קורונה התפרסמה תוכנית משרד הבריאות ליציאה מהסגר:

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
פרסום ראשון: ראשי ישיבות מבהירים, כי אם מעמדן של הישיבות לא יושווה לאלו של גני הילדים, הצפויים להיפתח בעוד כשבוע, הם יפתחו את ישיבותיהם בכל מקרה, זאת בשל מה שהם מגדירים "חיסון עדר" שהתרחש בהן.

כפי שדווח, על פי המסתמן כעת, מערכת החינוך תיפתח בהדרגה, כאשר גני הילדים ישובו לפעילות כבר בראש חודש חשוון, בערים שאינן 'אדומות' לקורונה.

על רקע זה, מבדיקת 'כיכר השבת' עולה, כי לא מעט ישיבות מקוות להשוואת מעמדן לזה של גני הילדים, אך גם אם לא ייעשה כך באופן רשמי, הם יחלו את 'זמן חורף'.

יצוין, כי כבר היום ישנן ישיבות פעילות כמעט כרגיל, לאחר שמרבית תלמידיהן החלימו מקורונה. בין ישיבות אלו ניתן למנות את תפרח, היכל יצחק ('לנדא'), באר יעקב, עטרת שלמה ורינה של תורה.

>
ככל שה'זמן' מתקרב, נראה כי בעולם הישיבות לא מתכוונים להשלים עם העובדה שהן יישארו מאחור וייאסר עליהן לפתוח את הלימודים בתום ימי חופשת 'בין הזמנים'.

מלבד הישיבות חברון, פוניבז', אור אלחנן, באר התורה, סלבודקה ובית מדרש גבוה ('פינקל'), רוב מבין שאר הישיבות מדווחות כי רוב תלמידיהן החלימו מקורונה, כך שלטענת מנהליהן אין סיבה לעכב אותם מלחזור ללימוד התורה כסדרו.
בניגוד למה שהתרחש בתום הגל הראשון של הנגיף, אז הישיבות המתינו להיתר מפיקוד העורף ו'ועד הישיבות', כעת נראה כי הן יפתחו את זמן חורף במתווה זה אחר, בהיתר, ואם לא - אף באיסור.

ראשי ישיבות ששוחחו הערב עם 'כיכר השבת' מסבירים: "התחולל אצלנו 'חיסון עדר', בלי הנזקים המוכרים אמורים להיות ממהלך כזה, משום שהדבר נעשה בתוך מוסדותינו הסגורים, מבלי להשפיע על אחרים ולהזיק להם".

"על גורמי המקצוע לפתוח את עיניהם ולהגיע לאותה מסקנה שאליה אנחנו הגענו: אין סיבה כלשהי לאסור עלינו את פתיחתו של 'זמן חורף' ולמנוע את זכות לימוד התורה שיגן על העולם", מוסיפים ראשי הישיבות.
בלי שום קשר - נזכרתי בסיפור שלמדנו ב'דף היומי' לפני שבוע, במסכת עירובין:
אמר רבי יהושע בן חנניה: מימי לא נצחני אדם חוץ מאשה, תינוק ותינוקת. פעם אחת הייתי מהלך בדרך, והיתה דרך עוברת בשדה והייתי מהלך בה. אמרה לי תינוקת אחת: רבי, לא שדה היא זו? אמרתי לה: לא, דרך כבושה היא. אמרה לי: ליסטים כמותך כבשוה.
 

רמזור

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
תכלס, כיתות ה'-יב, יפתח רק בעשירי בינואר, גם בערים שיהיו ירוקות??
(עיין ערך מודיעין עילית בתחילת השנה)
אבל למה הם אחרונים?
יש חוצים שעל זה לא מוותרים להם
ובטלפון א"א ללמוד
כלוםםםםםםםםם
 

אמת .

משתמש פעיל
בינתיים במשרד הבריאות תולים את ההקלות בערים האדומות במספר הנדבקים שיגיע לסכום מסוים
אם כך כולי תקוה שלקראת חנוכה כבר יהיו הקלות
וזה יהיה ממש נס חנוכה אם ההקלות ישרדו 8 ימים עד שמספר הנדבקים בערים החרדיות אה.. סליחה האדומות יעלה שוב
;);););)
אלא אם כן בסוף יעגלו פינות
 

Rachel27

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
ורק לי עולה אפיזודה מזמן אחר?
דרום עם אזעקות. לילה לא שקט. שינה בממדים/מסדרון...
"ההנחיות ינתנו בבוקר..."
6 בבוקר: ההנחייה - אין לימודים
8 בבוקר: ההנחיה - אין לימודים
9 בבוקר: הלימודים יחלו בשעה 10...
התושבים הם כחומר ביד היוצר ומטולטלים לפי גחמות הממשל

ולמה נזכרתי בזה?
גם כאן פורסים מתווה כאילו שבאמת יפעלו לפי זה...
כל ההחלטות מונחתות מהרגע להרגע
אל תבנו על כלום - כי אין כלום!
 

שינדלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום

ירמי וולדמן

מתווך דירות ונכסים
מנהל
מנוי פרימיום
מישהו יודע לגבי תחבורה
מתי יחזור קו 497 ו597 מבית שמש לבני ברק?
 

ירמי וולדמן

מתווך דירות ונכסים
מנהל
מנוי פרימיום
נייעס מייל - מקבץ עדכונים:

׳ערוץ 12׳: רה״מ נתניהו מסכים לחידוש ההפגנות גם אם המשק ישאר סגור.

׳כאן 11׳: הדיל המסתמן עם מנהיגי החרדים - הסגר בערים האדומות יימשך בתנאי שהישיבות ייפתחו.

׳כיכר׳: בחסידויות הגדולות וגם בחסידויות הקטנות יותר יפתחו את תלמודי התורה כבר השבוע, למרות האיסור המפורש של משרד הבריאות.

אבי רבינא: ‏המלונית שנפתחה בישיבת חברון תיסגר עד יום שלישי. היום עזבו עוד כ-400 בחורים. החיוביים שיישארו, יפוזרו במלוניות הקורונה.

עוד ב׳כיכר׳: מרן ראש הישיבה הגרי״ג אדלשטיין סבור כי אין לפתוח את תלמודי התורה בציבור החרדי כלל - כדי לא להרגיז את המדינה ולא להכעיס את הציבור החילוני. הגרי״ג עדיין לא נתן הוראה מפורשת מה לעשות.

עוד חושף עקיבא ווייס ב׳כאן 11׳ על המהלך של סגר בערים בחרדיות במקביל לפתיחת תלמודי התורה והישיבות - הערב תתקיים פגישה בין מזכירי מועצות גדולי התורה של אגודת ישראל ודגל התורה עם הגר״י סילמן. בשבוע הקרוב ייפתח מו״מ של הנציגים החרדים מול הממשלה.

רשת ב׳: הקרב על היציאה מהסגר: פערים בין רה״מ ומשרד הבריאות לבין גנץ ומשרד האוצר בשאלת ההקלות. שרי כחול לבן תומכים בפתיחת מערכת החינוך הפרטית כבר בשבוע הבא. גנץ והאוצר קוראים לפתיחת בתי עסק כבר ביום רביעי. בשאלת ההפגנות - הערכה כי מגבלת הק״מ תישאר להעברת מסר מרתיע.
 

ללי.ללי

לאי ללי (לשעבר)
מנוי פרימיום

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכח

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אַשְׁרֵי כָּל יְרֵא יְהוָה הַהֹלֵךְ בִּדְרָכָיו:ב יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תֹאכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ:ג אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ:ד הִנֵּה כִי כֵן יְבֹרַךְ גָּבֶר יְרֵא יְהוָה:ה יְבָרֶכְךָ יְהוָה מִצִּיּוֹן וּרְאֵה בְּטוּב יְרוּשָׁלִָם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ:ו וּרְאֵה בָנִים לְבָנֶיךָ שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
נקרא  20  פעמים

לוח מודעות

למעלה