חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - הימים ה- 25-21 למלחמה

מצב
הנושא נעול.

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
שתי רוסיים שהיו פעם טנקים
20220319_211046.jpg
20220319_211048.jpg
 

עימוד נקי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים

20220320181057_NOAM3454-1024x683.jpg

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ​

זלנסקי תקף בנאום בפני הכנסת: "למה לא נתתם נשק, למה לא הפעלתם לחץ?"​


נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נאם מול חברי הכנסת. הנאום מתקיים בשעה שהכנסת נמצאת בפגרה ומליאת הכנסת נמצאת בשיפוצים, ולכן הנאום מועבר בזום לראש הממשלה, לשרים, לסגני השרים ולחברי הכנסת.
יושב-ראש הכנסת ח״כ מיקי לוי נוכח במשכן יחד עם הח"כים שלמה קרעי, גלית דיסטל אטבריאן וגדי יברקן (הליכוד), מיכאל ביטון (כחול לבן), שמחה רוטמן (הציונות הדתית) ואוריאל בוסו (ש"ס). הנאום בדום התקיים בפני יותר מ-100 חברי כנסת ושרים בישראל.
זלנסקי נשא דברים במשך כ-15 דקות שבמהלכן הוא השווה בין פעולותיה של רוסיה בימים אלה לבין המשטר הנאצי בגרמניה ומתח ביקורת קשה על התנהלות ישראל על רקע המלחמה בשל סירובה לתמוך באופן פעיל באוקראינה. "האדישות הורגת, החישובים הורגים, אפשר לתווך בין מדינות אך לא בין הרע והטוב", אמר.
בפתח דבריו אמר זלנסקי: "אני מודה לכם מאוד על התמיכה – חברי הכנסת, כל הנוכחים, העם הישראלי כולו. אני רוצה להזכיר לכם מילים של אוקראינית שאתם מכירים היטב, גולדה מאיר: 'אנחנו רוצים לחיות עם השכנים שלנו, הם רוצים לראות אותנו מתים'. זה לא נותן לנו הרבה מקום לפשרות".
לדברי הנשיא האוקראיני: "אנחנו במדינות ובתנאים שונים לחלוטין, אך האיום עומד בפנינו – אחד. אצלנו, הרס טוטאלי של העם, המדינה והתרבות, ואפילו של השם 'אוקראינה'. ישראל, אני רוצה שתרגישו את זה, תחשבו על התאריך הזה – 24 בפברואר – תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה. היום זה ייזכר בהיסטוריה העולמית פעמיים בתור טרגדיה לאוקראינים, יהודים, אירופים והעולם כולו. ב-24 בפברואר 1920 נוסדה המפלגה הנאצית, שהרגה מיליונים, הרסה מדינות שלמות, ניסתה לעשות רצח עם".
לגבי משבר הפליטים שיצרה המלחמה אמר זלנסקי: "מיליונים נשארו ללא בית. הם הפכו לפליטים, עברו למדינות שכנות – פולין, סלובקיה, גרמניה, צ'כיה. העם שלנו כעת נודד, כפי שגם אתם פעם נדדתם. פלישת רוסיה לאוקראינה היא לא סתם מבצע צבאי כפי שמציגים זאת במוסקבה".
"מדובר במלחמה כוללת ובלתי צודקת, שנועדה להרוס את העם שלנו, את המדינה, את הערים, את התרבות, את הילדים שלנו, כל מה שהופך את האוקראינים לאוקראינים. כל מה שכעת הצבא הרוסי הורס בזדון, וכל העולם מסתכל. לכן אני יכול לעשות את ההשוואה הזאת של ההיסטוריה שלנו והתולדות שלכם".
הוא השווה בין פוטין לבין המשטר הנאצי: "הקשיבו לדברי הקרמלין. הם משתמשים בטרמינולוגיה של המפלגה הנאצית. הם קראו לזה 'הפתרון הסופי' לשאלת היהודים. אתם זוכרים היטב, אני בטוח, לא תשכחו לעולם. כעת במוסקבה שוב משתמשים במילים 'הפתרון הסופי', וכעת זה עלינו – על אוקראינה. רואים את זה באתרים רשמיים, יש ציטוטים בתקשורת הרוסית. זה מה שנאמר במוסקבה. ללא המלחמה נגד אוקראינה, הם לא היו יכולים להבטיח את הפתרון הסופי לביטחונם, כביכול, בדיוק כפי שהדברים נאמרו לפני 80 שנה".
זלנסקי פנה לישראלים ואמר: "עם ישראל, ראיתם כיצד טילים רוסיים פגעו בקייב, בבאבי יאר, יודעים איזה מקום זה? יודעים שמדובר באנדרטה לזכר קורבנות השואה? הטילים הרוסיים פגעו במקום הזה וגם באומן, עיר שעשרות אלפי ישראלים באים לבקר בה כל שנה בקברו של הרבי נחמן".
לסיום אמר: "מה יישאר מהערים שלנו, מאוקראינה, לאחר מלחמה מחרידה זו? אני בטוח שאתם חשים בכאב שלנו. אך האם תוכלו להסביר מדוע עדיין אנחנו קוראים לעולם כולו, למדינות רבות, מבקשים עזרה? אנחנו פונים אליכם ומבקשים עזרה, ואפילו אשרות כניסה, מה זה? אני אשאיר לכם את התשובות – האדישות הורגת, החישובים הורגים, אפשר לתווך בין מדינות אך לא בין הרע והטוב".
"בישראל יודעים היטב שמערכת יירוט הטילים שלכם כיפת ברזל היא הטובה ביותר. אפשר לשאול מדוע אנחנו לא יכולים לקבל מכם נשק, מדוע ישראל לא הטילה סנקציות רציניות כלפי רוסיה, מדוע לא מפעילים לחץ על העסקים ברוסיה? אך אתם צריכים לתת תשובות לשאלות ולחיות איתן. האוקראינים עשו את הבחירה לפני 80 שנה, אנחנו הצלנו יהודים, יש בינינו חסידי אומות עולם. עם ישראל, גם לכם כעת יש בחירה".
לפני נאומו של נשיא אוקראינה זלנסקי אמר יושב ראש הכנסת לוי דברי הפתיחה ובירך את האורח: "ברצוני להודות לך אדוני הנשיא ידיד ישראל, על שאתה מכבד אותנו בנוכחותך ומפנה זמן בימים הקשים הללו כדי לדבר בפני חברי הכנסת והממשלה בישראל".

ללוי הוסיף: "בתוקף תפקידי כיושב-ראש בית המחוקקים של מדינת ישראל אני מבקש להביע הזדהות עם כאבו של העם האוקראיני המותקף בביתו וסובל אבידות קשות בגוף ובנפש ולשלוח מכאן, מירושלים בירתנו, תנחומים למשפחות הקורבנות והנפגעים האוקראינים במלחמה".

"כפי שאמרתי בשיחתי עם יושב-ראש הפרלמנט האוקראיני: ההתקפה הרוסית על אוקראינה מהווה הפרה בוטה של הסדר הבינלאומי וצריך לעשות הכל כדי להביא כמה שיותר מהר להפסקת האש ולסיום המלחמה".

יו"ר הכנסת ציטט את דברי הנביא: "ברוח חזון הנביא ישעיהו ”וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת לֹא יִשָּׂא גוֹי אֶל גּוֹי חֶרֶב וְלֹא יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה.“ כולי תקווה כי מאמצי התיווך של ראש הממשלה בנט וגורמים בינלאומיים נוספים, יישאו פרי ויביאו לסיומה של הטרגדיה שעוברת על העם האוקראיני".
 

דבי מ.

משתמש מקצוען

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
סיפור מוזר
אבל בכל זאת

בעיירה בין מיקולייב לחרסון הגיעו חיילים רוסיים ומפאת גודלו (קטנצ'יק) של העיירה
לא הוצבו בו חיילים אוקראינים בכלל
אבל הכפריים לא חשבו לוותר
ובעזרת מטולי RPG ובקבוקי תבערה הצליחו לפגוע בכחצי מהכוח שנכנס לעיירה והנותרים ברחו
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  16  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה