חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
עוד אחת לפרשת שמות:
ששה נוסעים במרכבה
אחת במקרא הופעתם ערוכה
ליד שני אחים באהבה
הנדחים בפי ראש הממלכה
והנה יד הסירו
חרקה אחרית מרכבתם
תחת ראשם שטיח פרסו
על אופן מיותם
והנה הם בין בגדים וראשים
גם לשמוע מוסר מתבקשים
הלך ראשם בשביה
ומשענת לראשם מונחת
והנה להם בנות לווייה
עצת וגם תוכחת
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
עוד אחת לפרשת שמות:
ששה נוסעים במרכבה
אחת במקרא הופעתם ערוכה
ליד שני אחים באהבה
הנדחים בפי ראש הממלכה
וַיֹּ֤אמֶר אֲלֵהֶם֙ מֶ֣לֶךְ מִצְרַ֔יִם לָ֚מָּה מֹשֶׁ֣ה וְאַהֲרֹ֔ן תַּפְרִ֥יעוּ אֶת־הָעָ֖ם מִמַּֽעֲשָׂ֑יו לְכ֖וּ לְסִבְלֹתֵיכֶֽם׃
והנה יד הסירו
חרקה אחרית מרכבתם
תחת ראשם שטיח פרסו
על אופן מיותם
והנה הם בין בגדים וראשים
גם לשמוע מוסר מתבקשים
וַיֹּ֣אמֶר מֹשֶׁ֣ה אֶֽל־אַהֲרֹ֡ן וּלְאֶלְעָזָר֩ וּלְאִֽיתָמָ֨ר ׀ בָּנָ֜יו רָֽאשֵׁיכֶ֥ם אַל־תִּפְרָ֣עוּ ׀ וּבִגְדֵיכֶ֤ם לֹֽא־תִפְרֹ֨מוּ֙ וְלֹ֣א תָמֻ֔תוּ וְעַ֥ל כׇּל־הָעֵדָ֖ה יִקְצֹ֑ף וַאֲחֵיכֶם֙ כׇּל־בֵּ֣ית יִשְׂרָאֵ֔ל יִבְכּוּ֙ אֶת־הַשְּׂרֵפָ֔ה אֲשֶׁ֖ר שָׂרַ֥ף יְהוָֽה
הלך ראשם בשביה
ומשענת לראשם מונחת
והנה להם בנות לווייה
עצת וגם תוכחת
וַתִּפְרְע֥וּ כׇל־עֲצָתִ֑י וְ֝תוֹכַחְתִּ֗י לֹ֣א אֲבִיתֶֽם׃

חסר לי
מה זה בנות לווייה?

תחת ראשם שטיח פרסו על אופן מיותם
הכוונה במקום פתח בתחילה נהיה חיריק?
 
נערך לאחרונה ב:

ירושלמי987

משתמש מקצוען
ואני אפתח ראש

ארבעה וחמשה צלעות מהלכות
בשני פסוקים חופפות
בבשורת הגאולה מופיע

בחיזוק ביתו נלקחה מהם השביה והמשענת
ונתחלף הכתר משלישי לשניה
ובמקומו משענת לשלישי בא
וארבעים ושנים אלף נפלו

בית בנו להם בימינם
והוסיפו להם סוף
ליד ערי מסכנות ואיש מצרי הגיעו

הבית נחרב בדממה
וליד עם הארץ הופעתי
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
תַּפְרִ֥יעוּ
מושלם!!
מה זה בנות לווייה?
אלו שמתלוות. העצה והתוכחת 'מתלוות' אל המילה הזאת..
תחת ראשם שטיח פרסו על אופן מיותם
הכוונה במקום פתח בתחילה נהיה חיריק?
לא. הכוונה שתחת האות ר' [ראשם] היה אופן מיותם, כלומר נקודה אחת = חיריק.
ועליו הם פרסו 'שטיח' ישר, והנה לנו קמץ.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
ארבעה וחמשה צלעות מהלכות
רמז:
ויהי בחודש השישי ביום השישי בעשירי בו
וביום השביעי לפני סופו, ויבוא
הנביא השני, בשישי אשר בשנים עשר בו
אחר שב החודש הראשון בשנים עשר
וגם שני בשנים עשר, וחמישי בחמשה
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הודות לרמז של @כל שם שתרצה
ארבעה וחמשה צלעות מהלכות
בשני פסוקים חופפות
בבשורת הגאולה מופיע
מִתַּחַת סִבְלֹת מִצְרַיִם.
מִתַּחַת סִבְלוֹת מִצְרָֽיִם.
בחיזוק ביתו נלקחה מהם השביה והמשענת
ונתחלף הכתר משלישי לשניה
ובמקומו משענת לשלישי בא
וארבעים ושנים אלף נפלו
סבלת
הב' דגושה, החולם הגיע לב' במקום לל', הל' בסגול
וַיֹּאמֶר סִבֹּלֶת וְלֹא יָכִין לְדַבֵּר כֵּן וַיֹּאחֲזוּ אוֹתוֹ וַיִּשְׁחָטוּהוּ אֶל מַעְבְּרוֹת הַיַּרְדֵּן וַיִּפֹּל בָּעֵת הַהִיא מֵאֶפְרַיִם אַרְבָּעִים וּשְׁנַיִם אָלֶף.
בית בנו להם בימינם
והוסיפו להם סוף
ליד ערי מסכנות ואיש מצרי הגיעו
בסבלתם
לְמַעַן עַנֹּתוֹ בְּסִבְלֹתָם וַיִּבֶן עָרֵי מִסְכְּנוֹת.
וַיַּרְא בְּסִבְלֹתָם וַיַּרְא אִישׁ מִצְרִי.
הבית נחרב בדממה
וליד עם הארץ הופעתי
מסבלתם
הֵן רַבִּים עַתָּה עַם הָאָרֶץ וְהִשְׁבַּתֶּם אֹתָם מִסִּבְלֹתָֽם.
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
רמז:
ויהי בחודש השישי ביום השישי בעשירי בו
וביום השביעי לפני סופו, ויבוא
הנביא השני, בשישי אשר בשנים עשר בו
אחר שב החודש הראשון בשנים עשר
וגם שני בשנים עשר, וחמישי בחמשה
הבנתי כבר הכל
רק זה לא מסתדר לי
בשנים עשר או באחד עשר?
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
אם תביט בנביא שלישי, בראשון בעשרים וחמשה, וכה תראה בו בשלישי, בתיבת שמיני-תשיעי, אז בין תבין בחכמה, כי לא תצטרך זו השלמה, אל דברי ספר החכמה, בשלשה עשר מן השישי, בתיבת חמישי-שישי. ועל כן על מאמר, שברמז נאמר, לא נשאר אלא לומר, עיין בספר אשר בחכמה שר, בשלשים ושלש מחמשה עשר.
עכשיו מובן?
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
אם תביט בנביא שלישי, בראשון בעשרים וחמשה, וכה תראה בו בשלישי, בתיבת שמיני-תשיעי, אז בין תבין בחכמה, כי לא תצטרך זו השלמה, אל דברי ספר החכמה, בשלשה עשר מן השישי, בתיבת חמישי-שישי. ועל כן על מאמר, שברמז נאמר, לא נשאר אלא לומר, עיין בספר אשר בחכמה שר, בשלשים ושלש מחמשה עשר.
עכשיו מובן?
קטנתי:)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  7  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה