העבודה יפה כשלעצמה ואין לי ביקורת עליה כלל.... אך....
רק השאלה, האם הלכתם על הסגנון ההוא רק משום שהוא חדיש מבלי לחשוב האם מתאים לפרוייקט שאליו מיועד ולסטייל של האנשים אליהם זה מיועד....ומאחר ואין לי מושג לגבי סגנון וחוג האנשים שלהם זה מיועד אני רק מעלה נקודה זו ולא אומרת אותה כביקורת...
כלומר: למרות שאני תמיד רוצים להשתמש בסגנון חדיש כי הוא חדיש, עדיין חשוב להתאים ולהתייחס לאספקטים נוספים....
אם זה מיועד לשי לאיחול שנה טובה לתורמים, עוד הייתי מתחברת יותר לשילוב של המטרה לסגנון הזה... או שזה היה מיועד לתורמים מעדות המזרח, אולי עוד יש חיבור לסגנון המזרחי, או לתורמים מן החוג הדתי לאומי המזרחי - שזה סגנון היודאייקה שלהם...
הסגנון יפה אין לי שום בעיה איתו, רק לגבי מתי להשתמש בו...וגם הביצוע שלכם מושלם...שום ביקורת...בייחוד לאור העובדה שאין לי כל מושג למי מיועדת...
אך אני בגדול הייתי משתמש בזה , לפרסומות לקראת האביב, למשל על חומרי ניקוי לסאנו ועל איחולי פסח כשר ושמח מחברות לכלל הציבור (כגון בעיתון ובמודעות רחוב) וזה נכון גם לגבי הצבעים, הירוק שמתאים לאביב לפריחה ולבלוב, והוורוד - מסמל את האופטימיות הנעימה שמביא איתו האביב לעולם.....ולילדים הצבעים תמיד מתאימים - בלי קשר דווקא לעונה, ואגב, ראיתי שהוספתם גם אדום, אין לי מושג אם הייתי משאירה שם אדום, כיוון שצריך פשוט לנסות, אולי גוון נוסף של ירוק....אך מילא שישאר אדום, בינינו הכל הולך היום....
אך ,
אם זה תורם חסידי למשל, הוא צריך לקבל משהו יוקרתי ועדין שיעמוד לו בכבוד במשרד, שיהיה לו תחושה טובה שמתאים לו לתלות שי זה ולהציגו בפני כולם, וכן לגבי הצבעים.....שתמיד שחור וחום יותר יוקרתי....וגם אם רוצים לשלב עוד צבעים אפשר ליצור שילוב סביר ועונה על כל הדרישות....(בכ"ז בעיצוב זה יש איזשהו אפיון נשי כמו שאמרו לפני...)
רק השאלה לאיזה תורמים זה מיועד....ולפי זה ניתן לשלב יוקרתי ומודרני עם וקסברגרי....או מודרני כללי לגמרי.... כי עיצוב אמור לשדר הכל ולהתאים לכל הנתונים....
וגם כשפונים אלי מחוג חסידי עם בקשה מיוחדת לעיצוב מודרני מודרני, לעצב להם משהו על שיעורי תורה וכו'...אני הולכת לכיוון מודרני בצבעים, באלמנטים, אך בקו - זה עדיין שיעורי תורה...ולכאורה למשל לא יתאים לי סתם לתקוע פרחים, גם אם יהיו בסגנון העיטור החדשני ביותר, כי יש מספיק רקעים חדשניים, ויש מספיק עיצובים מודרניים שניתן לשלב, שחשוב שיהיה קשר.....
אני רק מקווה שאנשים פה יבינו אותי ולא יתקיפו אותי סתם...(ובזאת אני פונה לחברי הפורום בעצם...) כיוון שמי ששם עבודות ופותח אשכול לחוות דעת, מתכוון לקבל גם הערות בונות, ואם אתם רוצים שאנשים יגיבו ויתנו הערות בונות, עודדו אותם לתת את זה, מי שלא רוצה ביקורת או שלא יציג פה עבודות או שיציין במפורש בראש ההודעה שמטרתו לקבל מחמאות בלבד....)
כי מחמאות כבר נתנו לו תקראו במודעה, רק שחשוב לציין נקודות נוספות, כדי שאנשים יבינו שגם אופי הפרוייקט אמור להתאים למטרה ולהוא שזה מיועד אליו...ויש מספיק רעיונות וסגנונות חדישים שמתאימים לכל מטרה, חוג , פרוייקט וסגנון..
זה כמו שפונטביט עיצבו פונטים שונים: מדוע? פונטים הם כמו צבעים מה שיותר צריך...מדוע?
יש פונטים שמתאימים לקודש ויש פונטים שמתאימים לסטייל ישראלי , ויש בניחוח חדשני ומה לעשות צריך גם פונטים בטעם של פעם...ולכל פונט הסגנון הייחודי שלו שמתאים למטרה ספציפית מסויימת... והנה אפילו בחרתם פונט מסויים שמתאים יותר לעבודות כאלו ויודאייקה וכו'..לא ממש כללי....
אני בהחלט נתקלת כאן בעבודות שיש לי הערות עליהן גם בביצוע וכשאני מתחילה לכתוב את ההודעה אני מוצאת את עצמי ממש צריכה לבצע בהן שינויים, כך שאין לי זמן לזה ואני יורדת בכלל מהרעיון של להגיב או לבקר.....אך לא זה המקרה פה, הביצוע נפלא...
כמובן שאפשר תמיד להתווכח ולשפר לגבי כמות פרחים שמסביב לאות, ומהיכן בדיוק יצאו סביב לאות וכו'....אך ברור שעוד תלטשו עבודה זהו.
אני בטוחה שפונטגרפר ידע כיצד לקבל את הדברים ולהתייחס אליהם...ואין ספק שמדובר בבן אדם מוכשר הרבה מעבר לממוצע...
בגדול: ישר כח לפונטגרפר גם על הרעיון וגם על הביצוע....
ולגבי השאר, על טעם וריח אין מה להתווכח....בכל זאת אמרתי את דעתי...(וזכות הציבור לא להתייחס...)
(ושוב ושוב מתחוור לי כמה חשוב שלמדתי עיצוב, כיוון שיש כללים בעיצוב שצריך לדעת אותם כדי שנוכל לשבור אותם ליופי העיצוב ולמקוריות. ויש דברים שכמה שאנשים יסתכלו באתרים או בספרי עיצוב, או ישמעו הרצאה חד פעמית בעיצוב לא יבינו אותם, כיוון שלא למדו עיצוב ואני מתכוונת לציבור הרוחב, חלילה לא ספציפית לפונטגרפר (לא סתם לומדים עיצוב כמה שנים וקורעים שם את הלומדים בהכנת תיקי עבודות לפי דרישה ברמה גבוהה מאד....) וגם אני לא הייתי מבינה אותם ולא הייתי יודעת להסתכל נכון מבלי הלימוד הנ"ל....ואחד הדברים המרכיבים החשובים בעיצוב הוא סגנון - שצריך להתאים למטרה וכו'....ובלימודי עיצוב ממש לומדים איך להסתכל על הדברים. ולכן, למשל: לעיצוב מסעדה צמחונית נעשה עיצוב מסוג מסויים ולמסעדה חלבית נעשה משהו אחר....ולא נעצבם זהה במשהו ספציפי רק כי זה חדיש ומודרני, למרות ששתיהן מסעדות בסופו של דבר....
אינו דומה עיצוב מודרני של ספריה תורנית לעיצוב מודרני של דיסקוטק....וכן זה לגבי טיפוגרפיה ותורת הצבע). לאחר העיצוב, הביצוע עצמו הוא כבר טכניקה שתלויה אכן בכשרון המבצע וביכולותיו הטכניות והתמצאותו בטכניקות השונות, וזה בוודאי ניתן ללמוד לבד)...