תח"צ הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית-הפרטים

גלינג

משתמש סופר מקצוען
הנקודה היא שעד היום מי שבד"כ נסע מרחקים קצרים בירושלים שים מעל 6 ש"ח לנסיעה כי ממוצע הנסיעה בעיר ארוך יותר. הרפורמה מביאה שוויון לזה. רק כמובן אם תתוסף מדרגת מחיר לעד 5 ק"מ.
אכן.
1. אך יותר הגיוני להשוות את כל התעריפים באותה העיר מאשר להעלות את התעריף בעיר אחרת לצורך השוואת התעריפים בכל הארץ.
2. מי אמר שהנסיעות הקצרות בעיר הם לא המיעוט (הקיים לשכונות מלאים זוועות.!)
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
אכן.
1. אך יותר הגיוני להשוות את כל התעריפים באותה העיר מאשר להעלות את התעריף בעיר אחרת לצורך השוואת התעריפים בכל הארץ.
2. מי אמר שהנסיעות הקצרות בעיר הם לא המיעוט (הקיים לשכונות מלאים זוועות.!)
לא זה לא הגיוני שאנשים דלי אמצעים שנוסעים מרחקים קצרים ישלמו בקביעות יותר ממקביליהם בעיר אחרת שנוסעים באותו טווח מרחק רק בגלל שהם גרים בעיר גדולה שאחרים נוסעים בה נסיעות ארוכות מאד שמשפיעות על הממוצע הכללי של אורך הנסיעה.

הרבה יותר הגיוני שכל אדם ישלם ע"פ אורך הדרך שלו, ולכן המעבר לתמחור ע"פ מרחקים הרבה יותר נכון, רק שיוסיפו מדרגת מחיר מוזל יותר לנסיעות בטווח קצר. (וממילא זה יכסה את הערים הקטנות, יחד עם הענקת שוויון לדרי הערים הגדולות שנוסעים לטווח קצר)

זה לא משנה אם הנסיעות הקצרות הן המיעוט או הרוב, כל אדם ישלם בהתאם לטווח הנסיעה שלו.
 

איזה טוב השם

משתמש פעיל
לא זה לא הגיוני שאנשים דלי אמצעים שנוסעים מרחקים קצרים ישלמו בקביעות יותר ממקביליהם בעיר אחרת שנוסעים באותו טווח מרחק רק בגלל שהם גרים בעיר גדולה שאחרים נוסעים בה נסיעות ארוכות מאד שמשפיעות על הממוצע הכללי של אורך הנסיעה.

הרבה יותר הגיוני שכל אדם ישלם ע"פ אורך הדרך שלו, ולכן המעבר לתמחור ע"פ מרחקים הרבה יותר נכון, רק שיוסיפו מדרגת מחיר מוזל יותר לנסיעות בטווח קצר. (וממילא זה יכסה את הערים הקטנות, יחד עם הענקת שוויון לדרי הערים הגדולות שנוסעים לטווח קצר)

זה לא משנה אם הנסיעות הקצרות הן המיעוט או הרוב, כל אדם ישלם בהתאם לטווח הנסיעה שלו.
בבקשה תכתבו את הדברים החשובים האלו כאן
זה - יכול לעזור, בע"ה
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
לא זה לא הגיוני שאנשים דלי אמצעים שנוסעים מרחקים קצרים ישלמו בקביעות יותר ממקביליהם בעיר אחרת שנוסעים באותו טווח מרחק רק בגלל שהם גרים בעיר גדולה שאחרים נוסעים בה נסיעות ארוכות מאד שמשפיעות על הממוצע הכללי של אורך הנסיעה.

הרבה יותר הגיוני שכל אדם ישלם ע"פ אורך הדרך שלו, ולכן המעבר לתמחור ע"פ מרחקים הרבה יותר נכון, רק שיוסיפו מדרגת מחיר מוזל יותר לנסיעות בטווח קצר. (וממילא זה יכסה את הערים הקטנות, יחד עם הענקת שוויון לדרי הערים הגדולות שנוסעים לטווח קצר)

זה לא משנה אם הנסיעות הקצרות הן המיעוט או הרוב, כל אדם ישלם בהתאם לטווח הנסיעה שלו.
תאורתית זה יכול להיות נכון.
דברי נכתבו בעקבות כך שהתשלום אינו פר ק"מ ואינו יכול לכלול מדידה של באיזה תחנה אתה\הוא יורד.
ולכך קובעים מחיר אחיד לפי הממוצע בכל אותו האשכול.
אך מה ההיגיון לקבוע מחיר אחיד לכל הארץ כשבמודיעין למשל לא ניתן כלל לנסוע את מס' הק"מ הקיימים בירושלים??
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
תאורתית זה יכול להיות נכון.
דברי נכתבו בעקבות כך שהתשלום אינו פר ק"מ ואינו יכול לכלול מדידה של באיזה תחנה אתה\הוא יורד.
ולכך קובעים מחיר אחיד לפי הממוצע בכל אותו האשכול.
אך מה ההיגיון לקבוע מחיר אחיד לכל הארץ כשבמודיעין למשל לא ניתן כלל לנסוע את מס' הק"מ הקיימים בירושלים??
ההיגיון הוא הגיון בריא רק שחסרה לו כמו שפירטו כאן מספר פעמים באשכול עוד מדרגה של נסיעות קצרות מ15 ק"מ. מה שלכאורה יניח את דעתם של נוסעי הערים הקטנות.
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
ההיגיון הוא הגיון בריא רק שחסרה לו כמו שפירטו כאן מספר פעמים באשכול עוד מדרגה של נסיעות קצרות מ15 ק"מ. מה שלכאורה יניח את דעתם של נוסעי הערים הקטנות.
אני יסביר את דברי.
הבקשה שלכם היא לגיטימית.
רק שהיא דורשת שינוי מדיניות מהותי של מדידת מרחק.
הדבר קיים באפליקציה דורש התאמה לכרטיס הרבקו.
 

ברבור באגם

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יש בעיה ברעיון הזה לדוגמא- המרחק בו עלית לאוטובוס יכול להיות ארוך יותר עם בתחנה השניה האוטובוס העלה הרבה נוסעים והמונה עלה או האוטובוס עושה סבובים מידי במקום לחתוך האנשים ישלמו על הסיבוב?
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
יש בעיה ברעיון הזה לדוגמא- המרחק בו עלית לאוטובוס יכול להיות ארוך יותר עם בתחנה השניה האוטובוס העלה הרבה נוסעים והמונה עלה או האוטובוס עושה סבובים מידי במקום לחתוך האנשים ישלמו על הסיבוב?
האורך נמדד במרחק אווירי.
 

GBSA

משתמש סופר מקצוען
מתוך ישיבת וועדת הכלכלה בעניין.


ובאותו עניין..

“דברי נציגך לא היו אמת, בלשון המעטה”, יו”ר ועדת הכלכלה ח”כ ביטון הודיע לשרת התחבורה כי היועץ שלה לא יורשה להיכנס יותר לישיבות ועדת הכלכלה לאחר “שלא אמר את האמת בישיבה על הרפורמה בתחבורה הציבורית”. “בהתנהלות זו ביזה ושם ללעג ולקלס נציג השרה את הכנסת”

 

ללי.ללי

לאי ללי (לשעבר)
מנוי פרימיום
מה תכלס?
בתחילת חודש 5.22 מתבטל הערך צבור?
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
נראה שכל עוד צאר האוצר וצרת התחבורה לא חתמו על זה זה לא נכנס לתוקף
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
באתר רב קו יש אפשרות לקנות למאי חופשי חודשי רגיל.
1651002152070.png
 

A052

משתמש סופר מקצוען
כל עוד לא הודיעו תאריך (לפחות שבועיים מראש) לא יתחיל כלום.

צריכה להיות הודעה רשמית של משרד התחבורה ולא הודעה בפרוג מניק אנונימי כלשהוא.
 

משתדלים

משתמש פעיל
זה צריך לעבור אישור של וועדת הכלכלה הכנסת חוזרת מפגרה רק ב 8 במאי ורק אז יוכל להתקיים דיון
 

ללי.ללי

לאי ללי (לשעבר)
מנוי פרימיום
זה צריך לעבור אישור של וועדת הכלכלה הכנסת חוזרת מפגרה רק ב 8 במאי ורק אז יוכל להתקיים דיון
איזה חוק צריך לעבור אישור הכנסת
ואיזה לא?
חוק חד פעמי
ביטול סבסוד לאברכים
תחבורה ציבורית
שתיה מתוקה
מה ההבדלים?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  20  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה