ה' או א'

בנימין41

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
"אֵלּוּ דְבָרִים שֶׁאֵין לָהֶם אוֹנָאָה" (משנה במס' בבא מציעא)
"וְהַהוֹנָאָה מְגֻנָּה" (ספר הכוזרי מאמר שלישי)
כנראה שהתשובה היא: גם וגם...
 

כל מיני

משתמש רשום
במשפט העברי, אונאה או אונאת ממון היא הלכה בדיני מקח וממכר. לאונאה נחשבת פעולת קניין בה שולם מחיר גבוה מדי או נמוך מדי תמורת חפץ מסוים - בהפרש של לפחות שישית (16.66%) בין הסכום ששולם לשווי הריאלי. המונה את חברו עובר על מצוות לא תעשה - "אל תונו איש את אחיו" (ויקרא כה, יד).


בעברית הונאה היא הטעיה מכוונת של אדם או של קבוצת אנשים, הגורמת נזק למי שהטעו אותו.
המניע להונאה יכול להיות תועלת חומרית למי שמבצע אותה - "קבלת דבר (חפץ או שירות) במרמה", או הנאה מעצם גרימת הנזק. רבים ממעשי ההונאה אינם חוקיים. ההגדרה החוקית הספציפית להונאה נוטה להשתנות בהתאם לתחום השיפוט. הונאות לצורך השגת כספים מאנשים נחשבות לסוג ההונאות הנפוצות ביותר.
זיוף תעודות או חתימות לשם שליטה ברכוש לא לך, פרסום שקרי, מכירת מוצר בעזרת תיאור שקרי או דו משמעי שלו, טקטיקת פתיון והחלפה ,"קישוט" קורות החיים בהישגים שלא הושגו, תרגיל עוקץ כגון העוקץ הניגרי, הונאות ממון ,הונאת פונזי, חיוב שקרי, קבלת תשלום עבור סחורות שמעולם לא הייתה כוונה (או יכולת) לספקן., מעילה - הונאת מקום עבודה תוך ניצול האמון המיוחד והסמכויות הניתנות לעובד.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  11  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה