שיתוף חדש - איך לייבא קבצי קול לאורגן

נתנאל 1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
שלום חברים יקרים

ב"ה יש סרטון חדש, המשך לסרטון הקודם

הפעם רואים איך אפשר יחסית בקלות להוציא מהקיובייס דגימות קול ולטעון אותם באורגן, בלי צורך להקליט על האורגן ובלי צורך בחיתוך של הדגימות.






מצורף פה טקסט שנכתב על הסרטון ומרחיב בנחת בצורה יותר ברורה את התוכן של הסרטון:

מה המצב חברים

מתנצל מראש על האיכות של הצילום, באישון לילה תוך כדי עבודה בלי לשים את הפלאפון על סטנד

אבל כנראה שלא תצטערו כי יש פה כמה טיפים באמת מדהימים, בזכות כמה חברים טובים שסידרו את העניינים בראש גילינו איך אפשר לייבא דגימות מהמחשב - בלי צורך להקליט אותם על האורגן

קצת דילגנו בתחילת הסרטון על הרקע אז טיפה רקע ברשותכם:

אנחנו מעוניינים לדגום כלי מסויים, במקרה שלנו עכשיו - פסנתר. אנחנו לא רוצים להקליט ולחתוך ולנסות לדייק דברים ידנית, בטח שלא כשאפשר לעשות הכל לפי הסרגל של התוכנה במחשב

ובכן, פותחים פרוייקט חדש בקיובייס, מוסיפים ערוץ INSTRUMENT ובוחרים את הפסנתר או כל כלי שאנחנו רוצים לדגום.

כרגע, אם נקליט תו אחד ונייצא את כל הפרוייק כקובץ שמע - בעצם תצא לנו עכשיו הקלטה של התו הבודד ההוא, וזה מה שאנחנו רוצים - לייצא כל תו ותו בנפרד. (אנחנו כמובן רוצים לייצא כל תו בנפרד וגם לפצל את צד ימין שלו לקובץ אחד ואת צד שמאל לקובץ שני)

אז אנחנו ניגשים לפסנתר, אנחנו כנראה מעוניינים לדגום את כל המקלדת. אז נתחיל מהתו הנמוך ביותר, נבחר את C0 (למרות שיש טיפה מתחתיו) ונקליט אותו - מפעילים הקלטה, לוחצים על התו הרבה זמן עד שהוא פשוט נגמר, לא שומעים עוד ממנו.

עכשיו, אם אנחנו רוצים לדגום כמה שכבות צליל אז אנחנו בוחרים איזו שכבת צליל אנחנו רוצים להקליט עכשיו וקובעים בעצם את עוצמת הלחיצה שתוקלט. ברגע שלוחצים פעמיים על התיבה של המידים שהוקלט אפשר לערוך את הקו שצוייר ע"י הלחיצה ובפרמטרים למעלה אפשר לשנות את ה VELOCITY לעוצמה קבועה (לדוגמה 100) ואז את כל הדגימות שמייצאים - מייצאים בעוצמת לחיצה הזאת שהיא בעצם משפיעה ישירות על עוצמת הווליום של כל הדגימות ומשווה אותם אחת לשנייה.

עוד משהו שעשינו על הדגימה בסרטון, הגבהנו אותה בווליום ב-12 db מעלה הווליום ברירת מחדל ככה שהיא יוצאת מהקיובייס בווליום יחסית הרצוי.

עכשיו אנחנו דואגים שכפתור ה SNAP }|{ דולק, ובעצם כל גרירה של הסימון של התו במידי תיישר אותו לפי הקווים של הקצב בקיובייס. אנחנו מיישרים את ההתחלה של התו לקו של הקצב ועכשיו מסמנים בלמעלה של המסך את כל הקטע שאנחנו רוצים לייצא החוצה, ממילא כשנסמן את ההתחלה באותו מקום שהתו מתחיל - ההקלטה תתחיל בדיוק איך שהתו מתחיל בלי צורך לחתוך שום חיתוך.


ברגע שנייצא את הקובץ אפשר לעבור לתו הבא, מה שנשאר לעשות זה ללחוץ על הקו של התו המוקלט בתוכנה ואז ע"י לחיצה על החיצים למעלה או למטה אפשר להעלות או להוריד אותו בכמה טונים שרוצים. ממילא אנחנו מעוניינים להעלות אותו עכשיו טון וחצי למעלה ולייצא אותו, ככה בעצם אפשר לעשות את הפעולה במהירות הרבה פעמים - להעלות טון וחצי - לתת שם לקובץ החדש - לייצא - להעלות טון וחצי - לתת שם חדש - לייצא.

לפני שמייצאים כמובן צריך להגדיר כמה הגדרות ראשוניות כדי שהקובץ יצא תקין

דבר ראשון - מייצאים קובץ WAVE. ודואגים שהוא יהיה 24 ביט, או 16 ומטה. אם זה 32 או 64 ביט - כנראה שהאורגן לא יקרא את הדגימה.

אחר כך מסמנים ב-וי את התיבה של SPLIT CHANNEL ואז כל הקלטה שנוציא תצא בשתי קבצים - אחד של ימין ואחד של שמאל.

כדאי לשמור את כולם בתיקייה ייעודית וכדאי לתת לה שם באנגלית כדי שיהיה אפשר לזהות אותה באורגן. שמים את התיקיה בדיסקונקי ומחברים לאורגן.

כמובן שכדאי מראש לגבות את החומר שעל האורגן ולשמור אותו כסט חדש, לפרמט את האורגן כדי לעבוד על אורגן ריק וכדי שיהיה אפשר לשמור את הדגימה כסט בפני עצמו ואחר כך יהיה אפשר להעביר אותה וכן לטעון את הסאונד בנפרד בסט הרגיל אחרי שמחזירים אותו חזרה.

נכנסים למצב SOUND באורגן ולוחצים על כפתר RECORD, לוחצים על החץ למעלה במסך ופותחים את התפריט, שם לוחצים על LOAD SAMPLE וטוענים את הדגימה הראשונה - C 0 R שזה הצד ימין של הדגימה C 0.
מגדירים את המיקום שלה במקום C3 ל-C 0 . אם דגמנו את הצליל בווליום מספיק חזק (במקרה שלנו בסרטון הגבהנו את הדגימה ב-12 db ולכן היא יצאה בווליום מספק) אז אפילו כנראה שלא נצטרך לעשות נורמליזציה לעוצמה של הצליל (NORMALIZ)

אחרי שהגדרנו מיקום של הדגימה אפשר כבר לשמור אותה, השם שניתן להם הוא כבר אוטומטית רשום מהמחשב - C 0 R. ממילא נשאר לנו עכשיו לטעון את C O L ולשמור אותו באותו מיקום.

יש שיטה איך להגדיר את המיקום של הצליל במקלדת בלי לגלגל כל פעם הרבה במקלדת

המקום הכי נמוך שאפשר להגדיר שם הוא C -1 וממילא אם עולים 12 חצאי טונים למעלה מגיעים ל- C 0 (כידוע שכל אוקטבה בנויה מ-12 חצאי טונים) ממילא אם אנחנו כל פעם מעלים דגימות בדילוג של טון וחצי אז כשאנחנו מניחים את C 0 אנחנו יכולים ללחוץ של על האותיות וזה נותן לנו לרשום ידנית מספר - לוחצים 12 וזה מביא אותנו ל- C 0. בדגימה הבאה שהיא D#0 לוחצים 15 שזה 12 ועוד 3 ומגיעים לD#0 וכן הלאה.

אחרי ששומרים את כל הדגימות, קודם ימין ואחר כך שמאל ומגדירים לפני זה כל דגימה שתהיה מונחת במקומה. עוברים לבנות את המולטיסמפל.

אין פה עוד הרבה מקום לכתוב אז נקווה שתסתדרו, בכל מקרה רוב הפרטים בסרטון, והוא מהווה סרטון המשך לסרטון הקודם


נפגש בסרטון הבא בעזרת ה'

כל טוב





שיהיה בהנאה לכולם

תודה על כל התגובות החמות!
 

חזק וברוך!

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכח

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אַשְׁרֵי כָּל יְרֵא יְהוָה הַהֹלֵךְ בִּדְרָכָיו:ב יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תֹאכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ:ג אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ:ד הִנֵּה כִי כֵן יְבֹרַךְ גָּבֶר יְרֵא יְהוָה:ה יְבָרֶכְךָ יְהוָה מִצִּיּוֹן וּרְאֵה בְּטוּב יְרוּשָׁלִָם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ:ו וּרְאֵה בָנִים לְבָנֶיךָ שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
נקרא  17  פעמים

לוח מודעות

למעלה