להעביר את זה לרב הכותב??שנוגע לעניינים הלכתיים אענה רק באישי
להעביר את זה לרב הכותב??שנוגע לעניינים הלכתיים אענה רק באישי
בוודאי,להעביר את זה לרב הכותב??
למה אתה מפריך אותו ברגעאני מקוה שהמידע שאתה מוסר לרוכשי דירות מדוייק יותר.
נקרעתי מצחוק שההצטדקות שלך שכאן זה לא פורום הלכתי, אחרי שהמצאת כאן דינים ופלפולי סרק להתיר לגנוב
קשה לי להאמין בלי לשמוע שם של רבלמה אתה מפריך אותו ברגע
כן אני שמעתי רבנים שסוברים כך על תשאל אותי איזה כי אני לא יכול לענות
אז אל תצטט אותומה לעשות שהרב לא רוצה שזה יתפרסם בשמו
שיטת מצליח.לצערי הרב, זה לא תמיד עוזר;
כותרת בהמחדש: בגלל תקלה במכשיר התיקוף, פקח האשים נוסעים בגניבה
סיפור מקומם שהגיע למערכת ‘המחדש’: לפני כחודש, עלה מבקר של חברת אגד לקו 68 בירושלים. מתוקף תפקידו הוא ביקש מנוסעי האוטובוס להגיש לו את הרב – קו לצורך בדיקה האם בוצע תיקוף כנדרש על פי החוק.
גם ר. התבקשה להציג בפני המבקר את כרטיס הרב – קו האישי שלה והיא אכן הגישה אותו למבקר. לפתע הופתעה ר. לשמוע את המבקר דורש ממנה לרדת מהאוטובוס. ר. שאלה את המבקר “מדוע?” והלה השיב לה שזה משום שהיא לא תיקפה את כרטיס הרב – קו.
ר. המופתעת החלה להתווכח עם המבקר וטענה בתוקף כי היא אכן תיקפה. אולם המבקר לא שעה לטענותיה והכריח אותה לרדת מהאוטובוס בביזיון רב. לאחר מכן ראתה ר. כי המבקר “תפס” עוד אדם שנסע באוטובוס והכריח גם אותו לרדת בטענה שלא שילם למרות טענותיו של אותו אדם כי תיקף את הרב – קו כדין וכדת.
כאן התעורר חשדה של ר. “מה הסיכוי ששני בני אדם נורמטיביים יעלו לאותו אוטובוס בלי לשלם?”. היא החליטה לבדוק את המקרה ושלחה את כרטיס הרב – קו שלה לבדיקה במשרד התחבורה. התשובה לא איחרה לבוא. משרד התחבורה עדכן את ר. כי תוצאות הבדיקה שערכו מעלים כי היא אכן שילמה והתקלה היתה של מכשיר הבדיקה של המבקר.
משרד התחבורה ביטל את הדו”ח של ר. אולם ר. עדיין לא מבינה מדוע נגזר עליה לרדת מהאוטובוס בביזיון רב עם שקיות כבידות? יתירה מכך. כל אדם שמקבל קנס על אי תיקוף, זה מתווסף לו לדמי הנסיעה של אותה נסיעה. כלומר, לא “רק” 180 ש”ח אלא 180 ש”ח + דמי הנסיעה אז מדוע להוריד נוסע?
גם הרב הנכבד שציטטת מגיע לאותה מסקנא.ואם אתה לא תוקף את הרב קו המדינה לא יודעת שמגיע כסף למפעיל על הנסיעה שלך.
אבל 'קנס' מאן דכר שמיה, איזה זכות לחברה להשית קנס על מי שנכנס לאוטובוס שלהם שלא ברשות?
אם הם היו מספקים לו נסיעה, אז אולי הם יכולים להגיד שלמי שלא מדווח למדינה שהוא נכנס לאוטובוס שלהם הם גובים ממנו מחיר מפולפל על שירות ההסעה. אבל אם הם מבזים אותו ומורידים אותו מהאוטובוס ולא מספקים לו שום שירות, על סמך מה הם לוקחים ממנו קנס?
ולכן, בן אדם שעולה לאוטובוס במסגרת התח"צ "רוכש" את שירות ההסעה מהקופה הציבורית. והחוזה של חברת האוטובוסים זה עם הקופה הציבורית, ולא עם הנוסע. למרות שבניסוח החוזים של חברות האטובוסים מול משרד התחבורה ישנם כל מיני סעיפים, זה הבסיס הרעיוני והעובדתי של תחבורה ציבורית.
2. ציבור = נוסע (כלומר הציבור הוא בס"ה הרבה נוסעים).
מכיון שחלק מהתשלום קשור לנוסעים באופן ישיר.
יש לחברות 2 חוזים. הראשון אכן עם המדינה. והוא ההתחייבות של החברה לספק לתמורה לציבור בעד סבסוד.
אך יש לה חוזה נוסף עם הציבור,
ולמשל בעלמא בריכת שחיה שמקבלת סבסוד מהעירייה על כל ראש ושאר התשלום מהציבור.
היא מחויבת לחוזה של עם העיריה אך עדיין יש לה דרישה וחוזה עם הציבור.
מה שרלוונטי אלינו, זה ככה:
היות והחוזה נעשית עם הכסף שלנו, אז מה שאנחנו מרוויחים מזה אנחנו מסכימים לזה בדיעבד.
מה שאנחנו מפסידים מזה אנחנו לא מסכימים, והוא כמאן דליתא.
המדינה יכולה לספק לציבור שירותי תחבורה, וגם לגבות ע"ז תשלום.
אבל ברגע שהמדינה משתמשת בכספי ונכסי ציבור על מנת לממן את שירותי התחבורה הציבורית, אז כלל ציבור משלמי המסים הם שותפים בכל האוטובוסים שבמסגרת השירות.
ולכן אין זכות לחייל/שוטר/מקושר לנסוע בחינם על האוטובוס אם שאר השותפים לא הסכימו לכך, וכמו כן אין תינוק יכול לנסוע חינם אם שאר השותפים לא מסכימים.
לאנשים שמנהלים את כספי הציבור שלא עפ"י תורה אין סמכות לתת הנחה לאחד ע"ח השני. וכמו כן אין להם סמכות לתת קנסות.
הם כן יכולים, לקחת את כל ההוצאות ולחלק את זה בין הנוסעים שוה בשוה, או כל חלוקה אחרת שכלל השותפים יסכימו.
כל עוד וזה לא קורה, יש כאן שאלה עקרונית מי חייב למי כסף, האם הנוסע חייב כסף לקופה הציבורית, או שקופה הציבורית חייבת לו כסף על גביית יתר.
1. הרב הכותב הרחיב בדינים אלו בה מאמר ארוך בחוברת הקודמת.הרב הנכבד כותב המאמר, כלל לא נכנס לנושא ההלכתי שקשורה לחוזה של המדינה, ענין רכישת אוטובוסים מכספי השותפות, רווח כלל השותפים, ענין ההנחות מכספי השותפות, וכל המשא ומתן שלו הוא אך ורק בחלק של החוזה מול הנוסע. (ארחיב לך באישי בנושא זה).
אני גם בטלתי דוח ע"י ערעור שפשוט דחיתי את הטענות של הקנסעלו שני פקחים וביקשו ממני להזדהות,
לא רק שביטלו לי את הדוח,
אלא גם ביקשו ממני סליחה.
תודה, תכל'ס איפה מערערים על ערעור שלא התקבל? אשמח מאד לתשובההיי, האמת שכן יש מה לעשות.
אני לפני חודשיים בערך גם מצאתי את עצמי בסיטואציה דומה,
ואז עלו שני פקחים וביקשו ממני להזדהות,
אסרתי בכל תורף, והם הזמינו לי ניידת.
קיבלתי דו"ח, אבל השוטרים ממש היו בעדי ואפילו לקחו אותי עד פתח הבית.
אחר כך נכנסתי לערער באתר,
תכלס, באמת הייתי אשמה,
אבל ראיתי את השנאה שהיה לפקח בעיניים עצם היותי חרדית שפשוט רשמתי להם שהם צריכים להתבייש כי רק בגלל שאני חרדית הוא נתן לי את הדוח, וחוץ מזה גם איים עלי וכו.
לא רק שביטלו לי את הדוח,
אלא גם ביקשו ממני סליחה.
תערערי על הערעור ותגידי את מה שהיה גם עם כל העניין שהוא ממש נהנה לתת לך ...\
יש פקחים מאוד מתנכלים על כלום כלפי חרדים
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
הנחת ענק!
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
24.06
י"ח סיוון
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
7.05
כ"ט ניסן
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
מלחמה מבעד לעדשה
עם אילן לורנצי
שיתוף מטלטל ומיוחד על צילומים בזמן מלחמה ותיעודים יותאי דופן זווית יוצאת דופן מתוך עזה והעוטף ועד הצפון
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קל
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה:ב אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי:ג אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד:ד כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא:ה קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי:ו נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר:ז יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת:ח וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו: