הק' עם חיריק, והנקודה השניה עברה להיות דגש בצ'
עִנָּה בַדֶּרֶךְ (כחו) כֹּחִי קִצַּר יָמָי.
י' פחות ד'=ו' (שומעים רק את המילה שבסוגריים)
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מושלם!!
לגבי זה:
והעומד לפני צדיק
הסיר מראשו חלום
קמץ אופן ובא הלום
כתבת:
קצר - המ' ירדה, הדגש בק' ירד, הצ' עם פתח ולא עם חולם
תיקון קל: לא צ' אלא ק'.
המבלבל הוא שכתבתי 'העומד לפני צדיק', הוא זה שחלם חלום, והוא זה שעליו נאמר 'קמץ אופן ובא הלום'.
י' פחות ד'=ו' (שומעים רק את המילה שבסוגריים)
צ"ל: את המילה שמחוץ לסוגריים. [הסוגריים הם הכתיב ולא הקרי].
אבל אלה דקדוקי עניות, כי כל הפתרונות שלך מדוייקים ומופלאים!
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
פעם אחת נזכרתי
בן אח לאבי חתן חובב
ועוד בשלש הופעתי
יבחר לי אח וגם שובב
הסרתי מטה מראשותי
והפכתי לי צלעותי
השלשה נעשו ראש
אל סוף גורש חצי מאה
ובעשתי עשר תדרוש
מקומות בם אני באה
בראשונה אצל חלום
אחרי ניצבים לפנים
בלי תכלית עומדים הלום
ובאחרית בעדות שושנים
אז מום בראשי בא
ונתחזקו השלשה
והנה אני בארבעה
הראשונה כשלשה
יחד אצל פרישה
במצות ריבוי קדושה
בשניה עם עמורה
שם הייתי חונה
וברביעית בצרה
רדפתי אחר תאנה
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
פעם אחת נזכרתי
בן אח לאבי חתן חובב
וָנֶפֶג
וּבְנֵי יִצְהָר קֹרַח וָנֶפֶג
ועוד בשלש הופעתי
יבחר לי אח וגם שובב
וְיִבְחָר וֶאֱלִישׁוּעַ וְנֶפֶג
וְנֹגַהּ וְנֶפֶג
וְנֶפֶג
וְיָפִיעַ
(שובב מופיע בפסוקים שם)
הסרתי מטה מראשותי
והפכתי לי צלעותי
השלשה נעשו ראש
אל סוף גורש חצי מאה
ונפג ללא האות ו- נפג
הפכו צלעותי- המילה התהפכה = גפן
האות השלישית ג' נהיית ראש המילה
ובסוף המילה זה האות נ' חצי ממאה

ובעשתי עשר תדרוש
מקומות בם אני באה
11 פעמים מופיעה המילה גפן
בראשונה אצל חלום
אחרי ניצבים לפנים
בלי תכלית עומדים הלום
ובאחרית בעדות שושנים
בַּחֲלוֹמִי וְהִנֵּה-גֶפֶן לְפָנָי
וּרְאֵה וּפְקֹד גֶּפֶן זֹאת (למנצח אל שושנים עדות וכו)
אז מום בראשי בא
ונתחזקו השלשה
והנה אני בארבעה
הראשונה כשלשה
מגפן
האות ג' בדגש
הראשונה מופיעה כמו בפעם השלישית:
מִגֶּפֶן הַיַּיִן
יחד אצל פרישה
במצות ריבוי קדושה
בשניה עם עמורה
שם הייתי חונה
וברביעית בצרה
רדפתי אחר תאנה
כֹּל יְמֵי נִזְרוֹ מִכֹּל אֲשֶׁר יֵעָשֶׂה מִגֶּפֶן הַיַּיִן
כִּי-מִגֶּפֶן סְדֹם גַּפְנָם וּמִשַּׁדְמֹת עֲמֹרָה
כִּנְבֹל עָלֶה מִגֶּפֶן וּכְנֹבֶלֶת מִתְּאֵנָה
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  7  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה