הרב שטיינמן זועק על הגזענות בציבור החרדי

efrat1

משתמש סופר מקצוען
פחחח...
זה לא קשור לגזענות.
זה רק חלק מהשיחה.

קחו את הסרטון המלא ממירי קוסובר.
@מירי
 

רחשי הלב

משתמש מקצוען
למיטב הבנתי הרב שטיינמן כלל לא מדבר ביחס לבני עדות המזרח אלא לילדי החרדים העובדים.
הלך האייטם...
 

אונמר

משתמש רשום
שימו לב, שהורידו קטע מדקה 10:27 לשעה 10:29
מעניין מה היה שם...
 

imac100

משתמש מקצוען
אם אני זוכרת נכון.
זה אפילו לא חרדים עובדים.
סתם משהו שההורים תענו שהם מודרנים יותר.
אבל לא ראיתי את הסרטון כמה שנים
 

הצלם יוסי

משתמש פעיל
כתבה מהיום בהידברות
https://www.hidabroot.org/article/228877
האמת מאחורי סרטון הגאווה המפורסם של הרב שטיינמן זצוק"ל
סרטון בו הרב שטיינמן זצוק"ל זעק את זעקתו המפורסמת "גאווה, זו רק גאווה", בדבר התנגדות הורים להכנסת ילדי משפחה לחיידר, תורגם שלא כראוי, וכעת לפניכם התרגום המדויק. צפו
שתף במיילמוריה חן | כ"ה כסלו התשע"ח | 13.12.17 | 14:10

בתאריך כ"ו באייר תשס"ז הגיע לביתו של מרן זצוק"ל רבי שלום בער סורוצקין שליט"א לשם התייעצות עם מרן זצוק"ל. במעמד נשאל ראש הישיבה שאלה בשל מקרה שארע באותו זמן בחיידר.

מדובר באלמנה צעירה מטופלת בילדים קטנים אשר נישאה בשנית לאבא לילדים הלומדים בחיידר מסויים, ובעקבות הנישואין הביעו ההורים בקשה להכניס גם את ילדי האם לאותו חיידר.

הורי הילדים הלומדים בחיידר התנגדו למהלך, וניגשו לרב סורוצקין בדרישה למנוע את קבלתם של הילדים לחיידר, על אף שהבקשה זו נשמעה בלתי הגיונית. מכיוון שההורים התעקשו, פנה הרב למרן ראש הישיבה זצוק"ל ושטח את הסוגיא על שולחנו.

מרן ראש הישיבה זצוק"ל, הביע כאב בשל הפגיעה שנעשתה במשפחה, וקרא את הזעקה המפורסמת: "גאווה, זו רק גאווה", וסיפר על החיידר בו למד בעיר בריסק.

לאחר התשובה הנוקבת של מרן זצוק"ל נסע הגרש"ב עוד באותו הערב לבית המשפחה, שם הראה לאב האברך את תשובתו של מרן זצוק"ל, וכמובן, זכו הילדים להיכנס לחיידר.

במשך זמן רב, החומרים המקוריים היו חסויים במשך זמן רב, ולא נחשפו. בניסן תש"ע דלפו החומרים דרך האברך השואל, ומשם הגיעו אל התקשורת כאשר המשפטים בסרטון לא תורגמו כראוי. כעת לפניכם התרגום המדויק.
 

מירי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
שימו לב, שהורידו קטע מדקה 10:27 לשעה 10:29
מעניין מה היה שם...
לא הורידו כלום הצלם עצר באמצע והמשיך מיד לא היה מודע לחשיבות הצילום
יש לי את שני הקבצים המקוריים בסדר רודף של מספרי הקבצים
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  17  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה