הקמת אתר

מלימירי

משתמש פעיל
באיזו חברה של שרתי אינטרנט כדאי לי לאחסן את השרתים של האתר?

תודה מראש
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
תלוי מה חשוב לך, לפי זה תעשי חיפוש ברשת...

יש כאלו שמציעים מחירים זולים ואטרקטיביים. יש כאלו שמתהדרים בשירות מעולה. יש שרתים שטובים ללקוחות קטנטנים, ויש גם כאלו שאתה צריך להיות קניין גדול בשביל שיסתכלו עליך. יש גם כאלו שנותנים לך חבילות בדיוק לפי הצרכים שלך, ויש כאלו שיש להם חבילות בנויות. יש שרתים בישראל עם שירות בעברית ויש שרתים בחו"ל שפחות מומלצים לאתרים בארץ.

וכמובן יש כאלו שיפרסמו שהם הכל, מהם צריך להזהר.
 

shef

משתמש רשום
עיצוב גרפי
היי שלומירית.

נכנסתי לקישור שלך, כי זה היה נשמע מה זה מעניין לבדוק למה את מתעקשת שיאכסנו אצלך ב"חינם".

אני לא רוצה להישמע ביקורתית, אבל בעולם של היום, "הצבת לינק" ואפי' שזה לכאורה למיזם, זה לא נקרא בחינם. ואני קצת מבינה בתחום הזה של הקרדיט והזכויות, גם ברשת וגם בעולם הפיזי. (אני מבקרת אומנות במקצועי. אולי לכן אני קצת ביקורתית, אז תקבל את זה בהבנה. בסדר?!)

וסתם שתדעי, שאני מכירה הרבה בעלי עסקים שהיו מוכנים לשלם המון כסף בשביל "לינק" כזה.
 

שמח לעזור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
shef מ שכתבתם ביקורתי לגמרי. במיוחד המשפט הראשון. מחווה איננה התעקשות, וזו דרך נהדרת לפגוש עסקים באוריה חיובית. ואם נתחיל לבחון מה חינם באמת נגמור בזה שרק נתינות מד' ראוי להגדרה בתכליתה.
זה גם לא תורם לפותח האשכול, כי הוא ייווכח בזה לפני השימוש כמובן, לא באותיות קטנות ולא "מאחורה".
 

Nahum

משתמש צעיר
D I G I T A L
shef, אני בטוח שהמודל הכלכלי שלהם הוא לא "אחסון תמורת לינק", והלינק הזה לא שווה הרבה כל עוד האתר לא מקודם ברמה גבוהה (מה שלא קורה בדרך כלל בעסקים קטנים...), וגם אם כן, זה עדיין לא שווה את האחסון חינם.

המודל הכלכלי שלהם (אני מניח) הוא התשלום שאחרי השנה ראשונה, כמו גם יצירת קשר עם עסקים ועמותות ואפשרות לספק להם שירותים בהמשך. לגיטימי בהחלט.

בקיצור, לא הייתי רוצה להיות יצירת אומנות תחת הביקורת שלך ;)
 

shef

משתמש רשום
עיצוב גרפי
היי נחום ושמח. איזה קטע. אני חושבת לעצמי על מה שכתבתם, ופתאום מתנגן לי איזה רקורסיה כזאתי, לבקר את המבקרת. ואם אני אמתח עליכם ביקורת, אז איך נאמר את זה? ואז אני יושבת כאן במשרד וצוחקת לעצמי. טוב אז שיתפתי אותכם באיזה הגיג.


אולי במקום ביקורת, אני אספר לכם קצת על עצמי. לא ביוגרפיה או משהוכזה, רק קצת מהריגושים והחוויות שלי בשנה האחרונה.

אז ככה. אני מאד ביקורתית. וזה מה שאולי הביא אותי בסופו של יום למדרשה לבנות, כי מאד צרם לי השקר והצביעות במחוזות אחרים (לא לפי כבוד פרוג שנפרט כאן).

בקיצווווור. המדרשה הביאה אותי לעבודה כאן בפאתי בני ברק, וזה מה זה טוב לנשמה שלי, ואז גם חברה טובה שלחה לי לינק של פרוג, ומאז אני לא שבעה מהפרגון ההדדי, ומהביחד, וממה שכל אחד דואג לשני. ושתדעו שזה דבר לא מובן מאליו במקומות אחרים. וזה פשוט מדהים בעיני.

לפעמים אני יכולה למצא את עצמי ממש בוכה מול המסך בגלל איזה אשכול של תהילים, או אשכולות של עידוד של צלמות מתחילות, הטוב הנשפך הזה ממש נוגע לי בנשמה, והשיתוף הזה של כולם ביחד וכל אחד בשביל השני עוזר לי לתחושת השייכות. וכמו שאמרתי כבר, זה מה זה לא מובן, ואני מכירה מקומות אחרים, שם כל אחד רק מחפש איפה להרויח מהשני, ואיך לנצל, ואיך לדחוף לו משהו העיקר שאני ירויח.

ושתדעו לכם, שמזה נהניתי משמואל גרינשטיין, שאפילו שהוא גם בונה אתרים ואני מאמינה שהוא גם מתעסק באחסון, והוא יכול להרויח מיזה, בכל זאת הוא ענה תשובה לעניין ולא אמר אתם יכולים לאחסן אצלי. התגובה של שמואל בעצם אומרת שבשביל להמליץ באמת על מישהו טוב צריך לתת יותר פרטים.

ורק התגובה של שלומירית ניסתה לשנות לי קצת את הסטריאוטיפ שבניתי לי על הצבור הנפלא הזה. ושתדעו לכם שאני לא מתעלמת שיש גם חסרונות, ואפילו לצדיק הכי גדול יש נפילות, אנלויודעת למה, זה מפריע לי כל פעם מחדש. כי אנחנו יודעים להיות כאלה טובים, אז למה אנחנו נותנים לכמה שקלים לשנות אותנו. איך זה יכול להיות???????
 

nchmeya

משתמש צעיר
עם כל הכבוד

עם כל הערכה למישהו שעשה צעד
והגיע אלינו מרחוק
למרות שאנחנו אמורים להיות צדיקים גמורים
מותר לנו לחיות ולהרוויח
זה בסדר גמור!
ונתתי עשב בשדך לבהמתך
מבאר הגר"א זיע"א
לנפש הבהמית
 

Nahum

משתמש צעיר
D I G I T A L
אין פה עניין של טוב או רע, צדיקים או רשעים.
יש פה תשובה לגיטימית של ספק אחסון, שאפילו מציע אחסון חינם.

יכול להיות שאם גרינשטיין לא היה מספק תשובה מפורטת לפני שלומירית, הייתי חושב אחרת. במצב הנוכחי, השואל קיבל תשובה מפורטת משמואל, והצעה מצויינת משלומירית.
 

מיכל101

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
אני לא מבינה מה הבעיה עם ההצעה של שלומירית.
למה ציפית? שיתן לך בחינם לגמרי ללא שום תמורה קטנה ומינימלית? לכבוד מה?
את בעולם העסקים... גם הוא צריך להרויח משהו בסוף החודש.

ואם כל כך נהנית מהפרגון בפורום, אז חבל להרוס אותו על ידי ביקורת.
 

Shia

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
מבלי לנקוט עמדה בדיון הערכי שהתפתח כאן, אבקש לעצור אותו באיבו ולהחזיר את האשכול לפסים מקצועיים, אשר לשמם נועד הפורום.

ולפותח/ת האשכול:
ישנן חברות רבות בארץ ובחו"ל המציעות שירותי אכסון.
הבחירה המתאימה ביותר עבורך תלויה בכמה גורמים שבתוכם: הטכנולוגיה שבה בנוי האתר, גודל האתר ונפחו, כמות התנועה הצפויה באתר, מיקום גיאוגרפי של קהל היעד של האתר, תקציב ועוד...

ישנם לא מעט אשכולות בפורום בנושא איכסון ואפשר למצוא אותם בעזרת חיפוש בפורום.

אם תתנו קצת יותר נתונים לגבי האתר, יהיה קל יותר להמליץ על פתרון אכסון מתאים.
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
תקשיבו חברים, אני עוקב אחרי האשכול הזה, ואין ספק שהחמיאו לי מאד דבריה של שף, ואני מתדיין אם עצמי האם לומר את הדברים או שמא "עת לשתוק".

אני רוכש כבוד לכל חברי בפורום, ואיני מתכוון לפגוע באף אחד באופן אישי, רק להעלות למודעות נקודה קטנה שאני מבין מדבריה של שף.


אנחנו נמצאים בפורום מקצועי, והמקצוע שלנו הוא לצורכי פרנסה. מכאן, שהמצאותינו בפורום הינה לצורך פרנסתנו. הפורום נועד להפרות את העבודה על ידי שיתוף והתייעצות הדדית. יחד עם זאת, וזה אינו סוד, כולנו עסוקים בעצם בפרסומת. בשיווק. במכירות. זו הפרנסה שמכתיבה.

כדי שלא להפוך את הפורום לשוק - מקום בו כל אחד מכריז על מרכולתו - נוצר בפורום האזור האישי.
לא אכחד, אילו הייתם יכולים לעקוב אחר הדואר האישי שלי, הייתם מוצאים תכתובת עסקית ענפה, עם ניקים אחרים בפורום. בהחלט. לשם כך הוא נועד.

נראה לי, שכדאי לכולנו לאמץ ערכים אלו של הוגנות הדדית, ולהשאיר את המסחר, השיווק והפרסום מחוץ לפורום הגלוי והפתוח. עד עתה לא אמרתי את הדברים מפני שהם שייכים למנהלי הפורום, ולא לי, הקטן, להתערב בזה. אך משעלה הנושא, הבעתי את דעתי.


ואשוב על בקשת המחילה...
 

שלומירית

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
מספר הבהרות ל"שף" ולשאר

ראשית שמי הוא שלומי ושם העסק שלנו הוא "שלומירית-פרסום יהודי" (שלומירית מורכב משמי ושם אשתי.

ולענין שלשמו התכנסו:
ראשית אני שמח ש"שף" העלתה את אשר על ליבה ומכאן נוכחתי לדעת ולהבין כי בעצם אנחנו כאן כמו משפחה גדולה שיש בה גם ביקורת וזה לגיטימי.

אבל ברשותך אני יענה עניינית לטענות/ביקורת

ראשית מאז הקמת המיזם הוקמו 2 שרתים חזקים ויציבים המאוחסנים בחוות שרתים בישראל, המאחסנים מעל 100 אתרים (גם בוונדוס וגם בלינוקס) בחינם לגמרי וללא תמורה (ואגב, גם ללא לינק אלינו). ומתוכם ישנם כמה עשרות אתרים של חברי הפורום המכובד הזה.

תחילתו של המיזם נוצר בעקבות נסיון אישי וחברות רבת שנים בפורומים דומים.
במהלך השנים נוכחתי לזהות בעיה קטנה שהציקה לי מאוד.
חברות אחסון רבות מבקשות תשלום גבוהה מאוד (יחסי) עבור אחסון אתרים לעסקים קטנים ו/או לדפי נחיתה וכד'
במקביל ישנם המון עסקים בתחום כגון מעצבים, גרפיקאים, כותבי תוכן פרסומאים וכד'
שאינם מבינים כ"כ את תחום האחסון ו"נופלים" בבחירת האחסון הראוי להם גם ברמה הטכנית, וגם ברמת האיכות והשרות והמחיר.

מי שעוסק בבניית אתרים ומחזק בשביל כך שרת או חבילות אחסון מרובות אתרים למינהם. יודע כי העלות לאחסון אתר בודד הינה אפסית (עניין של שקלים בודדים) אולם חברות האחסון (בעיקר הישראליות) מנצלות את פערי הידע ופשוט עושקות את העסקים הקטנים.
אנקדוטה קצרה: אחד מבעלי העסקים הקטנים שהתחבר אלינו שילם על אחסון של מאות ג'גה (ומאות שקלים מיותרים) בכדי לאחסן אתר וורדפרס עם חמישה עמודים.

בכדי לתת מענה פתחתי את מיזם "שרת חברתי" שבעצם נותן קרש קפיצה וגם בית חם לעסקים קטנים וגם... לעוסקים בתחום שצרכים שרת לפיתוח אתרים קטנים. (ויעידו על כך החברים שכבר קיבלו אחסון ותמיכה מכל הלב בחינם).

אז מה בעצם המטרה שלנו?
ראשית לסייע לעסקים קטנים (שגם אנו נמנים עליהם)שנית לתת אופציה גם למי שאין תקציב גבוהה לבנות אתר (בד"כ בסיסי) ללא עלויות מיותרות. שלישית, לתת במה לחברים גם כאן בפורום שנמצאים בתחילת דרכם בתחום.

והמטרה העסקית (אנחנו לא מסתירים אותה) היא מתייחסת בעיקר לעמותות וארגונים המאחסנים אתרים מרובי נתונים וקבצים (שמקבלים אחסון מלא בחינם לתמיד).
מטרתינו היא לתת להם שירותים משלימים כגון: תוספות לאתר קיים, שדרוגים, כתיבת תוכן ותחזוקת תוכן שוטפת.
לשמחתינו חלקם הפכו להיות לקוחותינו וחלקם לא (ונשארו עם האחסון בחינם)

אגב, על התשלום של שנה נוספת (שעדיין לא גבינו מאף אחד, גם מהוותיקים בשרת) אנחנו לא בונים בצורה עסקית. (מדובר בעשרות בודדות של שקלים בשנה).

אז לסיכום:
אני מגיב להודעות בנושא אחסון בכדי לתת מענה למי שצריך אחסון בסיסי. (ובד"כ אחרי שכבר קיבלו תשובה נוספת)
מי שיש לו יכולת כלכלית ועסקים לרכוש אחסון בכסף מוזמן לעשות זאת (אגב, גם אצלנו)
ומי שמעוניין להנות משירות נחמד בחינם נשמח לתת שירות.


בהצלחה וחג שמח לכולם
 

shef

משתמש רשום
עיצוב גרפי
חברים אתם פשוט נפלאים. אין לכם מושגים בכלל.

היום בבוקר, החברה שלי לעבודה והבוס לא הבינו מה קרה לי. הבאתי למשרד תמרים וצימוקים (מה לעשות, לא אוכלים אגוזים עכשיו, אז הסתפקתי בזה) וגם מיץ רימונים טבעי שסחטתי, וערכתי איתם איזה התוועדות כזאת.

כל הזמן רק חזרתי ואמרתי, כמה טוב שיש לנו את הקב"ה, כמה טוב שיש לנו תורה, כמה טוב שיש לנו מצוות, ויש מצווה של ואהבת לרעך כמוך, ומצווה של בצדקת תשפוט את עמיתך - זה המצווה של לדון לכף זכות. מי כעמך ישראל.

הראיתי להם עכשיו את האשכול, הם ממש לא הבינו למה אני עושה כזה סיפור מכל דבר. ת'אמת שלפעמים גם אני לא מבינה את עצמי. אני רק יודעת דבר אחד, שאני מאד מאד מאושרת, ואני חייבת לחלוק אתכם ביחד את האושר הזה. אתם לא מבינים באיזה גן עדן אנחנו חיים. זה פשוט נפלא.

ואני חייבת חייבת לבקש סליחה מכולכם, אני בטוחה שתגידו שאין צורך, ולא נפגענו. אני יודעת. אתם כל כך נפלאים. אבל אני חייבת התנצלות. אז הנה. ותראו מה זה כשיש לנו תורה. מבחוץ לא רואים כלום אבל מבפנים הכל זהב זהב. (לא כדאי לדבר יותר מידי, אבל בעולם החיצוני זה בדיוק להיפך. מבחוץ הבן אדם נראה נוצץ, וכשאתה מתקרב אליו קצת אתה רואה כמה זה רקוב...)

אני רוצה לאחל לכולנו חג שמח, ושנזכה לחסות בצל השכינה, תחל שנה וברכותיה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  21  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה