דרוש מידע השנה מותר להסתפר ולהתגלח באמצע ספירת העומר*!

רבות מחשבות

משתמש פעיל
צילום מקצועי
לידיעת הציבור: השנה ראש חודש אייר יוצא בע''ש ואפשר אז להסתפר ולגלח.
מקורות:
משנה ברורה סימן תצג ס"ק ה'' וזה לשונו -
"אף להנוהגין איסור גם עד ר"ח אייר (ח) מ"מ אם חל ר"ח בשבת כיון שיש כאן תוספת שמחה שבת ור"ח יש להתיר להסתפר בע"ש מפני כבוד השבת וגם לישא אשה בו ביום כיון שעיקר הסעודה יהיה בשבת ור"ח"
הגר''מ פיינשטיין [בין פסח לשבועות פ''י הע' כ''ב] ובמקראי קודש להגרצ''פ פראנק [פסח ח''ב הררי קודש עמ' רכ''ח] בדקדוק לשון הב''ח. ולגבי המקפידים על דעת ר''י החסיד שלא להסתפר בר''ח אפ' חל בע''ש, לדעת הגר''מ פיינשטיין והגריש''א ג''כ אפשר בר''ח אייר [מפני שא''א להסתפר קודם] ולדעת הרב וואזנר והסטייפעלר למקפידים על כך אסור גם בר''ח אייר.
 

שרה שרם צילומותק

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
(y)
 

רבות מחשבות

משתמש פעיל
צילום מקצועי
הגרי"א דינר פסק: השנה מותר להסתפר בראש חודש אייר

כידוע ממוצאי חג ראשון של פסח ועד ל"ג בעומר נוהגים מנהגי אבלות ובתוכם האיסור להסתפר ולהתגלח.
השולחן ערוך מביא כי "יש נוהגים להסתפר בראש חודש אייר, וטעות הוא בידם".
גם מדברי הרמ"א נראה שמסכים לדעת השולחן ערוך שאין לראש חודש אייר מעמד מיוחד, אך הוא מעיר כי יש הנוהגים שלא לקיים את מנהגי האבלות בחודש ניסן עצמו ומתחילים רק מיומו השני של ראש חודש אייר. וכך פוסק החיי אדם.
אולם בשנה זו שנת תשפ"ג יש היתר מיוחד מאחד מגדולי הפוסקים, הגאון רבי יהודה ארי' דינר רב מרכז בני ברק ורב בית הכנסת "דברי שיר" להסתפר ביום שישי של ראש חודש אייר.
וכך כתב הגרי"א דינר: גם לאלו הנוהגים מנהגי אבילות לפני ראש חודש אייר, מכל מקום השנה תשפ"ג שחל ראש חודש ביום שישי ושבת, כיוון שיש שמחת שבת יש להתיר להסתפר בערב שבת מפני כבוד השבת, ומי שמקפיד בגלל צוואת ר"י החסיד לא להסתפר בראש חודש יכול להסתפר לשבת ביום חמישי ערב ראש חודש אייר.
(מתוך 'המוקד')
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  23  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה