חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - הימים ה- 25-21 למלחמה

מצב
הנושא נעול.

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען
עיתונאי של רולינג סטון ופרסומים אמריקאים בולטים אחרים אומר שהכוחות המיוחדים של ארה"ב של פיקוד המבצעים המשותפים (JSOC) הכוללים את כוח דלתא וצוות סייל 6 נמצאים באוקראינה.
 

יצחק ק

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים

מריופול תיכנע תוך שעות? האולטימטום הרוסי וההצעה "ההומניטרית"​

משרד ההגנה הרוסי הציע למריופול להיכנע עד הבוקר, ובתמורה הוא יספק מסדרונות הומניטריים לתושבים: "לכל מי שיניחו את כלי הנשק שלהם מובטחת יציאה בטוחה ממריופול ויכולת לשמר את חייהם" • כ-60 אלף פונו מהעיר



ייכנעו? לאחר שבועות עם התנגדות עיקשת של התושבים בעיר מריופול באוקראינה לרוסים, הודיע הערב (ראשון) משרד הביטחון הרוסי כי על כלל הלוחמים האוקראינים שנמצאים בעיר – להתפרק מנשקם עד השעה חמש לפנות בוקר. מדובר באולטימטום ברור שהציבו הרוסים, כזה שלא ניתן לפרשנות אחרת.
לפי דובר משרד ההגנה הרוסי, קולונל-גנרל מיכאיל מיזינצב, אוקראינה צריכה לספק תשובה 'בכתב' האם היא נכנעת בעיר מריופול והלוחמים בעיר יתפרקו מנשקם, כך שהרוסים יקיימו את הצעתם להקמת מסדרונות הומניטריים מהעיר הנצורה מריופול. מיזינצב כינה את הלוחמים האוקראינים "לאומנים".
"אנחנו מצפים לתשובה על ההצעות ההומניות הטהורות של רוסיה, בשם הצלת תושבי מריופול והתשתית של העיר", אמר דובר משרד ההגנה הרוסי. הוא גם קרא לכל הכוחות שנמצאים במריופול להיכנע באופן מיידי כדי שיוכלו לצאת בשלום מהעיר. "לכל מי שיניחו את כלי הנשק שלהם מובטחת יציאה בטוחה ממריופול ויכולת לשמר את חייהם", אמר.
"מפקדי היחידות של הרפובליקה של דונייצק ושל רוסיה יבטיחו את היציאה הבטוחה, בלי נשק, לכל מקום שתבחרו", הוסיף. הצבא הרוסי גם פנה ישירות לרשויות במריופול עם איום תקיף: "יש לכם כעת זכות לקבל החלטה היסטורית – או שאתם עם בני עמכם או שאתם עם הבנדיטים, אחרת המשפט הצבאי שממתין לכם הוא מעט ממה שאתם ראויים לו".
בעקבות כך הודיעה סגנית ראש ממשלת אוקראינה, כי "נשלח כמעט 50 אוטובוסים ביום שני לפינוי אנשים ממחוז מריופול". בסך הכול 59 אלף איש פונו ממריופול בשלושת הימים האחרונים, והרוסים מציעים כעת בתמורה לכניעה – מסדרונות הומניטריים ליציאה ממריופול הן מזרחה והן מערבה.
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

רוסיה דורשת את כניעת העיר מריופול: מציבה אולטימטום​

הצבא הרוסי הציב אולטימטום שתוקפו יפוג מחר בשעות הצהריים. לפי הדרישה, על הכוחות האוקראינים לעזוב את עיר הנמל מריופול​

רוסיה קראה היום (ראשון) לכוחות הצבא האוקראינים לעזוב את העיר מריופול שבדרום מזרח אוקראינה, עד מחר (שני) בשעות הצהריים. "במקרה כזה, היציאה המאורגנת מהעיר תתבצע באופן הבא: מהשעה 10 עד 12 בצהריים, כל היחידות החמושות של אוקראינה ושכירי חרב זרים ללא נשק ותחמושת (יוכלו לעזוב את העיירה) במסלול שסוכם עם אוקראינה", אמר מיכאיל מיזנצב, ראש מרכז הבקרה של ההגנה הלאומית של רוסיה.

אך נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לא קיבל את הדרישה, הוא חזר ואמר כי הוא "מוכן לנהל משא ומתן" עם עמיתו הרוסי, ולדימיר פוטין, והדגיש כי "ללא משא ומתן לא נוכל לסיים את המלחמה הזו", את הדברים אמר בראיון ששודר היום ברשת CNN. "אני מוכן לנהל איתו משא ומתן, הייתי מוכן בשנתיים האחרונות ואני מאמין שבלי משא ומתן לא נוכל לסיים את המלחמה הזו", אמר.

בתוך כך, סגן מפקד צי הים השחור הרוסי, אנדריי פאלי, נהרג בקרבות בין כוחות רוסים ואוקראינים ליד מריופול באוקראינה, כך מסרו הרשויות ברוסיה היום. "אנדריי ניקולאייביץ' פאלי מת בלחימה לשחרור מריופול מהנאצים האוקראינים", כך כתב מיכאיל רזבוייב, מושל סבסטופול, בטלגרם.

העיר נמצאת בחצי האי קרים האוקראיני, שסופחה לרוסיה ב-2014, היא מהווה בסיס של צי הים השחור הרוסי. לפי התקשורת הרוסית, אנדריי פאלי היה ב-2020 סגן מפקד הכוחות הרוסיים בסוריה, שם התערבה רוסיה צבאית, מאז ספטמבר 2015 בתמיכה בכוחות משטרו של נשיא סוריה בשאר אל-אסד.
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

בכנסת מגיבים לנאום זלנסקי במתקפה: עיוות את ההיסטוריה​

המערכת הפוליטית בשעה האחרונה מאז הסתיים נאומו הקצרצר של נשיא אוקראינה זלנסקי שבו עיוות את ההיסטוריה וקישר בין מעללי הנאצים ובני עמו האוקראינים לבין התוקפנות הרוסית בימים אלה. מן הקואליציה ומן האופוזיציה תקפו | וגם היו מי שלא התייחסו וגם בירכו את זלנסקי על דבריו​


נאומו של נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי בפני חברי הכנסת, במהלכו השווה בין התוקפנות הרוסית על מדינתו לבין פעולות הנאצים בשואה, מעשים בהם נטל חלק גם העם האוקראיני דאז, וכן מתקפה כנגד ניסיונות התיווך של ראש הממשלה נפתלי בנט, הובילו לזעם מצד חברי הכנסת נגד הנשיא האוקראיני.

שר החוץ יאיר לפיד אמר בתום נאום הנשיא זלינסקי, "אני חוזר ומגנה את ההתקפה על אוקראינה ומודה לנשיא זלנסקי על שחלק את רגשותיו ואת מצוקת העם האוקראיני עם חברי הכנסת והממשלה. נמשיך לסייע ככל שביכולתנו לעם האוקראיני ולעולם לא נפנה את גבנו למצוקתם של אנשים היודעים את זוועות המלחמה".

שאר חברי הכנסת והשרים היו בוטים יותר, כך שר התקשורת, יועז הנדל שתקף את נשיא אוקראינה, "מעריך את נשיא אוקראינה ותומך בעם האוקראיני בלב ובמעשה, אבל אי אפשר לשכתב את ההיסטוריה הנוראה של השואה. רצח עם שבוצע גם באדמת אוקראינה. המלחמה נוראה אבל ההשוואה לזוועת השואה והפתרון הסופי מקוממת".

חבר הכנסת אלי אבידר 'ישראל ביתנו' תקף דווקא את הממשלה, וגיבה את דברי זלנסקי, "‏דבריו של הנשיא זלנסקי היו מרגשים. אכן אדישות הורגת. מאמצי תיווך הם חשובים אבל לא יכולים לבוא על חשבון ערכים. אנחנו צרכים להיות בצד של הטוב כנגד הרע. המדיניות שלנו כרגע, לאורך זמן, לא תתרום לנו".

חבר הכנסת שמחה רוטמן 'הציונות הדתית' אמר בתום הנאום: ‏"אני לא מבין אוקראינית, אבל אם התרגום ששמעתי מדויק, זלנסקי ביקש מאיתנו להתנהג כלפי האוקראינים כמו שהם התנהגו כלפינו לפני 80 שנה. מצטער, נראה לי שניאלץ לדחות את בקשתו. בכל זאת, אנחנו אומה מוסרית. אור לגויים".

חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן מ'הליכוד' תקפה את זלנסקי ואמרה: "בשלב שבו זלנסקי ביצע רמונט לשואה הרגשתי שמישהו מכניס לי אגרוף לבטן או אצבע לעין או שניהם. אולי אם לא הייתי יושבת בכנסת ישראל לצד דגל ישראל כחברת הפרלמנט של ישראל זה היה כואב פחות".

יו"ר תנועת ש"ס, אריה דרעי, התעלם מההשוואה של זלנסקי לשואה, אך ניצל את ההזדמנות לתקוף את הממשלה: "גם הערב קיבלנו תזכורת כואבת כי ״השבת תובעת את עלבונה״, מצב מדיניות החוץ של ישראל בשפל חסר תקדים, כתוצאה ממדיניות כושלת של ממשלת בנט-לפיד", מסר.

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני מס לאחר צפייתו בנאום: "ליבנו עם העם האוקראיני, אבל הנשיא זלנסקי לא היה צריך לעשות את ההשוואה לשואה האיומה, ועוד מול כנסת ישראל".

חבר הכנסת יובל שטייניץ 'מהליכוד' תקף בחריפות את נשיא אוקראינה, ״אמנם אין תופסים אדם בשעת צערו, אך נאומו של זלנסקי, הנשיא היהודי של אוקראינה, היה נישא בימים נורמליים היו אומרים עליו שהוא גובל בהכחשת השואה", האשים, וציין כי "כל השוואה בין מלחמה רגילה, קשה ככל שתהיה, לבין השמדת מיליוני יהודים בתאי גזים במסגרת הפתרון הסופי מהווה עיוות מוחלט של ההיסטוריה".

חבר הכנסת שטייניץ העמיד את הנשיא זלנסקי על טעות שאמר בנאומו, "הטענה שהעם האוקראיני סייע ליהודים בשואה - האמת ההיסטורית העצובה היא שרבים סייעו לנאצים בהתלהבות בפרויקט של איסוף והשמדת היהודים וגזלת רכושם. האמת ההיסטורית היא שהעם האוקראיני לא יכול להתגאות בהתנהלותו אל מול השואה היהודית".

מי שלעת עתה דווקא שומר על שקט למרות צפייתו בנאום באמצעות הזום, הוא יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו.
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
הפצצות הלילה
פודולסקי מחוז קייב

22410915_0.jpg
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

10 מיליון בני אדם נעקרו מבתיהם באוקראינה​

המלחמה של רוסיה באוקראינה אילצה 10 מיליון אזרחים להימלט מבתיהם, כך אמר ראש סוכנות הפליטים של האו"ם. רבים מהם גורשו בעל כורחם לרוסיה​


פיליפו גרנדי, הנציב העליון של האו"ם לפליטים, אמר היום (ראשון) כי מצב הפליטים מאוקראינה הינו בכי רע. לדבריו, 10 מיליון פליטים אוקראינים נמלטו עד כה מבתיהם. "בין האחריות של מי שמנהל מלחמה, בכל מקום בעולם, הוא הסבל שנגרם לאזרחים שנאלצים לברוח מבתיהם". אמר.

על פי נתוני האו"ם, כמעט 3.4 מיליון פליטים עזבו את אוקראינה מאז החלה המלחמה ב-24 בפברואר, כאשר יותר מ-2 מיליון נקלטו על ידי פולין השכנה, קרוב ל-530,000 על ידי רומניה ומעל 362,000 על ידי מולדובה. על פי ההערכות, כ-6.5 מיליון אזרחים עקורים מביתם במדינה ומתגוררים במקומות אחרים ברחבי אוקראינה.

בנוסף, תושבים רבים גורשו לרוסיה. שגרירת ארה"ב באו"ם, לינדה תומס-גרינפילד, אמרה כי הדיווחים על אלפי תושבי עיר הנמל הנצורה של אוקראינה, מריופול, שגורשו בכוח לרוסיה הם "מטרידים ובלתי מתקבלים על הדעת אם הם נכונים".

"רק שמעתי את זה. אני לא יכולה לאשר את זה, אבל אני יכולה לומר שזה מטריד. זה בלתי מתקבל על הדעת שרוסיה תאלץ אזרחים אוקראינים להיכנס לרוסיה ולהכניס אותם למה שיהיו בעצם מחנות ריכוז של אסירים" כך אמרה לרשת CNN.
 

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
האשכול היומי
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  11  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה