הרעיון המרכזי בקטע

יעל ברג

משתמש מקצוען
למבינים בלמידה ואוריינות:

אודה מאד למי שיוכל להפנות אותי למאמר/אתר/כתבה וכו'
בו יש הוראות איך מזהים בקטע את המסר המרכזי.

(בד"כ ע"י שאלות כגון: מי הדמות המרכזית בקטע? וכדומה)
 

תרצה

משתמש מקצוען
יש מושג שנקרא "שאלות 2 ממ"א" מדובר בשש שאלות שהתשובות עליהן מובילות לעיקרי הקטע. (לרוב, בפתיחים של ידיעות עיתונאיות תהיינה תשובות לכל שש השאלות הללו) השאלות הן: מי? מה? איפה? (=ממ"א הראשון) מתי? מדוע? איך? (=ממ"א השני)

זה מה שחיפשת?
 

יעל ברג

משתמש מקצוען
נכתב ע"י תרצה;1142473:
יש מושג שנקרא "שאלות 2 ממ"א" מדובר בשש שאלות שהתשובות עליהן מובילות לעיקרי הקטע. (לרוב, בפתיחים של ידיעות עיתונאיות תהיינה תשובות לכל שש השאלות הללו) השאלות הן: מי? מה? איפה? (=ממ"א הראשון) מתי? מדוע? איך? (=ממ"א השני)

זה מה שחיפשת?


תודה. נשמע קרוב.
למרות שזכור לי שיש טריקים יותר ספיציפיים אבל אולי אני טועה.
יש טיפים כאלה של: לחלק את הקטע לשלושה חלקים... מכירה משהו כזה?
 

תרצה

משתמש מקצוען
לא מכירה. אבל זה לא אומר שאין. אני כבר 5 שנים לא עוסקת בהוראת מקצועות העברית, סביר להניח שדברים חודדו והתחדשו מאז, אלא שלא נדעו לי.
 

יעל ברג

משתמש מקצוען
תודה. בכ"א עזרת לי
ואם עוד מישהו יודע משהו- אשמח להתוודע.
 

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
לומדים להצליח, מאת ציפי משולם, לפי תוכנית העברית החדשה. נדמה לי חלק ה' או ו', מוסבר מאוד טוב.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכט

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרַי יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרָי גַּם לֹא יָכְלוּ לִי:ג עַל גַּבִּי חָרְשׁוּ חֹרְשִׁים הֶאֱרִיכוּ (למענותם) לְמַעֲנִיתָם:ד יְהוָה צַדִּיק קִצֵּץ עֲבוֹת רְשָׁעִים:ה יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן:ו יִהְיוּ כַּחֲצִיר גַּגּוֹת שֶׁקַּדְמַת שָׁלַף יָבֵשׁ:ז שֶׁלֹּא מִלֵּא כַפּוֹ קוֹצֵר וְחִצְנוֹ מְעַמֵּר:ח וְלֹא אָמְרוּ הָעֹבְרִים בִּרְכַּת יְהוָה אֲלֵיכֶם בֵּרַכְנוּ אֶתְכֶם בְּשֵׁם יְהוָה:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

רבי שמעון - הסיפור המלא • אתגר 15

לוח מודעות

למעלה